Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

No aika samat mitat näyttävä olevan kasattuna (tutkin tarkemmin tietoja). Meidän tutuilla on sellaiset & silmämääräisesti näyttivät vähän sirommilta. Äh, ahdistun kohta kokonaan. Hylkäsin jo tiistaina ne EW:t, mutta palautin nekin jo tänään takaisin listalle. Nyt tosiaan harkitsen vielä Koelstrojakin.

 

Ehkä niitä ei ole pakko ahtaa sinne autoon (?!) Kun ei ne päällekäinistuttavatkaan oikein houkuttele. Tai sitten on vaan pärjättävä ilman tuplia. Mutta tosiaan Koelstraa en voi edes harkita, jos ei löydy muuta ostopaikkaa, kun tuo Lastenvaunutukku, sieltä en kyllä osta mitään. Taitaa nimittäin olla aika huonossa jamassa se pulju, kun ei voi luottokortillakaan maksaa siellä. Ei viitsisi käteisellä maksaa ennakkomaksua, kun vaunujen toimitusaika on 8 viikkoa, ja mitä jos koko putiikkia ei olekaan enää 8 vkon päästä? Eli vinkkejä Koelstran ostopaikoista kaivataan.

 

Vieläkö Monalisa teidän 3-vee suosiolla matkustaa rattaissa? - Mietin vähän sitä käyttöikää tässä myös.

 

 

Meillä ei ole tuplat montaa kertaa olleet auton takakontissa koko aikana, varmaan alle kymmenen kertaa vuoden aikana. Jos autolla liikuttan ollaan yleensä yhdessä ja sillon meillä on kahdet rattaat jos on tarvetta.

 

Eiköhän noita Koelstroja löydy myös muistakin nettikaupoista. Ainakin joitain Englantilaisia tuli eteen kun googletin.

 

Meillä kolmevuotias matkustaa tosi mielellään rattaissa, mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut!! Varmaan vielä ens talvikin menee tuplilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän oli tarkoitus hankkia Koelstrat, mutta kun käytiin koeajamassa, niin silloin 1v.6kk esikoisen pää otti jo lähestulkoon kuomuun kiinni. Eli istuimen selkänojan korkeus ei todellakaan päätä huimaa.

 

Meillä tuplat myytiin viime kesänä pois, kun esikoisella oli ikää n. 2v.9kk. Poika ei enää tykännyt istua rattaissa ja kävelikin todella reippaasti. Mun mielestä toi on niin lapsi sidonnaista, että jos yhtään miettii kannattaako tuplia ostaa, niin mieluummin jättää hankkimatta vierekkäin istuttavat ja ostaa sellaiset, joista saa myös yksikkörattaat helposti (esim. P&T Vibe, Mutsy Urban Rider ja Britax B-Dual). Se on kurja lähteä myymään tuplia pois muutaman kuukauden käytön jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä naapurissa melkein 4.v tyttö ja istuu tarhamatkat pikkuveljensä vieressä tuplissa. Perheen äiti pohti ääneen rattaiden myymistä johon tyttö sanoi, että mun "menopeli" ei vielä saa myydä :grin:

 

Tuo tuplaratas asia on myös tosi paljon kiinni aktiivisuudesta. Jos päivään kuuluu vaikka tunnin koiran ulkoilutuslenkki lasten kanssa, niin saa olla jo aika iso että pysyy kävellen mukana. Hiekkatie kun on, niin nuo lastenfillaritkin (jos sellaista osaa polkea) on aika raskaat. Mä suosittelen kunnon tuplia aktiiviselle perheelle, lähipuistossa kävijälle riittänee seisomalauta tms., omalla pihalla viihtyville ei tarvitse mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kiitos kaikille vinkeistä. Ne Koelstrat on tosi näppärät, mutta voi olla, ettei niihin vajaa kolmevuotias toppahaalareissa mahdu. Kuomun alle mahtuminen ei ole välttämätöntä, koska meidän lapsi ei muutenkaan anna kuomua laittaa.

 

Eli ehkä meillä on listalla siis edelleen EW:t, mutsyt ja ne Britaxit. En tiedä, pitäisikö sitten ryhtyä harkisemaan ihan perusemmaljungiakin tai sitten esim. monessa lastentarvikeliikkeessä tarjouksessä olevia halpisrattaita Carenoita: ne saisi reilulla kolmella & sadalla & varmaan toimisivat kuitenkin ihan OK hintaansa nähden. Tämä nyt jotenkin täysin yllätti minut, kun olin ajatellut, että pärjätään ilman tuplia, mutta eipä me taideta kyllä millään pärjätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tuo tuplaratas asia on myös tosi paljon kiinni aktiivisuudesta. Jos päivään kuuluu vaikka tunnin koiran ulkoilutuslenkki lasten kanssa, niin saa olla jo aika iso että pysyy kävellen mukana. Hiekkatie kun on, niin nuo lastenfillaritkin (jos sellaista osaa polkea) on aika raskaat. Mä suosittelen kunnon tuplia aktiiviselle perheelle, lähipuistossa kävijälle riittänee seisomalauta tms., omalla pihalla viihtyville ei tarvitse mitään.

 

Mä yhdyn täysin tohon! Ja lisään vielä että vaikka se lapsi osais polkea, se ei tarkoita että se muu pyöränkäsittely on tosipaikan tullen hallussa :girl_sad: Nimimerkillä kokemusta on. Meillä uhmis huutaa vaan että en haluu jarruttaa ja viileettää mäkeä alas. Ja voin kertoa että vaatii lehmän hermoja äidiltä ja niitä mulla ei ole. Joten suosiolla mennään tuplilla sellassiin paikkoihin johon haluun keretä ajoissa ja ilman k****ä ottassa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo on makuasia. Mä taas koin, että on paljon helpompaa liikkua ykkösrattailla ja seisomalaudalla kuin tuplilla silloin kun esikolla alkoi olla ikää yli 2 vuotta. Myin tuplat pois esikon ollessa 2v 4kk. Esikoinen on kyllä jaksanut seistä ongelmitta laudalla pitkiäkin aikoja ja matkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo on makuasia. Mä taas koin, että on paljon helpompaa liikkua ykkösrattailla ja seisomalaudalla kuin tuplilla silloin kun esikolla alkoi olla ikää yli 2 vuotta. Myin tuplat pois esikon ollessa 2v 4kk. Esikoinen on kyllä jaksanut seistä ongelmitta laudalla pitkiäkin aikoja ja matkoja.

 

On ihan totta että on makuasia!! Kyllä meilläkin jaksaa seistä seisomalaudalla pitkiä matkoja, mutta mä itse inhoon työntää lautaa kun se osuu jalkoihin (oon niin pitkä). Ja pururadalla sitä on tosi raskas ja ärsyttävä työntää, siis sillon kun liikutaan koiran kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten seisomalauta kulkee talvella? Tietysti näillä leveysasteilla sitä talvea ei välttämättä tule lainkaan, mutta jos tulee? Periaatteessa niin kauan kuin ei ole kovin kylmä, voisin lenkeillä ym. pitää vauvaa rintarepussa tai kantoliinassa, mutta siinä vaiheessa, kun tulee tarvetta pukea enemmän (lokakuu?), niin tarvitaan vaunuja. Silloin tietysti tuolla esikollakin alkaa olla ikää juurikin sen 2 v 4 kk, mutta talvi on sitten edessä. Pitäisi olla alkukesän vauva, niin ongelmaa ei olisi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voisko ajatella, että jos lunta on liikaa seisomalaudalle, laittaa esikoisen pulkkaan? Toisaalta myös kantoliinailuun voi hankkia kantotakin jolla pärjää talvella.

 

Oma kysymys: Minkätyyppisiä tuplia suosittelisitte vastasyntynyt+taapero-käyttöön, erityisesti kauppareissuille ja julkisilla kulkemiseen? Toinen lapsi ei ole vielä matkallakaan, eli ikäeroa tulee joka tapauksessa yli 2 v, joten ajattelen että jos tuplat nyt edes hankitaan niin suurin käyttö niille on silloin kun pienempi on vielä koppaikäinen. Olisi ehkä kiva, että vauvalle olisi kunnollinen koppa eikä P&T-tyyppisesti pelkkä "aukko", mutta onko sellaiset vierekkäinistuttavatkin joihin kopan lisäosana saa oikeastaan parhaimmillaan vasta kahden istuvan lapsen kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamabarba: Ihan ok kulki seisomalauta lumessakin viime talvena.

Monalisa: Mäkin olen pitkä (173cm), mutta jalat ei ota lautaan kiinni, vaan menee sen alle. Riippuu varmaan merkistä, kuinka se toimii. Meillä Lascal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa Britax B-Dual-vaunujen painorajasta? Tuotetiedoissa mainitaan että soveltuvat vastasyntyneestä 15kg saakka, mutta tarkoittaako tuo että myös sisaristuimen kanssa kokonaispaino saa olla vain tuon 15kg??? Eihän se nyt voi olla..??? Kiinnostaisi kovasti nuo vaunut, mutta saattaa olla että painorajan takia jää hankkimatta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks kaikissa kieseissä nykyään ole toi sama painoraja eli 15kg? Meidän Kombeissakin on vaikka niissä on kyllä ollut jo useemman kuukauden enemmän painoa kun käydään vaunuilla kaupassa niin sinne menee alle kaikki ostokset ja poika istuu viel rattaissa suurimman osan matkasta, viel ei oo huomattu vaurioo missään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamabarba: Ihan ok kulki seisomalauta lumessakin viime talvena.

Monalisa: Mäkin olen pitkä (173cm), mutta jalat ei ota lautaan kiinni, vaan menee sen alle. Riippuu varmaan merkistä, kuinka se toimii. Meillä Lascal.

 

Meillä oli Lascalin lauta lainassa (oma on Brion) kun oltiin kaksi viikkoa reissussa. Kyllä mulla jalat siihenkin tökki vaikka lauta oli niissä sisimmillä "piikeillä" kiinni ja työntöaisa oli pisimillään. Ja koska lomalla oltiin ei kävelyvauhti ollut mitään kauheen kovaa joten askeleetkin oli lyhyitä. Siinä mulla on kotona se ongelma, kun pitäis reippaasti kävellä niin osuu aina lautaan. Muuten oli kyllä monipuolisempi lauta kuin brion (meillä on se go lauta), mutta alunperin mulla jäi toi lascal kauppaan sen takia että oli rumemepi :girl_crazy: Eikä se kyllä olis meidän rattaisiin sopinutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks kaikissa kieseissä nykyään ole toi sama painoraja eli 15kg?

 

Mun mielestä taas ei juuri missään ole vain 15kg painorajana. smile.gif Lähinnä nyt mietiyttää just se että kun noiden Britaxien pitäisi kuljettaa kahta lasta, niin kuulostaa tosi pieneltä painorajalta.. Esim P&T:ssä kokonaispaino sisaristuimen kanssa saa olla jopa 40kg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easywalkereissa netissä lukee että 15kg+15kg eli niissä ei sais muka olla painavempia lapsia kyydissä ja musta toi 15kg on kuitenkin tosi nopeasti täytettävissä. Esim meidän poika nyt tällä hetkellä on 14kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa Britax B-Dual-vaunujen painorajasta? Tuotetiedoissa mainitaan että soveltuvat vastasyntyneestä 15kg saakka, mutta tarkoittaako tuo että myös sisaristuimen kanssa kokonaispaino saa olla vain tuon 15kg??? Eihän se nyt voi olla..??? Kiinnostaisi kovasti nuo vaunut, mutta saattaa olla että painorajan takia jää hankkimatta..

 

Kyllä se on 15kg+15kg, mutta luulen että kaikilla tuo 30 kiloa ylittyy ihan varmasti ja ongelmitta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easywalkerin painorajoista, meillä ne ainakin kestivät vaikka poika painoikin koko käyttöajan (lähes kaksi vuotta noilla päivittäin kärryteltiin) yli 15 kg, viimeisinä aikoina jo 18kg. Samoin on kestäneen matkikset (maclaren Quest) pojan painon, vaikka niissäkin tuo 15kg painoraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka,

 

Mun tuplien etsintä jatkuu samalla kun itse paisun helteessä tuplakokoiseksi. Törmäsin jenkkiläiseen Babyjoggeriin. Niillä on pari tuplaversiota ihan vierekkäin istuttavina sekä tämä: http://www.babyjogger.com/city_select_lp.aspx Etenkin tuo viimeinen kiinnostaa kokonsa puolesta, tosin nuo vierekkäin istuttavatkin ilmeisesti taittuvat sen verran pieneen kasaan, että mahtuisivat meidän autoon. Tuossa sisaristuinmallissa kiinnostaisi sen monikäyttöisyys.

 

Ilmeisesti ovat melko laadukkaat pelit (tai merkki ainakin), näin olen lyhyen surffauksen perusteella tulkinnut. Onko kukaan törmännyt näihin (mihinkään malleista). Lastentarvike myy Babyjoggereita ja ajattelin huomenna mennä kurkkimaan, mutta mahdolliset käyttökokemukset ovat kullan arvoisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki Carena double swing- ja Emma july twin-tuplarattaiden omistajat!

Oletteko olleet tyytyväisiä ko. tuplarattaisiin (mitä hyvää/mitä huonoa)? Onko rattaat mielestänne laadukkaat vai ei ( esim. alkaako heti nitisemään, osat rikkoutuu tms.)? Olisin kiinnostunut näistä rattaista ja haluaisin tietää kannattaako jompaa kumpaa ostaa. :)

Kiitos, jos viitsitte kertoa käyttökokemuksenne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko viestiketjun kahlasin läpi enkä löytänyt vastausta...eli tuleeko easywalkereissa kuomu kokomatkalta kun laskee istuimen makuuasentoon? Jossain kuvissa näyttää että se on vain siinä istun osan päällä eikä takaosassa ole mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko viestiketjun kahlasin läpi enkä löytänyt vastausta...eli tuleeko easywalkereissa kuomu kokomatkalta kun laskee istuimen makuuasentoon? Jossain kuvissa näyttää että se on vain siinä istun osan päällä eikä takaosassa ole mitään.

 

Kyllä takaosa tulee koko matkalle. Takaosa on irroitettava, eli halutessaan sen pystyy poistamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin tuossa joku taisi kaipailla Britaxin B-Dualeista käyttökokemuksia,joten tässäpä minun nyt reilun parin kuukauden perusteella muotoutunut mielipide.

 

Kokonaisuutena olen tykännyt tosi paljon vaunuista, erityisesti niiden muuntelumahdollisuuksista. Tällä hetkellä käytetään vaunuja niin, että vauva on kasvot työntäjään päin ja taapero istuu sitten siellä sisaristuimessa silloin kun ei jaksa kävellä. Hyvin tuo meidän taapero on viihtynyt siellä alhaalla noinkin päin, vaikka silloin ei tilaa ehkä niin paljon ole muksun pään ja pehmeän kantokopan välillä. Ja hyvin tuo tuntuisi myös näkevän sieltä alhaalta. Tilloin kun isosisko ei sisaristuimessa istu saa sinne lastattua kiitettävästi tavaraa, esim. ostoskori mahtuu näpärästi alaistuimeen mikä helpottaa kauppareissuja huomattavasti :D

 

Kasaan laitto onnistuu niin että molemmat istuimet on paikallaan, tosin melko isot ovat silloin kasattuna. Takarenkaat irrotettuna menevät sitten paljon pienempään tilaan. Kooltaan B-Dualit on muutenkin mielestäni isot ja melko kolhon näköiset verrattuna esim. Phil&Tedseihin. Työntää ovat jokseenkin raskaat, riippuu tosin paljon siitä monta lasta on kyydissä. Yhden kanssa ovat kevyet, kahden kanssa sitten jo melko kankeat. Umpikumirenkaat on mielestäni näiden vaunujen suurin miinus, etenkin mukulakiveyksellä ja korkeiden kanttikivien yli meneminen on ikävää.

 

Mutta hinta-laatu suhteeltaan todella hyvät vaunut ja kyllä varmasti näihin päätyisin nytkin jos pitäisi valita vaikkapa juuri P&T:n ja näiden väliltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.