Sitrus

Sitterit, valmistajat ja ominaisuudet

168 posts in this topic

Onko tuossa bb:ssä jokin aika kuinka kauan sitä saa käyttää kerrallaan, siis ihan vastasyntyneelle?

Meillä tuommoinen hankittuna, lapsi vielä vatsassa..

Mietin vaan että onko siinä jokin rajoitus ajan kanssa, missään ei ainakaan mainita asiasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Me kyseltiin tota maahantuojalta, siinä kun on painorajaksi ilmoitettu 3,5kg ja meidän tyttö oli kotiintullessa vielä vähän alle 3kg, kyseltiin siis saako jo noin pienen laittaa ja kauanko saa siinä pitää. Aika ympäripyöreä vastaus sieltä tuli, että "vain jos vauva viihtyy" ja "ei hirveän pitkää aikaa kannata pitää", itse tulkitsin ton niin että sen aikaa voi pitää kun vauva siinä viihtyy, aluks pidettiin muistaakseni jotain parikymmentä minuuttia kerrallaan tai sitä luokkaa. Vastasyntynythän syö ja nukkuu suurimman osan ajasta, joten eipä siinä sitterissä kauaa ehdi olemaankaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole mitään faktatietoa asiasta, mutta en kyllä ihan ymmärrä miksi Bb:ssa olisi jokin aikarajoitus. Sen kun laittaa ihan makuuasentoon niin eihän se juuri eroa siitä jos vauva makaa vaikka sängyssä? Eri asia on mun mielestä lähes kaikissa muissa sittereissä, niissä asento on paljon istuvampi. Tämä on mun mielestä juuri tän sitterin yksi parhaista puolista. Itse asiassa mun mielestä ainoa 'oikea' sitteri, mikä johtunee varmaan jo siitäkin, että sellaisessa olen itsekin vauvana makoillut... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä luulen ettei sitä täällä ole ollut kun se on enemmänkin keinu kuin sitteri. Meillä on Gracon yhtä astetta halvempi (n.200€) keinu ja se on ihan ok. Jokusen kerran poika on siinä viihtynyt, mutta jos ajassa voisi mennä taaksepäin en kumminkaan sitä ostaisi.

 

 

Tämä siis meillä:

0029490-0907_lim_full.jpg

On eri keinumisnopeudet, ääniefektit ja tärinä sitterissä ym.

 

Ja tiedän kyllä, että se sweetpeace keinuu eri tavalla. Mutta samaa asiaa se kuitenkin ajaa.

 

 

Juu, varmaan ilmankin tuollaista pärjää wink.gif Itse en ajatellut sitten muuta sitteriä ostaakaan, kun tuosta sweetpeacestä (niinkuin varmaan noista muistakin) saa istuinosan irrotettua niin menee sitten ihan tavallisesta sitteristäkin. Näitä "sähköversioita" vertaillessani tuo sweetpeace vei voiton niin suloisen ulkonäkönsä takia wub.gif varmaan muuten ajaa saman asian kuin muutkin samantyyppiset keinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Newborn to toddler rocker on kaikista löytämistäni suomalaisista nettikaupoista loppu. Lisäksi sitä ei kai ole enää tulossakaan kun Fisher Price tekee jotain toimitusmuutoksia tai jotain. Tilattiin se sitten briteistä. Ja tuli väärä väri kun ei ulkomailtakaan (euroopasta) tahtonut löytyä ko tuotetta niin, että sen sai tänne lähetyksellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tuo miten sitten Euroopasta saatavissa jatkossa? Amazonilta olen "korvamerkinnyt" mutta en aikonut pitää mitään kiirettä tilauksen kanssa kun vasta syksyllä tarvittaisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut hankkia vauvoille Oran sitterit mutta kaipailisin käyttäjäkokemuksia. Onko kukaan käyttänyt, miten kankaan pesu, säädöt ym.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tää nyt on vähän tylsä yleisvastaus, mutta ainakin Fisher Pricella on tosi monessa mallissa tärinätoiminto :) Tuo on ainut mikä on jäänyt mieleen siitä, kun samaa asiaa itse selvittelin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakastuin tähän Bloomin sitteriin... :girl_in_love: Vaikka järki taitaa voittaa ja ostan käytettynä jonkun hirveän näköisen hökötyksen, joka ei sovi meidän olohuoneeseen ollenkaan, vaikka tämä olisi kuin piste iin päälle! Jos jollain on käyttökokemuksia tästä niin otan mielellään vastaan!

coco%20front.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö kukaan ole hurahtanut Gracon Sweetpeace -sitteriin? :rolleyes: Vauvatarvikeliikkeessä hinta oli 269 euroa. Mutta kun saksasta sai 160 euroon niin oli pakko tilata :lol:

 

 

Meillä on. On ollut hyvä äärettömän tyytymättömällä vauvalla. Ei tuokaan tietysti ihmeisiin pysty, mutta kun vaihtoehtona on 0min unet tai 30min torkut tossa niin otan jälkimmäisen :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Gracon Lovin' Hug- keinu, se oli tosi mainio juurikin tyynnyttämään vauvan. Meidän esikoinen nukahti pienenä siihen 5minuutissa. Varsinkin pojalla sitä käytettiin paljon ja vielä vanhempanakin, kun painoraja on 13kg. Tytöllä sitä ei niin paljoa tullut käytettyä mutta ihan tosi hyvä peli oli. Ostin sen huutiksesta käytettynä ja juuri myin taas eteenpäin, ovh tuolla on uutena 159e ja noilla on hyvä jälleenmyyntiarvokin. Sain siitä niin hyvin, että meidän käytölle jäi hintaa 15e + patterikulut! :)

 

Sittereistä, meillä on ihan perussittereitä parit, käytettynä ostetut ja sitten uutena ostin Doomoo-sitterin,joka menee säkkituolina vanhemmallakin lapsella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aluksi kavereilta lainassa oleva Emman (?) sitteri, mutta tyttö valui siinä kun vyöt oli jotenkin ihmeellisen alhaalla. Koska käyttöä sitterille kuitenkin selvästi oli, mutta tyttö ei tuntunut siinä kovin hyvin viihtyvän juurikin sen valumisen takia, päätimme käydä lastentarvikeliikkeessä katselemassa ja kokeilemassa muita vaihtoehtoja. Heti kun istutin tytön BB:n Balanceen mies sanoi että tuo me otetaan. Asento oli NIIN paljon parempi. Ja voidaan sanoa että koko perhe on hankintaan ollut tyytyväinen. Tyttö on nyt 7,5 kk ja istuu edelleen sitterissään tyytyväisenä. Viimeisinkään temppu (roikutaan sitterissä kaksinkerroin ja räpelletään sitä varoitustekstitarraa) ei ole aiheuttanut vaaraa että tyttö pääsisi sitteristä jotenkin itsekseen luiskahtamaan. Voin siis lämpimästi suositella, meidän mielestä ehdottomasti hintansa arvoinen kapistus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babybjörn Balancesta kysymyksiä/ihmettelyä:

 

Olen selaillut huuto.netistä BB:n Balanceja. Hassu huomioni on, että tosi moni sitteri myydään "uudenveroisessa" kunnossa lisämaininnalla, että lapsi on vain muutamia kertoja siinä istuskellut. Jotenkin tuo ei sovi yhteen täällä olevien ylistävien kommenttien kanssa..? Luulen kyllä, että nuo sitterit ovat niistä perheistä, joissa sitteriä ei vain ole tullut käytettyä jostakin syystä/syistä.

 

Moni näyttää myyvän sitä (ilmeisesti) musta/harmaata (hopea?) sitteriä siniharmaana..? Alkaako ne mustat kankaat jotenkin sinertää pesussa vai mistähän siinä on kyse? Siis tuo väri (kai):

 

0222.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin tuollainen Bay Björnin Babysitter Balance Retro. Meillä on kolmikuinen poika. Nyt mietityttää että uskaltaako poikaa tosiaan pitää niissä ylemmissä asennoissa. Mitään varoituksia ei ollut ja kun poika laitettiin koe istumiselle niin naama oli niin messingillä että luulin jo joulun tulleen etuajassa.

 

Lisätään vielä että meillä poika on tuollainen yli seitsemän kiloinen jättiläinen joten jo ihan rajoitusten mukaankaan ei alempia asentoja saisi käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko järkevää ostaa sitteri, jossa on tärinätoiminto, vai pärjääkö pelkällä keinutoiminnolla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin tuollainen Bay Björnin Babysitter Balance Retro. Meillä on kolmikuinen poika. Nyt mietityttää että uskaltaako poikaa tosiaan pitää niissä ylemmissä asennoissa. Mitään varoituksia ei ollut ja kun poika laitettiin koe istumiselle niin naama oli niin messingillä että luulin jo joulun tulleen etuajassa.

 

Lisätään vielä että meillä poika on tuollainen yli seitsemän kiloinen jättiläinen joten jo ihan rajoitusten mukaankaan ei alempia asentoja saisi käyttää.

 

Mä en tiennyt että tuossa on jotkut rajat :o Osaisiko joku kertoa mitkä ne on?

 

Meillä tyttö 3kk käyttää keskimmäistä asentoa ja toisinaan ottaa päikkärit alemmalla asennolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä kopioituna:

 

The BABYBJÖRN Babysitter Balance has three positions: play, rest and sleep.

Different maximum weight for each position.

Play: max 29 lbs/13 kg

Rest: max 22 lbs/10 kg

Sleep: max 15 lbs/7 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko järkevää ostaa sitteri, jossa on tärinätoiminto, vai pärjääkö pelkällä keinutoiminnolla?

 

Ne tärinätoiminnolliset on sen verran kalliita, että mun mielestä ei kannata. Keinutoiminto riittää yleensä pitämään vauvan tyytyväisenä, ja esim. tuossa Baby Björnin sitterissä vauva oppii aika nopeasti myös keinuttamaan itse itseään. Meillä on siis tuo sitteri, ostettiin esikoiselle, ja molemmat lapset on viihtyneet siinä tosi hyvin.

Tärinätoiminto on ehkä hyvä koliikkivauvalle, mutta muuten en sellaista ostaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Viki Lux sitteristä? Se olisi mukavan huokea ja ominaisuudetkin

kuulostavat hyviltä. Selkänojaa saa säädettyä mainostekstin mukaan viiteen eri asentoon.

Saa keinumaan, mutta voi lukita myös asentoon, jossa ei keinu. Tämä on myös ulkonäöllisesti

paras näistä halvemmista sittereistä. Aiemmin ajattelin että BabyBjörn pitää ostaa ihan vaan

senkin takia, että vain sitä kestää katsella kotonaan.

 

Mutta tosiaan jos jollain on tällainen Viki Lux käytössä kuulisin mielellään kokemuksia siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tytöllä sitterinä Viki, tuosta Viki Luxista siis vielä halvempi versio. Erot käsittääkseni on ne, että Vikissä asentovaihtoehtoja on vain kolme eikä lelukaartakaan ole.

 

Kiva perussitteri musta oli. Muistakaan ei ole omaa kokemusta, niin en osannut parempaakaan kaivata. Hyvin tuohon sai tytön istuskelemaan, mielestäni ihan hyvään asentoon. Kankaat oli helppo irroittaa ja pestä. Käsittääkseni vaikkapa BabyBjornissä olisi helpompi lapsen itse keikuttaa itseään, mutta helposti tuota keikutti itse jalalla. Toimi meillä kuukauden iästä (jolloin se hankittiin) aina tuonne puoleen vuoteen, kun tyttö oppi istumaan.

 

Ehdottomasti hintansa arvoinen siis mielestäni. Tuota lelukaarta olisin silloin tällöin kaivannut, mutta sehän Luxissa tuleekin. Me ratkaistiin asia laittamalla sitteri erillisen lelukaaren eteen. Viittä asentoa en kaivannut. Voin siis ihan perusVikiäkin suositella, jos se vielä sinulle vastaan tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te, joilta löytyy carena lux sitteri!

Oletteko olleet tyytyväisiä? Saako kyseisen sitterin niin makuuasentoon, että käyttö soveltuu vastasyntyneelle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

onko se lux sellanen kaksivärinen? jos on, meillä on ollut se, ja saa ihan makuulleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now