Tiina

Entiseen vaatekokoon palautuminen

167 posts in this topic

Vanhat vaatteet meni joo pian synnytyksen jälkeen, mutta kummasti nyt 9kk synnytyksestä kiristää /ei mahdu ollenkaan.. tää äitiyslomailu ei sovi mulle.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla mahtui omat farkut jalkaan loppuraskaudestakin ja menivät tietty jalkaan synnytyksen jälkeenkin. Mutta joistakin housuista sain vasta parin kuukauden päästä napin kiinni. Ne olivat niitä tiukimpia myös ennen raskautta.

 

Nyt vauva on kohta 4kk ja mä olen ollut jo pitkään samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Maha on löysempi, muttei mitenkään paljon.

 

Olen yllättynyt positiivisesti siitä, miten vähän raskaus jätti jälkiä kehoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni viikon jälkeen jo kaikki omat housut jalkaan..ja maha litisty jo synnärillä..ja sinnehän ne kilotkin jäi. Nyt on 2kg jäljellä..mitkä vois ihan imetyksen aikana pysyäkkin. Pienipainoinen kun olen aina ollut. Onhan maha löysempi kun ennen raskautta, mutta uskon että sitte kun voi taas treenailla niin sekin suunilleen palautuu.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin parin viikon päästä synnytyksestä 5kg miinuksella lähtöpainosta, ja samoissa lukemissa ollaan edelleen mutta kropan malli on auttamattomasti muuttunut niin, että jotkut vanhat vaatteet ei mahdu enää päälle. :( Ja nyt on siis kuitenkin jo melkein 7kk kulunut, luulis että maha on aika hyvin palautunu sen, minkä aikookin palautua...

 

Tissit on joo vähän kasvanu (tosin imetän vielä), mut kaiken kaikkiaan huomattavasti vähemmän, mitä odotin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti n. 6kk kunnes olin palautunut täysin entiseen kokooni, ja itseasiassa jopa n. 3kg alle lähtöpainon. Ensin tuntui että pari viimeistä kiloa on tosi sitkeässä, luulin että ne oli tulleet jäädäkseen, sitten ne yhtäkkiä vaan lähti putoamaan kauhealla vauhdilla vaikka en mitään ihmeellistä edes tehnyt. Nyt mun farkkujen tuumakoko on entisen 28 sijasta n.26. (Synnytyksen jälkeen ei ollut toivoakaan moneen kuukauteen et oisin mahtunut vanhoihin farkkuihin).

 

Jalankoko pysyi samana mutta tissit kyllä pieneni ja ne on nyt ihan hirveen lurppanat <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyksestä nyt kulunut noin 7kk ja vielä ois tiputettavana 10kg. Raskauskiloja tuli 30kg :o Vanhat housut menevät kyllä jalkaan, mutta en voi vielä kuvitellakkaan niitä käyttävän. Paidoista suurin osa on vaan pieniä :( Vartalo on vaan kovasti muuttunut raskauden ja synnytyksen jälkeen. Mutta kyllä mä vielä ainakin vanhoihin housuihini aion mahtua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauskiloja kertyi noin 14 ja laitokselle jäi vain viitisen kiloa. Aluksi paino tippui tosi hitaasti ja kuvittelinkin että ylimääräiset kilot tulivat jäädäkseen. Kyllä ne kuitenkin parin kuukauden päästä alkoivat karisemaan ja nyt on painoa pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Parit housut ovat jääneet käyttämättä kun tippuvat jalasta. :rolleyes: Ja laihduttanut en todellakaan ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenellekaan kaynyt niin etta lanteet ovat leventyneet pysyvasti, vaikka raskauskilot ovatkin lahteneet kokonaan pois? LA parin paivan paasta ja olisi kova hinku ostaa uudet farkut syksyksi postimyynnista. Ajattelin menna vanhan koon mukaan mutta lieneekohan tuo kuitenkaan jarkevaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miisukka En suosittele vielä tilaamaan mitään entisen koon vaatteita ennen kuin on synnyttäny.

 

Mä painoin ennen raskautta 66kg ja loppuraskaudessa 92kg raskausmyrkytyksen takia eli turvotusta oli paljon. Kotiin tullessani painoin 78kg eli se oli sitten sitä ylimääräistä. Nyt painan 74kg eli en ole päässyt kiloistani eroon vielä.

 

Yhdet vanhat housut mahtuu jalkaan, mutta paidat ovat jääneet lyhyeksi, koska mun mahani ei ole ihan "palautunu".

Sen siitä saa, ku herkutteli niin paljon <_<

 

Ja oon niin kateellinen teille, jotka ootte palanneet heti lähtöpainoonne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paidat sain mahtumaan molempien jälkeen suunnilleen 2-3 kk sen jäälkeen kun imetys loppui, kun tissit palautuivat normaaleiksi.. Mutta masun kohdalta saattavat ahistaa.. Ja jotkut tuntuvat tosi epämiellyttäviltä, vaikka olivat lempipaitoja ennen raskautta..

 

Mutta housut jouduin ostamaan kaikki uudet! Mitkään ei mahdu enää jalkaa!

Lantio on sen verran levinny. Ja tytön syntymän jälkeen jouduin taas housukauppaan!

 

Kaikki tämä vaikka olenkin saman kokoinen kuin ennen ensimmäistä synntystäni!

Ei mitkään edelliset vaatteet mahdu päälleni.. Älä siis mene ostamaan vaatteita etukäteen, voi olla, että jäävät käyttämättä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomenna tulee viikko synnytyksestä ja aamulla vedin vanhat tiukat housut jalkaan eikä paina masua yhtään! 9 kiloo tippunu tähän mennessä, muutama kilo vanhaan painoon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuski, huh kun sulla on tippunut paino reippaasti noin nopeasti! Mulla nyt 4,5kk synnytyksestä ja nyt sain vedettyä pienimmät raskautta edeltäneet farkkuni vihdoin jalkaan, mutta edelleen 2-3 jäljellä olevaa kiloa kyllä tuntuvat farkkujen kireytenä. Toisaalta noita kiloja ei ole edes mikään pakko pudottaa, koska olin ennen raskautta jopa vähän liiankin hoikassa kunnossa (yllättäen mies tykkäisi, että voisin olla vähän painavampi.. :rolleyes: ).

Mutta paitaosastolla tuntuu, että selkä olisi pidentynyt (???) raskauden aikana. Ainakin tosi monet paidat tuntuvat kamalan lyhyiltä! Tai sitten paidat vaan ovat kutistuneet..en oikeasti tiedä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle viikko oli kulunut synnytyksestä, kun uskaltauduin kokeilemaan omia housuja jalkaan ja hyvin mahtuivat :) . Paidatkin mahtuvat hyvin, mutta eri asia mikä näyttää hyvältä näiden isojen rintojen kanssa :lol: . Pienen o-kaula-aukon tiukat paidat jätän suosiolla odottamaan imetyksen jälkeistä aikaa ja pidän nyt mieluummin isomman kaula-aukon paitoja. Näyttää paremmalta.

 

Nyt poju on kuukauden ikäinen, raskaudesta on jäljellä 1kg ja vartalon malli on vielä erilainen, kuin ennen raskautta. Peppu ja reidet ovat pienentyneet, kun lihakset ovat hävinneet, masussa on vielä vähän ylimääräistä nahkaa ja vyötärö ja lantio ovat leveämät kuin aiemmin. Luulen, että kroppa kuitenkin palautuu ajan kanssa kun pääsee taas treenaamaan :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimesimmän raskauden jälkeen meni oikeestaan heti vanhat vaatteet päälle. Itseasiassa nyt menee sellasetkin, mitkä ei tossa raskauksien välissä oikeen mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mutta paitaosastolla tuntuu, että selkä olisi pidentynyt (???) raskauden aikana. Ainakin tosi monet paidat tuntuvat kamalan lyhyiltä! Tai sitten paidat vaan ovat kutistuneet..en oikeasti tiedä!

Mä oon ihmetellyt tätä samaa! Melkein kaikki vanhat paidat on liian lyhyitä. Mun rinnat on samankokoiset kuin ennen raskautta, mutta onko ne sitten ne mun lantiolle raskaudesta jääneet pari kiloa, joiden takia paidat nousevat ja tuntuvat liian lyhyiltä. En tajua. :huh: Ei kai ne paidat siellä vaatekaapissa itsekseen kutistu :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on myös sama homma! :blink: Tosi outoo... Omaan vaatekokoon muuten palauduin hujauksessa, paidat on kyllä tiukempia rinnuksesta kuin ennen. Kuppikoko ei kyllä yhtään kasvanut ( <_< ), mutta tais tuo rinnanympärys muuten kasvaa. Lantio mulla on hippasen jopa kapeempi kuin ennen raskautta, ja tuo paitojen lyhkäsyys muakin kummastuttanut :huh:

Edited by Suvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

olkaa onnellisia! ekasta meni viikko ja entiset mahtu ja paino oli poissa.tokasta varmaan pari vuotta ja sit olinki laihempi ku ikinä.ja nyt kolmannesta on 4kk ja karsee makkara vötäröllä.kaikkialta muualta niinku ennen mutta jos housut menee muuten niin mahalta jää 20cm auki.et silleen.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta näin:

Samat vaatteet mahtuu edelleen. Imetyksen aikana paino putos niin paljon, että oli pakko ostaa uusia housuja kun vanhat roikku päällä. Paidat taas puristi rinnan kohdalta imetyksen aikaan ja paitoja oli pakko ostaa kans. Nyt tilanne "normalisoitunut". Tietty toi masu on vähän "löysempi" kuin ennen... Paino kuitenki samoissa lukemissa.

 

Tokan muksun jälkeen mahtuu edelleen vanhat vaatteet lukuunottamatta paria nappipaitaa (kiristää tisseistä) ja yksiä farkkuja. Muut farkut, myös pillifarkut menee paitsi ne yhdet.

Toivon kyl, että imetyksen loputtua ne muutamat paidat mahtuis kans jotka nyt ei mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sairaalasta kotiuduttua mahtui, mutta ei kovin mukavalta tuntunut. Mutta viikon päästä oli jo ihan normaalissa käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

synnytyksen jälkeen noin pari kuukautta niin mahduin vanhoihin farkkuihin ja paitoihin... nyt reilu vuosi jälkeenpäin ei toivoakaan... painoa on tullut yli 10 kg lisää <_< (lähtöpainoon mitä olin ennen raskautta)

 

mutta en mie jaksa stressata... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kohta 2kk synnytyksestä ja just eilen uskaltauduin kokeilemaan vanhoja vaatteita päälle vaikka tiesin, ettei ne mahdu. Ylläri oli kuitenkin kuinka täysin ne ei mahtuneet päälle, on aikamoinen urakka edessä karistaa jäljellä olevat vajaa 10 kiloa <_<

 

Asia ei muuten edes niin häiritse, mutta ei vaan viitsis ostaa isompia vaatteita... Pakko kai se on, että kehtaa joskus lähteä johonkin ihmisten ilmoillekin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyksen jälkeen mahtuivat melkeinpä kaikki vanhat vaatteet päälle

lukuunottamatta muutamia ekstra kireitä farkkuja, mutta kyllä nekin saatiin

myöhemmin päälle.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni kaikki vanhat vaatteet päälle heti kun tajusin kokeilla, eli jotain max viikko synnytyksestä. Mut mula olikin aika pieni maha. Nyt synnytyksestä vajaa 2 kk ja painoa jäljellä 1-2 kg. Tosin pieni vatsamakkara on tietty edelleen mut eiköhän se tosta vielä lähde. Oon kans positiivisesti yllättynyt että kroppa näyttäis säilyneen aika hyvin entisellään, paitsi tissit nyt on toistaseks 3 kokoo suuremmat mut se ei ehkä haittaa B) Mä oon kans ihmetellyt käytinkö oikeesti ennen raskautta jotain napapaitoja, mut nyt ku luin tätä ketjua tajusin et voisko selkä oikeesti olla pidentynyt tai jotain :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt puoli vuotta synnytyksen jälkeen vanhoista housuista menee nappi kiinni, mutta puristavat edelleen vähän reisistä ja mahasta. Paidat on liian lyhyitä, rinnat ovat kavaneet monta kokoa ja muutenkin vartalon muoto muuttunut. Kaupoissa kokeilen sellaisia vaatteita, joiden malli aikaisemmin sopi minulle ja nyt ne eivät sovi ollenkaan.  :blink:

 

 

 

Täällä kohta 2kk synnytyksestä ja just eilen uskaltauduin kokeilemaan vanhoja vaatteita päälle vaikka tiesin, ettei ne mahdu. Ylläri oli kuitenkin kuinka täysin ne ei mahtuneet päälle, on aikamoinen urakka edessä karistaa jäljellä olevat vajaa 10 kiloa <_<  

 

Täytyy lohduttaa, että minulla kiloja alkoi tippua ja vaatekoko pienentyä vasta kolmen kuukauden jälkeen synnytyksestä. Olin jo ajatellut, ettei ne itsellään lähdekään vaan pitää kaikki jumpata pois jos haluaa. Viimeisten 3,5 kuukauden aikana on saanut sitten etsiä pienempiä housuja kaupasta useaan otteeseen.  ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now