Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Laitan kysymykseni tännekin, kun Brion keskustelussa ei tullut vastausta.

 

Nettigooglauksella löysin kommentin, että jotkut Brion rattaat olisi mahdollista liittää toisiinsa ja näin saada ns. tuplarattaat. Onko tuossa mitään perää? Olis nimittäin meille aivan mahtava juttu, jos rattaat sais myös yksikkökäyttöön.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laitan kysymykseni tännekin, kun Brion keskustelussa ei tullut vastausta.

 

Nettigooglauksella löysin kommentin, että jotkut Brion rattaat olisi mahdollista liittää toisiinsa ja näin saada ns. tuplarattaat. Onko tuossa mitään perää? Olis nimittäin meille aivan mahtava juttu, jos rattaat sais myös yksikkökäyttöön.

 

En saa! Voi tietenkin olla että Briolla on jotain vanhempia sateenvarjorattaita (?) tms. joita on voinut liittää yhteen, mutta nykyisessä mallistossa ei sellaisia ainakaan ole. Jossain vaiheessa 90-luvulla oli sellaisia sateenvarjo rattaita joita sai laitettua yhteen sellaisilla erillisillä klipseillä. Ilmeisesti noita klipsejä saa vielä joistain ulkolaisista nettikaupoista, suomesta en tiedä. Mutta ne on tosiaan vaan sellaseten ihan perus sattareiden käyttöön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, Monalisa! :) Just sateenvarjorattaista oli kyse siinä kommentissa, jonka löysin. Ja kevyemmän matka- tai sateenvarjorattaat olis just hakusessa. Täytyy siis tutkia, jos tuollaisia kiinnitysklipsejä vielä löytyisi nykyisiin sattareihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikasta karut! :D Meillä mies on vaan vahvasti sitä mieltä, että ostetaan vaan yhdet rattaat ja toinen kulkee joko liinassa ja manducassa... Mä taas haluaisin päästä vauvoista välillä "eroonkin". :P Jos koko päivän on reissussa, niin mun mielestä molemmille täytyis kyllä olla jokin työntövehje. Noi olis kyllä näppärät, kun mahtuis kauppaan kuin kauppaankin sisälle! ;) (nimim. toivonsa menettänyt baby-arskojen shoppailija Treen keskustassa)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aikasta karut! :D Meillä mies on vaan vahvasti sitä mieltä, että ostetaan vaan yhdet rattaat ja toinen kulkee joko liinassa ja manducassa... Mä taas haluaisin päästä vauvoista välillä "eroonkin". :P Jos koko päivän on reissussa, niin mun mielestä molemmille täytyis kyllä olla jokin työntövehje. Noi olis kyllä näppärät, kun mahtuis kauppaan kuin kauppaankin sisälle! ;) (nimim. toivonsa menettänyt baby-arskojen shoppailija Treen keskustassa)

 

Hih, mua alkoi naurattaan tuo miehen mielipide, nimittäin meilläkin miehen mielestä ei olis tarvittu esim tuplia meille, lapsilla ikäeroa 18kk. Juu, ainoa vaan, että isi-pappa on kotosalla arkisin kl. 18 jälkeen ja viikonloput, eli ei ihan hirveästi hajua siitä arjen toimivuudesta :D . Eli mä olen sitä mieltä, että se joka lapsien kanssa pääsääntöisesti viettää yksin aikaa, päättää omaa elämäänsä helpottavista hankinnoista :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noi olis kyllä näppärät, kun mahtuis kauppaan kuin kauppaankin sisälle! ;) (nimim. toivonsa menettänyt baby-arskojen shoppailija Treen keskustassa)

 

Mä itse asiassa epäilen, että on aika leveä yhdistelmä, kun siinä on kuitenkin kahdet sateenvarjorattaat ja vielä tuo väliosa eli uskoisin, että siinä 80cm ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin huuto.netistä Hauck tuplamatkikset. Ihan toimivan oloiset pelit kun käytiin tänään kaupoilla. Valitettavasti yhden lapsen kanssa toistaiseksi... <_<

En kyllä tuon kauppakeskusreissun jälkeen osaisi edelleenkään kuvitella meille vierekkäin istuttavia tuplia. Siis arkikäyttöön muutoin, noi vierekkäin istuttavat matkikset on takakonttirattaat. Noi kepoiset ja kapeat matkarattaatkin tuntui juuttuvan mulla koko ajan jonnekin. Eihän niillä mahtunut edes kauppojen kassoista vaan piti etsiä erikseen vaunukassa.

 

Edelleen P&T:t tuntuu hyvältä valinnalta, vaikkei olla vieläkään päästy testaamaan kahdella lapsella. Yhdellä ne on ollut käytössä jo n. puoli vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kun olin ekaa kertaa rinnakkaistuplien kanssa paikallisessa K-citymarketissa, en edes tajunnut mennä vaunukassalle. No menihän ne lainaksi saadut Happy Babyt siitä tavallisesta kassastakin läpi, kun vähän runttasi. :D:rolleyes: Vasta jälkeenpäin tajusin, että ahaa onhan täällä toi leveempikin kassa. (Meidän) Prismassa pääsee kaikista kassoista rinnakkaistuplilla läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jumbon Prismassa eivät menneet noi kapeatkaan tuplamatkikset. :angry:

Vähänkö mies naureskeli eilen siellä kaupoilla kun olin jumissa koko ajan jossain. Sitä kun kuvittelee, että kun työntää matkiksia jotka kääntyykin niin helposti niin niillä pääsee mistä tahansa raosta. No, eipä päässyt. :rolleyes: Vaatii siis hieman totuttelua.

Ei me laiskiaiset kuitenkaan jakseta aina siirrellä Phil&Tedsejä takakonttiin ja takas meille sisälle, joten hyvä noi matkikset on olla olemassa jos lähtee piipahtamaan jossain kuten eilen siellä kaupoilla. Matkoille ja esim. keskustaan lähtiessä valitsisin kyllä ehdottomasti P&T:t mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä naapurimaassa on kyllä hyvin otettu huomioon leveämmätkin kuljetukset ja vaunuillla liikkumiset yleensä. Kaikkialle pääsee vierekkäin istuttavilla tuplilla. Suomessa aina tuskailen kun kotikaupunkini keskustassa lähes kaikki liikkeiden ovet on manuaalisesti avautuvia ja rappusia löytyy ja rampit on unohtunu. Sääliksi käy invalidejä kun on elämä tehty todella hankalaksi heille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt mua alkaa ahdistamaan pääsenkö eteenpäin meidän uusilla EW:n tuplilla :o !? Pitääkö mun tehdä kaupungilla joku mittaus ennen kuin uskalla lähteä sinne tuplien kanssa :rolleyes: No meillä on kyllä enemmän ajateltu tota ulkona liikkumista kun tuplat hankittiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä itse asiassa epäilen, että on aika leveä yhdistelmä, kun siinä on kuitenkin kahdet sateenvarjorattaat ja vielä tuo väliosa eli uskoisin, että siinä 80cm ainakin.

 

Niin varmasti onkin, mutta tarkoitin sitä, että jos nuo sais näppärästi tarvittaessa irti toisistaan. Meidän vaunut on 78cm leveät, eikä kaikkiin kauppoihin tosiaan mahdu sisälle niiden kanssa. Joten jos mielii shoppailla, pitäis jotain kapeampaa keksiä alle tai hyvähermoinen kaveri hytkyttämään vaunuja liikkeen ulkopuolelle ;)

 

muoks. Ja tuikku1, täysin samaa mieltä! ;) Noi matkikset olis toki lähinnä sellaiseen käyttöön, että yhdessä ollaan liikkeellä, mutta kun olis kiva, että itsekseenkin pääsis esimerkiksi junaan lasten kanssa (eli vaunut olis helppo koota nopeasti sekä kevyet) ja muualle, johon meidän tuplavaunut on liian raskaat ym. Voishan sitä eka ostaa yhdet matkikset ja antaa miehen kantaa päivän toista! :P Voi olla, että mieli muuttuisi aika pian, kun meidän muksut on kymmenen kilon molemmin puolin jo 8-kuisena...

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

äh, meillä on ilmeisesti taas tarve tuplille, 2kk sitten tms sain myytyä *hakkaa päätä seinään*

päiväkoti väsyttää esikoista niin, ettei jaksa illalla enää kävellä jos ollaan oltu kylässä/asioilla/puistossa, ja nyt se istuu scootereiden jalkatuella (kohta varmasti hajoaa koko rattaat..)

tämän äidin kantokunto on heikko nykyään; kun ei ole niin paljoa tullut kannettua liinalla kuin vielä 6kk sitten= ei jaksa enää monen tunnin reissuja vajaa 14kg selässä, nyt vain sitten ratkaisua tähän miettimään. siis sellaista mikä ei saisi suunnilleen avoeroa aikaseksi rattaiden takia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielipiteitä tuplien omistajilta kaivataan :)

 

Eli meille syntyy loppuvuodesta toinen lapsi, ja ikäeroa näille kahdelle tulee melko lailla tasan kaksi vuotta.

Meillä on Emmaljungan City Cross-yhdistelmät kovalla kantokopalla, ja ne oli kovassa käytössä. Niitä voisi vielä käyttää vauvalla päiväunivaunuina kotona.

 

Mutta muualle liikkuessa, kaksivuotias tuskin jaksaa vielä kävellä, eikä pysy seisomalaudallakaan?

 

Me varmaan liikuttaisiin jonkin verran ulkona, lenkillä, kävellen kauppaan jne, joten "kunnon" tuplat ois hyvät. Oon ajatellu Carenan Double Swingejä, johon sais kopan vauvalle ja vauvan kasvot työntäjään päin.

 

carena_double_swing_r.jpg

 

Mutta toisaalta, meillä on Gracon Autobaby-kaukalo, jonka sais kätsysti esim.kauppareissulla näihin:

00280-0906_lim_full.jpg

Kaukalossa ei tosin sitten voi olla kovin kauaa, esim nukkua montaa tuntia...

 

Toki sitä pitää käydä itse testailemassa kaksostenrattaita, mutta minkälaisia käyttäjäkokemuksia löytyy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites Babyweltit?

 

BabyWelt Montreal Twin

_MG_0029.jpg

 

Babywelt Oregon Tandem

18-010-002--391.jpg

 

Oon kyllä lukenut että noissa ylemmissä on aika pieni & kapea tila isommalle lapselle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tälläiset... aivan mahtavat. Ostimme ne Uudesta Seelannista.

 

rts_abc_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adventure Buggy Company... Everest-rattaat ja niiden kanssa "reclining toddler seat". Eli siis käyvät tavallisina rattaina tai sitten kahdelle. Ihaninta on se, että tuossa yläistuimessakin voi lapsi istua 25 kg saakka ja siinä on sitten melkein nenätysten juttelemassa. Ovat tosi vankat.

 

http://www.abcbuggy.co.nz/rec_toddler_seat.html

 

Saako tän sanoa täällä? (Jos ei niin, poistakaattes.. Meidän on mahdollisesti pian myynnissä. Toista lasta kun ei ole sitten siunaantunutkaan ei sitten niin millään.)

 

Suomeen tilaaminen ei ole mitenkään mahdotonta tai edes kovin hankalaa, sillä firman omistaja on todella mukava. Heillä on myynnissä vastaavia systeemeitä jopa kolmelle tai neljälle lapselle. (Ja en muuten todellakaan ole palkkalistoilla... vain tosi ihastunut heidän kekseliäisyyteensä.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^tuolta löytyi myös nämä

 

13ob0601td_01.jpg

13ob0601td_03(2).jpg

 

 

 

 

näyttääpäs tutulta :rolleyes: hinta vajaa 300 puntaa.

Edited by Mamalicious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin käytettynä carena double swing tuplat...Ollut edellisellä omistajalla jonkusen kuukauden...Siinä on vaunukopan kuomu hajonnut (oli saataessa) Eli ei pysy oikein

kunnolla ylhäällä...Jokunen aika sitten niistä hajos pyörä ja vähän pälle viikon ollut uus

pyörä ja näyttää siltä kun ei ois uutta vaihdettukkaan...Sitten ne on alkanut aina silloin

tällöin nitisemään...Eikä ne käänny kuin unelmat <_< Saa tehdä kunnon kaaren ennen

kun saa kunnolla kääntymään...En ymmärrä kun kaupassa joskus noita kokeilin ja

oli mun mielestä ihan hyvä :) Mut nyt harmittaa että ostin noi :( Gracon tuplat ois

muuten kivat mut esikolla ottaa pää kiini kuomuun <_< Ois vaan pitänyt ostaa

heti emmaljungan tuplat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No voi hitto :(

Onhan noissa hinta sen verran alempi, ettei voi tietää mitä saa. Mutta en oo keksinyt muutakaan ratasta samalla hinta-laatusuhteella...

Mä katoin eilen huuto.netistä käytettyjä, mut kantsiiko sit ostaa.

 

Meillä on esikoisella ollut Emmaljungan Citys crossit, ja ne on ollut tosi hyvät, mut vastaavat tuplina on aika kalliit...

 

Ja mietityttää se että viihtyykö esikoinen selkä menosuuntaan??

Meidän yhdistelmät on kyllä edelleen selkä menosuuntaan eikä mitään ongelmaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmaljungissa on matalempi kuomu kun niissä carenoissa, että sittenpä vasta oisi harmittanut kalliit rattaat ostaessa :/ Entäs jos sille myyjäliikkeelle soitat tai menet käymään, ja näytät rattaita. Liikkeessä olisi helpompi verrata uuteenkin ja näyttää että oikeasti nää ei toimi!

Ei niiden nyt normaalissa käytössä pitäisi noin nopeasti hajota, paitsi se nitinä-laita liikkuviin osiin rungossa öljyä, se auttaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.