Sitrus

Sitterit, valmistajat ja ominaisuudet

168 posts in this topic

Sittereiden hinta- ja ominaisuus haitari tuntuu olevan melko laaja. 39e eurolla saa jo useampaa mallia, mutta osasta joutuu pulittamaan päälle 100e kevyesti. Mitä sittereitä teillä on ja mitä hyvää ja huonoa niissä on? Kannattaako sitterissä panostaa laatuun (=hintaan) vai hoitaako halvempikin saman asian?

 

Tuttu kehui Baby Björnin 1-2-3 sitteriä, eikä muut kuulemma ole samanveroisia. Hintaa kuitenkin tuolla kapistuksella on 99e ja tarjouksessakin 89e. Valmis olen sen maksamaan, jos kapistus osoittautuu kehujen arvoiseksi. Enkä halua ensin ostaa ja halvempaa mallia ja vaihtaa sitten sen puutteiden takia kalliimpaan. Mutta jos halvempi on täysin samanveroinen, niin kyllä sellainenkin kelpaa. Eli ainakin tästä mallista olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kokemusta vain tuosta Baby Björnistä, joka on ainakin meille ollut ihan ehdoton. Uskoisin kyllä, että vastaava muun merkkinen olisi toiminut yhtälailla. Kuitenkin varsinaista tekniikkaa ja ominaisuuksia noissa ei juuri ole; kunhan keikkuu :) Kankaan pesumahdollisuutta pidän myös tärkeänä. Kolmeen eri asentoon säätäminen on nyt osoittautunut hyväksi, sillä makaavin asento oli vastasyntyneenä ehdoton, nyt taas pitää olla mahdollisimman pystyssä. Meillä tyttö on siinä muutaman kerran päivässä joko leikkimässä tai kattelee touhua ympärillään, ihan pienenä se torkahtikin siihen joskus.

 

Eli kelpuuttaisin muunkin merkkisen, kunhan keinuu, asentoa saa edes vähän säädettyä ja on pestävä kangas!

 

Itse otin käytettynä (kuin uusi) 50eurolla, Huuto.netissä näyttää nyt olevan hinnat 55-75e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kanssa toi BB:n 1-2-3. Tein vertailua vauvatarvikeliikkeessä eikä ne muut olleet yhtä hyviä. Tossa on painoraja 13kg, kun muissa oli 9kg. Lisäksi toi oli ainakin sen liikkeen valikoimissa ainoa, joka keinuu vauvan liikkeistä ns. itsestään eikä sitä tarvitse aikuisen koko aikaa olla hömpsyttämässä, which is nice. Meille ei aluksi pitänyt tulla sitteriä ollenkaan, mutta kyllä tuo on tosi kätevä ollu ja jäbä tykkää seurailla siitä maailman menoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksi sitteriä; oma Baby Björn ja yläkerrassa lainassa sitteri joka ei keinu. Ja kyllä täytyy minunkin kehua tuota baby björniä. Se on ihan ehdoton juuri sen takia että siinä saa vauvaa keinutettua. Monet kerrat tyttö on siihen nukahtanut/rauhoittunut kun mikään muu ei ole auttanut. Plussaa myös siitä että sen saa tosi pieneen tilaan säilytykseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli esikoisella Primi Sogni sitteri ja myytiin se pois, koska ei oikein ollut hyvä. Asento oli huono ja muutenkaan ei toiminut. Nyt kakkosella on BB ja tuntuisi olevan ihan eri luokkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Emman se ihan perus-keinusitteri, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Kankaat irtoaa pesua varten, portaaton selkänojan säätö ja keinun saa pois päältä. Mä en usko että sitteri tulee kovinkaan kauaa olemaan käytössä, ainakaan esikoinen ei siinä yhtään viihtynyt enää liikkumaan oppimisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä varmaankin sama Emman sitteri. Maksoi jotain 40-50 euroa. Tähän asti ollut tosi kovassa käytössä, koska tyttö ei alkuun viihtynyt yhtään maassa. Nyt kun on vähän oppinut kääntymään ja leikkimään leluilla, niin tykkää olla enemmän lattialla kuin sitterissä, mutta siis ekat 4 kk tosi tarpeellinen kapistus. Ja kyllä tuossa vauva keinuu ilman keinuttamistakin.

 

Meillä ei siis kokemusta muista merkeistä, mutta tämä ainakin mun mielestä ollut hyvä.

 

Muoks. lisään kuvan, tulipas iso...

 

Emma_rockerDL_be.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä vannotaan BB:n nimeen. Poika mahtuu siihen edellee, ei vaan malta kauaa olemaan. Kokeiltiin tota Emman sittetiä kun poika oli 6kk, mutta ei vaan osannut istua siinä luontevasti. Yritti punkea ylös ja valui alaspäin.

 

Meillä on myös Bumbo. Se on myös ollut kätevä esim. uimalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo Emman sitteri, josta Leij_ laittoi kuvan. Se oli meidän tarpeeseen ihan hyvä. Keinui itsestään sen verran kun oli tarpeen, ei siis tarvinnut olla heiluttamassa. Tosin meen tyttö ei kyllä juurikaan hyssyttelyä tarvinnut, vaan viihtyi tuossa ihan hyvin. Mä tykkäsin siitä, että tuossa sai selkää ja jalkoja säädettyä erikseen, eli istumiskulmaa sai muutettua miten vaan. Toi oli varsinkin tytön ollessa isompi ihan hyvä ominaisuus, koska tuossa sai tytön lähes istuvaan asentoon ja sitten oli helppo syöttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös Emman sitteri, mutta erilainen kyllä mitä ylläolevassa kuvassa. Mun vanhemmat osti sen meille joten eipä pahemmin tarvinnut edes miettiä minkälainen ostetaan ;) Helppo säätää selkänojaa ja myöskin jalkopäätyä pystyy säätämään. Ja tosiaan saa säädettyä sen keinuuko sitteri vaiko ei. Meillä ei ollut kyllä hirveesti loppujen lopuks sitteri käytössä kun aika paljon poika viihtyi lattialla, mutta silloin kun sitterissä oli niin ihan hyvin viihtyi. Eli hyväksi todettu tuo sitteri on ja eiköhän tulokaskin siinä viihdy :)

 

Muoks: Löysin kuvan meidän sitteristä, ei tosin ole väri sama:

Emma_Rocker_Mouse_P.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meil on kans emman babysitteri ja hyväksi havaittu :) Vuosimallia en muista mutta sellanen karhukuvioinen/sininen kanngas...Näkyy tuolla lahjotus osastolla...Hankin tääsä sitten uuden kun pikkukakkonen ilmottaa tulostaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Fisher-Pricen sitteri, käytettynä ostin parilla kympillä. Keinuu tosi herkästi mutta on tukeva ja istuma-asento sopii vastasyntyneellekin. Värinätoimintokin on, heh, ja lelutanko. Vauva tuntuu tykkäävän kovasti, melkein ainut paikka mihin nukahtaa sylin lisäksi kotona... Korvaamaton peli ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tulin kehumaan tuota Baby Björniä. Poitsumme on viihtynyt siinä todella hyvin. Meillä on hankittuna myös sitteriin kuuluva lelukaari, se jaksaa kiinnostaa edelleen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on just tuo sitteri, josta Leij_ laittoi kuvan. En olisi missään nimessä ostanut, jos olisin tiennyt, että kangas on yhden lapsen jäljiltä täysin nukkaantunut ja kulahtanut. Olen tosi pettynyt. Muuten sitteri ajoi kyllä asiansa, mutta tuo kangas todella harmittaa. Eihän hintakaan tosin päätä huimannut, mutta olisin odottanut, että kangas olisi vähän kestävämpää.

 

En henkilökohtaisesti ole valmis maksamaan sitteristä sataa euroa. Käyttöaika on kuitenkin melko lyhyt ja etukäteen ei voi tietää viihtyykö vauva sitterissä ollenkaan. Minua itseäni harmittaisi, jos olisin ostanut kalliin sitterin eikä lapsi siinä sitten viihtyisikään. Mutta uskon, että tuo BB on kyllä hyvä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä ei ole kyllä kankaalle ainakaan vielä käynyt mitään. Viisi kuukautta siis kohta ollut joka päiväisessä käytössä. Mutta meillä ei kyllä vielä ole esim. syöty siinä mitään, joten ei ole tarvinnut pestäkään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Meillä kangas on pysynyt ihan hyvänä, vaikka sitteriä käytettiin 4-5 kk lähes päivittäin. Me ei tosin olla pesty tuota kangasta kuin kerran, ennen säilytykseen viemistä, koska ei oo ollut tarvetta. Meillä tyttö ei pulautellut ja syömisetkin saatiin hoidettua siististi, ne muutamat kerrat mitä sitterissä syötiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Gracon sitteri, tällainen mutta oranssi:

 

0029894-_lim_full.jpg

 

Sen plussia:

+ Taittuu TODELLA pieneen tilaan, helppo ottaa mukaan (kantokassi tulee mukana)

+ Pattereilla toimiva tärinä ja musiikki (/"veden loiske")

+ Tukityyny (aluksi se oli tarpeen kun neiti oli niin pikkuinen)

+ Lelukaari (kiinteät lelut)

 

Ja miinuksia:

- Asentoa ei voi säätää, se on se yksi ja sama puoli-istuva koko ajan (ei haitannut muuten, mutta eipä tässä esimerkiksi päiväunia nukuta)

- Ei keinu itsekseen tai vauvan voimalla, on sen verran jäykät jouset (mutta tuo tärinätoiminto toki kompensoi tätä puutetta)

 

Ollaan oltu ihan tyytyväisiä, mutta nyt saatiin sattumalta kaverilta lainaksi tuollainen Emman sitteri, jossa tyttö on viime viikon ajan nukkunut päikkäreitä. Toimii kehtona tosi hyvin, ja keinuu myös vauvan voimalla aika kivasti (en tosin osaa verrata tuohon BB:n kun siitä ei ole kokemusta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä BB:n sitteri. Käytössä oli useamman kerran päivässä 7,5kk:n ikään asti, kunnes lapsi siirtyi syöttötuoliin. Sittemmin ollut käytössä vain muutaman kerran. Meillä tyttö ei tosin itse osannut juuri heiluttaa sitteriä, kun kaverin lapsi oppi tämän taidon jo varhain. Tästä huolimatta se oli ihan viihtyisä paikka ja helppo vanhempienkin heiluttaa jalalla esim. syödessään. Miinuksena se, että kumilenkeistä huolimatta kangas tuppaa lähtemään silloin tällöin mukaan lasta sitteristä pois nostettaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli lainassa joku aivan perussitteri, jossa yksi puoli-istuva asento, ei mitään lelukaaria eikä täristyksiä äänistä nyt puhumattakaan.. Viihdykkeeksi annettiin joku lelu (ja kotityöt oli vauvasta kiinnostavia myös). Oikein hyvin ajoi asiansa enkä ois osannu mitään teknistä vempainta ees kaivata. Siinä myös syötettiin alkuun ennenkun saatiin syöttötuoli. Luultavasti ei kannata etukäteen hankkia ainakaan mitään kovin erikoista sitteriä, kun sitähän ei tiedä viihtyykö vauva siinä kuitenkaan. Ja tosiaan perussitteri ajaa mainiosti asiansa. Asennon säätö ois varmaan ollu siitä hyvä et ois voinu jo pienempänä ottaa käyttöön, mutta noi tärinät sun muut on mielestäni aika turhia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin Primi sognin sitteri, jossa saa asentoa säädettyä lähes portaattomasti. Se on ollut ihan hyvä ja jokapäiväisessä käytössä. Toisaalta kun ei ole kokemusta muista sittereistä, niin ei ole tietoa paremmastakaan. Semmoinen käsitys mulla on, että melko arvokas tuo on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Me saatiin Primi sognin sitteri, jossa saa asentoa säädettyä lähes portaattomasti. Se on ollut ihan hyvä ja jokapäiväisessä käytössä. Toisaalta kun ei ole kokemusta muista sittereistä, niin ei ole tietoa paremmastakaan. Semmoinen käsitys mulla on, että melko arvokas tuo on ollut.

 

Primi sogni sitteri maksaa Pikku-Hurmurissa 65€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös se Emman perus sitteri. Oon tykännyt siitä sen säädettävyyden takia. Sitteri on ollut ennestään yhdellä lapsella käytössä ja kangas on kyllä pysynyt ihmeellisen hyvänä.

Sitten meiltä löytyy myös FisherPricen vibrasitteri lelukaarella jonka saa myöhemmin muutettua lapselle tuoliksi. Poika viihtyy siinä hyvin tutkiessa leluja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on kanssa toi BB:n 1-2-3. Tein vertailua vauvatarvikeliikkeessä eikä ne muut olleet yhtä hyviä.

 

Niin se vaan on, että BB on onnistunut sitterissään hyvin - oikeastaan täydellisesti. Mä kyllä sanoisin, että kannattaa satsata siihen! Jälleenmyyntiarvo on hyvä, myös se kertoo sitterin toimivuudesta.

Edited by -Elle-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now