Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Onko kellään kokemusta MacLarenin tuplasattareista tai Crescentin tuplamatkarattaista?

 

 

Meillä on MacLarenin twin technot. Ollaan tykätty.

Plussaa:

- selkänojan saa tosi moneen asentoon ja riittävän makuulle

- molemmilla on "oma karsina" eli välissä on kangasta -> eivät häiriköi toisiaan

- kääntyvät etupyörät

- kapeat, joten mahtuvat monesta ovesta

- helppo laittaa kasaan ja koota

- kevyet

 

"Ykkösvaunut" meillä on Teutonian Team S4.

Ne on paljon isommat ja raskaammat kuin noi matkarattaat.

Molemmat ovat hyviä omissa käyttötarkotuksissaan - vaunulenkit ja kotipihassa nukkuminen sujuu hyvin sisätiloilta ihanan tilavissa Teutonioissa.

wink.gif

 

Voin suositella lämpimästi molempia kiesejä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin hobbyhallissa kokeilemassa noita Britaxeja ja ne tuntui kyllä älyttömän isoilta, sekä pituus- että leveyssuunalta. Sisaristuin oli ihan kivanoloinen. Se makuullesäätö-vempain oli tosi helppokäyttää, mutta en kyllä hankkisi noita yhdelle lapselle.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä pakko kysellä aiheesta, etenkin Nanuli sulta, kun oot Britaxit jo kotiuttanu.

 

Eli miten meidän neidit käytännössä noissa rattaissa matkustaisi? Vauva on pian 3 kk eli ei vielä istuma-asentoa ja isosisko on 2 v. Isompi neiti siis alakertaan ja pikkuinen kantokoppaan ylös, voiko vauvan kääntää työntäjään päin vai onkohan isommalla silloin alakerrassa "ahdas olo"? Kysymystä toisen perään...

 

eikun vauva varmaan saattaisi jo matkustaa alla, sillä sitä alaistuinta voi säädellä. siis jossei 3kk enää viihdy uppeluksissa siellä isomman alla.. onko siinä ala-istuimessa monta asentoa, vai portaaton säätö?

ja miksei näitä yhdelle ostaisi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuntuivat niin jättimäisiltä käyttää yhdelle, mutta ymmärrettävästi kahdelle vaunu voi olla vähän isompi. Mä katoin vain min ja max säädöt, joten en tiedä onko portaaton säätö.

 

Kantokopan voi laittaa sekä ylä- ja alaistuimeen, mutta on mielestäni enemmän suojassa ylhäällä kasvot työntäjää päin ja sit isompi alas..

 

muoks. luulen että suurin syy miksi tuntuivat niin isoilta on että ylempi istuin on niin korkealla ja kuomu niin iso (mutta suojaava) niin en meinannut nähdä sen yli enkä pystynyt haviatsemaan työnnellessä niitä että missä etupyörät ovat..

Edited by nixu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tänään katsomassa ne Z-Linen Twin Riderit. Oli muuten lähellä, etten jo ostanutkin niitä :blush:

 

Muutamia huomioita:

- Renkaat oli ilmakumiset, mutta kapeammat kuin esim. meidän Oran yhdistelmissä.

- Varsinainen istuin on tosi tilava, leveä. Painoraja muistaakseni 27kg, tosin saattoi olla jotain ihan muutakin B) Rattaat on leveämmät kuin esim Emman tai Gracon matkarattaat (niitä oli siinä vieressä).

- Sisaristuin meni näppärästi ylös tai alas. Painoraja siinä taisi olla 15kg. Esikoinen (2,5-v. ja vielä alle 15g) tykkäsi istua siellä ylhällä :D

- Sisaristuimessa ei tosiaan ole sitä kuomua. Kun se on kiinnitettynä alas, voi ylemmästä kuomusta lähtevän kangaskaistaleen vetää "katoksi" siihen päälle, tosin mitään kiinnityssysteemiä siinä ei ollut.. Kuvissa ei näy, että tavarakorista lähtee molemmilla sivuilla sisaristuimeen kiinnitettävät suojakankaat, jotka estää lasta työntämästä sormiaan renkaisiin.

- Kasattuna menee mun mielestä pieneen tilaan ja vielä pienempään jos irrottaa renkaat.

- Tavarakorin lisäksi kuomussa oli tasku pikkutavaroille.

- Sisaristuin kuuluu hintaan.

 

Hirveästi en (väsyneenä ja nälkäisenä) huonoja puolia nähnyt. No värivaihtoehtoja olisin kaivannut, nyt on vain tuo puna-musta. Pitää ehkä maanantaina käydä katsomassa uudelleen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Kiva saada lisätietoa noista z-linen tuplista! Muistatko kuuluuko niihin mukaan esim. sadesuoja tai muuta tilpehööriä tai onko niihin ylipäätään olemassa vielä omaa sadesuojaa jne? Nekö saa nyt siihen kaksplussan kannen mainoksessa olevaan hintaan (olisiko ollut 349€)? Mitenköhän kauan mahtaa olla tuo hinta voimassa, kun ainakin lastentarvikkeen nettisivujen sen hintapalkin mukaan hinta olisi päälle neljän sadan...

 

Kuomuasiaan täällä tulikin jo muutamia hyviä vinkkejä. Netistä löytyi kuvia Brion Ponyihin saatavasta irtokuomusta. Olisikohan mitään mahiksia saada esim. siitä kuomusta väkerrettyä itse kuomu noihin z-linen tupliin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

B-Dualeista: Mehän ei siis ole vielä omiamme haettu kotiin asti, joten ihan käytännön käyttökokemusta ei ole. Mutta vauvan kantokassin voi siis laittaa joko siihen yläistuimeen naama menosuuntaan tai naama työntäjään, jolloin taapero on siellä alaistuimessa. Tuolloin taaperon tila on melko ahdas jos selkänoja on ihan pystyasennossa, mutta ainakaan meidän tytsi ei asiasta valittanut koeajon aikana. Saa sitten nähdä miten todellisuudessa käy. Nyt en äkkiseltään muista oliko sekänojassa portaaton säätö vai miten, se taisi jäädä meiltä henkilökohtaisesti testaamatta.

 

Pituudesta vielä sen verran, että verrattiin B-Dualien pituutta perus Brion vaunuihin ja olivat ihan saman pituiset. Se että sisaristuin on siellä alhaalla aiheuttaa sen että vaunut näyttää ainakin minun mielestä huomattavasti pidemmältä mitä todellisuudessa ovatkaan. Tietysti bussissa matkustaessa se sisaristuin on "kauempana" kuin normaalivaunuissa, joten jos ohikulkijat ei ole ohittaessaan varovaisin, voi sisaristuimeen osua. Mutta tää nyt on mun mielestä kaikkien peräkkäin istuttavien ongelma. Korkeus ei minua ainakaan vaivannut vaunuja testaillessa, en ainakaan kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.

 

Kunhan vaunut meille lopulta kotiutuu, tulen sitten kertomaan käytännön kokemuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko noissa Z-lineissa lukittavat etupyörät? Ovatko ne etupyörät "samassa linjassa"? Eli siis vetävätkö samaa uraa jos kulkee hangessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

onhan p&tlläkin hammerhead, jossa on kaksi pyörää edessä. tää on mun mielestä aika jännä, koska muilla valmistajilla ei selkeästi samantyylistä ole vastaan tullut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruislintu, meillä on myös Teutoniat ykkösvaunuina! Hyvältä kuulostaa nuo Maclarenit. Me nyt vielä pohditaan vierekkäin- / peräkkäinistuttavien välillä...

 

Eli Britaxin B-Dualeissa saa istuinosan käännettyä kasvot työntäjään päin niin, että molemmat istuimet ovat makuuasennossa? Käyttöohjeissa lukee, että sisaristuinta ei voisi käyttää jos ratasistuin on makuuasennossa (sisaristuimesta tulee liian ahdas). Nanulihan oli testannut nimenomaan niin, että yläistuin oli makuulla ja alaistuinta saattoi vielä pitää yläasennossakin! Pakko kyllä päästä katsomaan ja testaamaan noita, kun ei tuosta käyttöohjeiden perusteella saa mitään tolkkua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Aika mielenkiintoista että käyttöohjeen mukaan ei voisi olla noin. Me tosiaan testattiin sitä ja eihän sitä tilaa mitenkään paljon taaperolle jäänyt sisaristuimeen, mutta kyllä tytsi siinä suostui istumaan (oli tosin melko väsynyt ja varmaan jännittikin tilannetta, joten sillä saattoi olla vaikutusta asiaan, mutta kuitenkin).

BritaxBdualEriMuodot.jpg

Tän kuvan perusteella sisaristuimeen jää melko hyvin vielä tilaa, mutta tuossa ykköskuvassa on mielestäni käytössä nuo turvakaukalon adapterit, joiden avulla normi-istuimen istuinosa tulee kauemman jättäen enemmän tilaa sisaristuimelle. Meille kun taas liikkeessä sanottiin että noita adaptereja ei voi istuinosan kanssa käyttää, ainoastaan kaukalon kanssa. Kuitenkin tuossa ykköskuvan järjestelyssä on mielestäni ihan selkeästi adapterit käytössä.

 

 

Mutta siis ilman noita adapterejakin meidän taapero mahtui vielä sisaristuimeen istumaan, vaikka tilaa ei hirvesäti ollutkaan. Ja sitten jos niitä adaptereja saa istuinosan kanssa käyttää, on taaperolla kyllä jo ihan mukavasti tilaa sisaristuimessa. Pitää tää vielä meidän tarkistaa kun käydään rattaat hakemassa.

 

Muoks. Tuossa ykköskuvassahan vauvakin on istuma-asennossa, mutta sehän nyt ei siihen tilan määrään vaikuta millään lailla vaikka selkänoja sitten onkin makuuasennossa.

Edited by Nanuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun itse luin noita B-Dualien ohjeita, niin niiden perusteella ymmärsin että sisaristuinta ei voi pitää yläasennossa samaan aikaan kun yläistuin on kasvot menosuuntaan makuuasennossa. Eli ohjeenkin mukaan voi käyttää noin kun me kokeiltiin eli vauva yläistuimessa kasvot työntäjään päin ja taapero sisaristuimessa istuma-asennossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onhan p&tlläkin hammerhead, jossa on kaksi pyörää edessä. tää on mun mielestä aika jännä, koska muilla valmistajilla ei selkeästi samantyylistä ole vastaan tullut

 

Ne on vasta tulossa. P&T:n kotisivuilla on lukenut jo muutama vuosi "coming soon".. Joten saas nähdä millon tulevat.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei, onko joku jostain enkkujen nettikaupasta tilaamassa noita obabyn tuplia suomeen? jos, niin mistä? vai saako niitä jostain täältäkin? mä haluaisin sellaiset, kun en viitsisi p&t:stä maksaa meidän käyttöön...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun itse luin noita B-Dualien ohjeita, niin niiden perusteella ymmärsin että sisaristuinta ei voi pitää yläasennossa samaan aikaan kun yläistuin on kasvot menosuuntaan makuuasennossa. Eli ohjeenkin mukaan voi käyttää noin kun me kokeiltiin eli vauva yläistuimessa kasvot työntäjään päin ja taapero sisaristuimessa istuma-asennossa.

 

Näinhän se taisi olla. Kiitos, Nanuli, tämä taitaa riittää meille. Pidettäisi kuitenkin toinen vauva kasvot työntäjään päin niin kauan kuin tarvitsee olla makuuasennossa. Tilaahan siellä alhaalla pitäisi olla ihan riittävästi, kun sisaristuintakin käytettäisi makuuasennossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emmassa ei mene toi istuin makuulle, niinkuin britaxilla? eli britaxissa molemmat saisi nukuttua hyvin, kun laittaisi makuulle.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hei, onko joku jostain enkkujen nettikaupasta tilaamassa noita obabyn tuplia suomeen? jos, niin mistä? vai saako niitä jostain täältäkin? mä haluaisin sellaiset, kun en viitsisi p&t:stä maksaa meidän käyttöön...

 

Mä kahlasin aika monta kauppaa läpi ja mikään niistä ei toimittanut tavaroita Suomeen :girl_to_take_umbrage2: Hitsi kun olisi Enkkulasa joku kaveri, joka voisi nuo ostaa ja lähettää meille..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun on noi "päällekkäin" olevat tuplat muotia niin ootteko huomanneet että Emmaljunga on tuonnut takaisin rattaiden päälle laitettavan sisaristuimen. Sisaristuin sopii ratasmallisiin Emmaljungiin, ei siis vaununkopan päälle. Itse miettisin sitä jos nyt olis tuplat mietinnässä, siis tavis tuplien ohelle.

 

Tämä teksti kopioita lastentarvikkeen sivuilta

Kätevä tapa kuljettaa isompaa sisarusta, silloin kun hän ei itse jaksa kävellä. Siskonistuin kiinnitetään ratasistuimen päälle, ja se sopii seuraaviin Emmaljungan malleihin: Edge Duo Combi, Mondial Duo Combi, Smart Duo, Classic ratas sekä City Cross. Siskonistuinta käytettäessä on oltava erityisen huolellinen, sekä seurattava käyttöohjeita.

 

Tässä siis kuva

00175-_lim_full.jpg

 

Tässä vielä kuva niistä uusista Z-line twin ridereistä. Ihan kivoilta näyttää.

107020-_lim_full.jpg

 

 

 

tossa Emmaljungan sisaristuimessa vaan tuli painoraja vastaan tosi nopeesti. olikohan se 13-15kg ja pitää olla tosi tarkana ettei rattaat kippaa nurin :( me ei ostettu tota sisaristyuinta ihan sen takia et jätkä painaa jo nyt 12kg ja toisekseen, ei sitä nukkumaan siinä sais millään kun ei ole yhtään tukea tuossa... :girl_sad:

 

 

meillä on päädytty hankkimaan Emmaljungan twin city crossit. ovat kevyet, tyylikkäät ja riittävän kapeat meille. Ne mallit mitä katseltiin peräkkäin istuttavista malleista näytti niin karseille ja huterille ja renkaat oli ihan onnettomat, että meillä ei niille ole mitään käyttöä. Meillä on pakko olla leveät renkaat jotta pääsee talellakin eteenpäin, kun täällä ei tuo teiden auraus tapahdu ihan just sillon ku ite ois lähössä liikkeelle :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tossa Emmaljungan sisaristuimessa vaan tuli painoraja vastaan tosi nopeesti. olikohan se 13-15kg ja pitää olla tosi tarkana ettei rattaat kippaa nurin :( me ei ostettu tota sisaristyuinta ihan sen takia et jätkä painaa jo nyt 12kg ja toisekseen, ei sitä nukkumaan siinä sais millään kun ei ole yhtään tukea tuossa... :girl_sad:

 

 

Mitenköhän noi painorajat oikeen ottaa, normi Emmaljungissa on se painoraja 15kg siis rattaissa!!?? Rattaat on kuitenkin tehty metallista ja kovasta muovista. Toisissa kangasviritteisissä matkiksissa on taas painoraja 20kg!? Siksi mä vähän noita painorajoja kattelen aina vähän "sormienläpi". Mutta se on kyllä varmaan totta että helposti kippaa, siksihän toi otettiin moneksi vuodeksi pois markkinoilta. Mä katsoisin että toi on ennemminkin vaihtoehto sellasille perheille jotka aikoo pärjätä pelkän laudan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tänään kokeilemassa ihan mielenkiinnosta niitä Z-line tuplia, kun satuin siinä kaupan lähistöllä pyörimään.

Pidin itseasiassa vaunuista aika paljonkin. Poika tykkäsi ihan hirveesti istua siellä ylhäällä sisaristuimessa ja istuimen paikan vaihtaminen alas kävi tosi helposti. Ainoa mikä jäi mietityttämään oli se että kun se sisaristuin laiteaan sinne alas niin suositellaan nuoremman istuvan siinä, mutta kun sitä ei saa lainkaan makuasentoon ja pienemmälle on luultavasti silloin tärkeämpi saada se istuin makuulleen. Pikku istuimessa painoraja 15kg ja vaunujen istuimen painoraja on 25kg.

 

Jalat eivät osuneet alaistuimeen paitsi jos on sellainen harppoja. Mut olen aika varma että noi vaunut ei lumessa ole kovinkaan hyvät. Renkaat ovat tosi kapeat ja vaunut tuntuivat painavilta vaikka yksi lapsi olikin kyydissä, uskon siis että vähänkin pehmeää lunta niin meno vaikeutuu selvästi. Muuten olivat ketterän oloiset ja kääntyivät helposti. Minusta ovat kyllä hintansa veroiset! Siihen on kyllä ostettava erikseen kantokassi vauvalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*NuuNuu* kyseli edullisia tuplia ilmakumipyörillä, sellaiset löytyy ainakin Oralta!

 

Hinta 469€ ja kantokassin saa mallista riippuen 47/59€ hintaan kun ostaa samalla kertaa vaunujen kanssa. Hintaan kuuluu jalkapeitto, pumppu säilytyspusseineen, 1 varasisäkumi ja pyöränsuojat. Näissä on 30cm ilmakumipyörät ja aisassa nappisäätö (61-111cm). Ovat vieläpä kapeimmasta päästä, 74,5cm, mutta istuinosa on silti tilava, 56cm.

 

Kaksosille näihin saa jatkoperän ja patjan hintaan 45€, tilavampi ratkaisu kuin kantokassit :)

 

Meille tulis luultavasti nämä jos olis tarve!

Share this post


Link to post
Share on other sites

*NuuNuu* kyseli edullisia tuplia ilmakumipyörillä, sellaiset löytyy ainakin Oralta!

 

Hinta 469€ ja kantokassin saa mallista riippuen 47/59€ hintaan kun ostaa samalla kertaa vaunujen kanssa. Hintaan kuuluu jalkapeitto, pumppu säilytyspusseineen, 1 varasisäkumi ja pyöränsuojat. Näissä on 30cm ilmakumipyörät ja aisassa nappisäätö (61-111cm). Ovat vieläpä kapeimmasta päästä, 74,5cm, mutta istuinosa on silti tilava, 56cm.

 

Kaksosille näihin saa jatkoperän ja patjan hintaan 45€, tilavampi ratkaisu kuin kantokassit :)

 

Meille tulis luultavasti nämä jos olis tarve!

 

 

kiitos, näissäkin oli paljon hyvää mutta ovat noihin meidän suunnittelemiin emmaljungiin verrattuna paljon painavemmat. ja kokoonlaitettuna pikkuisen pidemmät kuin ej. Mutta kuulostivat ja näyttivät kyllä ihan kelpo peleille :) (pitäis päästä melkein vertaamaan emmaljungien kanssa vierekkäin, että mikä on hyvää kummassakin)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:girl_mad: Suurin odotuksin käytiin eilen katsomassa josko vihdoin olisi meille löytynyt z-lineista sopivat tuplat. Eipä meidän lastentarvikeliikkeeseen ollut eilen edes tullut Twin Ridereita. Ensi viikolla arveli tulevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.