Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

saa vaihdettua! kaveri vaihtoi omiin happyihinsä ilmakumit, ja koetin joskus hetken heidän kennojaan. mutta palaisin takaisiin vanhaan lopulta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmakennot ei oo kahden painavan kanssa mun mielestä niin kivat, kun ilmakumit =) Makuasioitahan nää on, yksösrattaissa suosin kyllä kennoja..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin voihan toki olla ettei kennot toimi kahden kanssa. No ehkä mä yritän vaan tulla toimeen noiden pyörien kanssa girl_sigh.gif Mutta hyvä tietää, että saa vaihdettua. Jos menee totaalisesti hermot jossain vaiheessa girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia Easy Walker Duoista? Saako nuo etupyörät jotenkin lukittua kulkemaan suoraan? Mietin vaan talvea ja lumihankea... mitenköhän kulku niillä silloin onnistuu? Muuten ainakin vaikuttavat kovin kompakteilta ja kun tuo Maxi Cosin kaukalokin löytyisi jo omasta takaa... Josko jollakin olisi ihan käytännön kokemusta!??

 

 

 

EasyWalker-DuoWalker-SKY-Base_4E21FC58.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia Easy Walker Duoista? Saako nuo etupyörät jotenkin lukittua kulkemaan suoraan? Mietin vaan talvea ja lumihankea... mitenköhän kulku niillä silloin onnistuu? Muuten ainakin vaikuttavat kovin kompakteilta ja kun tuo Maxi Cosin kaukalokin löytyisi jo omasta takaa... Josko jollakin olisi ihan käytännön kokemusta!??

 

 

 

EasyWalker-DuoWalker-SKY-Base_4E21FC58.jpg

 

 

Meillä on EW:t. Jos jaksat selata tätä ketjua läpi, niin täällä on paljonkin juttua kyseisistä kieseistä. Etupyörät saa tosiaan lukittua eteenpäin ja kulkevat myös lumessa. Kokemusta on viime talvesta!! Meillä oli noissa lisänä koppa, joka oli ihan huippu. Ja lisäksi meillä oli adapterit turvakaukaloon (molemmat on muuten myynnissä ;) )Ja kyllä nää kärryt on vakuuttanut mun lähipiirin, kummityttöjen perheestä löytyvät samalla setillä! Tosi hyvät on enkä mistään hinnasta vaihtais pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia Easy Walker Duoista? Saako nuo etupyörät jotenkin lukittua kulkemaan suoraan? Mietin vaan talvea ja lumihankea... mitenköhän kulku niillä silloin onnistuu? Muuten ainakin vaikuttavat kovin kompakteilta ja kun tuo Maxi Cosin kaukalokin löytyisi jo omasta takaa... Josko jollakin olisi ihan käytännön kokemusta!??

 

Kokemusta on ja aivan huiput olivat (meidän rattaat on myynnissä parhaillaan). Kulkivat hyvin lumessa, paremmin kun meidän Gessleinit. Etupöyrät tosiaan pystyy lukita, mutta mä en kokenut sitä tarpeelliseksi kuin kerran pahasti viettävällä hiekkatiellä. Suosittelen.

 

Meillä ikäeroa lapsilla 1,5v ja tuplia käytettiin siihen saakka kun esikoinen täytti 3,5v (luovuttiin kuukausi sitten) ja välillä oli yhdistelmät seisomalaudalla. Nyt siirryttiin käyttämään ponyja+seisomalautaa ja vieläkin välillä esikoinen haluaa kyytiin, mutta onneksi tuo kaksi vuotias jaksaa jo laudalla seisoa. Tuplientarve tosin riippuu niin lapsesta ja siitä paljonko rattailla muutenkin liikkuu. Meillä liikutaan päivittäin useita kilometrejä, hoitoon, kauppaan ja muuten vaan lenkkeillään, ei nuo lapset semmoisia matkoja jaksa vielä kokonaan kävellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos pikaisista vastauksista anki ja Monalisa!! :)

 

Taidankin selailla ketjua ihan ajan kanssa läpi, kiitti vinkistä Monalisa!

 

 

anki: Minkä väriset Duot teillä olisi myynnissä ja millä varustein? Olisin kovin kiinnostunut! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos pikaisista vastauksista anki ja Monalisa!! :)

 

Taidankin selailla ketjua ihan ajan kanssa läpi, kiitti vinkistä Monalisa!

 

 

anki: Minkä väriset Duot teillä olisi myynnissä ja millä varustein? Olisin kovin kiinnostunut! ;)

 

Koska olen Ankin vaunut nähnyt kuvassa niin voi tohon vastata. Niillä on ruskeet rattaat (2008?) ja oranssi koppa. Mulla on myynnissä punainen koppa ja ne uudenmalliset ( vanhoissa turvallisuuden kanssa jotain häikkää) adapterit Maxi-Cosin kaukaloon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän rattaat tosiaankin on ruskeat vm.2008 ja oranssi koppa, lisäksi Flame-sävyinen (punainen, oransseilla ja pinkeillä kuvioilla) lämpöpussi. Rattaat on myynnissä muualla, Lumiannalle laitoin asiasta jo privaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuliskohan se mun plussa jo tästä kierrosta, niin pääsisi vaikka vibejä osteleen girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuliskohan se mun plussa jo tästä kierrosta, niin pääsisi vaikka vibejä osteleen girl_wink.gif

 

 

Sain käsityksen että ne obabyn tuplat on peg peregon valmistamat? ainakin perg peregon uk shopissa myydään vaan peg peregoja ja obabya.. eli sittenhän pitäisi olla laadukkaat, ainakin plikoja kaikki kehuu maasta taivaaseen kerta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britaxin tuplat on ollut meillä kotona nyt viikon verran, tosin ei vielä tuplakäytössä mutta kuitenkin. Tosi isothan ne on ainakin näin yhdellä lapsella, mutta omasta mielestäni kulkevat tosi näppärästi ja ovat helppo ohjailla yhdelläkin kädellä. Ja kauppareissut on onnistunut tän mahan kanssa paljon helpommin kun olen laittanut ostoskorin sinne alaistuimeen ja lastannut ostokset sinne. Plussaa on myös että tavarakoriin pääsee alaistuimen ollessa kiinni käsiksi kolmesta eri suunnasta vetoketjuluukkujen kautta. Miinuksena voisi mainita kunnollisen jalkatuen puutteen isommalle lapselle ja sen mistä joku jo aikaisemminkin mainitsi, eli kanttikivien yli pääsemiseen saa käyttää ihan kunnolla voimaa että saa sen etupään nousemaan. Kokonaisuutena olen kuitenkin erittäin tyytyväinen vaunuihin, odotellaan nyt vaan sitä kakkosen ulkoistumista niin pääsee ihan kunnolla tuplina noita käyttämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voihan se olla että kun siellä takanakin on painoa, ne on helpompi kallistaa? =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Se jolta pyysin kokeilla noita britaxin tuplia niin hänellä oli kyllä molemmat lapsukaiset kyydissä ja hän juuri valitteli sitä kanttikivien yli pääseminen on vaikeaa. Kyseessä on vielä mies, jos ketään kiinnostaa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässäpä uusi peräkkäin istuttava kärrymalli Babyjoggerilta: http://www.peppypare...y-Select/Detail

Noihin näyttäis saavan kaksi vaunukoppaakin, menis siis ehkä kaksosillakin. Hauskan näköiset :)

 

mä vähän ihastuin näihin :girl_smile:. Tällä hetkellä P&T on ollu ykkönen, mut noissa olis kaksi istuinta niin et takana olijaki näkis eteensä. Onko kellään oikeesti kokemusta miten noi pienet etupyörät kulkee Suomen talvessa, auraamattomilla teillä ja loskassa? Esikoiselle kun vaunuja hommattiin, niin sanoivat et heittoaisalla käänetään huonolla kelillä pienet pyörätä taakse, mut noissa (tai Britaxin B-dualissa) ei taida sitä vaihtoehtoa olla?! P&T kulkis takuuvarmasti ison etupyöränsä takia hyvin talvellaki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt ollut noi Britaxin B-dualit noin kuukauden ja oon kyllä tykänny. Meidän tarpeisiin sopii tosi hyvin. Se kanttareiden yli pääseminen "vaatii voimaa" osaksi siksi, että ekaks painuu jouset kasaan ja vasta sit nousee etupää. Ihan eniten tykkään siitä, että takapenkin kuomun saa tosi suojaavaksi, kun avaa sen hyttysverkon. Ei pääse kurret pienen uinujan kimppuun puistossa :girl_wink: Oon käyttäny takana vielä kantokoppaa, mutta nyt ollaan jo pari kertaa oltu liikkeellä ilmankin, kun on ollu kuumia päiviä. Sen takapenkin saa muuten sellaiseen asentoon, joka on tarkoitettu kopan kanssa. Sit kun ei koppaa käytä, niin laitetaan soljet kiinni.

Oon tosiaan jo niin tykästyny, että käytän vallan noita "yksöisrattainakin". Takapenkki on tosi helppo ottaa irti. Must ne on hyvän näköiset ja hyvin pysyy meidän 6 kk kyydissä ilman koppaa. Ja tosi iso plussa tulee siitä niiden monikäyttöisyydestä. En enää tarvii matkiksia oikeen ollenkaan. Kauppakeskuksessa ollaan käyty pyörimässä niin, et isompi on takana ja pieni on kaukalossa siinä ylempänä. TOIMII! :D

Joo, ja heittoaisaa ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tulla tänne kehumaan mun Mutsytuplia!

 

Ovat ehdottomasti parhaimmat tuplat mitä olen työntänyt tähän asti! Painoa ei juurikaan tunnu vaikka kyydissä istui 2v ja 1v ja helppo mennä pitkin maastoja ja teitä taka-akselin ansiosta. Tietysti painohan tuntuu silloin kun menee esim just kanttarin yli mutta ei hankalat. Vaunujen käytettävyys ei siis muuttunut juuri lainkaan vaikka painoa tuli kahden lapsen verran lisää, eikä juurikaan pituutta niinpä bussissakin pystyy olemaan ilman että tukkii käytävän.

Olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun ja en missään nimessä enää haluisi muita tuplia näiden jälkeen. P&t:eetKIN jää pahasti kakkoseksi :grin:

 

Miinuksena voisin mainita vauvan kantokoppa on tosi pikkuinen ja mahtuu ehkä siihen maximissaan 4kk, jos ei ole isomman puoleinen lapsukainen ja muita kantokasseja yms voi laittaa taakse, koska istuin jää kuppimaiseksi, eli jalat jää ylös.

Toinen miinus tulee siitä kun takaistuimen laitta kokonaan istuma-asentoon ei mahdu enää alakoriin mitään ylimääräistä, eli ei ole säilytys tilaa lainkaan ja ilmeisesti sitä erikseen ostettavaa ostoskoria ei voi laittaa tupliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä mä sain sinne alakoriin keploteltua täyden ostoskassin, vaikka käytin takaistuinta istuma-asennossa.

Se vauvankoppa on tosiaan pieni, mutta käytin siinä 5kk -> lämpöpussia, kun vauva ei enää mahtunut koppaan. Sehän ei haittaa että istuin on kuppimainen, kun on ihan makuuasennossa, selkä jää ihan suoraksi, jalat vaan nousee polvista ylös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, ei mua haittaa että tuoli on kuppimainen. Harmillista on vaan juuri se että siihen takaistuimeen ei voi laittaa mitään muita kantokasseja taakse. Noh, sit kun se mutsyn oma kantokasssi jää pieneksi niin laitan vaikka siihen sen lämpöpussin yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Easywalkerit ollut nyt käytössä abt 4 kk. Olen tosi tyytyväinen. Pitkät kärrylenkitkin saa hyvin tehtyä. On tosi kevyet työntää ja molemmilla lapsilla on hyvin tilaa. Päiväunetkin pystyy nukkua vaikka kylkiasennossa, koska penkki menee ihan makuuasentoon.

 

Koppa meni nyt myyntiin, kun vaihdettiin nyt pikkusisko peruspenkkiin. Pikkusisko on ISO vauva. Mahtuisi sinne kyllä vielä, mutta ei taida neiti tykätä jos ei ole reilusti tilaa ympärillä. Nyt siis menee ihan istuimeet köllimään. Vähän jännittää, mutta eiköhän siihen pian totu. (Jos kukaan kaipaa ruskeaa EW-koppaa niin voi laittaa mulle viestiä ;) )

 

Esikoinen menee syksyllä tarhaan, joten näitä ei tule käytettyä enää joka päivä, mutta ensi talven aion vielä näitä pitää.

 

Se mikä naurattaa kaupungilla, on että kaikki ihmiset antavat liioittelevasti tilaa :grin: Sitten ne katsovat ihan ihmeissään kun mahdutaan ihan perusoviaukoista ja hyllyjen väleistä. Koppa-penkki -yhdistelmä joten korostaa vaunujen kokoa. Nyt kun on istuimet molemmilla, niin ne "pienenivät" ihan silmissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiinostuin noista EasyWalkereista. Ehkä eniten jo senkin takia että vauva voi olla työntäjään päin ja taapero menosuuntaan. Onko noissa miten tilava tavarakori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiinostuin noista EasyWalkereista. Ehkä eniten jo senkin takia että vauva voi olla työntäjään päin ja taapero menosuuntaan. Onko noissa miten tilava tavarakori?

 

Mä voin sulle vastata (meiltä toi Santtu noi EW:t matki :grin: ). Kori on ihan tilava, me käydään noiden kanssa ihan perus kauppa reissut ja kaikki mahtuu hyvin kyytiin. Isommat ostokset (enemmän kuin yksikauppakassi) tehdään toki autolla. Korissa on kätevät vetoketju luukut joiden avulla koriin pääsee paremmin käsiksi jos molemmat nukkuu. Korin lisäksi molemmissa selkänojissa on hyvät isot taskut joissa painorja 2kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oon koko päivän noita katellu ja entistä enemmän ihastunut :lipsrsealed: Värinä lime olis niin ihana. Saakohan noita jostain ulkomailta tilattua tai tehtäältä halvemmalla. Ymmärsin että olisi virolainen valmistaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.