Tiina

Entiseen vaatekokoon palautuminen

167 posts in this topic

Kertokaahan synnytyksen kokeneet konkarit, että miten olette palautuneet entisiin vaatteisiinne? Itse olen tässä raskauden puoliväliin mennessä joutunut heittämään kasan vaatteita odottamaan, joitakin kirppiksellekin, koska eivät ne mahdu päälle.

 

Mahtuvatkohan entiset vaattet synnytyksen jälkeen vai onko tissit sitten esteenä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mahdu. :lol:

 

Tai mahtuu kyllä, mutta vartalo on kuitenkin sen verran muuttanut muotoaan, että lyhimmät paidat ja tiukimmat housut on kyllä pitänyt heittää pois. Voi kyllä olla, että maku on muutenkin muuttunut aikuisemmaksi vaatteiden suhteen, mutta osa vanhoista vaatteista ei kyllä vieläkään mene kunnolla päälle. En tosin ole varsinaisesti laihduttanutkaan, mutta kyllä esimerkiksi vyötärö on leveämpi ilman läskejäkin nyt raskauden ja synnytyksen jälkeen.

 

Ennen lasta mahduin siis koon 32 housuihin ja se on nykyään hiukan nafti. Menee päälle kyllä ilman suurempia ponnisteluja, mutta näyttäisi paremmalta, jos hiukan olisin hoikempi. Paidat olivat kokoa 32/34 tai XS ennen, mutta nykyään saisi olla ehkä himpun verran suurempi koko.

 

Ja tosiaan, jos tykkää vaihdella vaatekaapin sisältöä tiuhaan, niin ei varmasti kannata jättää vaatteita odottamaan. Tietenkin palautuminen on yksilöllistä, mutta itse olen alkanut suurimpaan osaan vanhoista vaatteista mahtua vasta nyt, kun lapsi on täyttänyt yhden vuoden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkään ei mahdu. :huh: Lantio näyttää levinneen sellaisen yhden koon verran ja yläkroppa kanssa. Ennen olin aikalailla kokoa 38, nyt lähemmäs 40. Myös jalat ovat kasvaneet, iso osa kengistä puristaa. :blink: :blink: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt toisen lapsen jälken menee kyllä samat vaatteet päälle, kun nuo raskuskilot on saanut puotettua pois. Ekan jälkeen jäi 10 kiloa ylimääräsitä pyörimään, eli eipä tietenkään menny samat vaatteetkaan päälle, ainakaan kiristämättä. Ekan raskauden jälkeen myös kengän koko on kasvanut ihan pysyvästi. ennen oli 38, nyt en millään laittais sen kokoisia jalkaan, vaan 39 on paljon parempi. (tai sitten kenkien koko luokitus on muuttunut sillä välin :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paidat ei mahdu :rolleyes: Ihme kyllä takki, josta luovuin syksyllä kun se ei mennyt rinnan kohdalta enää kiinni, mahtuu taas. Eli raskaana oli rinnanympärys jopa vähän suurempi kuin nyt, vaikka ns. kuppikoko onkin kasvanut.

 

Vanhat farkkuni nyhdin päälleni 1 kk synnytyksestä ja nyt, kun vauva on 3 kk, ne menevät kyllä ihan vaivatta jalkaan. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että paremmalta ne näyttivät silloin 1 kk kohdalla kuin nyt, kun taas lepattaa reisistä ja roikkuu takapuolesta. Ostaisin uudet, mutta en osaa kumminkaan ostaa paremmin istuvia :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan synnytyksen jälkeen ei vanhat vaatteet mennyt päälle ollenkaan, kun raskauskiloja jäi 10. Toisen synnytyksen jälkeen vaatteet meni heti päälle, kun hoikistuin pari kiloa raskaana ollessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jäi raskauskilot synnärille, mutta vanhoihin vaatteisiini mahduin vasta 3kk jälkeen.Pitkä popliini takkini istuu mulle paremmin, kuin koskaan.

 

Mä tosin liikuin raskausaikana aika reippaasti ihan viimeisiin hetkiin/iltaan asti ja heti kun synnäriltä pääsin olin seuraavana päivänä kahden tunnin reippaalla lenkillä.

Olin siis niitä naisia, joita raskaus tai synnytys ei hidastanut, eikä aiheuttanut ongelmia. Lienee onnekas, kun kuitenkin synnytin elokuun lopussa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kyllä mahdu kaikki enää. Paidat (joustamattomat) ei mene kiinni tai kiristää ikävästi, samoin takit. Housut menee jalkaan mainiosti sentään.

Uusia vaatteita etsiessä pitää nykyään kiinnittää enemmän huomiota pituuteen - mahaa jäi sen verran, että paidan täytyy olla reilun mittainen, ettei pilkota valkoinen, ryppyinen iho välistä... :lol:

 

Sanoisinko näin, että olen samankokoinen kuin ennen raskautta, mutta erimallinen.

 

Ja kengät meni uusiksi, jalka muutti muotoaan vaikkei koko varsinaisesti kasvanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahduin kaikkiin vanhoihin vaatteisiini parin-kolmen viikon päästä synnytyksestä ja nyt kolmen kuukauden kuluttua vanhat farkut alkavat jo alla hiukan löysät. Myöskään kengännumero ei tunnu kasvaneen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä toi lantio tuntuu jääneen leveemmäks, mitä se oli aikasemmin. Joten vähän niin ja näin noitten vaatteiden kanssa. Osa vanhoista farkuista menee kyllä nykyäänkin, mutta osa taas ei. Aika yksilöllistä taitaa olla siis tääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samat vaatteet mahtuu edelleen. Imetyksen aikana paino putos niin paljon, että oli pakko ostaa uusia housuja kun vanhat roikku päällä. Paidat taas puristi rinnan kohdalta imetyksen aikaan ja paitoja oli pakko ostaa kans. Nyt tilanne "normalisoitunut". Tietty toi masu on vähän "löysempi" kuin ennen... Paino kuitenki samoissa lukemissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari kuukautta, niin meni suurin osa omista housuista jalkaan. Paidat tuntui vielä 5 kuukaudenkin jälkeen jotenkin nafteilta. Koko ajan selkä tai napa vilkkui. Oisko johtunut kasvaneista tisseistä vai mistä :rolleyes:

 

Nyt on 6,5 kk synnytyksestä ja kaikki entiset vaatteet menee päälle ja raskauskilot ovat poissa :) (Kroppa ON kuitenkin muuttunut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanhat vaatteet sopivat heti synnytyksen jälkeen päälle, raskauskilot jäivät sairaalaan. Mm. vatsalihaksia pitäisi kuitenkin alkaa treenata... Jonkin verran kaapista löytyi "liian lyhyitä" paitoja, osin johtuen vanhasta paitamuodista ja osin varmaankin (pienehköstä) kuppikoon kasvusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mahtuu, mutta itse oksensin koko raskaus ajan ja välillä olin sairaalassa tipassa kun oksensin ja paino vain tippui. Onneksi syntyi terve vauva:) Mutta silti olisin ottanut vaikka 10 kiloa painoa lisää kun ainaisen pahanolon ja oksentamisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauskilot jäi pääosin sairaalaan, mutta meni silti muutama kuukausi ennenkuin sain vanhat farkut jalkaan ja sitten oltiinkin taas raskaana... :rolleyes: saapi nähdä miten toisen kohdalla käy, ekasta tuli kiloja 17 ja 3 oli tallella uuden raskauden alussa.

 

Vanhat farkut ja muutkin vaatteet alkoi olla tosin jo vanhoja mielestäni tyyliltäänkin joten teki ihan hyvää ostella uusia vaatteita! :lol: Ostin jo raskausaikana alesta takin joka ei silloin mennyt tietty kiinni ja olihan se vähän pieni sitten synnytyksen jälkeenkin, mutta ehkä se joskus saadaan sopimaan.. Rintaliivit mulla käy ihan samat kuin ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilot lähti parissa kuukaudessa ja mahtuu vanhat vaatteet, tosin jotkut paidat liian lyhyitä.. Ei tosin voi johtua tisseistäkään enää kun imetyksen jälkeen nekin kutistu olemattomiin.. Alusvaatevaraston jouduin siis uusimaan, kuppikoko pienempi ja ympärysmitta isompi kuin ennen raskautta :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa kaikki vanhat vaatteet mahtuivat päälle jo miltei heti laitokselta tultua, koska raskauskilot jäivät kahta kiloa lukuunottamatta (jotka katosivat ennen jälkitarkastusta) synnärille, mutta lantion muoto muuttui odotuksen ja synnytyksen myötä sellaiseksi, että osa vanhoista t-paidoista näytti aluksi todella hassuilta päällä.

 

Ja vaikka farkuista mahtuukin nykyään (synnytyksestä reilu 9 kk) pienempi tuumakoko päälle kuin ennen raskautta, mulla on yhä lievä Homer Simpson -vatsa eli vatsa ei ole ahkerasta treenaamisesta huolimatta vieläkään littana. Eli ihan kireitä paitoja en tykkää käyttää vieläkään vaikka kilomäärällisesti painoa on vähemmän kuin ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla mahtui vanhat vaatteet päälle oikeastaan koko raskauden ajan joitain housuja lukuunottamatta ja samat vaatteet mahtui sit heti synnytyksen jälkeenkin. Loputkin housut meni päälle sitten kun raskausajan kiloja oli jäljellä enää 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on muutenkin vähän erikoisia vaatteita sen mukaan, kuinka pulskassa kunnossa olen. Paino kun tuppaa sahamaan viiden kilon haitarilla. Suurin osa vaatteista mahtui päälle pari kuukautta synnytyksen jälkeen, mutta koska maha oli arka sektiohaavan takia, käytin pitkään vain ihan niitä löysimiä housuja, jotka mahtuivat pitkään raskausaikanakin. Farkkuihin sain itseni tungetuksi 5 kk synnytyksen jälkeen. Maha on kyllä sen verran iso ja löysä, että osa puseroista pysynee vielä pitään kaapinperukoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen jälkeen entisiin mittoihin palautuminen on kestänyt vaatimattomat kolme vuotta B) Välissä toki oli kakkosen odotus, mutta vähän turhan pitkäänhän tässä on vierähtänyt.

 

Kakkosta odottaessani pidinkin sitten huolen siitä, ettei paino noussut liikaa (esikoisen kohdalla 20 kg/kakkosta odottaessa 9 kg) ja vanhat vaatteet menivätkin päälle heti synnäriltä kotiuduttuani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

housut tais mennä joku 3kk synnytyksestä, paidat ei koskaan, kiitos tissien kasvamisen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanhat farkut oli jalassa viikko synnytyksen jälkeen.

Mulla raskauskiloja oli vain 10 ja ne oli poissa noin viikon kuluessa. Aika pian olin kevyempi kuin ennen raskautta, koska imetys vei kovasti energiaa. En meinannut millään pystyä tankkaamaan niin paljon kuin olis pitänyt. Nyt on kyllä tullut painoa takas, kun imetys väähentynyt.

 

Jotkut paidat ovat jääneet lyhkäseksi, tosin tota ongelmaa mulla on ollut jo aiemmin pitkän selän takia. Rintsikat ovat vähän pieniä. Mulla ei kuppikoko muuttunut, mutta ympärysmitta kylläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomenna kaksi viikkoa synnytyksestä ja nyt "jo" mahtuu kahdet lökärit jalkaan (pyjamahousut ja ylivirttyneet colleget)! Jee... :P

 

Suurin osa housuista ottaa kiinni lantiolta, peffasta ja mahasta, jota on vielä hieman jäljellä. Onneksi siitä häviää n. sentti päivässä (toiveajattelua?). ;)

 

Eli tällä menolla olen bikinikunnossa jo kesällä 2009! (Jos vielä silloinkaan.) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now