Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

^Nanuli: Kiitos kommenteista. Minkä painoinen teidän esikoinen on? Meilläkin mietinnässä tuplien hankinta ja mietityttää just toi raskaus työnnettäessä, kun meillä esikoinen melko isokokoinen poika. Noita B-dualeita oltiin kuitenkin ajateltu.

 

Asutaan kerrostalossa, joten perinteiset vierekkäin-istuttavat tuplat tuntuvat liian suurilta ja esim. easywalkerit taas liian hintavat, koska käyttöikää ehkä max. reilu vuosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

testasin tänään pikaisesti noita britaxeja, ne tuntui kyllä suurilta :D (varmaan kyllä siksi että sillä hetkellä meillä oli reissussa mukana matkarattaat..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Esikoinen painaa sellaiset 14 kiloa. Onhan ne melko raskaat työntää kun molemmat on kyydissä, mutta ei mielestäni kuitenkaan vaikeat hallita. Ja kun esikoinen on siellä alhaalla istumassa niin on parempi työntää kun jos olis toisin päin. Ja kanttaritkin pääsee paremmin kun painavempi istuu alhaalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nanuli: Mä vielä kyselen, et miten teillä esikoinen mahtuu vielä sinne alas istumaan? Me käytiin ostamassa lauantaina just noi Britaxin B-dualit ja yritettiin esikoista alas, mutta näin siis vauva laitetaan ylös ja joudutaan kallistamaan yläratas makuuasentoon, ja meillä ylärattaan selkänoja otti esikoisen päähän.

 

Muutamia kertoja ollaan käyty rattailla kävelemässä ja ihan mukavilta vaikuttavat. Isoilta ja jykeviltä tosin, mutta en usko, että mitkään tuplat voi olla ihan unelmat, kun kerta kaksi lasta täytyy saada niihin mahtumaan. Ja toki hintakin tulee sitten vastaan, kun katselin liikkeessä esim. noita Icandyn tuplia.

 

Voin kirjoittaa meidän käyttökokemuksia Britaxeista myöhemmin, kun ollaan käytetty rattaita enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä siis tuo yläistuin on naama työntäjään päin ja vauva siellä pehmeässä kantokopassa. Yläistuimen jalkatuki on nostettuna mahdollisimman pystyyn, jotta sisarukselle jää mahdollisimman paljon tilaa. Eli oletan että teillä on toisin päin tuo ylempi istuin, jolloin sinne alas ei oikein istuma-asennossa saa lasta laitettua.

 

b-dual-modular-image.gif

 

Eli niinkuin tässä isoimmassa kuvassa, mutta ylhäällä istuva vauva on täysin makuuasennossa. Siihen ei jää noin paljon tilaa mitä tässä mainoskuvassa on, mutta mielestäni ihan riittävästi kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinnostaisi kuulla noista Hauck Roadster Duo SL-rattaista kokemuksia. Isot renkaat näyttäisi olevan, meillä on tulevana talvena varmaan se suurin tarve ja kun täällä pohjoisessa on suunnilleen aina lunta, niin pitää varautua :) Aika edulliset ne vaikuttaisi olevan, mutta onko sitten ihan vempulat?

 

Jos noista ei ole kokemusta, niin ehdottakaapa sitten meille jotain vaunuja, joiden kyyditettävät siis vauva ja n.2v, esikoinen ei nuku enää vaunuissa. Vaatimuksena tuplaleveissä:

 

-erilliset kuomut

-kantopussi vauvalle mahduttava

-selkänojat mentävä makuulle asti

-renkaat, joilla pääsee sohjossakin

-ei mitkään järkyttävän leveät ja ison näköiset

-kuomu tarpeeksi korkea, että esikoinen voi olla kuomun alla sen ollessa auki.

 

Britaxin B-Dualeita olen kuolannut, mutta meillä on niin hyvät Gessleinin vaunut, etten haluaisi luopua ja siksi en oikein raskisi ostaa kalliita tuplia. Easywalkeritkin kiinnostaa, mutta tuntuvat aika kalliilta...

 

Kiitos kovasti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nämä Z-line Twin Rider:t, koska halusin saada lapset kätevästi hissillä kotiovesta sisään asti ja meillä on tosi pieni hissi (noin 110 x 66 cm (oviaukko 66). Olin jo ostamassa P&T:n Sport-mallia, koska ulkomitat ovat kutakuinkin samat kuin tässä. Mutta koska käyttö on kuitenkin vähäisempää, hinta sitten ratkaisi minulla asian. Nämä ovat varusteineen noin puolet halvemmat, kuin P&T vaunut.

 

Tässä kuva z-line:sta niin, että sisarusistuin on päällä.

107020-02_lim_full.jpg

Vauvan ja sisaruksen kanssa menee niin, että varsinaisen pääistuimen selkänoja lasketaan alas makuuasentoon ja vauva sinne sisään kantokopassa. Ylempi istuin (punainen) laitetaan ylös turvakaaren paikalle. Testasin meidän 3 v. kanssa sitä ylempää istuinta ja hyvin näytti siinä viihtyvän, kun näkee kauemmas. Sitten kun vauvan ei enää tarvitse matkustaa makuullaan, voi punaisen sisaristuimen siirtää alas, jolloin se pääistuimen selkänoja nostetaan ylös isomman lapsen istuimeksi. Pääistuimen säätö portaaton sellaisella nauhasysteemillä.

 

Varmaan käytännössä samat ongelmat kuin esim. Phil&Teds vaunuissa eli talvisin lapset saa topata hyvin, koska vaunut itsessään aika suojattomat. Ovat olleet markkinoilla vasta niin vähän aikaa, etten ainakaan itse ole vielä mitään palautetta nähnyt käytännön ongelmista tai vioista. Tilasin netistä itse näihin lisävarusteeksi P&T:n sivulaukut, jotka kyllä monipuolistavat kaupassakäyntimahdollisuuksia. Tavarakori kun jää auttamatta pieneksi silloin kun sisaristuin on alhaalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z-Lineissa oli sellainen ongelma, että alle 2v ja alle 90cm ei mahtunut yläistuimeen kuomun ollessa päällä, kuomu osui päähän. Myyjä sanoi, että millä ihmeellä hän saa edes myytyä tuollaisia vaunuja kenellekään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easywalkereiden omistajat:

 

Kun liikutte epätasaisessa maastossa, niin koliseeko eturenkaiden kehikot metalliseen jalkatelineeseen, josta renkaat "roikkuvat"? Meidän vaunut pitävät melkoista kolinaa kun vaunut töksähtävät johonkin! Vaikka renkaat ovat napsahtaneet paikalleen, silti tuntuu että kiinnityksessä olisi löysyyttä, jonka vuoksi kolina kuuluu. Melkoista meteliä pitää noi vaunut, kun töyssyjä tulee, esim. katukiveykset.

 

Saatteko vaunujen etuosan kevyesti ilmaan, kun painatte työntöaisaa? Mun mielestä tuo on melko jäykkä, ja VOIMALLA saa painaa että eturenkaat nousevat ilmaan! Onko tämä näiden rattaiden ominaisuus vai mistä lie johtuu? Bussiin kannattaa varmaankin mennä pakittamalla..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä mulla ainakin kolisee! Nimim. Tampereen mukulakivikadut...

 

Kyllähän siinä jonkinlaista voimaa saa käyttää että saa etupyörät ilmaan muttei mun mielestä ainakaan kauheesti. Tosin meillä on kaksoskäytössä ja toistaiseski vielä kovat kopat käytössä. Saa nähdä sitten kun keräävät massaa miten käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, kyllähän ne kolisee, en ole itse vaivautunut tarkemmin diagnosoimaan, mistä se ääni varsinaisesti lähtee. Se, miten ketterästi etuosan saa nousemaan, riippuu osaltaan siitä, missä asennossa aisa on. Mä en ole kokenut erityisen raskaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikkakin EW:t tahtoisin niin raha puhuu ja hommataan nyt Carenan tuplat. En vaan mistään muka löydä kuinka paljon noissa on painorajat? Onko tietoa jollakin ja toinen, onko vauvankoppa kovin pientä mallia? Kannattaako hommata se vai erillinen lämpöpussi/pehmeä koppa istuin osaan vain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Koppa on pieni. Ja lisäks meillä ei se päällinen (siis mikä sen nimi nyt on mikä tulee siihen päälle suojaksi ja neppareilla kiinni?) pysyny paikallaan ollenkaan, jos kopassa oli makuupussi tai vauva vähänki potki. Aika surkeasti suunniteltu koppa kaiken kaikkiaan

 

Mut mites se EW:n koppa. Onko yhtä surkea?

 

Mulla kiinnostais nuo EW:t. Mutta mulla kyllä tökkii noinki kalliissa rattaissa se kolina.. Pitäis käydä kunnolla katsomassa niitä rattaita. Miten niissä on se selkänojan kallistus? Onko helppo käyttää? Carenoissahan sekään ei ole kovinkaan kätevä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en osaa vastata kun tohon koppa-asiaan kun vasta ollaan kohta siirtymässä ratasosaan. Se koppa on aika pieni EW:ssa. Meillä nyt tytöt on jotain 6-7 kg ja about 65 senttiä eikä kovin kauaa enää kyllä siinä mene kun pitää alkaa tuota vaatetta laittamaan päälle. Muuten koppa on tosi hyvää tekoa ettei ole kyllä mikään hempula. Tosi näppärä mielestäni enkä keksi muuta valittamisen aihetta kun sadesuoja on hivenen vaikeakäyttöinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en osaa vastata kun tohon koppa-asiaan kun vasta ollaan kohta siirtymässä ratasosaan. Se koppa on aika pieni EW:ssa. Meillä nyt tytöt on jotain 6-7 kg ja about 65 senttiä eikä kovin kauaa enää kyllä siinä mene kun pitää alkaa tuota vaatetta laittamaan päälle. Muuten koppa on tosi hyvää tekoa ettei ole kyllä mikään hempula. Tosi näppärä mielestäni enkä keksi muuta valittamisen aihetta kun sadesuoja on hivenen vaikeakäyttöinen.

 

Mä oon taas ihan eri mieltä tosta asiasta. Tein meinaan pitkän tutkimustyön (on luettavissa jollain aikaisemmalla sivulla X ) ja toi EW:n koppa on kaikista saman tyyppisistä kopista isoin ja tilavin. Meidän juniori mahtui siihen vielä 8kk ikäisenä nukkumaan ja elettiin vielä keskellä viime talvea. Meille oli siis tosi nappi ostos. Viityi kopassa kun oli hereilläkin kun laittoi jonkun pienen korokkeen patjan alle. Itse käytin Joutsenen untuva pussia kopassa, joten kauheesti ei vaatetta sinne alle tarttennut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä uudet easywalkerit vm. 2010 limen värisinä. Täydelliset vaunut ovat olleet meidän tarpeisiimme. Isotyttö siis päälle 2v ja poika 2kk. Tyttö istuu siinä mukana tulleessa istuimessa ja pojalla sitten vaihdellaan kantokoppaa ja turvakaukaloa tilanteen mukaan. Me olemme olleet todella tyytyväisiä, kolinaakaan en ole vielä huomannut, mutta eipä oikeastaan olekkaan liikuttu sellaisilla paikoilla missä olisi hyvin epätasainen maasto. Jos kolina on paha niin siitä tietysti sitten miinusta, muuten kyllä pelkkää plussaa sanottavana! Suosittelen, ovat kyllä hintansa väärti!

 

Mutta sitähän minä tänne tulin, että onko kellään tietoa saako nuihin easywalker duoihin seisomatukea/tukia? Meillä kun kaksi noita isompia lapsia niin välillä olisi kiva saada heidätkin kyytiin kun eivät enää jaksa kävellä/minulla on kiire. Eli siis onko mahdollista kiinnittää yhtä tai kahta seisomatukea easywalkkereihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikkakin EW:t tahtoisin niin raha puhuu ja hommataan nyt Carenan tuplat. En vaan mistään muka löydä kuinka paljon noissa on painorajat? Onko tietoa jollakin ja toinen, onko vauvankoppa kovin pientä mallia? Kannattaako hommata se vai erillinen lämpöpussi/pehmeä koppa istuin osaan vain?

 

 

Just kävin Carena Double swingejä katsomassa ja rattaina painoraja on 2x15kg ja vaunuina 2x9kg. Ja vinkiksi, että Hobby Hallin myymalässä Tammistossa oli poistonurkassa oliivin vihreät Carenat 279,20€. Ovat olleet esittelyvaunuina. Itse varasin toiset ja haen ne huomenna. :) Siellä oli myös kaksi punaista kantokoppaa 76€ -50%; eli 38€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi mahtavaa, punaset nimittäin meinasin meille. Ne oli enemmän mun makuun :) Kiitti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin taas tänään ihmettelemässä Britaxin B-dualien ja P&T tuplien eroja..ja päädyin britaxeihin, ovat vielä läheisessä liikkeessä tarjouksessa 499€ kaikkinensa, joten varasin meille viimeisen limen vihreän setin :lipsrsealed: Britax sai enemmän plussia kuin miinuksia mun omassa arvoasteikossa, joten siksi niihin päädyin.

Eli nämä

10427.jpg

Nämä oli siis mulle merkittävimmät erot:

Britax:

+sisaristuimen saa alhaalla makuuasentoon (ja ylipäänsä loivempaan istuma-asentoon myöhemmin)

+sisaristuimessa on myös kuomu ja se on hyvin suojaisa

+perusratasosan saa makuuasentoon myös samaan aikaan koska vauva on alhaalla sisaristuimessa

+rattaat oli kevyet työnnellä

+hinta 499€ uutena (sis. jalkapeite, runko, sisaristuin, sadesuoja)

-pienehköt etupyörät

-sisaristuinta ei saa kiinnitettyä "päälle"

P&T:

+Isot renkaat

+sisaristuimen saa kiinnitettyä "päälle" (jolloin vauva pääsee makuulle perusistuimeen, eikä ole niin lähellä maata)

-sisaristuimessa ei ole kuomua

-sisaristuinta ei saa makuuasentoon eikä kovin loivaan istuma-asentoonkaan

-sisaristuimen ollessa ylhäällä, ei kuomu mahdu auki kun vanhemman lapsen pää ottaa siihen kiinni (ja kuomu olisi kiva suoja talvellakin viimassa)

-Sporttien+lisävarusteiden hinta uutena 804€ (siis lähimmässä liikkeessä)

 

Tuossa oli siis meille tärkeimmät erot, mutta olivat kuitenkin hyvin "tasoissa" kokoajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ulkomailtahan sais paljon halvemmalla, ja explorereissa (sportin uudempi versio) niin on parempi kuomu jossa taapero voi istua päällä ja mahtu kuomun alle (sama vibeissä), ja explorereissä on kuomu myös sisaristuimessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niin ja huutiksesta sais käytettynäkin ihan ok hinnalla.. varmaan olisin P&T:t valinnut jos sisaristuimen saisi edes tarpeeksi loivaan asentoon..kun en koe mukavaksi pitää pientä (edes yli 6kk) vanhaa lasta niin istuvassa asennossa esim. koko pvän kestävän kaupunkinreissun ajan. Noh, nyt ei asialla ole enää meidän osalta merkitystäkään sillä Britaxit on nyt ostettu ja eka puistoreissukin niillä jo tehty.

Ainakin yhden kanssa olen edelleen tyytyväinen ratkaisuun :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin tämmöset P&T:n tuplat ja alko kiinnostamaan. Olis ihan näppärän oloiset ja vain 73cm leveät. Onko kellaan kokemuksia tai tietoa näistä rattaista enempää?

post-1046-128436764898_thumb.jpg

Edited by Del

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kivan näköinen. USA:han tulevat vasta Huhtikuussa, tuleekohan eurooppaan aiemmin?

 

Aikä jännää että sitä leveyttä voi muuttaa riippuen haluaako tuplat, vai yksikkörattaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.