Guest flower-

Terolutit + raskautuminen

833 posts in this topic

CarmenRosita, mulla ei pco:ta gynen mukaan taitais olla, että en tiedä missä mättää. Mutta voihan se olla, että clomit napsahtaa joka tapauksessa, mene ja tiedä sitten. No juhannuksen ajattelin juhlia ensin ja kysellä sitten gynen neuvoja ens viikolla. Toivottavasti ensi kierrossa clomeissa saadaan sun annostus kohdilleen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrs Willow täällä sama juttu, ei pco:ta tai muutakaan, mutta menkat ei vaan luomusti tuu. Kävin maanantaina gynellä, lähete tuli verikokeisiin jossa katsovat aivolisäkehormoneja ja lisäksi 3kk Divina-kuuri. Clomeja ei saa ennenkuin kierto on olemassa... -_- turhauttaa ihan suunnattomasti! :dash2:

 

Mä olisin niin toivonut että sulla olis ollut toisenlaisia uutisia... :(  :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kerttunen, tasan tiedän kyllä tuon turhautumisen! Hyvä kuitenkin, että lääkäri pohtii tilannetta ja tutkii, eiköhän se kierto sieltä vielä löydy. Mä tiedän sen! :)  Oikein hyvää juhannusta, toivottavasti juhlafiilis löytyy B)  

 

Tänään testasin jonkinlaisen viivan, joten toiveet on vähän heränneet. Katsotaan miten naisen käy :girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Kierron käynnistämistä varten terot määrättiin, joten jätän ne nyt kaappiin odottelemaan ja katson, millaiseksi seuraavan kierron pituus muodostuu. Nyt ei muuta kuin peittoja heilutteleen, ovulaatiotikut harkinnassa myös. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terolutit alkaneet täällä päin tasoittaa omaa hormoonitoimintaa, sain elämäni toisen plussan ovulaatiotikkuun sunnuntaina! Kai niistä teroluteista jotain hyötyäkin on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

saagap, kiva kuulla, et niistä hyötyäkin on! Oon vähän kahden vaiheilla, et alanko kuitenkin nyt tän kierron 15-24 päivinä syömään teroja, kun lyhentäisi varmaan kiertoa ja ois ehkis helpompi sit ovis löytää, mut sit taas voihan olla et tässä kierrossa ovis on vasta myöhemmin, ku edellinen kierto oli pitkä.. Tosin mulla "vasta" yksi pitkä kierto takana (47päivää). Toinen vaihtoehto varmaan peuhailla joka toinen päivä, niin eiköhän sit joku kerta ovikseen osu. :) On tämä hankalaa ja monimutkaista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa saagap. Täältäkin huutelen, että hyötyä oli tabuista. 3 kk satsin jälkeen ei menkkoja näkynyt ja kirosin jo kroppani, mutta sitten sainkin plussan tikkuun!! Että suosittelen, että syötte ne tabunne niin kuin on käsketty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa kuulla, että tabuista on ollut muille hyötyä. Itsellä on toinen Terolut-kuuri menossa. Aloitin sen ohjeen mukaan kp 15, vaikka en ollut saanut ovulaatiota siihen mennessä tikutettua. Todennäköisesti ovis olikin vasta kp 17. Kivuista päätellen se kuitenkin tapahtui, joten ilmeisesti Terolutit ei sitä häirinneet. Seuraavassa kierrossa en taida edes yrittää tikuttaa, vaan aloitan Terolutit suosiolla kp 15...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ekasta Terolut-kuurista kaksi päivää jäljellä. Onko teillä muilla tullut pms-kiukkua + muita mielialaan liittyviä oireita? Mulla on ihan järkyttävät kiukutukset/väsymykset/masentuneisuusfiilikset ollu tässä nyt ainakin kolmena päivänä. Lisäksi väsymys.  Veikkaan, että johtuu noista tabuista. Samoin neste poistuu kehosta äärimmäisen tehokkaasti, aika usein saa juosta vessassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syön kans Terolutteja kp15-25 ovulaatiotikkuun sain plussan kp17 ja kp18 oli ovulaatio, joten terot ei haittaa ovulaatiota! Totelkaa tohtoria! :)

 

helyes, itselleni tulee myös mielialavaihteluita jonkun verran. Pahempana oireena itsellä on päänsärky, joka alkaa aina 4.teropäivä. Mielialat vaihtelee lattiasta kattoon hyvinkin nopealla tahdilla (mies ei pysy kärryillä olleenkaan, mutta totesi, että sen ei varmaan tarviikkaan) :) Kiukunpuuskia tulee ajoittain, normaalisti en kiukuttele ollenkaan ja olen hirveän tasapainoinen ja kärsivällinen ihminen, joten hämmennyn itsekkin välillä siitä, miten asioihin reagoin. Onneksi sitä kestää vain maksimissaan sen 10päivää!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, sain sitten Clearbluen digitaaliseen ovistestiin hymynaaman :o Oon lievästi järkyttynyt, koska en oo koskaan mitään bongannut. Nyt tuli vaan sellanen olo, että testaanpas. Yhdeksäs teropäivä siis menossa nyt. Mullahan on megakierto, helmikuussa viimeksi oli menkat. Labroissa kävin kesäkuun alussa ja niissä hormonit viittasivat mahdollisesti just olleeseen tai tulevaan ovulaatioon. Sen takia vähän jännäilen.. :o 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta entäs jos nyt alan syömään teroja kp 15-25 ja ovis tulee siinä välillä ja jos vielä sattuis hedelmöityskin nappaamaan, niin eikö ne terot sit laita kuitenkin menkat tuleen ja se siitä raskaudesta?? Terveisin tietämätön ja epäluuloinen terojen suhteen. :) Ps. tänään tuli postissa ekat ovistikut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo onkin hyvä kysymys.. Täytyykin selailla löytyiskö netistä tuohon vastausta. :)

 

Muokkailenkin heti:

Kysehän on siis keltarauhashormonista ja luulis, että omakin keho tuottaa sitä, jos on hedelmöittyminenkin tapahtunut. Että luulisin sen oman keltarauhashormonitason olevan jo sen verran korkealla, että terojen lopettamisella ei ole vaikutusta. Tää nyt on lähinnä omaa pohdintaa, mutta kuitenkin :)

Edited by helyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä Sour Puss! En usko että sellaisia lääkkeitä määrättäisiin jotka sittemmin keskeyttäisivät raskauden. Kyllähän oma keltarauhanen sitten ylläpitää raskautta! Jos kuitenkin niin käy, että kuukautiset alkavat heti terojen lopettamisen jälkeen, syy voi olla että munasolu ei olekkaan irronnut tai oma keltarauhanen ei toimi. Jos saat hymynaaman samaan aikaan seuraavassa kierrossa ja menkat alkaa taas heti, kannattaa sitten kokeilla aloittaa terot vasta plussan jälkeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla on siis kp1 ollut viimeksi helmikuussa, enkä jaksanut enää laskeakaan mitään kiertopäiviä. :D Mutta tiedänpä nyt ainakin, että en hötkyile, vaikkei menkkoja näkyis vielä vähään aikaan. Joskus kun oon oviksen bongannut, niin luteaalivaihe on ollut sen 14vrk, että sen verran ainakin odottelen niitä nyt terojen jälkeen :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla vielä pari päivää aikaa miettiä aloittaako teroja vai ei. Nyt menossa kp13 ja oon aloittanut pari päivää sit ekat ovistikuttelut. Haaleata viivaa on joka kerralla näyttänyt, ja nyt tänään aamupäivällä oli tummempi viiva kuin aikaisemmissa. Toivossa on hyvää elää, et vahvistuis nyt koko ajan, mut terot kyllä aiheuttaa stressiä, alottaako syömään vaiko ei. Tekis mieli soittaa ja kysyä, mutta kävin yksityisellä niin en tiiä onko niillä edes puhelinpalvelua. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikäli hedelmöittyminen tapahtuu, teroilla ei ole (ainakaan negatiivista) vaikutusta raskauden jatkumiseen. Munasolun hedelmöittyessähän oma keltarauhanen on avainasemassa tukemassa raskauden jatkumista ja jos tässä on ongelmia saatetaan myös tätä tukemaan määrätä keltarauhashormonia. Eli jos ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtuu, voi huoletta syödä terolutit eikä kuukautisia tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen itselläni huomannut, että oma keltarauhanen toimii teroluteista huolimatta. Tunnen selvää ovulaatiokipua ja sen jälkeen munasarjaa jomottelee ja nippailee, eli minulla ainakaan terot ei estä omaa keltarauhasta toimimasta. Minulla ei irtoa munasolu joka kuukausi, joten ihmettelen sitten että koska menkat alkaa. Jos tässä kierrossa on irronnut niin menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikon perjantain jälkeen, jos ei irronnut niin viimeistään keskiviikkona. Jännäillään sitä nyt sitten sen lisäksi että onkohan nyt tärpännyt vaiko eikö.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos jälleen vastauksista! :) Tulin siihen päätöksee, et aloitan terojen syönnin kp15, kun tuskin niistä mitään haittaa on ja jos ne sitten säännöllistäisi kiertoa, kun tuo edellinen kierto oli pitkä. Ovista olen tikutellut kp 11 lähtien ja hailakkaa viivaa on näyttänyt, kp 13 hieman tummenpi mut ei kontrolliviivan tasoinen. Nyt kuitenkin kp 14 kohdalla ei juurikaan minkäälaista viivaa näkynyt. Kp13 kohdalla tunsin kyllä menkkamaisia kipuja ja limojakin on tullut, mut ei kyl tikun perusteella ovista tapahtunut. No, huomenna aloitan kuitenkin terot ja jatkan tikuttelua, ku kuulemma ei tikutkaan aina tasaisesti tummene.

Edited by Vauvakuume:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips Vauvakuume:) Olen kuullut/lukenut jostain, että LH-huippu saattaa olla niin nopea, että sitä ei välttämättä saa tikkuun kiinni, jos testin tekee väärään aikaan. Kannattaa säästää tikut ja merkata niihin päivämäärät. Jos et saa tuota yhtätummaa tai tummempaa viivaa, voit kierron lopussa asettaa tikut jonoon ja katsoa mikä tikku on kaikista tummin, näin saatat löytää oikein ovulaatiopäivän! Voi olla myös, että ovulaatio on tulossa vasta myöhemmin, itsellänikin välillä saattaa näyttää tummenevaa viivaa esim. viikko ennen ovulaatiota. Menkkamaiset kipusi voivat johtua myös munasolun kasvukivuista!

 

Kehotan jatkamaan tikuttamista, itselläni ovulaatio oli kp18, syön teroja siis kp 15-25. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei saagap, sain juuri äsken sain oviksen bongattua, ainakin viivat ovat samanvahvuiset, jipii!! Kannatti siis jatkaa tikuttelua. Terot aloitin eilen ja äsken otin toisen, kai silti kannattaa jatkaa tuo kuuri loppuun.. Nyt tuntuu, et pitäisi heti päästä heilutteleen vilttejä, mut kaippa tässä pari tuntia voi odottaan. :) Tsemppiä kaikille ja suosittelen kyllä nuita tikkuja oviksen bongailuun!, toivotaan et vielä tärppäiskin tästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saagap: Siis mun käsittääkseni keltarauhanen muodostuu siitä munarakkulasta, josta munasolu irtoaa (jos en nyt ihan väärässä ole), joten vasta se sitten tuottaa sitä keltarauhashormonia. Eli jos ei ovuloi, niin keltarauhanenkaan ei olis aktiivinen? 

 

Vauvakuume:) Jei, toivottavasti tärppää  :give_heart:

 

Mulla ainakin ihan selvästi eilen jomotteli oik alavatsalla, oletan että se johtui keltarauhasesta ja että ovuloin siis oikealta. Eli eipä ne terot tosiaan ovuloimista estä :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

helyes näin juuri. Keltarauhanen muodostuu munarakkulasta ja keltarauhanen tuottaa irtoamisen jälkeen keltarauhashormoonia. Keltarauhasen toimiminen saattaa aiheuttaa jomottelua ja nippailua munasarjan kohdalla. Tästä yleensä itse tiedän, koska munasolu on irronnut. Keltarauhanen ei käsittääkseni voi toimia jos munasolu ei irtoa.

 

Vauvakuume:) hyvähyvähyvä! Kannatti tikuttaa! Toivotaan tärppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now