Sign in to follow this  
Followers 0
Guest heijo

Monikkoperheet Pirkanmaalla

146 posts in this topic

Onko kuinka moni tämän foorumin monikkoperheistä Pirkanmaalta kotoisin? Itse ilmoittaudun tähän ryhmään. Onko ihan kaukaa haettu ajatus, jos joskus vaikka nähtäis porukalla? Olis ihan hirveen kiva vaihtaa kuulumisia, kokemuksia, vinkkejä ihan kasvotusten... Onko ihan kuolleena syntynyt idea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hep! Hyvä idea on! :) Useammassa lapsessa on aina vähän enemmän näitä liikkuvia osia, mutta jos löytyisi hetki, jolloin kaikki olisivat yhtäaikaa terveinä, niin olen ehdottomasti mukana! :)

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen, tosin meidän vauvat kasvaa vielä mahassa, mutta olisi kyllä mukava kuulla kokemuksia kaksosarjesta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva, että idea saa kannatusta :lol: Katsotaan tässä kevään aikana joku hyvä päivä, mikä sopis kaikille. Mukaan saa toki tulla muutkin kuin Pirkanmaalaiset, jos haluaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäiskö alkaa suunnitella tapaamista? Ehdotuksia paikasta ja ajankohdasta? Olisko parempi vielä siirtää keväämmälle vai sopisko jo lähiaikoina? :P Mikähän paikka vois olla hyvä tapaamiselle. Mä en ole ennen osallistunut tai järjestänyt tämän tyyppisiä tapaamisia, joten mieleen ei ainakaan heti tule montaakaan paikkaehdotusta.. Olisko joku muu viisaampi tässä asiassa? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kokenut että varsinkin pienten lasten kanssa on mielekästä tavata jonkun kotona, ei välttämättä yleisellä paikalla. Mitä mieltä olette siitä? Mun puolestani voitaisiin alkaa sovitella päivää, jos löydettäisiin joku sopiva! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko muuten tietoisia Pirkanmaan monikkoyhdistyksen perhetapaamisista, joita on kerran kuukaudessa Pirkkalassa ihan Tampereen Härmälän rajalla Pakkalyhdyn päiväkodilla? Ne on ihan vapaamuotoisia tapaamisia ja sielä on aina kahvitarjoilu. Olen ollut pari kertaa niissä mukana jo raskausaikana ja suosittelen kovasti. Kevään tapaamiset on su 7.3. ja su 11.4. klo 15-17.30.

 

Libra: meillä onkin aika samanikäiset vauvelit. Tosin mun syntyivät 2 kk etuajassa eli nyt ollaan vasta lasketussa ajassa. Onko sulla tyttöjä vai poikia vai molempia? Mulla on kumpaakin sorttia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiitiäinen mun mielestä toi jonkun kotona tapaaminen vois olla ihan hyvä idea. Meille en kyllä pysty tapaamista järjestämään. Asumme aika pienissä tiloissa ja meidän yli-innokas koira pilais kyllä kaikkien ilon jatkuvalla touhottamisellaan. Ja sit sais koko ajan kytätä, ettei se vaan hermostu pienten vauvojen/lasten isosta määrästä :lol: Meille yleensä sopii kaikki päivät ja ajankohdat, meillä kun ei tällä hetkellä ole oikein muuta elämää kuin kotioloissa pyöriminen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut iso kynnys lähteä noihin Pirkanmaan monikkoperheiden tapaamisiin. Meillä on Nokialla ollut pienellä porukalla muutama monikkotapaaminen, mutta sairasteluiden vuoksi ei olla päästy kuin yhteen.

 

Oisko kellään taloyhtiössä mitään kerhotilaa? Syyskuun vauvat ´08 järkkäsi sellaisessa suurtapaamisen ja toimi hyvin. :) Meille vois periaatteessa tulla kanssa, asutaan rintamamiestalossa jonka alakerta on avoin. Ei täälläkään valtavasti ole tilaa, mutta muutama henki sopisi varmasti. Muoks. Ja meille sopii melkein mikä päivä vaan viikosta, joko aamupäivästä 9.30-> tai sitten 15.00-> päikkäreiden jälkeen.

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en kans noista isoista tapaamisista ole innostunut. Tykkään olla mielummin pienellä porukalla :lol: Meillä ei valitettavasti ole kerhotiloja, jota vois vuokrata tai lainata. Jos jollain muulla on, niin mulle sopii sellainen ihan mainiosti. Ja Tiitiäisen luo kokoontuminenkin sopii myös. Onko muita vapaaehtoisia, joille vois kokoontua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun puolesta voidaan sopia tapaaminen Tiitiäisen luo, jos muille vain sopii ;) Sitten sitä ajankohtaa miettimään. Onko jollain tiedossa päiviä, jolloin ei ainakaan sovi? Tai osaako joku sanoa nyt heti, että ihan lähiaikoina ei sovi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiitiäinen: kiitos että tarjouduit emännöimään tapaamista, mulle sopii se hyvin! Missä päin asustelette?

 

Itselläni on seuraavat 2-3 viikkoa aika kiireisiä, kävisikö teille esim. ke 17.3. tai to 18.3. tai joskus sen jälkeen? Olisiko teille parempi arkipäivänä kuin viikonloppuna? Itse ehdottaisin näin äitiyslomalaisena arkipäivää, mutta olikos joku tapaamiseen tulija jo töissä? Entä keskellä päivää vai iltasella? Itse ehdottaisin iltapäivää. Mitä mieltä muut olette?

 

Niistä Pirkanmaan monikkoyhdistyksen tapaamisista vielä, että sielä ei yleensä ole ollut kovin paljoa porukkaa paikalla, ainakaan silloin parilla kerralla kun olen itse ollut mukana, olisiko ollut 5 perhettä viimeksi eikä kaikilla edes lapset mukana. Ilmeisesti hiukan hiljaista heidän toiminta ja toivovat siksi uusia mukaan. Mutta onhan se toki eri tavata jonkun kotona.

Edited by AnnaBelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 17.3 neuvola, joten se ei ole meille hyvä päivä. Menee päivärytmi muuten ihan sekaisin, jos neuvolan lisäksi lähdettäis kyläileen :lol: Mut esim 18.3 käy hyvin. Mä olen myös arkipäivien kannalla, jos se vaan muille sopii. Olis kiva saada tylsiin arkipäiviin vaihtelua. Viikonloppuisin mies on kuitenkin kotona, joten silloin tulee tehtyä kaikkea muuta. Meille paras kellonaika vois olla joskus klo 14-17, riippuu vähän, että minkälaista rytmiä pojat tuolloin elää ;) Tosin päivä(uni)rytmiä pystyy muuttaan vaunulenkin avulla hyvin. Eli iltapäivä tuntuu saaneen eniten suosiota. Mitä mieltä muut halukkaat osallistujat Tiitiäisen ja AnnaBellen lisäksi ovat? Mulla on yksi tuttu kaksosperhe tän foorumin ulkopuolelta tiedossa. Voisin kysyä heiltä, haluaisivatko he lähteä kans mukaan. Vai alkaako käymään liian ahtaaksi Tiitiäinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me asutaan Nokialla. Meille sopii kanssa arkipäivä paremmin, vähän vaihtelua! :) Ja kysy vaan, heijo, sitä tuttuasi mukaan, uusia tuttavuuksiahan me ollaan kaikki. Ja ei haittaa, vaikka tulisitte just vaikka klo 14-> Meillä muksut heräävät sitten kun heräävät, viimeistään klo 15. Ihan mikä aika vaan muille sopii, aamusta iltaan käy kun meillä tavataan. Mulla on 3.3. kampaaja, se ei käy. Ja just muistin, että 1,5v. neuvola pitäis kanssa varata, en ole muistanut soitella sinne. :P Muita menoja en nyt pysty ainakaan muistamaan. :) Eli se 18.3. sopii mun puolestani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisin kanssa liittyä mukaan seuroihin, todennäköisesti kuitenkin vasta sitten kun vauvat ovat syntyneet. Lääkärin ohjeiden mukaan tässä vietetään niin hiljaista ja rauhallista eloa että...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin yksi kiinnostuneista! Itselläni alkaa vaan olemaan tuo liikkuminen ongelmallista kun en enää pääse autoa ajamaan, mutta jos bussilla pääsee suht lähelle niin voin minäkin tulla jos kaikki menee hyvin ja pääsen vielä liikkumaan. Kuukaudessahan ehtii tapahtua vaikka mitä! Itselleni ei ole tosiaan mitään väliä päivällä eikä ajalla kun saikulla tässä ollaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

catap, meille pääsee melkein ovelle bussilla! Tule ihmeessä mukaan jos vaan vointi sallii. :) Ja Lene myös, sovitaan sitten uusia treffejä kun saat alkaa riehua lasten kanssa. ;) Laitan sitten tarkemmat ajo-ohjeet ym. yksityisviestillä kun kaikki tulijat varmistuvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry catap, kun unohdin sut laskuista! Mukaan vaan ehdottomasti, jos pääset. Onneksi bussilla pääsee lähelle :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko toi 18.3 hyvä päivä kaikille? Entä se kellon aika, olisko se klo 15-> hyvä? Meille passais hyvin kyseinen ajankohta ainakin näillä näkymin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut sen verran hektistä, että en ole ehtinyt / jaksanut seurailla keskusteluja, ja siksi vastailen vasta nyt.

 

Torstai 18.3. sopii myös mulle, ja mielellään ollaan mukana! Ollaan vähän liiaksi linnoittauduttu kotiin, kun yksin kahden kanssa lähteminen tuntuu niin hankalalta. Varsinkin kun meillä on niin painavat ja isot vaunut, etten saa niitä yksin nostettua autoon... Klo 15 sopii meillekin, yleensä meillä nukutaan päikkärit klo 12-15, mutta sitähän ei taas tiedä mikä on rytmi muutaman viikon päästä.

 

Kiva nähdä myös AnnaBellen vauvat, kun ovat niin samanikäiset meidän muksujen kanssa. Meillä myös tyttö ja poika! Syntyivät viikolla 39+0, eli ovat varmaan paljon isompia kooltaan.

 

Kiitokset Tiitiäiselle järkkäilystä. Me tuodaan sitten tullessamme jotain kahvipullaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa! Mä nyt kirjaan tähän ylös vähän listaa ja hihkaiskaa, ketä muita on tulossa! :) Pyöristelen vähän ikiä niin nähdään siitäkin jakaumaa porukasta. Mites se heijon kaveri, onko hän tulossa?

 

Pvm. auki klo 15->

Tiitiäinen tyttö ja poika 1v. 6kk

heijo pojat 7,5kk

AnnaBelle tyttö ja poika 2,5kk

libra tyttö ja poika 2,5kk

 

Laitan sitten lähempänä yv:tä kun porukka varmistuu!

 

 

 

Mietin sitäkin, pitäiskö tämä siirtää tuonne taapaamiskeskustelujen alle vai luuletteko, että tässä topicissa tullaan juttelemaan muutakin Pirkanmaalaisten asiaa?

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0