Sign in to follow this  
Followers 0
Tiuku1

Kuume

12 posts in this topic

Muistaako joku mikä lämpö lasketaan vauvalla takapuolesta mitattuna kuumeeksi? Mä muistelen meinaan kuulleeni jostakin että illalla normaalilämpö olisi korkeampi kuin aamulla... Kaikki tieto otetaan ilolla vastan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista mitä missäkin on sanottu, mutta mä ainakin pidän 37,5 suunnilleen rajana... ja sit lapsen voinnista päätellen et lääkitäänkö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Neuvolasta sanottiin ohjeeksi että pepusta mitattuna 38 astetta on vauvalla kuumetta. Meillä onneksi siis selvittiin kuumeettomana tästä räkätaudista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen laskenut aika samoista lukemista kuin itsellänikin siinä neljänkympin hujakoilla menee ukko veteläksi (kannattaa mittaria enempi katsella tosiaan tuota aktiivisuutta yms.) Aina kun multa kysytään puhelimessa, että onko kuumetta niin vastaan että ihan hyvin tuo vielä näyttää jaksavan/on ollut vetelä/ei ole edes jaksanut avata simmuja tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, mä olenkin toiminut tuon Taaperon kohdalla juuri noin kuin Funguskin. 2-kk vanhan vaavin kanssa on vaan hankalampaa kun tuo nukkuu normaalistikin niin hirmuisen paljon :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :lol: Meidän vauski ei nukkunut skidinäkään kuin maks 10h vuorokaudessa, joten tota sai käyttää jo silloinkin ohjenuorana ;) Aina tuppaa unohtumaan, että niitä helpompiakin tapauksia löytyy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nojuu, kyllä sitä tosiaan hieman helpommalla pääsee kun tyyppi nukkuu liki koko ajan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kerrottiin neuvolassa (Hollannissa) vauvan lampotilasta seuraavaa:

vauvan normaalilampotila on 36,5-37,5 astetta

lampoa on 37,5-38,5 astetta

yli 38,5 astetta on vasta varsinaista kuumetta ja huolestua voi jos kuume on monta paivaa korkea.

 

Meilla tuo on pitanyt paikkansa. Mun pojan lampo oli ensimmaisen vuoden aikana lahes jatkuvasti 37,5 tienoilla. Ilmeisestikin kuumaverinen mies :)

 

Ulos saa menna, jos ei ole muita oireita kuin lampoa. (jota siis 37,5 astetta on riippuen vauvan normaalilammosta..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites taaperon kuume? Oletteko siis joitain rajoja siihen kuullut?

 

Meillä vajaa nelivuotiaalla on nyt 37,62 kainalosta mitattuna digimittarilla.

 

Mä luokittelen itse tuon lämmöksi. Hän yskii kovasti ja silmistä näkee, että on kipeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysinkin tuolta Akuutin sivuilta:

 

Lapsella on kuumetta, kun mittarin elohopea nousee kainalosta mitattuna 37,5:een ja peräsuolesta mitattuna 38 asteeseen.

 

Tämä lienee aika paikkansa pitävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0