Kimmo

Päiväkirjan (tai muun ketjun) tallennusohjeet

51 posts in this topic

Mene sivulle jonka haluat tallentaa. Sivun alalaidassa, vasemmalla puolella on palkki kuvakkeita ja toinen oikealta on kovalevyn näköinen kuva.

 

Klikkaa sitä ja kyseinen sivu tallentuu HTML-muodossa omalle koneellesi. Voit siis tallentaa ainoastaan yhden sivun kerrallaan. Useampisivuisissa ketjuissa (vaikka päiväkirjat) sinun täytyy tallentaa jokainen sivu erikseen omalle koneellesi ja halutessasi yhdistää ne omalla koneellasi käyttäen jotain sopivaa ohjelmaa (vaikkapa Word).

 

Voit myöskin printata sivun (nappula tuon tallennusnappulan vasemmalla puolella) mutta senkin vain sivu kerrallaan.

Edited by Kimmo
Ohjeet ajan tasalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites tällä uudella foorumilla otetaan päiväkirja talteen? Mä en ainakaan keksinyt miten se nyt tapahtuu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mutta miten siitä saa ne kolme vaihtoehtoa? Mulla se vaan lataa koneelle päikyn osoitteen ja avaa sen sitten nettiin... Eli miten sen saa siitä vanhaan malliin worditiedostoksi koneelle?

Edited by tahdenlento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitin tuon ensimmäisen viestin. Foorumilta voi tallentaa vain HTML-muodossa ja sivu kerrallaan. Omalla koneellaan jokainen voi sitten yhdistää/printata/muokata sivuja kuten parhaaksi näkee.

 

Muokkaukseen sopivia ohjelmia voidaan esitellä tässä ketjussa, kunhan joku ensin pääsee hommaa testailemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tämä ei toimi... Kun klikkaan download-kuvaketta, avaa se vain saman sivun uudestaan uuteen välilehteen. Selain on Firefox. Johtuu siis ilmeisesti jostain mun omista asetuksista, jos kerran pitäisi toimia jo ihan ok (ja muilla ilmeisesti toimii)? Sama tapahtuu print-nappulasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tämä ei toimi... Kun klikkaan download-kuvaketta, avaa se vain saman sivun uudestaan uuteen välilehteen. Selain on Firefox. Johtuu siis ilmeisesti jostain mun omista asetuksista, jos kerran pitäisi toimia jo ihan ok (ja muilla ilmeisesti toimii)? Sama tapahtuu print-nappulasta.

 

Ei johdu sinusta, vaan vika on foorumilla. Ilmoita millä osastoilla näin tapahtuu, niin asia korjataan lähiaikoina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohoo! Jotain teknistä, jonka toimimattomuuteen minä en ole syypää! Testailin, niin ainakaan päiväkirjaani (Henkilökohtaiset perhepäiväkirjat -osastolla) en pääse tallentamaan. Vauvaklubeissa sama juttu.

Näköjään on vähän arpapeliä mitä pystyy tallentamaan ja mitä ei, esim. Vauvat -> Pukeutuminen -osastolla olisin ensiyrittämällä pystynyt tallentamaan ketjun Mitä vauvalle kannattaa neuloa, mutta en vähän myöhemmin enää? Sama kävi Tyhmät kysymykset vauvanvaatteista ja pukeutumisesta 2 -ketjun kanssa. Hmmm... Itse asiassa näyttää siltä, että pystyn tallentamaan ketjun, jos siinä on itselleni lukemattomia viestejä. Jos olen lukenut viestit, en pysty tallentamaan. Jos joku muukin viitsisi testata, niin olisi kiva :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En saa tallennettua henkilökohtaista odotuspäiväkirjaani tuolla menetelmällä. Kun painan downloadia avautuu uusi ikkuna päikystäni, mutta esim. latausikkunaa ei tule eikä päikyn sivuja löydy koneelta. Odottelen lisäohjeita tai toiminnon korjaamista. Mulla selaimena Opera. Kiitoksia jo etukäteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuten yllä kerroin, niin kyseessä on vika mitä yritetään korjata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritän epätoivoisesti tallentaa tota mun vanhaa päikkyä mutta vaikka mä kuinka naputan tota "download" nappia niin se avaa vaan uuden välilehden tolle päikylle. Print-nappula tekee saman asian.. mitä mää teen väärin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama ongelma, ja varmaan YHÄ korjataan? Vanhalla versiolla ei mitään ongelmia asian suhteen. -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, ajattelin vihdon saada aikaiseksi odotuspäikkyjeni tallennukset, mutta download-nappi vaan avaa sivun uuteen välilehteen, kuten ilmeisesti monella muullakin. Selaimena Firefox. Toivottavasti ongelma saataisiin pian korjattua!

 

Muoksis, kokeilin tallentaa silleen "Tallenna sivu nimellä..."-toiminnolla ja se onnistui muuten, mutta ladatussa sivussa on sivusta puolet peittävä musta alue yläosassa. Mistäköhän tää johtuu? Muita nettisivuja tallennellessa ei noin ole käynyt.

Edited by aamuaurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explorelilla pystyy näköjään tallentaa, mutta SIVU kerrallaan -.- Oli kyllä huomattavasti kätevämpää, kun pystyi tallentamaan koko päiväkirjan kerralla. Nyt jos/kun päiväkirja on 50sivua pitkä, niin voin sanoa, että "usko" loppuu kesken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla sama ongelma kuin muillakin, en saa päikkyä tallentumaan. Ainoastaan uusi välilehti avautuu kun yritän tallentaa.

 

Koskakohan tallennuksen saisi kuntoon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explorelilla pystyy näköjään tallentaa, mutta SIVU kerrallaan -.- Oli kyllä huomattavasti kätevämpää, kun pystyi tallentamaan koko päiväkirjan kerralla. Nyt jos/kun päiväkirja on 50sivua pitkä, niin voin sanoa, että "usko" loppuu kesken!

 

Kun pystyisi edes sivu kerrallaan... Mulla olisi noita ~50 sivun päiväkirjoja kolme :grin: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotusklubejakaan ei pysty tallentamaan, avaa vaan sivun uuteen välilehteen siitä download-napista, niin kuin päikyissäkin. Toivottavasti modet ei niitä odotusklubiketjuja poista ennen kuin tämä ongelma saadaan korjattua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotusklubejakaan ei pysty tallentamaan, avaa vaan sivun uuteen välilehteen siitä download-napista, niin kuin päikyissäkin. Toivottavasti modet ei niitä odotusklubiketjuja poista ennen kuin tämä ongelma saadaan korjattua.

 

Mä laitoin pandalle viestiä henk.koht postiin, ei vastausta. Kiva tuollainen painostus kun tallennus ei toimi. Laitoin kanssa, että mm. tässä ko. ketjussa valitetaan asiasta. Tuntuu vaan että menee ohi korvien.

 

YLLÄPITO JA MODET SIIS HOI! tALLENTAMINEN OLISI KIVAA KLUBIEN JA PÄIVÄKIRJOJEN PUOLELLA, JOS VAAN TALLENNUS TOIMISI. TALLENNUS EI KUITENKAAN TOIMI EDELLEENKÄÄN, JOTEN KANNATTAIS ASIA EKA KORJATA ENNEN KUIN POISTETAAN!

 

Itse ainakin haluaisin mm. klubit ja päiväkirjat talteen, mutta sula mahdottomuus silloin kun ei tallennus toimi. Ennen uudistusta toimi moitteettomasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...