Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Kyllä ne varmasti niin paljon saa makuulle, että saa sinne pehmeän kopan. Toisaalta se oma koppa suojelee sisarusta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ja verkkokaupassa maksavat 0 €! :D (sorry turha postaus.)

Edited by nixu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon innostunut näiden videoiden linkityksestä :P

 

Löysin EW:stä tällässen jenkkivideon. Tästä näkee ihan kivasti vaunujen toimintaa, mutta en ole kyllä aivan vakuuttunut että toi täti on koonnut noi vaunut ihan oikein :rolleyes: Toi kuomu on aivan liian korkeella ja tota toista kuomua ei ole irroitettu kopan "alta". Ja tota kuomun laskospussia ei ole alta kiinnitetty neppareilla ja se vaan lörpöttää tossa irrallan. Ja herää myös kysymys miten noi turvakaukalot on asennettu koska toi toinen on kyllä aivan liian korkeella.

 

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vielä vaunukoppaa haeskelen, se kun täytyy erikseen ostaa.

 

Minkä väriset noi teidön rattaat ovat? Meidän EW:n vauvakoppa (ruskea) jää pieneksi tässä syksyn aikana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkä väriset noi teidön rattaat ovat? Meidän EW:n vauvakoppa (ruskea) jää pieneksi tässä syksyn aikana. :)

 

Ne tais just olla ruskeet, ainakin siinä ilmoituksessa jonka linkitin. Mutta meinaatteko te jo luopia kopasta syksyllä? Mulla on vakaa aikomus käyttää koppaa kevääseen saakka. Esikoinen nukkui kanssa kopassa pitkälle keväälle (on syntynyt myös toukokuussa).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkä väriset noi teidön rattaat ovat? Meidän EW:n vauvakoppa (ruskea) jää pieneksi tässä syksyn aikana. :)

 

OOh! Ruskeat on meidän rattaat :)

Kopan värillä ei tosin ole väliä, kaikki käy.

 

Laittelin jokin aika sitten ostoilmoituksia vaikka mihin kun voisin ostaa käytettynä (uutena kun se on tolla VauvaPopissa 159e), mutta yhtään yhteydenottoa ei ole tullut.

 

Aattelin just tolleen että tuplien omistajat voisivat siitä luopua jo ajoissa, vaikka tuplia vielä pitkään käyttäisivätkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monalisa Mäkin luulin että jouluun asti tossa kopassa mahtuisi olemaan, mutta nyt näyttää siltä, että ei riitä sinne asti. Tai riippuu siis talven tulosta. Ei tuohon nimittäin enää isomman vauvan lisäksi mahdu äp:n makuupussi. Eli sitten kun on liian kylmä olla ilman makuupussia niin kopasta joudutaan luopumaan. Ja mä niin kovasti olen siitä tykännyt, ihan huippukapistus! :mellow: Kun ollaan tänne pohjoiseen muutettu niin oletettavasti jo lokakuussa alkaa kai pakkaset(?) Eli n.5-6kk iässä kopasta ehkä joudutaan luopumaan, luulisin. Poika oli 2,5kk iässä jo n.6,4kg ja 62cm, pienempi vauva toki menisi pidempään. En nyt muista minkä kokoinen teidän pieni on. :)

Sanjis Milloinkas teillä alkaakaan kopan käyttötarve? En jaksa millään laskea tarkkaa aikaa tuon sun tikkerin mukaan :rolleyes: Meinaan että jos sattuisi niin mukavasti että meiltä jäisi koppa pieneksi kun teidän vauva syntyy, niin voisin aika varmasti sen myydä. :)

Edited by Lilly

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Laitoin yksäriä :)

 

No ois se Carenan Double Swing koppa sitten ollut todella pieni, ja ahdas jo tosi aikaisin!!

 

Kun mitat on

Easywalker 80cm x 34cm ja

Carenan koppa 72cm x 27cm, eli EW voittaa pituudessa 8cm ja leveydessäkin 7cm.

 

Luulisin (ja toivon) että pikkusisarus kyllä varmaan mahtuu koppaa koko talven ajan... LA siis marraskuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vastasin yv:llä. :)

 

Teillä varmaan meneekin pidempään se koppa, koska huhtikuulla siellä etelässä vauva pärjää jo paljon kevyemmillä toppauksilla. Eli sitten tulee lisätilaa. :)

 

Carenan koppahan olisi tosiaan jo meidän jässikälle aika varmasti pieni!! :o Ei alle 10cm tyhjää tilaa päädyissä yhteensä riitä millään. Hyvä kun ei niitä ostettu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tuo Easywalkereiden koppa jäi pieneksi siinä 6,5kk iässä, neidin mitat silloin n. 71cm ja 9,5kg. Neiti syntynyt huhtikuussa ja marraskuun alussa siirryttiin kopasta pois kun ei toppauksineen (toppapuku ja peitot) sinne enää kunnolla mahtunut. Mäkin tykkäsin kopasta todella paljon, mutta hyvin me pärjättiin talvi tuolla EW:n lämpöpussillakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monalisa Mäkin luulin että jouluun asti tossa kopassa mahtuisi olemaan, mutta nyt näyttää siltä, että ei riitä sinne asti. Tai riippuu siis talven tulosta. Ei tuohon nimittäin enää isomman vauvan lisäksi mahdu äp:n makuupussi. Eli sitten kun on liian kylmä olla ilman makuupussia niin kopasta joudutaan luopumaan. Ja mä niin kovasti olen siitä tykännyt, ihan huippukapistus! :mellow: Kun ollaan tänne pohjoiseen muutettu niin oletettavasti jo lokakuussa alkaa kai pakkaset(?) Eli n.5-6kk iässä kopasta ehkä joudutaan luopumaan, luulisin. Poika oli 2,5kk iässä jo n.6,4kg ja 62cm, pienempi vauva toki menisi pidempään. En nyt muista minkä kokoinen teidän pieni on. :)

 

Ei ole meidän poika mikään pieni 2kk mitat on 5,6kg ja 61cm. Tää on tietenkin vähän huono kun kohti talvea mennään niin joutuu noita toppauksia lisäämään. Meillä on toi untuvapussi jota olen talvella ajatellut käyttäväni se menee kuitenkin ihan kivasti lytyyn vaikka paksu onkin. No sen näkee sitten. Meillä on kyllä molemmille noi EW:n isommat lämpöpussit. Muutenkin ajattelin että rattaat on kiva myydä varusteineen päivineen, niin saa ehkä paremmin kaupaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä järkeilin juuri noin kuten anki kirjoitti, että kun puolivuotiaana vauva on n.70cm pitkä, on kopassa enää todella vähän tilaa toppauksille ylä- ja alapäässä koppaa. Sivusuunnassa on jo nyt ahdasta ilman makuupussia. Varmasti siellä etelässä jos vielä asuttaisiin niin mahtuisi pidempään, mutta täällä tosiaan tulee kylmä aikaisemmin ja paljonkin kylmempi ylipäätään. <_< Esikoisen vauvatalvi oli Tampereella erityisen leuto ja meni pitkälti vanu- tai fleecehaalarissa/villavaatteissa. Täällä meillä on jo nyt vauva paksuhkossa fleecepuvussa (aamulla oli vajaa 10 astetta lämmintä kun lähdettiin ulos) ja siinä ollessaan pojalla on hartiat aika lailla kiinni seinissä. En saisi tuohon enää tungettua makuupussia väliin... (Tai pitäisi oikeastaan kokeilla!)

 

Jos olisi vauva syntynyt vaikka helmikuussa niin sittenhän pääsisi jo vähentämään keväällä vaatetta ja mahtuisi koppaan pidempään. Toisaalta, meillä tyttökin oli alle puolivuotiaana jo rattaissa hereillä ollessaan puoli-istuvassa asennossa kun poistettiin pehmeästä kopasta pohjakovike (ainoa keino millä viihtyi edes jotenkin vähän aikaa vaunuissa) joten jos sattuu olemana poika samaa sorttia niin pitäisi siirtyä kopasta pois muutenkin.

 

Mistäs muuten noita Easywalkerin lämpöpusseja saa? Tai siis saako Suomesta? Ajattelin että pitää ostaa joku Eisbärchen tai vastaava kunnon toppapussi että tarkeene poika nukkua talvella.

Edited by Lilly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistäs muuten noita Easywalkerin lämpöpusseja saa? Tai siis saako Suomesta? Ajattelin että pitää ostaa joku Eisbärchen tai vastaava kunnon toppapussi että tarkeene poika nukkua talvella.

 

Ainakin Baby1 myy noita lämpöpusseja ja luulis että muistakin liikkeistä mitkä myy Easywalkeria että niitä sais. Tietty muunkin merkin pussi ajaa saman asian ja voi olla paljon lämpöisempikin. Mä jouduin kylmempinä päivinä lisäämään vielä fleecepeiton tuonne pussin sisään että tyttö pysyi lämpimänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistäs muuten noita Easywalkerin lämpöpusseja saa? Tai siis saako Suomesta? Ajattelin että pitää ostaa joku Eisbärchen tai vastaava kunnon toppapussi että tarkeene poika nukkua talvella.

 

Meidän pussi on ostettu tuolta babyjunglesta. Kuten anki mainitsi pelkästään pussi ei varmasti riitä. Itse olen ajtellut laittaa äp:n pussin tai untuvapussin sinne väliin. Itse mieltäisin pussin enneminkin kopan tai jalkapeitteen korvikkeena ja tartteehan siellä kopassakin olla lämmikkettä. Jos taas pelkällä yhdellä pussilla haluaa tulla toimeen kannattaa varmaan ostaa se jääkarhupussi, meillä on sellanenkin ja on kyllä tosi lämmin ja materiaali hylkii vettä.

 

Nyt on huutiksessa yhdet tuplat kopalla ja kaksi erillistä koppaa myytävänä. Että jos joku oli veilä ilman EW:itä :P:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voih miten vaikeaa tämä tuplien valinta on. Kakkonen syntyy marraskuussa ja vielä on rattaat hankkimatta.

 

Kirjoittelin tänne kesällä jo pitkän sepustuksen valintakriteereistä ja loppusuoralle päässeistä vaunuista, mutta ei ole tilanne siitä paljon selkiytynyt. I'coo platon ja ABC design zoom ovat jääneet pois, ovat painavia ja pitkiä peräkkäinistuttavia. Icandy pear on pois listalta, koska on käyttäjien mukaan työläs purettava ja kasattava jos sitä joutuu usein tekemään. Hartanit jäi pois listalta ison painon takia (22,2kg).

 

Haluaisin niin sellaiset tuplat joissa molemmat voisi halutessaan laittaa nenä työntäjään päin. Kuitenkin kevyet ja näppärät rattaat, koska valtaosin niillä kuljetaan kaupoilla ja nostellaan jatkuvasti autoon ja takaisin. Ihan huippua olisi jos tuon maxi cosin turvakaukalon saisi rattaisiin kiinni. Esikoinen sai hepulin jos sitä yritti nostaa nukkuvana kaukalosta rattaisiin, heräsi muttei kunnolla ja huusi kuin olis henkeä viety. Pelastus oli Gracon matkarattaat joihin sai heittämällä kaukalon kyytiin.

 

Lähimmäs mun vaatimuksia tällä hetkellä pääsee Firstwheels City Twin, onko kellään kokemuksia?

http://www.firstwheels.nl/en/twin-functies.php

Ihan ykkösjuttu noissa luvataan olevan että molemmat istuimet voi kääntää itsenäisesti nenä meno- tai tulosuuntaan. Lisäksi istuinten paikalle saa vauvalle kopan tai jos vaan suinkin ymmärsin oikein, turvakaukalon. Lisäksi

- erilliset selkänojat

- erilliset kuomut

- takana isot pyörät, edessä pienet

- kääntyvät ja lukittavat etupyörät

- työntöaisan korkeussäätö

- istuimien väliin jää vähän väliseinää

- leveys 78cm <_<

- paino 20kg <_<

 

Seuraavana mun listalla onkin sitten Easywalker. Siinä arveluttaa se että istuin pitää aina repiä turvakaukalon tieltä pois, onkohan se miten työlästä? Haluaisin lähteä kotoa niin että vasta kaupan pihassa katson nukkuuko vauva: jos nukkuu, kaukalossa rattaisiin, jos ei nuku, kantoliinaan tai kovaan koppaan/pehmeässä kantokassissa kyytiin.

 

Lisäksi kaipailen EW:hen yhden lapsen turvakaarta, esikoiselle sitten kun vauvan koppa on vieressä. Pysyyhän tenava siinä valjaissakin, mutta ainakin nyt 1v4kk tykkää itse pitää kaaresta kiinni ja lelutkin saa siihen hyvin kiinni etteivät ole pitkin kaupan lattioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisäksi kaipailen EW:hen yhden lapsen turvakaarta, esikoiselle sitten kun vauvan koppa on vieressä. Pysyyhän tenava siinä valjaissakin, mutta ainakin nyt 1v4kk tykkää itse pitää kaaresta kiinni ja lelutkin saa siihen hyvin kiinni etteivät ole pitkin kaupan lattioita.
Mä aluksi kaipasin kanssa tota turvakaarta koska meillä ei ole juuri koskaan valjaita käytetty missään rattaissa. No käyttö osoitti nopeesti että ilmankin pärjätään, eikä yhtään sitä kaivata. Meillä poika kiipee itse kyytiin ja laittaa omat valjaat kiinni. Lelut pysyy hyvin kyydissä kun kiinnittää ne tohon valjaisiin.

 

 

No Firstwheelin kärryt näyttää myös tosi näpsäköiltä. Mikä olis meidän käytössä ollut suuri miinus on noi pienet etupyörät. Tuplissa on niin erilainen toi painopiste että kovasti epäilen ton pienen pyörän toimivuutta muualla kuin päällystetyllä tiellä. Että suosittelen kyllä kokeilemaan kaupassa painojen kanssa (tyhjien kärryjen työntäminen ei kerro mitään). Tässä myös kiva esitely viedeo.

 

firstwheel city twin

 

Muoks. luin vielä arvosteluja noista frist wheel city twineistä. Lähestulkoon kaikki haukkuivat koko kärryt maanrakoon :o Runko ei kestänyt, pyörät irtosivat, joku puhui niistä "kuoleman ansana" (hieno suomennos :P ). Googlettamalla löytyy noi arvostelut

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Noihan on hauskat! Minkä nimiset noi on ja mistä löysit?

 

Joku Cosatton malli toi oli tässä linkki sivuille

 

klik

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä sitä meilläkin ollaan päätetty Easywalkerit hankkia (eikä olleenkaan Monalisan syytä ;) ) Vielä kun värin päättäisi.

 

Mietin että meneeköhän tuo Teutonian pehmeä kantokassi niihin? Koppa olisi tarkoitus kyllä hankkia, mutta jotenkin olen tykästynyt tuohon kantokassiin, että josko sitä voisi käyttää kun koppa jää pieneksi. Kantokassin pohjan mitat (kovan osan) lev. 28 cm ja pit. 74 cm, pystyykö joku kertomaan istuimen sisämitat? (tosin ei se hankinta tuohon kaadu, jos ei tuo kantokassi mahdu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kyllä sitä meilläkin ollaan päätetty Easywalkerit hankkia (eikä olleenkaan Monalisan syytä ;) ) Vielä kun värin päättäisi.

 

Mietin että meneeköhän tuo Teutonian pehmeä kantokassi niihin? Koppa olisi tarkoitus kyllä hankkia, mutta jotenkin olen tykästynyt tuohon kantokassiin, että josko sitä voisi käyttää kun koppa jää pieneksi. Kantokassin pohjan mitat (kovan osan) lev. 28 cm ja pit. 74 cm, pystyykö joku kertomaan istuimen sisämitat? (tosin ei se hankinta tuohon kaadu, jos ei tuo kantokassi mahdu)

 

Kiva mua syyttää :P Tuu meille sovittamaan sitä kantokassia :D (en mienaan sunnuntaina raahaa tuplia mukaan sun kantokassin takia B) ) Mutta uskon että se sopii, jos näin ulkoa muistan niin istuimen leveys on 31cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä aluksi kaipasin kanssa tota turvakaarta koska meillä ei ole juuri koskaan valjaita käytetty missään rattaissa. No käyttö osoitti nopeesti että ilmankin pärjätään, eikä yhtään sitä kaivata. Meillä poika kiipee itse kyytiin ja laittaa omat valjaat kiinni. Lelut pysyy hyvin kyydissä kun kiinnittää ne tohon valjaisiin.

No niin tietysti, saahan niihin valjaisiinkin leluja kiinni :rolleyes:

 

No Firstwheelin kärryt näyttää myös tosi näpsäköiltä. Mikä olis meidän käytössä ollut suuri miinus on noi pienet etupyörät. Tuplissa on niin erilainen toi painopiste että kovasti epäilen ton pienen pyörän toimivuutta muualla kuin päällystetyllä tiellä. Että suosittelen kyllä kokeilemaan kaupassa painojen kanssa (tyhjien kärryjen työntäminen ei kerro mitään).

No se onkin ongelma kun noita firstwheelsejä ei myydä missään Suomessa, eli pitäisi ostaa sokkona nettikaupsta...

 

Muoks. luin vielä arvosteluja noista frist wheel city twineistä. Lähestulkoon kaikki haukkuivat koko kärryt maanrakoon :o Runko ei kestänyt, pyörät irtosivat, joku puhui niistä "kuoleman ansana" (hieno suomennos :P ). Googlettamalla löytyy noi arvostelut

... ja tässä saattaa olla syykin siihen ettei noita myydä Suomessa :huh:

Kiitti kun viitsit surffata, mä en ollut keskusteluja käynyt läpi, myyjien sivuja vain... Ilmeisesti on ihan pakko ostaa noi EW:t, sen parempia ei tunnu löytyvän. Luulis että noita tupliakin on jo sen verran tehty ja myyty että niihin olis pikkuhiljaa saatu kaikki toiveet ympättyä yhteen kärryyn, mutta ei. Vaan kai sitä pärjää kun haluaa pärjätä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No se onkin ongelma kun noita firstwheelsejä ei myydä missään Suomessa, eli pitäisi ostaa sokkona nettikaupsta...

 

Vauvapopissa Tampereella on ainakin ollut noita myynnissä mutta en tiedä onko enää. Nettisivuilla ainakin luki että loppu. Alkutalvesta tänä vuonna näin sellaiset siellä vielä. Mutta en edes tarkemmin tutustunut niihin kun ne etupyörät olivat niin surkean näköiset. Easywalkereita suosittelen. Kohta 4kk käytetty eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Siis en todellakaan keksi mitään vikaa. :) Paitsi että vähän tylsää laittaa noin puolivuotias vauva jo nenä menosuuntaan kun koppa jää pieneksi. Vielä kun olis sellanen mahdollisuus, että toisen ratasosan sais eri suuntaan kuin toisen. Mutta kaikkea ei voi saada. :P

Edited by Lilly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saiskohan tota EW:n kuomua tuunattua niin että sais sen toiseen suuntaan ja vauvan työntäjään päin!? Täyttyykin vähän tarkastella asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.