Helga

Vaatteiden yms merkkaus päivähoidossa

153 posts in this topic

Kiitos Höpöli :rolleyes: .

 

Mä tilasin tarralastin tuolta easy2name firmasta. Kaksi saarivaltakunnassa asuvaa kaveria ovat nimikoineet lastensa kouluvarusteet noilla. Pysyät kuulemma suhteellisen hyvin mutta kyllä ajan kanssa irtoavat. Parhaiten noista pysyvät ne silitettävät tarrat, jos niihin ompelee pari pistoa. Mulla vaan ei ole sellaiseen aikaa tai kärsivällisyyttä.

 

Tulen antamaan raportin sitten kun käyttökokemusta kertyy.

 

edit: tosiaan 21 päivää on toimitusaika osalle noista tarroista.... Toivottavasti tulisivat edes vähän nopeammin.

 

Tuliko tuolta postikuluja? Itse tilasin www.namebubbles.com:ista kun siellä ei ole postikuluja ollenkaan eli me tilattiin näitä yksi paketti (=84kpl) ja hinta tosiaan oli tuon 21,88 USD eli noin 17,90 EUR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päädyin merkkaamaan vaatteet ihan vaan kuulakärkikynällä. Saa nähdä miten hyvin pitää. On vasta alle kaks viikkoa oltu hoidossa niin ei oo vielä edes pesty mitään merkattua vaatetta. Mutta ei mua haittaa, vaikka joutuisin joka kerta noita merkkauksia vahvistella. Parempi vaan, kun jälki on siistiä ja haaleaa. En tykkäisi tussilla merkitä, jotenkin tylsä myydä eteenpäinkin, kun on niin näkyviä jälkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tilaus saapui tänään :girl_dance: . Tää ilta meneekin sitten tarroja liimaillessa. Tilasin tuolta siis vaatetarroja, kenkätarroja ja sitten silitettäviä tarroja. Silitettäviä tarroja kannattaa kuulemma käyttää vaatteisiin, joita pesee usein. Meillä tämä tarkoittaa muutamaa pojan suosikkipaitaa...

 

 

Tuliko tuolta postikuluja? Itse tilasin www.namebubbles.com:ista kun siellä ei ole postikuluja ollenkaan eli me tilattiin näitä yksi paketti (=84kpl) ja hinta tosiaan oli tuon 21,88 USD eli noin 17,90 EUR.

 

^Postikuluja tuli 2,50 puntaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Älkää missään nimessä tilatko Merkitse.fi firmasta mitään. Eivät toimita tuotteita, mutta rahat kyllä. Ja ne, jotka tuotteita eivät ole saaneet, rikosilmoitus poliisille. Kuluttajaviraston ohje tähän firmaan liittyen on tämä rikosilmoitus, sinne on tullut paljon tästä firmasta palautetta. Kukaan ei saa heitä kiinni, ei edes kuluttajavirasto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on noita Name Bubbles -tarroja ollut reilun vuoden käytössä ja hyvin on pysyneet yhtä arkkia lukuunottamatta. Siinä taisi olla valmistusvirhe. Sain korvaukseksi uudet arkit, kun reklamoin. Yhdessä tilauksessa oli kolme tai neljä arkkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako noita Name Bubblesin tarroja enää irti kun vaate lähtee seuraavalle omistajalle? Ja oletteko tilanneet laminoituja vai laminoimattomia versioita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen perhepäivähoitaja ja olen pyytänyt merkkaamaan lasten vaatteet.. Vaikka ajatellaan, että kun on pieni ryhmä, niin ei ne sekasin mene, mutta kyllä ne voi mennä. Mullakin oli yhteen aikaan kaksi sisarusta, joilla oli aivan samanlaiset vaatteet pikkareista lähtien (olivat toki erikokoiset, mutta vaatteet joita esim. kasseissa oli oli kaikki samaa kokoa, enkä tienny kummat oli kumman..) En tosiaankaan erottanut mitkä oli kummankin ja välillä oli kumpparitkin eriparia, kun olivat sen verran isoja, että pukivat itse. Onhan se aika monta lapasta ja villasukkaa, kun tuossa eteisessä saattaa olla 4 hoitolasta ja kaksi omaa tenavaa.. Joskus vielä lisänä lasten kaverit ja naapurin tenavat..

 

Ihan on riittäny että ovat esim. kuulakärkikynällä laittaneet nimimerkin ja käydäänhän me viikon aikana esim. kirjastossa, liikkahallilla ja joskus muuallakin (varahoidot toisilla hoitajilla) niin siellä ne vaatteet voi sotkeutua vielä helpommin.

 

Mulla on omienkin lasten vaatteissa nimimerkit, vaikka toinen on kohta 5 ja toinen käy eskaria. Osaavat itse jo katsoa muuallakin että tuo ainakin on mun hanska, kun siinä on tuo P kirjain.. :) Mutta kukin hoitaja tavallaan..

Edited by nipsu85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Name Bubbles -tarrat tuli ja nopeasti tulikin. Tuo pyöreä muoto on söpö, kyllä näitä kelpaa lätkiä. Ja koska tarrat saa irti, voi vaatteet myydä eteenpäin nimikoimattomina. Kiitos vinkistä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille kirjoittajille, poika aloittaa pvhoidossa syksyllä ja olen lukenut vinkit hyvin.

Päädyin itse kuulakärkikynään, tekstiilitussiin (suomalaisesta ostin siin luki et pitäs silittää ni pysyis paremmin en varmasti jaksa joten katsotaan toimiiko) ja haavalaastariin siis siihen ruskeaan leucoplastiin tms mikä nyt olikaan.

Merkkaukset viel edessä. Pvkodissa kävimme tutustumassa ja utelin onko saman nimisiä (no ei kokoa suomes pitäs olla kaimaa jolla etu ja sukunimi sama!) eli ei oo mietin jo et laittais etunimestä ja toisesta nimestä ja sukunimestä alkukirjaimen vain eli 3kirjainta

 

 

Ai nin taaperokyltti on tilattu eli senhän voisi haalariin laittaa :)

http://kauppa.muotokieli.fi/category/1/taaperokyltit

Edited by Heli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sellainen ongelma, että todella suuri osa pojan vaatteista on hänen serkultaan saatu, ja niissä on serkun nimi varmaankin jonkinlaisella silitettävällä tarralla (erittäin tiukkaan on kiinni, en edes uskalla yrittää irroittaa). Ja nyt siis pitäisi saada nimikoitua noita vaatteita meidän pojan nimellä. Pysyisiköhän nuo tarramonsterin tarrat kiinni jos liimaisi tuon silitetyn tarran päälle? Tai olisiko jollain heittää jotain muuta ideaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Me tilattiin noita tarramonsterin tarroja ja hyviä on olleet! Vaatteet on jo pesty muutamaan kertaan ja hyvin pysyvät kiinni. Tarrat vaikuttavat siis pitäviltä, ainoastaan kovin nukkaisella ja venyvällä pinnalla (esim. sukat) eivät oikein pysy - joten uskoisin Juksu että ne pysyy sellaisen silitetyn tarran päällä. Me laitettiin ne pesulappuihin kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin itsekkin just tilauksen tarramonsterille, kun poika syyskuun alusta aloittaa hoidossa. Pääsepä sitten liimailemaan ja varmaankin osa täytyy nimikoida tekstiilitussilla esim. sukat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilaamani tarramonsterin tarrat tuli viime viikolla, olivat tosi söpöjä ainakin ja helppoja liimailla. Kestävyydestä paha sanoa vielä mitään tässä vaiheessa, kun vaatteet ovat olleet max kerran/ ei ollenkaan vielä pesussa. :P Kiva ylläri oli, että mukaan oli laitettu ilmaiseksi arkillinen extratarroja (pojan nimellä tietty), eri värisiä & erilaisia kuvioita nimen perässä kuin tarroissa, jotka itse tilasin. Mä otin "monsteripakkauksen", missä oli erimallisia (& -värisiä) tarroja, ja se oli aika hyvä ratkaisu kun pitkänmallisia tarroja oli hyvä liimailla juurikin niiden serkun nimellä varustettujen silitettyjen merkkien päälle. Sitten taas pyöreän malliset pilkkutarrat oli moniin pesulappuhin kätevän kokoisia liimata. Pilkkujakin oli siis kahta kokoa, isoja ja pieniä, pilkkutarrat oli ehkä mun suosikkeja. ^_^ Mun mielestä meillä on pojalla tosi paljon vaatteita, mutta paljon jäi silti tuosta pakkauksesta käyttämättä.

 

Olen ehkä vähän outo, mutta noiden tarrojen liimailu oli mielestäni kivaa puuhaa ja valitsin aina "tarkkaan" minkä värinen tarra meni mihinkin vaatteeseen niin, että värit sopivat hyvin yhteen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

heh, mä otin kanssa ton pakkauksen ja se tuli tänään. Meilläkin oli extrana se yksi tarra-arkki + sellaisia läpinäkyviä kalvoja, jotka voi laittaa kenkiin tulevien tarrojen päälle (eli niiden pilkkutarrojen). Munkin mielestä oli helposti laitettavia ja tuntuivat ottavan hyvin kiinni. Laittelin pojan kenkiin noi tarrat + yhteen pusakkaan sellaisen suorakaiteen muotoisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on noita tarroja ollut ja pysyvät ihan ok kiinni. Helppouden takia voin todellakin suositella! Sukissa, lapsissa yms. pehmeissä minulla on silitettäviä, mutta kumppareihin yms. käy nuo tarrat mainiosti.

 

En suosittele sitä apteekin leukoplastia tms. Liima mössäntyy pesukoneessa ja kuulakärkinynän muste saattaa värjätä vaatteita sekä lähtee pois. Kun kerralla nimiöi kunnolla, sutä ei tarvitse joka kerta tehdä.

 

Itse olen myynyt kyllä kirpparilla ihan nimellisiäkin vaatteita, mutta tarrat on tosiaan näppärä poistaakin.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen huomannut, että sellainen valkoinen apteekin teippi menee kamalaksi pesuissa, mutta se sellainen ihonvärinen ei.. Ja itse kirjoitan tekstiilitussilla nimen siihen teippiin. Näin ainakin meillä.. Niitä siis meillä käytössä sukissa lähinnä, muuten namebubblesin tarroja on tullut hankittua ja osassa ihan kirjoitan nimen suoraan varattuihin nimi-kenttiin tekstiilitussilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ silkkiteippi ei mene miksikään :) pesussa!

 

Mä ostin sellaisen kynän lindex:stä joka on tarkoitettu vaatteiden merkkailuun.. pysyy kengissäkin tosi hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tullu ongelma noiden tarramonsterin tarrojen kanssa. Ne näyttää liikaa siltä, että olisivat vaatteen omaa merkkiä, niin hoitajat ei huomaa, että kyseessä on jonkun lapsen oma nimi... Toivottavasti nyt sen huomaavat, kun sen heille näytin. Ehkä ne valkoiset kirjaimet punaisella taustalla on liian haastavat lukea hieman vanhemmille hoitajille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarramonsterilta olen tilannut tarroja ja tosi hyviksi havainnut, lisäksi osan vaatteista merkkaan ihan tekstiilitussilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä päädyin merkkaamaan vaatteet ihan vaan kuulakärkikynällä. Saa nähdä miten hyvin pitää. On vasta alle kaks viikkoa oltu hoidossa niin ei oo vielä edes pesty mitään merkattua vaatetta. Mutta ei mua haittaa, vaikka joutuisin joka kerta noita merkkauksia vahvistella. Parempi vaan, kun jälki on siistiä ja haaleaa. En tykkäisi tussilla merkitä, jotenkin tylsä myydä eteenpäinkin, kun on niin näkyviä jälkiä.

Meillä on menty tällä keinoin neljä vuotta ja ihan hyvin on toiminut. En luultavasti jaksaisi tarrojen kanssa pelailla kovinkaan kauan. Laitan nimmarin yleensä pesuohjelappuun, sukkia en merkkaa ollenkaan. Kengät on olleet joskus ongelmallisia, jos oi ole oikein mitään sopivaa kohtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarramonsterilla muuten Mini Pilkku -tarrat -15% vielä pari päivää. NameBubbles on mennyt nostamaan alle 50 dollarin tilauksen toimituskulut 10 dollariin ulkomaille, mikä on mun mielestä ihan törkeä hinta jos tilaa vaikka vain yhden setin. Ja koska ALVit pitää 1.1.2013 alkaen maksaa jo yht. 22 euron tilauksesta posteineen, niin jokaiseen tilaukseen tulee vielä se 24% veroja päälle. Harmillista, pitää varmaan testata tarramonsteria seuraavaksi vaikka heidän 1-väritarrat onkin tylsempiä.

Edited by Hermione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now