Guest flower-

Terolutit + raskautuminen

833 posts in this topic

Mulla on kans käsitys, että jos ovistestiin tulee haamu on se sama kuin täys nega. Ja terothan ylläpitää keltarauhasta, joka ylläpitää hedelmöittynyttä munasolua. Joten ei ne kovin vaarallisia voi olla, vaikka raskaaksi olisi tullutkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, kiitos vastauksista. :) Siis aiemmin en ole saanut ovistestiin kuin pelkkää kontrolliviivaa. Tämä oli siis kyllä viiva muttei yhtä vahva kuin kontrolliviiva, joten en tiedä voiko haamuksikaan sanoa..mut anyways. ;) Ehkä mä ens kierrossa sit testailen taas enemmän, tai sitte koitan olla ihan kokonaan ajattelematta (heh heh) teroja lukuunottamatta enkä testaa kertaakaan. Onhan tässä vielä tätäkin kiertoa jäljellä... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin tulisi ehkä 50% ajasta pelkkiä kontrolliviivoja ja 50% ajasta haamuja. Ja kaikki kontrolliviivaa haaleammat luetaan haamuiksi, eli ovat yhtä tyhjän kanssa. Mä alan olemaan sitä mieltä, että ovistestit ovat vihoviimeinen keksintö, enkä ole niitä enä aikoihin käyttänytkään.

Edited by GoblinQueen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaakohan kukaan nyt tämmöiseen sitten sanoa jotain..? Onko jollain omia kokemuksia..? Syön siis teroluteja (syyskuusta) ja mulla on nyt sunnuntaista lähtien ollut tuhrua, joka nyt on jo lähes menkkamaista vuotoa. (ei ihan verenpunaista, enemmän rusehtavaa) Kp on 22, eli pari päivää pitäisi vielä teroja syödä. Mietin vaan että 1) onko siinä mieltä kun kerran menkat näköjään on jo alkamassa/alkaneet? ja 2) mistä tää oikein johtuu?!?

 

Viime kierrossakin menkat alkoi sinä päivänä kun otin vikan teron, ja siis ihan kunnolla, ei minään tuhruna.

 

Mullahan terot on määrätty pidentämään kiertoa, joka ilman niitä vaihteli 18:sta 22:een päivään. Endo ilmeisesti on (ultralla "todettu" yksityisellä, mitään testejä ei oo tehty) ja senkin puolesta teroja syön.

 

Odottelen tässä lääkärin lomaltapaluuta, että pääsis varaamaan aikaa.... <_< (haluan siis samalle lääkärille kun ollaan jatkostakin jo puhuttu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse sain yksityiseltä gyneltä terolutit viime keväänä ja kuurin pituus oli se 3kk. Terolutit ei meillä auttaneet ja nyt muutama kuukausi ollaan odoteltu julkiselta puolelta aikaa lapsettomuustutkimuksiin. Toivotaan, että clomit (tai jotkut) sitten auttaisivat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin aikoinaan Teroja, joiden ansiosta kierto oli 32-40 pv. Kun kerroin tästä tutkimuksen yhteydessä gynelle, hänen mielestään kierto oli edelleen liian pitkä, eivätkä "paikat puhdistuneet" kunnolla, tai kaikki mitä piti ei tullut ulos... Noh, nyt olen syönyt kaksi kertaa Primolut kuurin ja luulisi ainakin paikkojen tyhjentymisen. Terojen kanssa menkat kestivät max 5pv, nyt voi tiputella melkein viikon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi sai, kierto siis oli 28pv, mutta vuotoa kesti vain oudot 2-3päivää. Seuraava kierto teroilla venyi varmaan reiluun 40 päivään ja kolmas terollinen oli taas 28pv. Kierto jatkui vielä yhden terottoman 28pv säännöllisenä, mutta sen jälkeen alkoi venymään noin 45päivään. Nyt ollut muutamat kerrat 35pv tienoilla. Eli sinäänsä ihan ok, mutta koskaan ei tiedä milloin päättää täti ilmestyä kylään. Ja terot toivat mukanaan kovat kk-kivut, onko mahdollista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös täälläkin porukka ole syönyt teroja ovulaation jälkeen pidentämään luteaalivaihetta?

 

Mä (omatoimisesti :rolleyes: ) tein näin yhdessä kierrossa, kun tuo luteaalivaihe ollut vain viikon pituinen ja söin ovulaation jälkeen loput terot (10kpl). No, menkathan ne sieltä tuon satsin jälkeen tuli ja sittemmin gynekologi oli sitä mieltä, että tuosta oli mulle enemmän haittaa kuin hyötyä ja että terolutit voivat väärään aikaan käytettynä estää hdelmöittyneen alkion kiinnittymisen, kun muuttavat kohdun limakalvoa. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon ollu siinä käsityksessä, että teroja voi syödä tukemaan juuri luteaalivaihetta, mutta nyt lapsettomuuspolilla inseminaation jälkeen sanottiin, ettei missään nimessä syödä niitä, koska ne saa aikaan kuukautiset :huh:

 

Mulla on myös lyhyt luteaalivaihe ja ajattelin jotenkin automaattisesti, että söisin niitä nyt, mutta toisin kävi.. itse olen ainakin nyt ihan pihalla, että mikä se käytäntö niiden kanssa on, kun tuntuu olevan monia eri tapoja..

 

Tosiaan jos teroja alkaa syömään ennen kun ovulaatio on tapahtunut, niin voi estää raskautumisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla nyt eka tero kuuri takana..menkkoja ei näy ja kuurin lopettamisesta jo pvä 12..huoh..eikä syynä ole raskaus..to soittoaika lääkärille..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Lyhennetäänkö sulla pitkää kiertoa niillä? Vai muista syistä syöt?

Mulla oli yli 100-päiväinen kierto, jota kesällä katkastiin teroluteilla eikä ensimmäisestä satsista tapahtunut mitään. Sen jälkeen piti odotella 3-4 viikkoa ja syödä sitten uusi kuuri.

 

Toivottavasti saat menkat tulemaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla siis tähän 28 vuoden ikään asti tullut vaan kahdet luomu-menkat..pillereiden kanssa kyllä säännöllisesti..nyt sit kun tiedettiin tää mun historia ni aloitettiin heti pillereiden jälkeen noi terot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla toimi terot, söin niitä 10 päivää ja dpt4 alkoi menkat :) pitää ottaa taas kp15-24...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kaikille plussaa yrittäville,

 

itselläni on melko niukka ja epäsäännöllinen, välillä kolmenkin kuukauden kierto, johtuen ehkä rankasta liikunnasta, ja tiesin, että ongelmia tulisi vauvanyrityksen tullessa ajankohtaiseksi. Niinpä sitten en koskaan onnistunut tikuttamaan ovista, ja vajaan vuoden yrittämisen jälkeen menimme lapsettomuustutkimuksiin. Ensimmäinen tehtävä oli provosoida kuukautiskierto tuleman jotta voitaisi tehdä sen suhteen tutkimuksia. Tätä varten minulle määrättiin Terolutit (3*10 tabua). Olin syönyt ekan kymmenen setin ja kas, eipä tullut ikinä niitä kuukautisia, koska olin raskaana! Se tuntui tosi uskomattomalta, mutta olen SATAVARMA, että se oli Terolutien ansiota. Ilmeisesti kohdallani ei olekaan ongelmana ovulaatio (se on vain äärettömän vaikea löytää, kun on niin pitkä ja epäsäännöllinen kierto), vaan nimenomaan se limakalvon paksuus. Jälkeenpäin pystyttiin toteamaan, että hedelmöittyminen oli tapahtunut kolmen tai neljän tabletin syömisen jälkeen (eli kuurin aikana). Todennäköisesti sitten munasolu oli päässyt kerrankin kiinnittymään, kun Terolutit olivat vahvistaneet limakalvoa.

 

Siispä luotan paljon Terolutiin seuraavallakin kerralla (joka on toivottavasti aivan pian, heti imetyksen loputtua!) ja uskon, että monille muillekin pelkkä Terolut voi tuoda plussia näytölle =)

 

Tsemppiä! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nyt siis noin puoli vuotta syönyt teroja ja mulla ne ovat kyllä paksuntaneet limakalvoja (tänään kävin gynellä), pidentäneet kiertoa (ennen n.19, nyt sen 25-26 eli heti vikan teron jälkeen alkaa kk) ja myös poistaneet lähes kokonaan endokivut, mutta raskauden alkamiseen eivät ole kohdallani auttaneet... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie sitten raskauduin toisella terokuurilla :) eli ekan söin lopettaakseni pitkän kierron, toisen lääkärin määräyksestä kp15-24. ja nyt kp26 tuli vahva plussa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen viestini ja kysymys tälle palstalle...

 

Lopetin e-pillerit 10/09 lopussa ja sen jälkeen tuli kolme kertaa peräkkäin noin kp 28 kohdalla vajaa päivän tuhruvuoto. Nyt neljäs kierto menossa ja kp 45 kohdalla hakeuduin lääkäriin, kun ei kuulunut vuotoa. Sain Terot vuodon käynnistämiseen. Tuhruvuoto alkoi kuitenkin jo ensimmäisen tabletin jälkeen. Pitäisikö nyt lopettaa Terot ja aloittaa lääkärin ohjeen mukaan taas kp 15 kohdalla? Lääkäri kehotti lopettamaan kesken, jos vuoto alkaa selvästi. Mietityttää kuitenkin estyykö ovulaatio, jos syön nyt 10 päivän kuurin loppuun? Lääkäri oli havaitsevinaan, että näytti olevan ollut munarakkuloissa toimintaa jo tässä kierrossa, vaikka vuotoa ei ollut nimeksikään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaverin kertoman mukaan kysyisin, voiko terolut vaikuttaa plussan vahvuuteen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ en ole mikään asiantuntija, mutta mulle ainakin lääkäri sanoi, ettei terot vaikuta ovuloimiseen. Voin olla käsittänyt väärinkin toki..

 

^ja sit mulle on myös sanottu ettei terot vaikuta raskaustestiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^juu, ei vaikuta ovuloimiseen, muuta kuin välillisesti jos ne saa kierron tasottumaan niin mahdollisuus on ovikseenkin :) miehän en oo tietääkseni ovuloinu kuin kerran :rolleyes: siis tätä ennen...nytkään en vielä tiedä koska ovuloin :)

 

en mäkään usko että terot vaikuttaisivat testeihin, kun tulkisee eri hormoneja kuitenkin. tänään jo toinen vahva todiste, gravid raskaana :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaiskohan joku auttaa mua nyt ongelmassa, ku oma lääkäri ei ole tänään tavoitettavissa...

 

Eli sain alotin terolutit eilen kp39 ja tänään tuli aamulla ovisplussa sittenkin :o eli olen nyt ottanut eilen sen yhden teron ja ovis siis tulossa luultavasti huomenna. ESTÄÄKÖ TEROT SEN OVIKSEN NYT?! Lopetanko kuurin tähän vai jatkanko nyt vaan ja odottelen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now