Sign in to follow this  
Followers 0
Guest heijo

Uusimpia kuulumisia!

362 posts in this topic

heijo toi hammasvaihe on varmaan aika raskas.... toivottavasti toi putkitus homma nyt katkasis sairastelu kierteen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin neuvolassa tänään koko perheen voimin. Puolivuotisneuvola on ns. isäneuvola täällä meillä, mutta minä änkesin nyt mukaan kaksosten kanssa. :girl_crazy: Eikä mies edes halunnut mennä ihan yksikseen.

 

6 kk korjattuikä 5kk (5 kk)

 

poitsu 6610 g, 65.7 cm, 41.7 cm (5985 g, 64 cm, 41 cm)

tytsy 5870 g, 64 cm, 41 cm (5355 g, 61.5 cm, 40 cm)

 

 

Tasaisesti kasvavat terveydenhoitajan mukaan. Tyttö -2 SD -käyrällä ja poika -1 SD -käyrällä. Tyttö on siro, mutta mitenkään huolissaan tuo meidän th ei kasvusta ole. Itsestä vain tuntuu hurjalta, kun poika koko ajan kirii etumatkaa koossa. Mutta kai se vain pitää hyväksyä, että pojat vain kasvavat vähän nopeammin.

 

Tytöllä huomasin myös eilen pilkottavan molempien alaetuhampaiden. Vasemmanpuoleinen näkyy selvemmin, mutta sieltä niitä alkaa putkahdella. Mitenkään suuremmin tuo ei ole hampaitaan valitellut. Sormet eksyvät suuhun kovin helpolla, joten kyllä siellä vähän jotain painetta tai kutinaa on. Purulelut eivät kuitenkaan tahdo kelvata. No, kaipa ne sormet joskus sieltä suusta pois lähtevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen oli 6kk neuvola (kor.4kk) ja ihan hienosti lapset kasvavat. Poika nyt 66,5cm ja 7885g ja tyttö 64,2cm ja 6200g. Tytön kasvu siis hitaampaa, mutta ei aihetta huoleen kuulemma.

 

Minette tuossa yllä lainaus omasta aikaisemmasta, meilläkin poika kasvaa ihan omassa vauhdissaan ja luokassaan, varmasti ei teilläkään ole mitään syytä huoleen ja kyllähän toi kasvu on ilmeisesti ihan tasaista ollut? Hyvä kuulla että kaikki ei välttämättä hampaiden tuloa valittele, olin jo alkanut jännittää sitä.... meillä ei vielä hampaita ole näkynyt, sormia kyllä molemmat jätystää ja muutakin kaikkea minkä kiinni saavat. Nyt vasta ovat paremmin kyllä oppineet leluista nappaamaan...

 

soja

 

MUOKS: niin tohon kasvuun vielä, siis tytölle oli tullu kuukaudessa painoa 400g tasan ja pojalle 845g.

Edited by soja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Luinkin tuota sun kirjoittamaa viestiä jo aiemmin. :girl_smile: En mä siis oikeasti tytöstä huolissaan ole, mutta tuntuuhan tuo painoero tosi selvästi ihan näppituntumallakin. Onhan meidänkin neidille tullut

kuussa kuitenkin 515g, minkä pitäisi olla ihan ok tämänikäisenä. Mennään lisäksi ylimääräiseen punnitukseen kuukauden päästä, vaikka seuraava normaaliseurannan käynti on vasta parin kuukauden päästä. Sain itse päättää, tullaanko ensi kuussa vai ei. Th olisi ihan hyvin voinut antaa ajan vasta joulukuulle. Musta itsestä on kiva, että päästään tässä välissäkin kasvua seuraamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taas valvotaan. Blaaah! Ei jaksais yhtään. Kulmahampaat tuntuu olevan tosi tiukassa ja tekevät kipeetä. Toinen poika, jolla hampaiden tulo pidemmällä, heräilee öisin ihan koko ajan. 02-06 välisen ajan nukkuu yleensä melko hiljaa, sitä ennen huutaa 30 min välein. Pronaxen eikä panadol auta. Ollaan miehen kans melkoisen väsyneitä. Tätä valvomista on kestänyt nyt jo useamman viikon. Siitä enterorokosta se valvominen alkoi ja on jatkunut siitä asti :girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en osaa sanoa mitään muuta kuin toivon teille jaksamista. Todella rankkaa tuollainen yövalvominen. Meilläkin edelleen poika on suht levoton öisin, enkä tiedä, pitäisikö varmuuden vuoksi käydä lääkärissä. On hieman tukkoinen edelleen reilu kolme viikkoa sitten alkaneen flunssan jäljiltä ja heräilee öisin vähän turhan paljon mielestäni. Korvatulehdusta tässä siis mietin yhdeksi mahdollisuudeksi, vaikkei mitään muuta oiretta olekaan. Toisaalta tuo on niin innoissaan liikkumista harjoittelemaan, että voi johtua ihan siitäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin ilmoittelen itsestäni pitkästä aikaa. Kaikki meillä ihan hyvin, minä vaan alan olla vähän väsy. Herään öisin pieneenkin ääneen ja heti tarkistan ovatko pojat kunnossa, ärsyttävä tapa, mutta en vain voi itselleni mitään. Olemme alkaneet tehdö poikien kanssa pieniä kävelyretkiä ja olenkin todennut meidän vaunumme melko huonoiksi raskautensa takia.. Ylämäissä nousee hiki herkästi pintaan kun yrittää työntää 20kg vaunuja plus noin 8 kg lastia joten olemme nyt suunnitelleet että ostaisimme uude "perintörahoillani" (sain mummoltani vuosi sitten syntymäpäivälahjaksi ison summan rahaa mitä ollaan nyt käytettyy kaikkiin kaksosten tarvikkeisiin, siis tuo ko. raha ennekkoperintöä, mummo porskuttaa menemään edelleen vaikka ikää jo on ;)). Easywalkkerit houkuttaisivat kovasti :) Mutta kyselen lisää tuolla tuplarattaat osiossa jos nyt niihin päädyn ja onhan noita vaihtoehtoja muitakin..

 

Mutta tällaista meille kuuluu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mitkä vaunut teillä nyt on? Meillä on Babyweltit ja olen koko ajan enemmän ja enemmän katunut sitä ostopäätöstä. Vaunujen hankinta-aikaan en missään vaiheessa törmännyt Easywalkereihin. Jos olisin ne bongannut, oltais ehdottomasti ostettu ne :girl_crazy:

 

 

Meille iski sit taas uus tauti päälle. Just selvittiin enterorokosta ja nyt on flunssa päällä! Tää ei oo reilua, että meillä ollaan koko ajan kipeenä ja toisilla ei ole mitään tauteja. Mä en jaksais enää yhtään. Taas saa valvoo monta yötä, kun ei noi saa nukuttua kipeenä :girl_sad::girl_cry2::girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla natista! Me laitettin tytöt heti omaan huoneeseen nukkumaan niin ei kuullut niitä pieniä inahduksia ollenkaan. Jaksamista! Suosittelen kovasti EasyWalkereita! Ja meillä olis kohta jäämässä pieneksi kaksi Aquan väristä vaununkoppaa jos kiinnostaa... Nehän voi laittaa minkä värisiin vaunuihin tahansa jos haluaa pirteän värin vaan koppa-ajaksi.

 

Voi itku tota heijon poikien sairastelukierrettä. Kovasti jaksamista sinnekin!

 

Meillä S oppi perjantaina kääntymään mahalleen :girl_dance: E taas maitolakkoilee eikä millään joisi yhtään. Tosi puuduttavaa tuo tappelu syömisen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Heijolle kovasti tsemppiä! Ja pojille pikaisia paranemisia!

 

Meillä on vaunuina nyt Hartanin ZX II:t.

 

Ja Catap kiitos tarjouksesta, mutta myy vaan pois jos ostajan löydät. Mutta jos me nyt meinataan päätyä Easy walkkereihin niin otan sitten yhteyttä. Olen katsellut nimittäin myös Brion double waveja ja miettinyt myös sellaista vaihtoehtoa, että jos nyt se puoli vuotta näillä nykyisillä pärjättäisiin niin sitten voitaisiin ottaa käyttöön meidän matkikset (babyjogger city selectit). Näillä Hartaneilla kuitenkin varmaan turha yrittää työnnellä kahta 10kg painoista kovin pitkiä matkoja.. Ja nytkin päästään ihan hyvin noilla baby joggereilla kun niihin käy nuo meidän turvakaukalot, mutta silti olisihan ne easywalkkerit aivan eri luokkaa.. Mutta sitten taas pitää miettiä miten paljon niille tulisi käyttöä loppupeleissä kun nuo matkikset on kuitenkin aika huiput.. Jäämme siis pohtimaan eri vaihtoehtoja :)

 

Onnittelut catapin S:lle masulle kääntymisestä :) Ja tsempit lakkoilevan E:n kanssa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heijolle jaksamista sairastelujen kanssa. Niin epistä! *halaus*

 

Catapin S:lle onnittelut uudesta taidosta! Siitä se lähtee! Musta on ihanaa, kun lapset osaa jo liikkua itse, niin ei tule enää niitä turhautumisraivareita. Meillä tosin yritetään kiivetä esim. sohvalle, ja kun se ei ihan vielä onnistu (luojan kiitos), niin sekös harmittaa...

 

Kävin juuri talven ensimmäisellä vaunulenkillä loskassa, ja kirosin meidän Teutoniat matkalla. Nehän on aika samanlaiset kuin Hartanit, tosin isommilla etupyörillä. Oli kyllä aika painavat työntää, kun kyydissä oli yhteensä noin 20 kg lasta + menomatkalla pari kiloa vaatteita UFFille ja paluumatkalla postista paketillinen uusia vaatteita tilalle girl_crazy.gif. Tulee aika rankka talvi käydä lenkillä, mutta siinähän sitä kunto kasvaa girl_wink.gif.

 

Meidän neiti sanoi viime viikolla ensimmäisen sanansa: äiti lipsrsealed.gif. Nuo on molemmat jo puolivuotiaasta tapaillut äiti-äänteitä, mutta nyt uskallan sanoa, että neiti oikeasti tarkoitti mitä sanoi, kun sama toistui viikonloppunakin useampaan kertaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieni päivitys meidän kaksosarkeen... Uhmaikä on pahimmillaan. Poika ei ole enää niin kova kiukkupussi, kuin vielä pari kolme kk sitten, jolloin kaikkeen kelpasi vain isi ("isi laittaa", "eiku isi antaa", "isiiiiii!", "isin kanssa", "äiti poisss!" jne.). Nyt on kivaa taas äidinkin kanssa ja yöt ovat vähän rauhoittuneet. Neidillä sen sijaan on alkanut oikea pikkuhirviökausi! Mimmi polkee jalkaa, mutristaa suuta ja kulmia, pistää kädet puuskaan, riuhtoo ja huitoo, huutaa, istuu lattialle parkumaan yms. mukavaa... :rolleyes: Yleensä neiti on hyvin rauhallinen ja tasainen persoona, mutta nyt hänestä on kyllä kuoriutunut aito naisen alku! ;) Kestämistä siis on, kun on kaksi vauhtihirmua. Toinen tekee tuhmuuksia, riehuu ja menee aina sinne minne ei varmana saa mennä. Toinen menee sitten perässä ja kohta on tappelu valmis!

 

Anteeksi, jos teksti on melkoista sillisalaattia, mutta sitä tämä väsymys ja "hermojenmenetys" teettää. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kirjoittelen tässä nukkuva bebe kainalossa, siksi pienet kirjaimet :girl_smile:

 

catapille onnittelut kääntymisestä! meillä T kääntyy ajoittain masulta selälle mutta kumpikaan ei käänny mahalleen. kyljelleen kyllä kiepsahdetaan aika usein.

 

kiva kuulla natista! mulla oli samanlaista heräilyä ekat viikot ja ratkaisu oli korvatulpat sekä se, että nukuin osan yötä olkkarissa sohvalla (makkari on seinän takana ja ovi oli auki, joten itku kuului mutta pienimmät tuhinat ei). suosittelen! kyllä sitten ajan kanssa tottuu, nykyään nukun kuin tukki vaikka nukutaankin perhepedissä.

 

heijolle tsemppiä!

 

sitten omaa napaa ja ärsytystä. meillä M joutuu lastenneurologille tutkimuksiin moro-refleksin takia. se näkyi selvänä vielä 4 kk neuvolassa mutta terkka ei sen kummemmin kommentoinut asiaa. nyt yhtäkkiä viime viikolla terkka soitti ja sanoi kysyneensä asiasta neuvolalääkäriltä, joka siis ei ole koskaan meidän tyttöjä nähnytkään. olivat päätyneet sitten tekemään lähetteen neurologille. olen himppasen käärmeissäni terkan toiminnasta, että kertomatta etukäteen vanhemmille tehdään lähete. en sinänsä vastusta noita tutkimuksia vaikka luultavimmin ovat täysin turhia mutta tuota toimintatapaa kyllä :skilletgirl: olisi mielestäni ollut korrektia, että lääkäri olisi edes tutkinut M:n ennen lähetteen tekemistä eikä niin, että neuvolasta soitetaan ja sanotaan, että "teille tulee sitten kutsu tutkimuksiin, älkää säikähtäkö". meidän neukkatäti vaihtui juuri ja olen tavannut tämän uuden terkan vasta kerran. hirveästi ei ole vakuuttanut ammattimaisuudellaan tähän mennessä :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onpa tympeetä toimintaa! Mikä se moro-refleksi on? muoks. löyty jo! Hyvähän se on että tutkitaan mutta olis tosiaan voinu ilmasta huolensa jo neuvolassa!

 

Meillä tänään E:kin hokas kääntymisen taidon :girl_in_love:

Edited by catap

Share this post


Link to post
Share on other sites

SIIVOTTU ketjusta ikävän trollin :girl_mad: viestit ja hänen viesteihin liittyneet onnittelut. (epäilin kyllä jo aiemmin tuota saara2:sta, koska eihän nyt hyvät hyssykät sentään ole kovin todennäköistä, että rv 33+ syntyneet vauvat kotiutuvat kahden päivän iässä... Todella kurjaa tuommoinen! :skilletgirl: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä en nyt ihan käsittänyt tuota juttua. Oliko siis koko saara2 huijausta?

 

 

Meillä taas huonoja kuulumisia. Eka flunssa putkien jälkeen ja toisella pojalla tulehdus korvissa :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä en nyt ihan käsittänyt tuota juttua. Oliko siis koko saara2 huijausta?

Oli, ikävä kyllä :( Joulukuisten 2010 ketjussa alkoivat ilmaisesti epäillä ja Pampam selvitti asiaa ja poisti tyypin foorumilta. Eli ei ole ihmistä, perhettä eikä varsinkaan noita lapsia muualla kuin ton tyypin pään sisällä :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

catap aiemmin kyseli morosta. se on siis se vastasyntyneen säpsähdysheijaste, pitäisi kadota n. 3-4 kk:n iässä.

 

heijon lapsukaisille paranemista! meilläkin esikko oli koko viikonlopun kuumeessa mutta onneksi näyttäisi siltä, että tytöt on välttyneet tartunnalta, koska mitään oireita ei ole.

 

kellojen siirto on sieltä ja syvältä. tänään tytöt heräs pirtsakoina klo 06 ja esikko pian sen jälkeen :girl_cry2: on ollut aika pitkä aamupäivä vaikka mies olikin tänään etätöissä aamun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heijo, tosi kurjia uutisia teidän sairastamisesta taas :girl_sigh: Voimia sinne!

 

Meillä ollaan kaikki suht terveinä, jotain pientä nuhaa ja kröhää löytyy, muttei sen kummempaa. Vauva masussa on jo täysiaikainen ja mä olen päässyt taas mm. lenkkeilemään metsään. Niin ja tytöt lopettivat päivähoidossa eli kotiäitiyttä tässä nyt sitten taas harjoitellaan. Onneks on mies omalla raksalla töissä nyt toistaiseksi niin saan tytöt sinne välillä :) Keksiviikkoisin on sit kerho iltapäivällä 4 tuntia ja torstaisin jumppa illalla. Siis neideillä, ei mulla :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kanssa herättiin kellojen siirron myötä klo 6, tosin tytöt menivätkin illalla jo 19 jälkeen nukkumaan. Pyritään mahdollisimman pian takas 20-n.7 -rytmiiin, se on sellanen kiva tytöille. Ja silloin on jo lasntenohjelmatkin niin ei tartte ku telkkari avata :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kans vähän epäilin tuota saara2:sta ja hänen lapsikatraansa kokoa... Kuinka joku jaksaakin ryhtyä moiseen... :girl_impossible:

 

Kiitos paranemistoivotuksista. Eiköhän se taas tästä. Muille sairastelijoille myös paljon paranemisia!!

 

Onnea Pennin masuasukin täysaikaisuudesta!

 

Kellojen siirron ansiosta myös meillä herättiin klo 6.30. Tai siis toinen poika heräsi. Koko yön korviaan huutanut poika nukkui 7 asti. Onneksi sain laitettua pojat päikkäreille normiaikaan. Illalla 20 nukkuun ja sormet ristissä toivon aamuheräämisen olevan se normi 7-8 :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin viikonloppuna poitsujen 1v kuvauksessa, pari viikkoa synttäreitten jälkeen. Olin suunnitellut kaikkea, mutta kuten arvata saattaa, niin eipä ne suunnitelmat onnistuneet/toteutuneet. Ensinnäkin kuvaaja missasi monta hyvää ilmettä/hetkeä liian hitaiden studiosalamoitten takia (hitaan kuvaajan takia), yhtään kaksoskuvaa ei saatu jossa olisi molemmat pojat nätisti saati sitten perhekuvia tai sisaruskuvaa (kaikki meidän 3 lasta samassa kuvassa). Poitsut oli nukkuneet ja syöneet hyvin ennen kuvausta, mutta sitten herra Aalle iski uhmaikä. Aina kun kamera oli valmiina herra heittäytyi mahalleen makaamaan selkä kameran suuntaan ja huusi kuin päätä olisi leikattu irti ilman puudutusta. Tutti suussa vielä oli ihan nätisti, mutta enhän minä tuttisuu-kuvia halunnut. :girl_cry2: Haaveeksi jäi sitten toisten pukujen kuvaaminen, ei riittänyt enää minulla (eikä kenelläkään muulla) huumorintaju ja jaksaminen. Onneksi sentään saatiin kummastakin pojasta 3 ihan hyvää otosta, niin saatiin kuvakansiot tehtyä niistä. Mitä nyt etteivät ole yhtään samaa sarjaa tai samantyylisiä keskenään tai mitään muutakaan :girl_sigh: Sillä mennän mitä on. Esikoisestakin nappasi varmaan 10 kuvaa, joista 1 on sen verran hyvä, että otettiin sekin, vaikkei ilme ole ihan luontevin mahdollinen... Onneksi miehen ammatti-valokuvausromppeet (nopeat studiosalamat, taustat, heijastimet ja sateenvarjot yms rekvisiitta) tulevat tämän kuun lopussa merirahdin saapuessa, joten kuvataan sitten itse paremmat :girl_wink:

 

Muuten ei meillä ihmeempiä, kissat tulivat 2½ vuoden tauon jälkeen kotiin ja siinähän on lapsilla riittänyt ihmettelyä. Aamusta asti ovat perässä kulkeneet, herra Been ennätys taitaa olla 15 askelta ilman tukea ja herra Aa oppi uuden sanan, ihanan pehmeästi suhahtavan "Kissssssha" huokaisun. :girl_in_love: :girl_in_love:

 

Ja nyt yläkerrasta kuuluu muuta kuin ihanan pehmeää huokailua (herra Aa heräsi unilta, hakkaa seinää tutilla ja huutaa äitiä), joten sinne siis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ilmottaudun tälle puolelle. :) Tänään ar-ultrassa nähty kaksi pientä alkiota, 4,7mm ja 5mm. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0