Hyppää sisältöön

Kuva

Kuume

• Kirjaudu vastataksesi
11 vastausta aiheeseen

#1 Tiuku1

Tiuku1

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 248 Viestit

Lähetetty 10 huhtikuu 2008 - 19:46

Muistaako joku mikä lämpö lasketaan vauvalla takapuolesta mitattuna kuumeeksi? Mä muistelen meinaan kuulleeni jostakin että illalla normaalilämpö olisi korkeampi kuin aamulla... Kaikki tieto otetaan ilolla vastan :)
Pojat 06/06 sekä 02/08 Lähetetty kuva

#2 Vieras_Penni_*

Vieras_Penni_*
  • Guests

Lähetetty 11 huhtikuu 2008 - 13:19

En muista mitä missäkin on sanottu, mutta mä ainakin pidän 37,5 suunnilleen rajana... ja sit lapsen voinnista päätellen et lääkitäänkö.

#3 Galentin

Galentin

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 884 Viestit

Lähetetty 13 huhtikuu 2008 - 20:52

Muutama linkki:

Akuutti

Terveyskirjasto: Kuume on tavallinen oire

Sairaslapsi: kuume

Meille annettiin sairaalassa ohjeeksi mitata myös vauvalta kuume kainalosta, näin tehtiin sairaalassakin. Kannattaa muistaa, että alle kolmekuukautista ei saa lääkitä itse ja kuume johtuu aina jostain, eli syy pitäisi selvittää.
Lähetetty kuva Lähetetty kuva

Jos ajatuksiani haluaa lainata, siihen voi kiltisti kysyä lupaa. Kommentoin kyllä mielelläni ihan mitään vain, mutta tänne kirjoitettu teksti ei ole tarkoitettu suoraan lehteen kopioitavaksi.

#4 Tiuku1

Tiuku1

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 248 Viestit

Lähetetty 14 huhtikuu 2008 - 13:24

Kiitoksia kaikille vastauksista :)
Neuvolasta sanottiin ohjeeksi että pepusta mitattuna 38 astetta on vauvalla kuumetta. Meillä onneksi siis selvittiin kuumeettomana tästä räkätaudista!

#5 Hernyó

Hernyó

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 4 277 Viestit

Lähetetty 15 huhtikuu 2008 - 10:21

Mä olen laskenut aika samoista lukemista kuin itsellänikin siinä neljänkympin hujakoilla menee ukko veteläksi (kannattaa mittaria enempi katsella tosiaan tuota aktiivisuutta yms.) Aina kun multa kysytään puhelimessa, että onko kuumetta niin vastaan että ihan hyvin tuo vielä näyttää jaksavan/on ollut vetelä/ei ole edes jaksanut avata simmuja tms.

Lähetetty kuva

Kun miettii ns. valmistuotteita (eikä edes einesruokaa, niihin mä en todellakaan voi koskea!) niin esim. jossain * aromasuolassa on LAKTOOSIA, vadelmajellyssa on PORKKANAmehua ja SITRUUNAA?! Siis mitä* ne tekee siellä?

Melkein kaikissa muka rypäle tms mehuissa on huppista keikkaa * APLARIA. Jos ei muuta keksitä, niin pistetään porkkananosia * sinne missä sitä ei oikeasti vois kuvitellakaan samoin MAISSIA (vaikka jauhomuodossa). Jos ei noita niin MUNAA tai sen osia tai sitten RYPSIöljyä. MIKSEI ************** voi * käyttää AURINGONKUKKAÖLJYÄ!

Ja laitetaan hei tähän jotain SONNINPENISTÄ sekaan, niin hyvä tulee.*

Mä kerään kohta oman suolani Himalajalta ja metsästän * majavan Kanadasta!

#6 Tiuku1

Tiuku1

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 248 Viestit

Lähetetty 15 huhtikuu 2008 - 12:02

Juu, mä olenkin toiminut tuon Taaperon kohdalla juuri noin kuin Funguskin. 2-kk vanhan vaavin kanssa on vaan hankalampaa kun tuo nukkuu normaalistikin niin hirmuisen paljon :lol:

#7 Hernyó

Hernyó

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 4 277 Viestit

Lähetetty 16 huhtikuu 2008 - 05:23

^ :lol: Meidän vauski ei nukkunut skidinäkään kuin maks 10h vuorokaudessa, joten tota sai käyttää jo silloinkin ohjenuorana ;) Aina tuppaa unohtumaan, että niitä helpompiakin tapauksia löytyy :P

Lähetetty kuva

Kun miettii ns. valmistuotteita (eikä edes einesruokaa, niihin mä en todellakaan voi koskea!) niin esim. jossain * aromasuolassa on LAKTOOSIA, vadelmajellyssa on PORKKANAmehua ja SITRUUNAA?! Siis mitä* ne tekee siellä?

Melkein kaikissa muka rypäle tms mehuissa on huppista keikkaa * APLARIA. Jos ei muuta keksitä, niin pistetään porkkananosia * sinne missä sitä ei oikeasti vois kuvitellakaan samoin MAISSIA (vaikka jauhomuodossa). Jos ei noita niin MUNAA tai sen osia tai sitten RYPSIöljyä. MIKSEI ************** voi * käyttää AURINGONKUKKAÖLJYÄ!

Ja laitetaan hei tähän jotain SONNINPENISTÄ sekaan, niin hyvä tulee.*

Mä kerään kohta oman suolani Himalajalta ja metsästän * majavan Kanadasta!

#8 Tiuku1

Tiuku1

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 248 Viestit

Lähetetty 16 huhtikuu 2008 - 07:39

Nojuu, kyllä sitä tosiaan hieman helpommalla pääsee kun tyyppi nukkuu liki koko ajan :lol:

#9 Tiinuska

Tiinuska

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 408 Viestit

Lähetetty 10 toukokuu 2008 - 07:34

mites voiko kuumeisen lapsen kanssa lähteä ulos?? Lämpöä on 37,5
Kaikki kirjoittamani viestit ovat tarkoitettu vain vauva.infoon. Niitä ei saa ilman lupaani julkaista muualla.

#10 Vieras_Varpu_*

Vieras_Varpu_*
  • Guests

Lähetetty 19 kesäkuu 2008 - 22:50

Meille kerrottiin neuvolassa (Hollannissa) vauvan lampotilasta seuraavaa:
vauvan normaalilampotila on 36,5-37,5 astetta
lampoa on 37,5-38,5 astetta
yli 38,5 astetta on vasta varsinaista kuumetta ja huolestua voi jos kuume on monta paivaa korkea.

Meilla tuo on pitanyt paikkansa. Mun pojan lampo oli ensimmaisen vuoden aikana lahes jatkuvasti 37,5 tienoilla. Ilmeisestikin kuumaverinen mies :)

Ulos saa menna, jos ei ole muita oireita kuin lampoa. (jota siis 37,5 astetta on riippuen vauvan normaalilammosta..)

#11 Kia.

Kia.

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 2 100 Viestit

Lähetetty 27 elokuu 2010 - 13:18

Mites taaperon kuume? Oletteko siis joitain rajoja siihen kuullut?

Meillä vajaa nelivuotiaalla on nyt 37,62 kainalosta mitattuna digimittarilla.

Mä luokittelen itse tuon lämmöksi. Hän yskii kovasti ja silmistä näkee, että on kipeä.

Naimisiin 2005
Äidiksi 2006 & 2010

LA Tammikuussa 2014

#12 Kia.

Kia.

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 2 100 Viestit

Lähetetty 27 elokuu 2010 - 13:21

Löysinkin tuolta Akuutin sivuilta:

Lapsella on kuumetta, kun mittarin elohopea nousee kainalosta mitattuna 37,5:een ja peräsuolesta mitattuna 38 asteeseen.

Tämä lienee aika paikkansa pitävä.

Naimisiin 2005
Äidiksi 2006 & 2010

LA Tammikuussa 2014