Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Mä en ehkä ala :girl_cry2: EasyWalkereihin ihastuin ja rakastuin, paino tuli vaan vastaa. Poika painaa nyt sen 14kg (no on se aika pitkäkin) ja noissa on painot 15kg+15kg. Onko muita kaposia tuplia jossa saa vauvan työntäjään päin ja kestäis enemmän painoa?

 

 

Noi painorajat on ihan höpönkukkua!!! Meidän Gesslain Swift matkiksissa on painoraja 20kg ja niissä se istuin osa on paljon "hepposemmin" kiinni. Mun ohjeessa sitä paitsi lukee painorajana 17kg!! Ja ootko muuten huomioinut että toi 15kg raja on myös tollassissa hyökkäysvaunuissa kuten Emmaljungissa, ne ei vaan sitä kauheesti mainosta. Se on joku EU säädös jonka voi mun mielestä jättää ihan omaan arvoonsa. Meidän poitsu painaa tosiaan 15kg ja rapiat ja ihan hyvin tuo kestää!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi painorajat on ihan höpönkukkua!!! Meidän Gesslain Swift matkiksissa on painoraja 20kg ja niissä se istuin osa on paljon "hepposemmin" kiinni. Mun ohjeessa sitä paitsi lukee painorajana 17kg!! Ja ootko muuten huomioinut että toi 15kg raja on myös tollassissa hyökkäysvaunuissa kuten Emmaljungissa, ne ei vaan sitä kauheesti mainosta. Se on joku EU säädös jonka voi mun mielestä jättää ihan omaan arvoonsa. Meidän poitsu painaa tosiaan 15kg ja rapiat ja ihan hyvin tuo kestää!!

 

Itseasiassa koitin kattoa noita Emmaljungia (en tykkää yhtää niistä) ja en edes nähnyt mitään painorajotuksia niissä :huh: Mä olen miettinyt tota painoraja hommaa, jo senkin takia että yleensä merkataan iäksi 0kk-3v ja kiloiksi sitten maksimissaan toi 15kg! Mitä järkee tollasessa merkinnässä edes on?

 

Netistä muuten löysin tosiaan tuon EW painoraja jutun.

Mikä on lapsen maksimi paino?

EasyWalker rattaat on luokiteltu lapsille aina neljään tai viiteen vuoteen,enintään 15kg asti.

 

Ja sit kun ajattelee niin pikku vauva ei kuitenkaan paina kun sen 3,5kg -> eli eikös noikin tasapainota sitten kun toinen on painavempi ja toinen kevyempi.. Ääh mä en enään tiedä mitä tekisin, ei meijän Briotkaan ohjeen mukaan kanna kuin 15kg lasta ja 5kg tavaroita ja ollaan kyllä reippaasti laitettua tavarakoriin kaksikin painavaa ostoskassia jotka aivan varmasti painaa ainakin sen 10kg eikä vielä ole osoittanut mitään merkkejä ettei kestäisi. Kaipa sen oikeasti huomaa vaunuista kun painoa on liikaa?

Edited by OltsunÄippä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tiedän että netissä lukee se painoraja 2x15kg, mutta oon ihan varma että meidän ohjekirjassa (jossa ei ole edes suomea) on painoraja 2x17kg?? No pari kiloa sinne tai tänne, mutta silti en noita kauheesti kyttää. Ne on joku EU standardi että pakko olla näkyvissä. Mutta se että millä logiikalla niitä vaunuihin lätkitään on mysteeri?? Koska mä en kyllä millään usko että esim ne meidän matkikset jossa on neppareilla kiinni oleva istin (painoraja 20kg) on kestävämmät kuin meidän metallista ja paksusta säänkestävästä muovista tehdyt perus Emmaljungat (pinoraja 15kg). Että ihan ei noissa toi logiikka pelaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

brioissa on myös 15kg painoraja, mutta ne testataan 30 vai 32kg painoilla, ellei kestä sitä niin ei myydä. siis yksösrattaat ihan ;) mutta toi 15kg painoraja on ihan hyvä tekosyy vaihtaa vaunuja tarpeen tulleen.. *viheltelee*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ne painorajat pelkästään materiaalien keston perusteella määräydy (eikä halvemman hintaluokan rattaat välttämättä kestä edes sitä 15 kg käytännössä), vaan mm. vakauden. En ole vielä jaksanut lähteä etsimään kirjastosta noita standardeja, mutta 15 kg on niissä se perusvaatimus. Isommankin painoluokan saa ilmoittaa, mutta se on varmaan pitänyt sitten myös testata (kalliisti?). Muualla maailmassa voi standarditesteissä olla jotkut eri painot käytössä, esim. se 17 kg.

 

En kyllä tiedä, miten vakaasti rinnakkainistuttavat tuplat kulkevat vaikka vähän kaltevalla tasolla (esim. routavaurioinen jalkakäytävä), jos kyydissä on 15 kg taapero ja 3,5 kg vauva toisella puolella. Voihan tuota kokeilla ilman sitä vauvaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

En kyllä tiedä, miten vakaasti rinnakkainistuttavat tuplat kulkevat vaikka vähän kaltevalla tasolla (esim. routavaurioinen jalkakäytävä), jos kyydissä on 15 kg taapero ja 3,5 kg vauva toisella puolella. Voihan tuota kokeilla ilman sitä vauvaakin.

 

Mä oon mennyt meidän EW:llä sellassa kaltevassa mäessä ja hyvin pysyivät pystyssä. Eihän niitä viitsi siinä pitkään työntää, mutta hetkellisesti menee. Ihan normaalilla kadulla (oli routavauriota tai ei) en kyllä usko että on mitään vaaraan kippaamiseen. EW:ssä se kopan paino tasaa hyvin sitä painoeroa. Ja kyllä noi meidän tuplat on jo itsessään sen verran "järeet" en kyllä usko että kovin helposti kaatuu!! Ennemmin mä pelkäisin että jotkut P&T olis vaarana kipata kun ovat kolmipyöräiset ja niissä on kuitenkin paino rajat 25kg+15kg (?). Ihan hyviä pointteja kyllä noi vakaus jutut! Mä en kyllä henkilökohtaisesti tykkää työntää kaltevalla pinnalla minkäänlaisia vaunuja joissa on kääntyvät etupyörät. Ne viettää joka tapauksessa tosi ärsyttävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EW:t ainakin pysyy balanssissa vaikka on toisessa penkissä taapero ja toisella puolella tyhjä koppa. Oikaisin kallion kautta. Ei kipannut. Koiran tosin pudotin kainalosta kun yhdellä kädellä kikkailin ;)(ei sattunut mitään....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku kyseli BabyWeltin Montrealeista..

Meillä oli ne käytössä viime talvena ja hyvin pelitti. Tosi kevyet työntää lumessakin ja ketterät kääntyvien etupyörien ansiosta. Niissä on vaan se oma koppa aika lyhyt, meillä poika ei oikeen enää 4 kk ikäisenä mahtunu. Ne on kivan kapeat (muistaakseni 72cm), hyvin selvisin kauppareissut myös pienessä lähikaupassa. Tavarakori oli mun mielestä vähän onneton ja silleen kummallisesti jaettu kahtia välikankaalla. Kuomu on suhteellisen alhaalla ja yhteinen molemmille lapsille (ketä se sit häiritseekin). Eli kovin pitkä lapsi ei sen alla mahdu istumaan. Meillä esikko mahtui, hän on jotain 84 cm pitkä. Mut summa summarum; ovat todella hyvät hinta-laatusuhteeltaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaapa minua: olen rajannut tuplaratasvaihtoehdot kahteen: easywalker tai Mutsyt tuplaistuimella.

 

Tulee vauvan ja 2 v 2 kk käyttöön. Isompi ei jaksa vielä kävellä pitkiä matkoja, mutta muutoksiahan voi tulla lähiaikoinakin. Käyttö olisi pääasiassa äidin lenkkeilleissä ja puisto-, nla ym. matkoilla. Plussaa on, jos saa kohtuudella nostettua autoon ja otettua kauppoihin mukaan, koska eniten minua jännittää kauppareissujen sujuminen. Lisäksi toki plussaa, jos niiden kanssa mahtuisi myös julkisiin. Kaupassa olen koeajanut EW:ta, mutta Mutsyt ovat tutut vaan palstalaisten kokemusten perusteella:

 

Olen itse tässä päätynyt seuraaviin plussiin ja miinuksiin:

 

Mutsy

+ Siro koko - ei vaadi paljoa säilytystilaa, mutta silti ilmeisen vakaat nelipyöräiset rattaat

+ Vaikka on peräkkäinistuttavat, näkyvyys kummaltakin paikalta on kohtuullinen

+ Monikäyttöisyys - menee sekä yksös- että kaksoisrattaina, jos tuplien käyttöikä jää lyhyeksi

+ Saa kunnon vaunukopan (yksösrattaina)

+ Kokemusten perusteella kevyet työntää

+ Mahtuvat tavalliseen autoon

- Ahtaat - miten isompi vauva mahtuu taakse

- Vauvalle ei saa tuplaosuudessa kunnon koppaa vaan pitää laittaa siihen pieneen pussukkaan

- Hinta...

 

EW:

+ Hyvät istuitilat molemmille - voi käyttää esim. Korkeasaaren reissulla vielä vuodenkin päästä

+ Vauvalle oma vauvankoppa

+ Koeajon perusteella kevyet työntää

+ Omat kuomut!

- Kalliit, jos käyttöikä jää lyhyeksi

- Ei mahdu helpolla autoon

- Vaatii kotonakin paljon säilytystilaa (mihin ihmeeseen ne tunkee?!)

 

Meillä on siis ihan hyvät Gessleinin vaunut, joista emme olisi luopumassa eli kaksia vaunuja säilöisimme. Mitä en ole huomioinut ja mitä muuta teille tulee mieleen. En yhtään osaa päättää!

 

Kehukaa omianne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamabarba meillä on EW:t edelleen käytössä vaikka poika on jo yli kolme, eli yli vuoden on jo olleet käytössä. Ja mitä tohon säilytykseen tulee. Niin noihan pysytyy säilyttämään paljon pienemmässä tilassa kuin Mutsyt. EW:t kun kasaa ne menee puoliksi pakettiin joka "seisoo" omilla pyörillä. Meille ne mahtuu super pieneen eteiseen paremmin kuin meidän yksös Emmaljungat. Ja kuvien perusteella en kyllä suko että Mutsyja saa sen kompaktimmin mukaan autoon kun siinä on se duoseat ja runko. Muuten en osaa auttaa sua, nuo kaksi on niin erilaisia että oikeestaan sun käyttötarkoitus ratkaiseen paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka ja kiitos nopeasta vastauksesta Monalisa!

 

Katsoin Lastenturvan sivuilta:

Paino 17kg <LI>Max kantavuus lapsille 2x15kg <LI>Selkänojan taskun kantavuus 2x2kg <LI>Tavarakorin kantavuus 2x5kg <LI>Kaikki yhteensä kantavuus 44kg <LI>Mitat kasattuna rattaana 89x76x50cm -> Tämäkö on nyt sen autoonpakkauskoko?<LI>Mitat aukaistuna 109x76x116cm (pituus x leveys x max korkeus) <LI>Minimipituus aukaistuna 99cm <LI>Kopan mitat 80x34x56cm <LI>Kopan max kantavuus 9kg

 

Onko teillä farkkuauto vai ihan tavallinen? Minkälaisessa käytössä teillä on ollut ja millaisessa maastossa olette ajelleet? Hitsi, että on vaikeaa. Alkuun en ole ollut ostamassa tuplia lainkaan, mutta nyt kyllä la:n lähestyessä ahdistus on iskenyt, en pääse takapihaa pidemmälle, jos tuplarattaita ei ole... Pakko kai ne on hommata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka ja kiitos nopeasta vastauksesta Monalisa!

 

Katsoin Lastenturvan sivuilta:

Paino 17kg <LI>Max kantavuus lapsille 2x15kg <LI>Selkänojan taskun kantavuus 2x2kg <LI>Tavarakorin kantavuus 2x5kg <LI>Kaikki yhteensä kantavuus 44kg <LI>Mitat kasattuna rattaana 89x76x50cm -> Tämäkö on nyt sen autoonpakkauskoko?<LI>Mitat aukaistuna 109x76x116cm (pituus x leveys x max korkeus) <LI>Minimipituus aukaistuna 99cm <LI>Kopan mitat 80x34x56cm <LI>Kopan max kantavuus 9kg

 

Onko teillä farkkuauto vai ihan tavallinen? Minkälaisessa käytössä teillä on ollut ja millaisessa maastossa olette ajelleet? Hitsi, että on vaikeaa. Alkuun en ole ollut ostamassa tuplia lainkaan, mutta nyt kyllä la:n lähestyessä ahdistus on iskenyt, en pääse takapihaa pidemmälle, jos tuplarattaita ei ole... Pakko kai ne on hommata.

 

Toi on varmaan se koko, ikinä en ole mitannut joten varma en ole. Eihän tossa muuta jujua voi olla kuin se että toiset on niin ovelia että ilmoittaa pakkauskoon ilman pyöriä. Mutta joka tapauksessa ovat tosi kapea paketti koottuna. Toi 50cm on varmaan sen paketin leveys, koska meidän Emmaljungat on 59cm leveet ja noi on tosiaan kapeemmat. Kasaus mekanismikin on nopee ja helppo että sekin auttaa asiaa. Meillä on farkku, mutta noi menee heittämällä ihan tavis autonkin perää. Tai on ainakin mennyt niihin mitä ollaan kokeiltu. Eihän noi mitkään kevyet ole sinne autoon nostaa, mutta yhtä inhottava on niitä meidän Emmaljugiakin sinne nostaa. Meillä on koira joten noilla rattailla on menty jos jonkinlaisissa leipiköissä :grin: Ihan siis pururadoilla ja metsäpoluilla. Epätasaisella alustalla tykkään kyllä pyörät lukita. Talvella kulkivat hyvin ja ihan suht keveesti. Viime talvena tais olla niin paljon lunta että mitkään rattaat ei ihan keveesti kulkeneet. Mutta meillä on olleet ja ovat edelleenkin ihan ehdottomat. Mä en laudasta kauheesti tykkää (oon niin pitkä että jalat osuu siihen) ja aina kun ollaan myöhässä niin pakko on nopeesti paikkoihin päästä. Isompi polkee jo pyörällä mutta mun hermo ei kestä sitä kyttäämistä kovin pitkiä matkoja. Meillä tuplat on siis ihan must ja uskon että on vielä talvellakin, katsotaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä testasin noita mutsyja meidän lasten (2,5v ja 10kk) kanssa. ok, meidän ipanat on isoja, isompi reilun metrin pituinen ja pienempikin n. 80cm, mutta ne olivat TODELLA AHTAAT. tai siis, etupenkkiin mahtui toi isompi ihan ok istumaan, mutta takapenkkiä ei todellakaan saanut millään tavalla lepoasentoon tuon pienemmän kanssa. ja istuminenkin oli aika hankalaa, kun niin lyhyet selkänojat. eli en voi suositella, jos on vähänkin pitemmät lapset... harmi sinänsä, kun olivat muuten niin näppärän oloiset. toisaalta myös se, ettei sisaristuinta saa MITENKÄÄN kasaan, on iso miinus...

 

mulla oli tarkoitus ostaa o'babyn tuplat meille loppuajaksi, mutta luettuani niin huonoja käyttäjäkokemuksia netistä, jätin ne ja ostin käytetyt p&t sportit. sellaiset meillä oli jo aiemminkin ja myin ne jostain hetkellisestä mielenoikusta. ne on kyllä näppärät ja menevät pieneen tilaan (eli toimivat meillä matkiksina).

 

o'babyja saa suomesta vauvamaailma.fi:n kautta, sieltä sain sellaisen tiedon. maksavat 399e. juuri nyt ei saatavilla, kun ovat itse valmistajaltakin lopussa, mutta sieltä kautta saa suomessakin, jos jotain kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vauvamaailma on lähellä meitä, pitää siis koettaa joskus käydä testaamassa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, nyt mulle tuli vasta kriisi näiden tuplarattaiden kanssa. Kävin katsomassa Lastenturvassa uudemman kerran niitä Easywalkereita & ovat kyllä liian isot meille: mm. ei mitään toivoa, että saisimme ne autoon. Auto on luultavasti menossa lähiaikoina vaihtoon, mutta kakkosautoonkin ne pitäisi saada ahdettua + että mies oli sitä mieltä, että ne ovat niin raskaat, etten niitä ihan pikaisen kauppaviisiitin takia tule jaksamaan autoon nostella (eikä mahan kanssa antanut mun edes kokeilla, kun olivat kuulemma sen verran painavat wink.gif ). Onhan ne aika leveät, vaikka lajissaan ilmeisesti sirot ovatkin.

 

Joten back to square one. Lastenturvassa kovasti esittelevät niin Britaxin B-Dualeita, joko jollakulla oli varsinaista käyttökokemusta niistä? Ihan näppärän oloisilta ja kohtuuhintaisilta vaikuttivat, mutta miten on käytön laita? Miten kulkee esim. lenkkipoluilla? P&T:n olen kolmipyöräisenä hylännyt, vaikka näppäriltä vaikuttavat, ovat kyllä sen verran kiikkerät, etten niitä halua meidän apinan käyttöön wink.gif Mikä on Britaxin laatu?

 

Mutsyt ovat edelleen listalla, mutta Sikkaralla vähän vahvisti sitä, mitä pelkkien kuvien & mittojen perusteella pelkäsinkin. Tosin vuoden päästä, kun kakkonen alkaa olla 80 cm pitkä, mennään varmaan jo polkupyörällä & yksösrattailla pääasiassa, eli lähinnä tässä lähin vuosi olisi tuplille enemmän käyttöä. Kyllähän se vastasyntynyt kuitenkin sinne kyytiin mahtuu?

 

Onko uusia ideoita? Tuota O'babya voisin toki tsekkailla.

Edited by Mamabarba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös noi Easywalkerit tyhjinä ilman lapsia ja tavaroita paina sen 17kg? Eli saman verran kun esim meidän yhden Brio yhdistelmät..

Share this post


Link to post
Share on other sites

obabyt näyttää ihan samalta kun ne z-linerin twin riderit. on vaan joggerit ja zlinet on 4-pyöräiset..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös noi Easywalkerit tyhjinä ilman lapsia ja tavaroita paina sen 17kg? Eli saman verran kun esim meidän yhden Brio yhdistelmät..

 

 

Niin, sehän olikin mun miehen mielipide. Se varmaan luulee, että olen hyttynen ;) Suloista... Tosin meidän omat yhdistelmät ovat melko kevyet - 13 kg. Mutta suurin ongelma kuitenkin oli, että ne eivät mahtuneet sinne autoon. Ei voi kuitenkaan ehkä ostaa rattaita ajatellen että ostetaan auto, mihin ne mahtuvat... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona nuo EW:t saa hyvin säilytettyä pystyssä. Esim. meillä tuulikaapissa, mutta kyllä ne tosiaan autossa vievät tilaa aikalailla, kun ei pystyssä mahdu olemaan.

 

Painosta sen verran että mä en ole mikään haba taikka kuulamörssäsi mutta jaksan kyllä huoletta nostaa nuo EW:t meidän autoon. Meillä Volvo V70 ja kärryjen lisäksi takakonttiin mahtuu survomatta 4 isoa ruokakassia. Tosin kontti onkin aika iso. Ja kärryjen päälle menee loput mökkitavarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun poikani on 92cm pitkä ja en koe että olisivat ahtaat. Takana istui vuoden ikäinen oikein nätisti sekin ja eikä ollut edes pienemmästä päästä oleva tyttönen, eli reilu 80cm pitkä. Takanahan on minusta enemmän tilaa istua ja vielä kun sen saa laitettua makuulle, mutta jalat jää siihen kuppiasentoon. Aluksi niitä on todellakin hankala laittaa takaistuinta makuuasentoon mutta sekin on sitten opittavassa. Etuistuin voisi olla syvyyttä hieman enemmän mutta esikoinen ei kuitenkaan valittanut olojaan siinä.

 

Miinusta noissa on ettei tuplia voi todellakaan laittaa kasaan, mutta meillä ei käytetä noita vaunuja muutenkaan autoa varten, vaan liikun niillä tosi paljon yleisillä. Meillä on matkikset sitten erikseen takakonttiin sopivat. Mutta yksöisvaunuina Mutsyt mahtuu aika pieneenkin takakonttiin näppärästi.

 

Mutta makuasioita nämäkin ja mutseista joko tykkää tai ei, vähän niin kuin homejuustoista :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin vinkkaamaan:

 

2 eri suomalaisessa nettikaupassa on Easywalker Duo-rattaat tarjouksessa! (lisätarvikkeet ei ole tarjouksessa)

 

http://www.lelumaa.fi/easywalker_duo/easywalker_pr_474747.html

 

Lelumaalla ei ole rattaiden lisäksi kuin koppa myynnissä mutta toimitus kotiin on ilmainen rattaille

 

http://www.baby1.fi/easywalker-duo-p-70.html

 

Baby1ssa on vaununkopan lisäksi saatavissa hyttyssuoja, hoitolaukku ja jalkapussi mutta toimitus maksaa 8,50 e jos tilaus yhteensä alle 1000 e

 

 

:D

 

Toivottavasti on hyvä vinkki jollekin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen myös harkinnut Koelstran tuplarattaita, koska ne ovat mukavan sirot. Myykö niitä Suomessa mikään muu kuin Lastenvaunutukku? Minua nimittäin hieman epäilyttää se putiikki, enkä haluaisi ostaa sieltä mitään. Toinen mitä mietin on, että tilaisin nettikaupasta, mutta onko muuta potentiaalista Koelstraan myyvää tarjolla kuin tätä toimivasta palvelustaan kuuluisa Ping Pong...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen myös harkinnut Koelstran tuplarattaita, koska ne ovat mukavan sirot. Myykö niitä Suomessa mikään muu kuin Lastenvaunutukku? Minua nimittäin hieman epäilyttää se putiikki, enkä haluaisi ostaa sieltä mitään. Toinen mitä mietin on, että tilaisin nettikaupasta, mutta onko muuta potentiaalista Koelstraan myyvää tarjolla kuin tätä toimivasta palvelustaan kuuluisa Ping Pong...?

 

Tarkoitatko niitä Koelstran Flexxo Twinejä? Mulla ei ole faktaa siitä miten ne kasautuu, mutta uskoisin että ihan samalla systeemillä kuin EW:t ja siten vievät varmaan ihan yhtä paljon tilaa takakointissa. Ja vaikka kasaus mekanismi olis eri se on kuitenkin varmaan se leveys joka teidän kontissa ottaa vastaan? Nuo ovat meinaan yhtä leveet kui EW:t. Noin muuten ovat varmaan tosi hyvät kärryt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No aika samat mitat näyttävä olevan kasattuna (tutkin tarkemmin tietoja). Meidän tutuilla on sellaiset & silmämääräisesti näyttivät vähän sirommilta. Äh, ahdistun kohta kokonaan. Hylkäsin jo tiistaina ne EW:t, mutta palautin nekin jo tänään takaisin listalle. Nyt tosiaan harkitsen vielä Koelstrojakin.

 

Ehkä niitä ei ole pakko ahtaa sinne autoon (?!) Kun ei ne päällekäinistuttavatkaan oikein houkuttele. Tai sitten on vaan pärjättävä ilman tuplia. Mutta tosiaan Koelstraa en voi edes harkita, jos ei löydy muuta ostopaikkaa, kun tuo Lastenvaunutukku, sieltä en kyllä osta mitään. Taitaa nimittäin olla aika huonossa jamassa se pulju, kun ei voi luottokortillakaan maksaa siellä. Ei viitsisi käteisellä maksaa ennakkomaksua, kun vaunujen toimitusaika on 8 viikkoa, ja mitä jos koko putiikkia ei olekaan enää 8 vkon päästä? Eli vinkkejä Koelstran ostopaikoista kaivataan.

 

Vieläkö Monalisa teidän 3-vee suosiolla matkustaa rattaissa? - Mietin vähän sitä käyttöikää tässä myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä yli 3v istuu rattaissa kun ei jaksa, mutta ei todellakaan kokoaikaa viihdy =) ja melkein 3v ei istuisi ikinä jos saa itse päättää.. onhan noita kapeampiakin tuplia kääntyvillä pyörillä, mutten tiedä miten laadukkaat ne sitten on

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.