Helga

Vaatteiden yms merkkaus päivähoidossa

153 posts in this topic

^Mä en ole vieläkään saanut vastausta meiliini, enkä tuotteitakaan. Mitäköhän pitäisi seuraavaksi tehdä, jos ei ala mitään kuulua (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatteko te pysymään merkkaukset tuteissa? Meillä on käytössä nuo kuvan Mam-tutit, ja mä joudun joka päivä kirjoittamaan tuttiin nimen uudestaan että se taas jotenkuten päivän kestää... Permanent markerilla siis kirjoitan tuohon keskipalluraan.

Noita ja muitakin MAM-tutteja pystyy muuten tilaamaan myös nimikoituna, mutta ei ihan halpaan hintaan kylläkään. Täällä maksavat 25e/6kpl +10e postikulut Suomeen. Tietty jos pystyy kaverin kanssa tilaamaan kimpassa niin säästää :) Noita tutteja siis voi ostaa 6kpl niin, että tulee kahdelle eri nimelle tutteja 3kpl kumpaakin, tosin ainakin meillä 6kpl tutteja on ihan minimi, koska puolet on koko ajan hukassa :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oho, no tuo olisi kyllä ihan harkitsemisen arvoinen ratkaisu. Meillä on vaan lapsi nyt jo 1v 4kk ja kuvittelisin että tuttia ei enää kovin kauaa syödä joten ehkä en raaski.

 

Kiitos myös Solille vinkistä. Mä puntaroin vielä että käynkö selvittämässä apteekissa mitä tuo haavalaastari oikein tarkoittaa, vai tekisinkö niin että ompelisin tutin muoviosan ympäri muutamalla pistolla kiinni pienen pätkän puuvillanauhaa jolla olen merkannut pesulaputtomia vaatteita. Ajattelin että se saattaisi olla ihan toimiva ratkaisu, tutteja ei kuitenkaan meillä enää keitetä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen käyttänyt tätä . Sillä olen merkannut myös sellaisia vaatteita, missä ei ole paikkaa kirjoittaa nimeä (esim. jotkut sukat ja sormikkaat). Hyvin pysyy pesussa kiinni. Muutama on joskus irronnut, mutta paremmin on pysynyt kuin nuo merkitse.fi :stä ostetut silitettävät nimilaput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedoksi vaan, että soitin tuonne merkitse.fi -nettikauppaan ja antoivat ihan uskottavan selityksen teknisestä häiriöstä, minkä takia tilaukset eivät olleet siirtyneet heidän tilauskantaansa tms. Nyt purkavat näitä tilauksia ja tuotteet pitäisi tulla lähiaikoina. Korvauksena myöhästymisestä saa 50% enemmän merkkejä kuin oli tilannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen käyttänyt tätä . Sillä olen merkannut myös sellaisia vaatteita, missä ei ole paikkaa kirjoittaa nimeä (esim. jotkut sukat ja sormikkaat). Hyvin pysyy pesussa kiinni. Muutama on joskus irronnut, mutta paremmin on pysynyt kuin nuo merkitse.fi :stä ostetut silitettävät nimilaput.

 

Kuinka ison palan tuota tarranauhaa olet laittanut sukkiin? Laitatko sisä- vai ulkopuolelle, resoriin vai minne? Mä olen nyt kokeillut neljää erilaista apteekin kangasteippiä (mitä suosituksia mistäkin olen lukenut, että pesussa pysyy) ja mikään ei pysy :hysteric:. Pesen 40 asteessa ja olen suht pienen etunimen kokoisen palan liimannut resoriin. Mitä mä teen väärin? Argh! Tuota linkaamaasi nauhaa en ole vielä kokeillut, joten ehkä vielä sitä täytyy kokeilla. Kiitos vinkistä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Käytän tosi pienen palan (pojan etunimessä on neljä kirjainta) ja laitan resorin alapuolelle, sukan sisäpuolelle. Osa on irronnut pesussa, mutta paremmin on tosiaan pysyneet kuin silitettävät nimilaput. En todellakaan jaksa silitellä niitä sitä tahtia. Tästä tulikin mieleeni, että täytyy tsekata pojan sukat siltä varalta, että ne on jälleen uusien teippien tarpeessa. Niin joo, vaaleisiin sukkiin kirjoitan nimen ihan vaan tekstiilitussilla, se on kestävin ja helpoin tapa merkata vaatteita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku tilannut tuolta merkitse.fi:sta lähiaikoina? Mä laitoin tilauksen sisään elokuun lopulla, en koskaan saanut siihen edes vahvistusta, ja nyt kun mielenkiinnosta kurkkasin sivuja uudelleen, niin ei sielä enää edes ole noita nimikointitarroja, pelkkiä silitettäviä ja ommeltavia vain.. :girl_sad:

 

Oisko kenelläkään heittää vinkkiä mistä saisi ihan nimikointitarroja? Oon käyttänyt sitä apteekin teippiä, mutta jos ois joku näpsäkkä paikka mistä sais valmiit tarrat, niin tieto otetaan ilolla vastaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedoksi vaan, että soitin tuonne merkitse.fi -nettikauppaan ja antoivat ihan uskottavan selityksen teknisestä häiriöstä, minkä takia tilaukset eivät olleet siirtyneet heidän tilauskantaansa tms. Nyt purkavat näitä tilauksia ja tuotteet pitäisi tulla lähiaikoina. Korvauksena myöhästymisestä saa 50% enemmän merkkejä kuin oli tilannut.

 

 

Saitko noita tuotteita koskaan? Itse tilasin elokuun lopulla ja hienosti tuli vastaus, että tuotantoon on lähetetty mutta en kyllä ole koskaan tilaamiani nimilappuja nähnyt rahat vain vei! Ei vastausta puheluihin eikä sähköposteihin. Ja näköjään Lindorf karhuaa ko.firmalta 85,00 euron suoritusta eli ei kovin vahvasti mene! En suosittele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä tilasin merkitse.fi:stä nimikointinauhaa 1. elokuuta, 9. elokuuta oli sähköpostissa tieto että on lähetetty ja pian sen jälkeen olivat postissakin.

 

Edellisen tilauksen kanssa vuodenvaihteessa 2010-11 oli enemmän säätöä, mutta sain tilaamani tuotteet lopulta ja vähän hyvitystäkin.

 

(Mielestäni se, että yrityksellä on yksi alle satasen lasku perinnässä, ei ole merkki konkurssikypsyydestä. Sattuuhan näitä joskus.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saitko noita tuotteita koskaan? Itse tilasin elokuun lopulla ja hienosti tuli vastaus, että tuotantoon on lähetetty mutta en kyllä ole koskaan tilaamiani nimilappuja nähnyt rahat vain vei! Ei vastausta puheluihin eikä sähköposteihin. Ja näköjään Lindorf karhuaa ko.firmalta 85,00 euron suoritusta eli ei kovin vahvasti mene! En suosittele

 

Juu sain ja hyvitykseksi vielä lisää merkkejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Miten niitä voisi väärin käyttää? Puristatko ne kunnolla kiinni?

Edited by Esmeralda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvittelen puristavani, en nyt mitään työkaluja käytä mutta niin hyvin kun sormilla saa painettua. Ne vaan napsahtelevat poikki ja irtoavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla ei toimi taggitit kuin euroteamin nimikointinauhan kanssa. Se on ihanan pehmeää. Ne on kaikki edelleen kiinni, vaikka osa on ollut vaatteissa jo liki viisi vuotta :grin: Sitte taas merkitse.fi:n nauhat on saakelin kovia ja ne irtoilee taggittien kanssa jatkuvasti :girl_sad: Enpä enää tilaa sieltä mitään muuta kuin merkitsemistusseja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa, se vika onkin nauhoissa eikä nastoissa. Meillä on siis vaan noita Merkitse.fi:n nauhoja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen käyttänyt tätä . Sillä olen merkannut myös sellaisia vaatteita, missä ei ole paikkaa kirjoittaa nimeä (esim. jotkut sukat ja sormikkaat). Hyvin pysyy pesussa kiinni. Muutama on joskus irronnut, mutta paremmin on pysynyt kuin nuo merkitse.fi :stä ostetut silitettävät nimilaput.

 

Enpä ole tullut ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa, kiitos vinkistä, menen ostamaan tätä heti tänään! :grin:

Nimikoin vaatteet tussin sijaan euroteamin ommeltavilla nimilapuilla, koska myyn/annan lapsen vaatteet eteenpäin pieneksi jäätyä, lappu on helppo irrottaa. Sukkahousut, lapaset yms. on jäänyt merkkaamatta ja ainakin parit lapaset jo hävinneet. Olin ajatellut ompelevani jonkin puuvillalanganpätkän niihin, jos sitten tunnistais omansa paremmin, mutta tuo teippi onkin parempi ja helpompi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku on todella laiska, niin voi tilata sellaisia tarroja, joihin saa nimen. Eli ne on oikeasti tarroja, joissa on sellainen liimapinta ja ne vaan painetaan vaatteeseen kiinni. Mä tilasin Jenkeistä Name Bubble -firmasta ja ne tuli viikossa. Noi pysyy pesussa suht hyvin, mutta vain, jos ovat pesulapussa tmv. kiinni. Oon huomannu, että jos laittaa suoraan kankaaseen, niin ei oikein pysy kiinni pesussa. Noi on siitä käteviä, että voi aamulla katsoa, mitä vaatteita lapselle on laittamassa päälle ja samalla vaan lisätä tarrat, jos sellainen puuttuu. Ei tartte etsiä tussia erikseen jne. Sukissa ja hanskoissa tuskin pysyy pesussa, kun ei oo kiinni pesulapussa, mutta mä en oo sukkiin nimiä laittanut ja hanskoja en oo vielä pessyt (joissain hanskoissa on pesulaput ja niissä sit pysyy).

Yks ärsytys on se, että niitä ei saa kovin simppelin näköisinä, kun olisin itse halunnut sellaiset, jossa olisi pelkkä nimi tai max. yks viiva siinä ympärillä, mutta kyllä silmä tottuu ;) Englannista olis jostain saanut tilattua toisen näköisiä tarroja, mutta toimitus olis kestänyt paljon kauemmin, niin päädyin kuitenkin tohon jenkkifirmaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä tilasin myös noita viime syksynä ja oon ollut tyytyväinen. On näppäriä esim. kumppareissa ja hanskoissa ulkopuolella, kun heti näkee kenen kamat on kyseessä :). Oon kokeillut myös kudottuja nauhoja ja taggiteja, mut ne irtoilee. Silitettävät laput on taas liian työläitä (kokeiltu on näitäkin) ja muutenkin inhoon silittämistä. Vaaleat sukat mäkin merkkaan tekstiilitussilla ja tummat jää yleensä merkkaamatta. Villasukkiin yms. oon laittanut noita tarroja ja toistaiseksi on ainakin pysynyt kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Höpöli, miljoonasti kiitoksia hyvästä vinkistä, tosi kivan näköisiä tarroja! Heti kun Visa antaa myöten, tilaan tuolta molemmille lapsille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksa selailla

 

Onko kenelläkään kokemusta tästä easy2name nimisestä firmasta . Noilla on sellaisia liimattavia tarroja, joita ei siis tarvitse ommella eikä silittää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla ei oo kokemusta, mutta pohdin ton ja sen jenkki Name Bubbles -firman välillä ja päädyin jenkkifirmaan, kun niillä oli niin paljon lyhyempi toimitusaika. Tuolla olis ehkä ollut mun makuun kivemmat tarrat, mutten halunnut odottaa niin kauaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Höpöli :rolleyes: .

 

Mä tilasin tarralastin tuolta easy2name firmasta. Kaksi saarivaltakunnassa asuvaa kaveria ovat nimikoineet lastensa kouluvarusteet noilla. Pysyät kuulemma suhteellisen hyvin mutta kyllä ajan kanssa irtoavat. Parhaiten noista pysyvät ne silitettävät tarrat, jos niihin ompelee pari pistoa. Mulla vaan ei ole sellaiseen aikaa tai kärsivällisyyttä.

 

Tulen antamaan raportin sitten kun käyttökokemusta kertyy.

 

edit: tosiaan 21 päivää on toimitusaika osalle noista tarroista.... Toivottavasti tulisivat edes vähän nopeammin.

Edited by Hassu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now