Sitrus

Sitterit, valmistajat ja ominaisuudet

168 posts in this topic

Kiva kuulla hyviä kokemuksia BabyBjörnin 1-2-3:sta...

Taisimme tehdä aika hyvän löydön, kun ostimme kirpparilta käyttämättömän ko. sitterin 30 eurolla. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan ostamassa tuota BB:n sitteriä, mutta toki panostus mietityttää... Voiko vauvan viihtymistä sitterissä ennustaa mitenkään sillä, miten vauva viihtyy turvakaukalossa? Kun meidän vaavi rauhottuu aika hyvin kaukaloon, vaikkei edes olla autossakaan, mahtaisiko viihtyä sitten sitterissäkin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ollaan ostamassa tuota BB:n sitteriä, mutta toki panostus mietityttää... Voiko vauvan viihtymistä sitterissä ennustaa mitenkään sillä, miten vauva viihtyy turvakaukalossa? Kun meidän vaavi rauhottuu aika hyvin kaukaloon, vaikkei edes olla autossakaan, mahtaisiko viihtyä sitten sitterissäkin :rolleyes:

 

Toi varmaan riippuu vaan niin paljon vauvasta. Meillä kaukalo oli ihan viho viimeinen paikka ja lähes aina siinä huudettiin. Sitterissä viihty taas tosi hyvin (BB) enkä oikeesti tiedä miten oltaisiin selvitty ilman sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ollaan ostamassa tuota BB:n sitteriä, mutta toki panostus mietityttää... Voiko vauvan viihtymistä sitterissä ennustaa mitenkään sillä, miten vauva viihtyy turvakaukalossa? Kun meidän vaavi rauhottuu aika hyvin kaukaloon, vaikkei edes olla autossakaan, mahtaisiko viihtyä sitten sitterissäkin :rolleyes:

 

Mä ostin Emman sitterin käytettynä juurikin tästä syystä etten tiennyt miten vauva viihtyy. kävi ilmi, ettei tosiaan oo sitterissä viihtyvää lajia. Vasta nyt kun kannattaa päätään ja istuu selkä suorana niin hankittiin bumbo ja se on ollut ihan paras, oon päässyt suihkuunkin kun tyttö istuu ja näkee maailman ihan eri tavalla, pystyy kääntämään päätään kun äiti liikkuu ettei heti tuu missä-äiti-on-itku...

 

Muoks. niin ja meillä kyllä viihdytään kaukalossa ja lähes heti nukahdetaan kun auto lähtee liikkeelle.

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, haettiin BB 123 sitteri, ja ensikokeilun perusteella 3-viikkoinen poitsumme viihtynee siinä hyvin. 45min hytkyttiin suht tyytyväisenä, ilme tosin oli vähintäänkin hämmentynyt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy aloittajana palata kertomaan, että BB 1-2-3 meille hankittiin ennen vauvan syntymää. Nyt ollut 1kk käytössä ja ei voisi paremmin toimia. Vauva istuskelee sitterissä tyytyväisenä melko pitkiäkin aikoja, kun itse vauvan hereillä ollessa esim. laittaa ruokaa, syö, kahvittelee, jne. Pienikin vauva saa omalla hytkymisellä sitterin keinumaan juuri sopivasti. Kivan yksinkertainen käyttää. Ainoastaan näläntakia on sitteristä huudettu pois. Joskus on sitteriin torkahdettukin. Seuraavaksi pitää ostaa sitterin oma lelukaari, kun nyt vauvaa alkaa selkeästi myös lelut kiinnostamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin Doomoo seat ja se on asoittanut tosi huipuksi! Tyttö viihtyy siinä hereillä ollessaan ja pällistelee maailmaa ja nukkuu mielellään siinä myös päivätorkkuja. Tykkää siis olla siinä tosi paljon. Täyte mukailee vauvan muotoja ja muotoutuu hyvin tytön mukaan. Plussaa myös siitä, että siihen saa vaihdettua päällisen sitten kun ei enää tarvi noita vöitä ja voidaan käyttää tavallisena lapsen tuolina. Molemmat päälliset on vesipestäviä.

 

Doomoo4_med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin joku halvin Prisman malli, ja se on kyllä TOSI huono. :angry: Kangas on kivan pirtsakka vihree-oranssi, ja liukas -> helppo pyyhkäistä puhtaaksi, mutta siihen ne hyvät puolet sitten jääkin. Ekanakin se on iso ku laiva, mukula hukkuu siihen. Toisekseen vaikka siinä on selkä- ja jalkatuen säätö, niin ei sitä selkänojaa voi nostaa, kun mimmi valahtaa samantien niskoilleen sinne pohjalle, just siks kun se on niin iso ja kangas on liukas.

 

Toi Emman malli on paljon, paljon parempi. Ja varmaan BB ihan omassa sarjassaan sitten (onhan toki myös hintansa puolesta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta tästä Concord Rio- sitteristä? Arvokas tuntuu ainakin olevan...

 

 

gina300.jpg

Edited by Minnuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Nalle Puh -sitteri johon oon todella tyytyväinen. Selkänojaa saa säädettyä, se keinuu hyvin keinuttamalla ja hieman vauvan äheltäessä itse, siinä on kiva lelukaari missä roikkuu oikein mielenkiintoisen värisiä Nalle Puh -hahmoja. Pinta on kiva, sen saa vaan pyyhkäistyä puhtaaksi, hieman liukas se on, mutta ei haittaa kun vauva on kuitenkin turvavöissä.

 

Ainoa mikä harmittaa on sen painorajoitus 10 kiloa... Meidän poika kasvaa vauhdilla ja tahti senkun kiihtyy. Eli jää aika nopeaan pieneksi, mä haaveilin vähän pidemmästä käyttöajasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, meillä on nyt vatvottu tätä sitteriasiaa pitkään. Ensin tilasin BabyStylesta tuon kirahvisitterin,

 

file.php?&cid=149&fid=1956&hh=6391e1&fn=BabiesSitteriKirahvi.jpg

 

mutta jouduin palauttamaan sen. kun tuotteen laatu oli pettymys. Kirahvikuviossa oli vahvaa tummaa "säilytyslikaa", joka ei lähtenyt millään niistä konsteista, joita uskalsin kokeilla. Ja muutenkin sitteri vaikutti vähän siltä, että keinuminen ja muut ominaisuudet pelaavat hyvin, jos käy hyvä tuuri. Jotenkin tuntui siis "sinne pän" valmistetulta. Harmitti!!

 

Tilasin sitten lopulta tämän

gina300.jpg

vauvatavara.netistä, josta sen sai toimituskuluineen hintaan 135 euroa. Sen pitäisi saapua ensi viikolla, kerron sitten kokemuksia.

 

Voi olla, että tulee turhan kallis investointi suhteessa käyttömäärään... mutta ilmeisesti tuo Concord Rio on haluttu tuote ja hyväkuntoisen käytetyn saanee helposti kaupaksi myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo paljon kehuttu BB 1-2-3 ja ollaan kyllä tykätty. Neiti viihtyy siinä tosi hyvin ja pitkiäkin aikoja ihan alusta asti. Meidän sitteri on se pepitaruutuinen ja aluksi tuo tyttö tuijotteli onnellisesti silmät kierossa niitä ruutuja, joskus vieläkin tuijottelee, mutta nyt jo enemmin tykkää siitä lelukaaresta. Nallet pyörivät jo vinhaa vauhtia. Aluksihan tuo ei itse saanut sitä vielä keinumaan, mutta sekin muuttui aika pian, kun painoa tuli lisää. Ei mitään pahaa sanottavaa tuosta sitteristä, loistava kapine jota ilman ei oltaisi tultu toimeen.

 

Piti vielä tulla lisäämään, että tuo sitteri on helppo ottaa mukaan esim. mökkireissulle, on kevyt ja eikä vie paljoa tilaa.

Edited by Minnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No meillä on BB 123 -sitteri kotona, ja mummolassa on Emman sitteri. BB:n sitterissä pikkumies viihtyy pitkiäkin aikoja, saa itsekseen hurjat keinuvauhdit kehitettyä jne. Emman sitterissä asento on ihan kökkö (siitä huolimatta, että siinä voi säätää pää- ja jalkaosaa erikseen), pää on enemmän lynyssä ja jaloilla ei pysty niin vapaasti potkuttelemaan kuin bb:ssä. BB on myös tukeva ja hyvännäköinen, ja se istuinosa muodostaa vauvalle semmoisen turvallisen oloisen "sylin". Mun mielestä se on paras :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle BB.n sitterin "kriittinen kohta" oli se, ettei siinä ole kantokahvoja. Haluan, että on mahdollista siirtää sitterissä oleva lapsi toiseen huoneeseen (ohjeiden mukaanhan niin ei kyllä saisi tehdä). Concordin sitterikin on kyllä kantamista ajatellen sikäli heikko, että se painaa yli viisi kiloa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sitterinä chiccon valmistama Relax & Play -sitteri. Selkänojaa saa säädettyä muistaakseni 7 eri asentoon, myös jalkaosan saa kahteen asentoon. sitterissä on lelukaari ja myös keinutoiminto. Mukana tulee myös pienennin vastasyntyneelle. hintaa muistaakseni 59,95e :)

 

relax_play_candy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä myös kanniskelen vauvaa BB:n sitterissä mukanani vessaan ja joka paikkaan, nappaamalla reunoista kiinni. Hauska leikki on myös kun kippaan vauvaa siinä sitterissä, pidän reunoista kiinni ja tuen nivusiin sen lattiaa vasten tulevan osan ja kippaan siitä eteenpäin reilulla vaudilla. Voi sitä riemua mikä pikkumiehelle tuosta leikistä tulee!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on sitterinä chiccon valmistama Relax & Play -sitteri.

 

Kivan näköinen!! En ole vielä alkanut katselemaan sittereitä kunnolla, mutta tämä on kivan näköinen ja sitten se Emman nallekuvionen on kans kiva.

 

Tällä hetkellä olen vasta ulkonäön perusteella arvioinut, mutta kai niitä muitakin ominaisuuksia ja vauvan mukavuutta täytyy pikkuhuljaa alkaa ottaa huomioon. Niillähän se ratkeaa tietysti sitten lopulta että mikä hankitaan. Mutta tämä Chiccon on kyllä kivan näköinen. Oletko ollut tyytyväinen siihen? Onko toiminut hyvin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt Concord RIO -sitteristä muutaman viikon kokemus. Se on mielestäni hyvä ostos!

 

+ leveän jalaksen takia erittäin helppo keinuttaa, vauvan nukuttaminen onnistuu kivasti surffailun tai syömisen ohessa :D (tämä on se paras puoli ja tämän takia hankkisin tämän uudestaankin, vaikka onkin kallis)

+ tyylikkäämpi kuin useimmat muut, "häkkyrä"malliset sitterit

 

- aika painava (==> vähän hankala siirtää kun vauva on siinä eikä ole kovin näppärä ottaa mukaan matkalle, jos matkaan kuuluu yhtään tavaroiden kantamista).

 

Liitteenä kuvat, joissa

(1) sitteri vauvapehmusteen kanssa

(2) sitteri ilman vauvapehmustetta

(3) ja (4) yksityiskohdat...

 

Ainoastaan se yllätti, että kangas ei ole kokonaisuudessaan pehmeää ja mattapintaista (kuten vauvapehmusteessa) vaan itse sitteri on vähän liukkaampaa ja kiiltävämpää kangasta. Helpommin puhdistettava se toki tuollaisena on, varsinkin jos sitä käyttää sitten ensimmäisiin ruokakokeiluihinkin syöttötuolina.

post-126-1220959318_thumb.jpg

post-126-1220959331_thumb.jpg

post-126-1220959346_thumb.jpg

post-126-1220959353_thumb.jpg

Edited by Coordinator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä ikäisenä lasta saa pitää sitterissä? Anoppi osti meille lastentarvikeliikkeestä Viki-merkkiset sitterit, hyvin saman näköiset kuin Emma. Käyttöohjeessa ei lue koska vauvan saa siihen laittaa. Istuinta ei saa aivab täysin suoraksi eikä täysin vaakatasoon, onko sillä merkitystä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, kun ajattelee turvakaukaloo, joka ei ole sekään vaakatasossa niin en tiedä onko se nyt hirveen vaarallista, jos ei saa ihan vaakatasoon. Mutta ei kuitenkaan ole hirveän suositeltavaa pitää sitterissä hirveen pitkiä aikoja näin sanoo...öö..joku.

 

itse oon pitäny meidän vauvelii sitterissä ihan vauvasta asti, mutta sen saa toisaalta ihan vaakatasoon. itse antaisin kummiskin istua sitterissä, kunhan ei ole ihan kunnon suora istuma asento...tajusko nyt kukaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Carenan perussitteri, aika samanlainen kuin tuo Emma. Hyvin pärjättiin sillä. Huomasin tosin, että sen sai makuuasentoon vasta vähän ennen, kun vein sen varastoon jemmaan. No ehkä kakkosella sitten... Meillä on myös Bumbo, mutta ollut aika turha. Pojan reidet ei oikein mahtuneet siihen. Uimahallissa Bumbo oli tosi hyvä, mutta sielläkin käytiin vain 2 kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now