Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Lilly miten sä olet ratkaissut ton EW:n sadesuoja ongelman? Mulla on käytössä kopan souja (tietenkin :rolleyes: ) ja sitten poitsun päällä on Brion tavallinen suoja. Tossa briossa on ongelmana se että sitä ett saa sinne taakse kunnolla kun työntö aisa ottaa vastaa. Mä ajattelin että tuunaan sen suojan niin että ompelen tarranauhat niihin taka saumoihin ja niin saan sen työntö aisan läpi. No vielä en ole kerrenyt ja eilen jäätiin niin hirveen sateen keskelle että oksat pois. Pikkasen se kuomu kastu sietä takaa mutta poika pysyi ihan kuivana siellä EW:n lämpöpussissa ja sadesuojan uumenissa. Mietin vaan että voiko sitä isoa suojaa käyttää jotenkin puoliksi. Siksi kiinnostaa kuinka sinä olet ongelman ratkaissut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monalisa Meillä on myös ollut tavallinen sadesuoja rataspuolella. Se on sellainen juuri rattaille tehty, merkkiä en tiedä kun käytettynä oon sen ostanut esikoisen yhdistelmiin (joihin meni kummin päin vaan eli aisa edessä tai takana). Olisko ihan joku tavallinen Pikku Piia tms. Siinä on just sellaiset reiät molemmin puolin työntöaisalle ja tarranauhat siitä alas asti. Tosi hyvin toimii noissa tuplissakin, suojaa taakse asti. Meillä kun ei ole mitään lämpöpussia, niin se sadesuoja on etupuolelta vaan esikoisen jalkojen alla, pysyy niin paikoillaan. Kuivana on pysynyt rattaat ja tyttö, paitsi kerran kesällä jouduttiin sellasen tulvan uhriksi ettei mitään rajaa :P Siis satoi aivan vaakasuoraan meitä vastaan kuin esterin *piip* ja silllä kertaa kyllä esikoinen kastui etupuolelta vähän. Itsekin olin alusvatteita myöten märkä. Kokonaan kuivana pysyi vauvan koppa sekä vauva. :lol: Siihen isoon sadesuojaan en oo vielä ollenkaan tutustunut.

Edited by Lilly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadesuojista koppavaiheessa Easywalkeriin,

 

Meillä oli käytössä kopalle tietenkin se oma suoja ja sitten Brion vaunusuojan virittelin pyykkipoikia apuna käyttäen toiselle puolelle. Kyllä tuollakin viritelmällä pärjäsi, ainoastaan kovin tuulisella ilmalla tuo Brion suoja meinas välillä lähtä lentoon kun tuuli pääsi suojan sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoh, sellassia sadesuojia on siis olemassa jonka joudun väsäämään. Meillä menee kanssa tuuli tonne brion suojan sisään kun ei ole millään kiinni. Pitääkin kokeilla noita pyykipoikia, sillävälin ennen kuin saa ton tuunauksen valmiiksi. Teillä molemmilla (lilly ja anki) on 2007 ja 2008 mallit!? Meidän tossa 2009 mallissa kuomu on tosi hyvä ja uv suoja antaa vielä lisäsuojaa kovalla sateella. Meidätkin meinaan yllätti sade joka kasteli mut niin että kaikki muu oli litimärkää paitsi rintaliivit :rolleyes: Pojat pysyivät kuivina!! Nyt ymmärän että miksi tossa kopan sadesuojassa on toi läppä aukon kohdalla, se on meinaan tosi hyödyllinen kaatosateella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarvitseeko vauva välttämättä kopan tupliin? Vai riittäiskö pelkkä lämpöpussi esim.? Noissa vaunujen esittelyissä yleensä on maininta, että sopii 6kk eteenpäin mutta kopan kanssa syntymästä lähtien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teistä kukaan käyttäny pehmeää kantokassia kovan kopan sijasta kaksosille EasyWalkereissa?Myyjä sitä esitteli VauvaPopissa ja kertoi että kantokassin sais asennettua niin että vauvalla on kasvot työntäjään päin. Kantokassin saa kuulemma viritettyä ihan kätevästi valjaiden nipsuihin. Mietin vaan, että pysyyköhän se siinä riittävän hyvin ja onko varmasti turvallinen.. kokemuksia?

Mietin myös sitä, että jos päädytään ostamaan kantokassit, niin riittääköhän ratasosan kuomu suojaamaan tuulella ja sateella. Toivottavasti joku sai selvää mun pointeista :P

Edited by kookos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millä lailla se kantokassi tulis että se olis naama työntäjään päin? Tai lähinnä miten se kuomu siihen tulis? Me ollaan oltu EW:llä liikenteessä sillain että saitoi ihan kaatamalla ja poika "nukkui" ratasosassa ja oli ihan kuiva. Se oli EW:n llämpöpussissa ja se UV suoja oli alhaalla, siitä tulee hyvä lisä suoja sateella. Mulle oli tosi positiivinnen ylläri toi sade keikka, olin kanssa hieman epäillyt kuomun suojaavuutta.

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi!

 

Laitanpa samaisen kysymyksen tännekin, kuin tuonne Phil&Teds ketjuun jo päivällä kirjoitin. Eli tarvisin tietää kuinka paljon Vibet vievät tilaa pituussuunnassa? Säilytystä täällä mietitään että mahtuisivatko olemaan tuolla tuulikaapissa kuten nykyisetkin vaunut ja ovetkin saisi vielä kiinni :D Niin eikä tarvisi joka kerta laittaa läjään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten tää onkin mukamas niin hankalaa... :D

 

Mä olen taas muuttanut mieleni tuplien suhteen ja nyt on suunnitelmissa hankkia sittenkin Carenan Double Swingit. Ehkä :P Hakutoiminnolla löysin ihan muutamia kommentteja tästä ketjusta (ainakin Empulla taisi olla noista huonoja kokemuksia?) mutta lisää kaipaisin... Kertokaahan hyviä ja huonoja puolia, te joilla on kokemusta Double Swingeistä!

 

Kovaa koppaa en ajatellut hankkia, meillä on toi Gessleinin "puolikova" joka sopinee Carenan ratasosaan. Heittoaisan puute on kyllä harmi ja renkaistakin tykkäisin enemmän ilmakumiversioina mutta kaikkea ei voi saada kun ei halua kovin paljoa rahaa tupliin sijoittaa :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Double Swingit ja en kyllä löydä niistä mitään moitittavaa. Meillä matkaajina on vauva ja taapero.

 

Kuljetaan niillä asfaltilla sekä hiekalla ja kummallakin kulkee ihan samallalailla. Ilmakennot toimii moitteetta, eipä tarvi pumpata koskaan ja näin ollen eivät oo ikinä puoltyhjät-->tunnu raskailta työntää.

 

Istumatilaa on sopivasti, omat kuomut ja selkänojat on plussaa sekä kaksi tavarakoria.

 

Kääntyvät etupyörät suurta plussaa, kääntyvät ainaki mun käytössä ihan moitteetta ympäri tosi näppärästi. Lukitus on helppo.

 

Kyllähän nuo nitisee, mutta niin nitisee meiän perusyhdistelmätkin, siihen auttaa öljyäminen.

 

Itse olen 170cm ja mies 182cm joten meille aisan korkeus on just eikä melkeen täydellinen.

 

En kyllä olis vauvalle ja taaperolle ostanu uutena kalliimpia tuplia, kaksosille ehkä. Eivätkä nuo Carenat tunnu niin järkyttävän painavilta ja tönköiltä kun esim. Emmaljungan tuplat (pois lukien ne joissa on myös kääntyvät etupyörät).

 

Kova koppa tosiaan on aika pieni, mutta eihän tuplissa nyt voikaan olla yhtä suurta ainakaan kun yhden lapsen vaunuissa, kyllähän tuplillakin pitää ovista päästä kulkemaan :rolleyes: Kuitenkin ratasosaan menee pehmeä kantokassi kun/jos koppa käy pieneks. Kopan kuomu ei oo mun mielestäni niin tukeva kun vois olla, mutta ratasosien kuomut on todella "jäykät" hyvässä mielessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asiaan perehtyneet: löytyykö sellaisia tuplia, joissa molemmat lapset saisi työntäjään päin? Isoja vaunuja löytyy kyllä, mutta löytyyköhän mitään kevyempää mallia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin kokeilemassa Emmaljungan tuplia liikkeessä ja ei ne mun mielestä tuntuneet tönköiltä ja painavilta, päinvastoin. Tarkoitan ihan niitä joissa on edessäkin isot pyörät (olihan siellä kääntyviäkin pyöriä, mutta sellaisia en nyt halua). Ne oli yllättävän kepeät ja kevyet ollakseen tuplavaunut. Kuitenkin huomattavan jämerät verrattuina esim. Gracon peräkkäinistuttaviin, joita kokeilin.

 

Mun pitää päästä vaunuilla pari kertaa viikossa bussiin (matalalattiaiseen) ja Emmaljungilla se onnistuu ilman auttajaa. Odottelen nyt Huutonetistä ostamiani vaunuja innolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asiaan perehtyneet: löytyykö sellaisia tuplia, joissa molemmat lapset saisi työntäjään päin? Isoja vaunuja löytyy kyllä, mutta löytyyköhän mitään kevyempää mallia?

 

Mä en ainakaan löytänyt :( Yritin etsiä jotain kohtuuhintaista ja max. 76 senttiä leveää mutta luovutin. Mennään sitten naamat menosuuntaan. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

APUJA KAIVATAAN!!

 

meillä siis on brio double wavet,ja en nyt ymmärrä miten ja mihin kohtaan toi jalkapeite tulee kiinni,siinä on noi nepparit mutta en löydä vaunuista kohtaa mihin se kiinnitetään...tai sitten oon sokee :rolleyes:

toinen mitä en tajuu on noi valjaat,kun ne ei oo selkänojassa mitenkään kiinni niin miten saatte lapsen kätevästi ja suht nopeaan niihin kiinnitettyä ennenkuin lapselta menee hermo hitaaseen äitiin ja onko ne valjaat kuinka turvalliset kun ei oo selkänojassa mitenkään kiinni...ei vaan tää äitee nyt ymmärrä :o

 

muuten oon kyllä ollut eri tyytyväinen noihin kun kulkee kevyesti ja menee suht pieneen tilaan niin mahtuu farkun perään noin vaan eikä oo mitkää kauheen leveät niin kaupoissa on helppo kulkea,meillä siis matkustaa niissä 1v 2kk ikäinen sekä 1,5 kk ikäinen pehmeässä kantokassissaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brion valjaat on tosiaan vaan siitä ituimen taitteesta kiinni, siihen en osaa sanoa miten ne nopeimmin puetaan. Mä oon niitä keokeillut vaan kerran. Tohon jalkapeite juttuun voin vaan heittää arvauksen. Olisko jossain siinä mistä kuomu kiinnittyy runkoon niin joku nepparin vastakappale?. Meillä on Emmaljungissa siinä kohdassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kaikilla tavis-tuplissa sen merkin oma kantokassi vauvalla vai voiko niitä "laittaa ristiin"?

 

Haluaisin Emmaljungan twin city crosseihin mieluummin brion puolikovan kantokassin kuin emmaljungan oman kun briosta saisi kassin pääliläpän kokonaan irti, mikä voisi olla kesällä mukavampi :rolleyes: Emmaljungassa sen saisi vain taitettua joko sivuun tai kopan alle. Mahtaisiko brion yksikkörattaiden kassi soveltua tupliin, hartanin yksikkö-puolikova oli aivan liian leveä.

 

Kokemuksia siis kantokasseista tuplissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kaikilla tavis-tuplissa sen merkin oma kantokassi vauvalla vai voiko niitä "laittaa ristiin"?

 

Haluaisin Emmaljungan twin city crosseihin mieluummin brion puolikovan kantokassin kuin emmaljungan oman kun briosta saisi kassin pääliläpän kokonaan irti, mikä voisi olla kesällä mukavampi :rolleyes: Emmaljungassa sen saisi vain taitettua joko sivuun tai kopan alle. Mahtaisiko brion yksikkörattaiden kassi soveltua tupliin, hartanin yksikkö-puolikova oli aivan liian leveä.

 

Kokemuksia siis kantokasseista tuplissa?

 

Mun kaverilla on just noi tupla CC:t. Sillä oli aluksi lainassa niissä kantokassi joka oli omistajan mukaan Brio, mutta siinä ei kyllä mitään merkkejä näkynyt (ei ihan oltu lopulta aivan varmoja oliko kuitenkaan). Se oli niihin aivan liian levee, meni keskeltä kurjasti linttaan ja jotain muutakin hölmoo siinä oli mutta en muista mitä. Joutui kuitenkin käymään ostamassa uuden ja päätyi Emmaan. Mutta eikö Emmaljungassa saa muka sitä kantta enää irti? Mun toisen kaverin 2007 vuoden Emmaljungan kantokassissa se kyllä lähtee kokonaan. Nimimerkillä ollaan kävelty lenkki takasin toisin päin kun se putos kesällä meiltä huomaamatta :rolleyes:

 

Mä suosittelen jokatapauksessa että käyt ekaks ostaan rattaat ja sitten käyt sovittamassa siihen sitä kantokassia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rattaat kotiutuivat viikonloppuna, ostettiin käytettynä (lue: lähes käyttämättömänä) viime vuoden twin city crossit. Olivat olleet sisaruksilla lähinnä nukkumavaunuina ja takuutakin on vielä voimassa. Löytö siis :rolleyes: Toivottavasti toimivat myös käytössä, ainakin sisällä menevät kuin unelmat.

 

Meillä oli jo hetken phil & ted`sin vibet mutta eivät soveltuneet meille ollenkaan. Lukittava etupyörä vispasi lukittunakin ja vähänkin kaltevalla alustalla rattaiden ohjaus oli äärettömän vaikeaa kun toisessa kädessä on vetävä koira. Myös rattaidet jousittomuus otti pattiin kun vähänkään rosoisemmalla alustalla tärinä oli aivan kaamea <_< Mutta ne ovat varmasti unelmarattaat jollekin toiselle esim kaupunkiin. Me kuitenkin päädyimme sittenkin kunnon hyökkäysvaunuihin, pääasia että päästään helposti kävelylle joka päivä, shoppailuominaisuudet voi unohtaa ;)

 

Noissa kantokasseissa on hirveät hintaerot!

Emmaljungan twin kassi on noin 150e

brion twin on 120e

brion yksikkö on 70e

 

Mutta pitänee mennä kauppaan testaamaan ettei tule hukkaostosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kaikilla tavis-tuplissa sen merkin oma kantokassi vauvalla vai voiko niitä "laittaa ristiin"?

 

Haluaisin Emmaljungan twin city crosseihin mieluummin brion puolikovan kantokassin kuin emmaljungan oman kun briosta saisi kassin pääliläpän kokonaan irti, mikä voisi olla kesällä mukavampi :rolleyes: Emmaljungassa sen saisi vain taitettua joko sivuun tai kopan alle. Mahtaisiko brion yksikkörattaiden kassi soveltua tupliin, hartanin yksikkö-puolikova oli aivan liian leveä.

 

Kokemuksia siis kantokasseista tuplissa?

 

Mulla oli niissä Emman kantokoppa ja ihan hyvin se mahtui siihen. Toki se vie sitä istuma tilaa siltä isommalta lapselta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain tänään Huutonetistä ostamani Emmaljungan Twin ceroxit joissa on Emman kantokoppa. Se mahtuu noihin ihan hyvin. Emman koppa on juu paljon halvempi kuin Emmaljungan ja Lastentarvikkeen myyjän mukaan Emma on Emmaljungan merkki, sitä en tiennytkään aiemmin.

 

Vaunut vaikuttavat hyviltä ja ovat vähän käytetyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yleensähän KAIKKI pehmeät kopat mahtuu KAIKKIIN rattaisiin, tai ainakaan omalla kohdalla ei ole mikään ikinät ollut käymättä. Kova koppa on enemmänki sellainen että se ei välttämättä mahdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.