Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Lisäksi työntämisasento seisomalaudalla on tosi ikävä mielestäni, en tykkää mennä peppu pitkänä. Itse olen pitkä ja jalat ottavat muuten jatkuvasti lautaan kiinni. Miksiköhän ne laudat ovat niin matalia? Jos olisi muutaman sentin korkeampia, niin sitten jalat pääsisivät laudan alle.

 

 

 

Meidän lauta Lascalin Buggy Board tjsp on kyllä niin korkea, että mun jalat mahtuu sen alle kävellessä. Tuon pystyy kiinnittämään useimpiin rattaisiin. Työntöasentokin on siis ihan normaali. Mä olen kuitenkin suhteellisen pitkä (173cm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on juurikin tuo Buggy Board. Onkohan vika sitten meidän rattaissa? Toisaalta olen katsonut, että meidän vaunuissa jää harvinaisenkin suuri tila työntöasian ja rattaiden väliin, ettei senkään pitäisi olla ongelma. Tai sitten olemme asentaneet laudan jotenkin väärin. Kyllä sinne tavalla kengät alle mahtuu, mutta silti minulla aina osuu ne siihen lautaan. Ehkä en osaa vaan kävellä tai sitten minulla on liian isot kengät :D Olen kuitenkin vielä sinua hieman lyhyempi (170 cm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ei pitänyt ostaa tuplarattaita kun meillä esikoisellakin rattaat on olleet vähällä käytöllä, lähinnä päikkäreillä vaan. Nyt ollaan kuitenkin muuttamassa "maalle" ja miten ihmeessä minä sitten kaupungilla pyörin vauvan ja taaperon kanssa ellei ole rattaita? Esikoinen ei viihtynyt manducassa oikein koskaan joten siihen en pelkästään uskalla luottaa. Ikäeroa tulee nyt sisaruksille siis 1v 10kk. Matkarattaat ovat olleet meillä tosi kovassa käytössä joten meille voisi parhaat olla kahden istuttavat matkarattaat joihin saisi turvakaukalon (Gracon) kiinni eli menisivät hyvin auton takana. En edes tiennyt että tällaisia on olemassa mutta niinpäs löytyi nämä: GRACO QUATTRO TOUR DUO. Onko kellään käytännön kokemusta? Hiekkatiellähän nuo ei taatusti kulje mutta sinne meillä on isopyöräiset vaunut ja tuolla maalla esikoinenkin saa rauhassa juoksennella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä ei ole noita, mutta ostettiin just käytettynä Gracon Stadium Duo -rattaat. Niitä on aika helppo työntää. Mun mielestä jopa helpompi kuin meidän Peg Perego Pliko 3 -matkarattaita. Ja siis niin, että Gracoissa on 2 lasta kyydissä ja Peg Peregoissa vain yks. Hiekkatiellä en ole kokeillut, mutta kaupungissa ne menee hyvin. Niissä on aika isot renkaat verrattuna esim. tavallisiin matkarattaisiin. Me ostettiin noi, kun ollaan just lähdössä reissuun ja ajateltiin, että siellä ehkä tarvittais niitä. Yleensä me käytetään tavallisia vaunuja ja seisomalautaa.

Muoks. Noihin Gracoihin sai myös tytön kovan kantokopan (Teutonia VarioPlus) siihen takaistuimeen, mutta sit etuistuinta ei saa säädettyä.

Edited by höpöli

Share this post


Link to post
Share on other sites

mekin on muutettu melkein maalle ;) neuvola+kauppa+érhekahvila+päiväkoti yms on jotain 3km päässä. joten aika tuskaa on saada 3v ja 4v kävelemään sinne, leikkimään pari tuntia ja kävellen takaisin-bussi on kallis ja kulkee kerran tunnissa+on korkea (huono vaunujen kannalta), eikä mulla ole ajokorttia ja mies on töissä auton kera päivällä.

ei tekisi mieli tuplia enää ostaa, mutta miten ratkaisisin tuon ongelman..

vähän tekisi mieli tilata ponyt+lauta ja katsoa miten sujuu niiden kanssa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä mennään ipanoiden kanssa pelkillä Ponyillä. Toinen seisoo tavarakorin laidalla siellä takana. Ei ole menneet miksikään, vaikka niitä on vuoden käytetty näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin taas tänään ihmettelemässä Britaxin B-dualien ja P&T tuplien eroja..ja päädyin britaxeihin, ovat vielä läheisessä liikkeessä tarjouksessa 499€ kaikkinensa, joten varasin meille viimeisen limen vihreän setin :lipsrsealed: Britax sai enemmän plussia kuin miinuksia mun omassa arvoasteikossa, joten siksi niihin päädyin.

Eli nämä

10427.jpg

Nämä oli siis mulle merkittävimmät erot:

Britax:

+sisaristuimen saa alhaalla makuuasentoon (ja ylipäänsä loivempaan istuma-asentoon myöhemmin)

+sisaristuimessa on myös kuomu ja se on hyvin suojaisa

+perusratasosan saa makuuasentoon myös samaan aikaan koska vauva on alhaalla sisaristuimessa

+rattaat oli kevyet työnnellä

+hinta 499€ uutena (sis. jalkapeite, runko, sisaristuin, sadesuoja)

-pienehköt etupyörät

-sisaristuinta ei saa kiinnitettyä "päälle"

P&T:

+Isot renkaat

+sisaristuimen saa kiinnitettyä "päälle" (jolloin vauva pääsee makuulle perusistuimeen, eikä ole niin lähellä maata)

-sisaristuimessa ei ole kuomua

-sisaristuinta ei saa makuuasentoon eikä kovin loivaan istuma-asentoonkaan

-sisaristuimen ollessa ylhäällä, ei kuomu mahdu auki kun vanhemman lapsen pää ottaa siihen kiinni (ja kuomu olisi kiva suoja talvellakin viimassa)

-Sporttien+lisävarusteiden hinta uutena 804€ (siis lähimmässä liikkeessä)

 

Tuossa oli siis meille tärkeimmät erot, mutta olivat kuitenkin hyvin "tasoissa" kokoajan.

 

 

Mää tein ihan samaa vertailua tuossa syksyllä kun etsin meille sopivia tuplia. Osin samoista syistä päädyin minäkin Britaxiin. Alisonin listassa mainittujen seikkojen lisäksi Phil&Tedseissä häiritsi mua paljon rattaiden "heppoisuus" eli olivat minusta jotenkin halppiksen oloiset ollakseen niinkin hintavat! Britaxeissa tykästyinkin rattaiden jämäkkyyteen ja kyllä ulkonäkökin miellytti enemmän silmää. Meillä muuten juuri samat värit kuin Alisonilla mutta sisaristuin on kokonaan musta.

 

Britaxit on olleet nyt pari kuukautta käytössä ja tyytyväinen olen ollut! Nyt lumen tultua olen tyytyväisenä todennut, että Britaxit kulkevat varsin jouhevasti myös lumisilla teillä. Pari miinusta, mitä olen huomannut niin takarenkaat ovat tosi leveät ja tämän vuoksi Britaxeilla ei mennä kovin kapeista rakosista. Toinen juttu on tavarakori, joka on sinänsä ihan tilava mutta tavarakorin aukot ovat melko ahtaat. Jos on vähänkään täydempi kauppakassi niin joutuu käsivoimia käyttämään etta saa sulottua sen sinne koriin. Mutta nämä ovat sellaisia vikoja, joiden kanssa pystyy kyllä ihan elämään ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ehtinyt kertyä vajaassa vuodessa reilusti kokemusta tupliksista enkä ole vieläkään löytänyt täydellisiä, onneksi niistä saa kohta luopua jo kokonaan.

 

Phil&Ted Vibet Olivat meillä käytössä yksikkörattaina juuri ennen kakkosen syntymää ja vaikuttivat toimivalta, tuplakokemusta näistä ei tosin ehditty saamaan. Ne laitettiin kuitenkin kiertoon kun olivat kolmipyöräisinä kiikkerät ja hankalat ohjata meidän täystuho-koiran kanssa. Vaikka etupyörän sai lukittua ne "kääntyivät" epätasaisella tai kaltevalla alustalla väärään suuntaan.

 

GRACO QUATTRO TOUR DUO Hankittiin ostosreissuihin ja olivatkin aivan ihanat! Vauvan sai takapenkille kantokassissa ja takakuomu oli todella suojainen. Lisäplussaa rattaat saavat isosta ja oikeasti toimivasta tavarakorista jossa oli laskettava/nostettava laita. Meille osui kuitenkin kaksi maanantai-kappaletta putkeen ja kolmansia ei lähdetty enää koittamaan. Ensimmäiset eivät lukittuneet kunnolla aukinaisina ja toisissa oli takapyörä soikea skilletgirl.gif Hyvää oli vielä että kasaantaitettuna veivät vähän tilaa, saman verrain kuin yksikköyhdistelmät.

 

Emmaljunga twin city cross Ilman näitä ei oltaisi pärjätty girl_in_love.gif Nämä ostettiin käytettynä -08 mallia eikä niistä ole mitään pahaa sanottavaa. Olivat käytössä 2krt/pvä yhteensä 7kuukautta ulkoilessa koiran kanssa. Nyt ne on siirtyneet jo taas seuraavaan kotiin, edelleen hyväkuntoisena. Näitä tosin käytettiin vain kotosalla, eli niiden kanssa ei tarvinnut mahtua kauppoihin eikä niitä tarvinnut nostella autoon girl_wink.gif

 

Britax B-dual on tällä hetkellä meidän ainoat tuplat (lapset 2v 1kk ja 9kk). Nämä on käytössä ostosreissuilla jos olen yksin liikkeellä ja isompikin on pakko kahlita girl_haha.gif Lenkkikäytössä näitä en ole kokeillut mutta hyvin kulkevat 2km matkan bussipysäkille. Tarkoituksena näissä on ilmeisesti pitää isompaa lasta ylhäällä ja pienempää alhaalla mutta meiden isompi on ihan innoissaan itse kiipeämässä "alakoriin", niin mikäs siinä. Painoraja taitaa olla jo ohitettu mutta hyvin ovat kestäneet girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mää juuri tässä yhtenä päivänä mietin, että voisikohan noita käyttää niin päin, että vauva olisi ylempänä ja taapero siellä alhaalla. Meillä kun vauva yleensä aina nukahtaa rattaisiin, niin olisi etenkin näin talvella mukavampi jättää vauva ulos siihen yläosaan nukkumaan. Se sisaristuin on niin lähellä maata, että tuntuu että siinä on kylmä pienen nukkua...

 

Muistelen vaan, että silloin liikkeessä myyjä sanoi jotain, että tasapainon vuoksi pitää olla niin päin että isompi ylhäällä ja pienempi alhaalla, ettei rattaat keikahda nurin tai jotain..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole onneksi ollut vaaratilannetta kippaamisen suhteen girl_impossible.gif eipä ole tullut edes mieleen kun britaxit tuntuvat niin paljon tukevammilta kuin emmaljungan yksikkö scooteritkin.

 

Mä tykkään lykkiä kärryjä siksikin vauva ylhäällä kun taapero aika usein haluaa kaupoissakin juosta ympäriinsä niin tuntuu jotenkin pöhköltä lykätä "mukamas tyhjiä kärryjä" kun kanssaihmiset eivät useinkaan huomaa alakerran tyyppiä girl_haha.gif Kerran sattui näiden rattaiden kanssa hauska juttu kun isoveli istui ihan rauhassa ylhäällä ja otti rennosti. Alakerrassa pikkuveli taasen huusi pää punaisena. Vastaantulijat katselivat kummissaan mistä se huuto tulee kun näkivät vain hymyilevän isoveljen! Kohdalla sitten huomasivat ja hoksasivatgirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me pohditaan jälleen tuplia kun on kolmas tulossa taloon. Kahden aikasemman kanssa ei tuplia ollut, pärjättiin, mutta oltais varmasti helpommalla päästy tuplilla. Junnu tykkää istua rattaissa kovastikin, että sen puolestakin tuplat voisi nyt oikeesti olla järkevät. Kattellaan noita P&T:tä ja Britaxeja, koska mitään isompia tuplia ei haluta. Mutta noissa on se 15kg painoraja. Koska lapsi painaa 15kg? Junnu painaa nyt reilut 11kg, vauvan syntyessä on 2v. Meillä Junnu on selkeesti raskaampaa tekoa kun 3v veljensä joka painaa 12kg :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä vanhempi painaa tällä hetkellä 13kg niin kait tuo teidän poikanen saattaisi tuon 15kg jo painaa 2v.

 

Mä olen miettinyt päänipuhki vaihdanko omat tuplani mutta mitä enemmän ajattelen niin nuo on meille täydellisimmät tuplat.

Täydelliset nuo eivät ole mutta minun kriteereillä ei taidakkaan olla täydellisiä tuplia.

 

Eli mulla on Mutsy Urban Riderit peräkkäin istuttavat.

tässä omat miinukset ja plussat.

 

+ Mahtuu normaalisti bussiin, eivät vie tilaa leveys suunnalta eikä pituus suunnallta. Itseasiassa taitavat olla

lyhyemmät kuin moni muu yksöis vaunumalli.

 

+ Kevyeet työntää ja kääntää taka-akselinsa vuoksi.

 

+ Sopivat maastoon, talveen yms isojen ja leveiden renkaiden ansiosta

 

+ Takana istuva/makaava ei ole maantasolla tai jossain hankalasti jemmassa.

 

+ Vaunut ovat TODELLA vakaat! Eivät kippaa helposti oikeastaan missään tilanteessa

 

+ eivät ole järkkäleet tai kookkaat vaunut vaan perusvaunun kokoiset. Mahtuvat junaan, bussiin, metroon, sporaan oli kyseessä sitten vanhan tai uusi kulkuväline.

 

+ Sopivat täydellisesti kahdelle istuvalle lapselle

 

+ Vaunut ovat hyvin muuntautumiskykyiset, eli voi vaihtaa Duoseatin yksöisituimeen, vauvakoppaan, travelsystemiksi, funseattiä löytyy taaperolle yms.

 

+ Hyvin tärkeä seikka sekin, että ovat hiton tyylikkäät vaunut :grin:

 

- Taaperon etuistuinta ei voi laittaa makuuasentoon tai laskea mihinkään tasoon. Eli nukkuminen on vaivalloista, jos meinaa nukahtaa istuimeen.

 

- Etuistuimen kuomu on minusta typerä

 

- Takaistuin vauvalle on ahdas ja huono verrattuna normaaliin vauvakoppaan.

 

- Ei voi pitää laukkua aisalla, jos osuu takaistuimen kuomuun, se vie entisestään vauvalta tilaa.

Etenkin jos on painava laukku

Edited by pipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapislle olisi varmaan ihan parahaat sellainen perus vierekkäinistuttavat tuplat, jotka ei ole kapeaa mallia.

Mutta me liikutaan lasten kanssa niin paljon yleisillä niin se hankaloittaisi meidän liikkumista aika paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaverilla olisi kaupan janen powertwinit. tosi näppärät peräkkäin istuttaviksi tupliksi. googlettamalla löytyy lisätietoa, näiden väri tummansininen ja kunto hyvä/erinomainen. olleet ensin yhdellä kaveriperheellä hetken käytössä, sen jälkeen tällä toisella pari kk. heillä vaan se ongelma, että isompi lapsista on nyt jo 1,5-vuotiaana lähemmäs metrin mittainen, joten ei oikein mahdu noihin istumaan (hankkivat sitten p&t:t). jos siis kiinnostusta, niin multa saa lisätietoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen Pipan kanssa ihan samaa mieltä noista Mutsyjen tuplista. Eivät ole täydelliset, mutta parempia meidän käyttöön ei tullut vastaan.

 

Rae: Kyllähän painonnousu hidastuu kun tulee vähän vanhemmaksi. Meidän pojista kuopus on ollut vähän isompi. 1,5-vuotiaana oli 10.5kg, 2-vuotiaana 11,5kg ja perjantaina ( eli 2v 8kk) punnittiin neuvolassa olevan kaikkine vaatteineen 12,5kg. Eli pari kiloa on vuodessa tullut painoa. Esikoinen oli nyt 4-vuotiaana 14,8kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kaipaisin kokemuksia Brion tuplaponyista tai Oran tuplamallasta. Jossain keskustelussa Orat haukuttiin ihan lyttyyn. Ne ei kuitenkaan hinnaltaan ole paljon halvemmat ja niissä ois kuomu. Brioissa ois positiivista se, että ilmeisesti niissä on parempi jälleenmyyntihinta, vai olenkohan ihan väärässä...

 

Meidän tilanne on se, että keväällä mulla on 3 alle 3-vuotiasta girl_crazy.gif Ja noita perusrattaita siis haaveilen nyt sen takia, että tulevaisuudessa ne on varmasti kätevät, kun lapset lähtee tarhaan ja jos sinne nyt vaikka noin kilsa käveltäis suuntaansa, niin noihin sais kaks istumaan ja yks seisomalaudalle. Lapset siis silloin jotakuinkin 1,3v, 2,8v ja 4,1v. Ei taida ees 4-vuotias kävellä kilsaa aamukiireessä ja luultavasti vielä väsyneenä grin.gif

 

Toinen syy ostoon on toi lumen tulo! Meillä on noi Britaxin B-dualit ja kyllä mulla tän kasvavan mahan kanssa alkaa tehdä ylämäissä tiukkaa kun kyydissä on molemmat (12,5 kg ja 9,4 kg). Päätinkin siis että laitan Britaxit talviteloille ja otan käyttöön sitten kun vauva syntyy. Niihin ei tosin saa lautaa kiinni, mut jos vauva on välillä liinassa tai sit lähes 3-vee saa luvan kävellä.

 

Yleisesti meillä on kyllä ollu vaunuille tosi paljon käyttöä. Heti jos on aamulla herätty vähänkään aiemmin niin ei tuo vanhin jaksa ees kerhoon kävellä vaikka matkaa on jotain 0,5 kilometriä.

 

Mutta siis; onko kokemuksia noista perusrattaista? Tarviiko kuomua ja onko teidän lapset pystyneet nukkumaan kyydissä vaikka se selkänoja ei kauheesti taivukaan? Otetaan vinkkejä vastaan myös muista kevyistä tuplarattaista! Mielellään edullisista girl_smile.gif Noi Briot painaa 11 kg, sen oon ottanu selvää ja on ilmeisesti helppo laittaa kasaan..?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole kokemusta nosita vaunuista mutta meidän tuplien etuistuinta ei voi laittaa makuuasentoon. Taapero tahtoo vieläkin nukahtaa vaunuihin pidemmillä matkoilla ja nukkuukin tuplissa, vaikka mukavalta se ei näytä. Mutta eipä tuota taaperoa näkyään hirveästi haittaa nukkua kummallisessa asennossa. Välillä vaan tuo meinaa taipua kaksinkerroin ja retkahtaa puolittain vaunuista pois niin sit saa asetella taaperoa uusiksi nukkumaan, kun ei tuo heräis vaikka tippuisi kyydistä :girl_sigh: Eli sählinkiähän se on välillä mutta vyöt onneksi pitää hyvin nukkuvaa lasta kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on nyt kokemusta Britaxin B-Dualista lenkkikäytössä lumessa (+ iso koira) skilletgirl.gifhysteric.gif

Meillä ei kovin usein ole tarvetta enää tuplille kun tuo vanhempi on niin innokas ja tarmokas taapero mutta eilen ja tänään on kyllä tullut ikävä kunnon "mörssäri-tuplia". Emmaljungan twin city crossit liukuisi vain tuolla lumessa tender.gif

 

Saako nuo rattaat missä on isot kääntyvät/lukittavat etupyörät ( carena/ emma/ teutonia) oikeasti menemän suoraan jos pyörät ovat lukittuneena vaikka työntäisi vain yhdellä kädellä? vai alkaako pyörät "välppäämään" ja meno mutkistuu muutenkin kuin lumen takia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olemme nyt kierrelleet uudelleen (taas girl_wink.gif ) vaunukauppoja tuplarattaita tutkimassa. Ja haaveet ovat siirtyneet Easywalkereihin. Niistä haaveilin jo vuosi sitten, olisikohan jollakin sivulla X mutta silloin tuntuivat liian kalliilta meille. Olisikohan vaan kannattanut ostaa heti eikä kokeilla muita ja miettiä girl_sigh.gif

 

Vauvakuumeen kasvaessa niissä olisi myös hyvää että saisi myöhemmin ostettua "Baby nro3":lle sen kovan kopan girl_haha.gif Meidän tuurilla tosin rattaiden malli uudistuu juuri nyt eikä tämän vuoden rattaisiin sovi enää ensi vuoden koppa. Se on sitten sen ajan murhe.

 

Onko easywalkereiden omistajilla herännyt ajatuksia miksi olisitte sittenkin ostaneet toiset rattaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko easywalkereiden omistajilla herännyt ajatuksia miksi olisitte sittenkin ostaneet toiset rattaat?

 

No ei oikeastaan. Nyt kun lapset on isompia (1v ja 3v) oon harkinnut vaihtoa. Siis tähän asti todellakin olen ollu tyytyväinen, todella hyvät työntää ja monipuoliset käyttää. Yks iso plussa on myös hyvänkokoinen tavarakori, ja molemmat saa makuuasentoon. Ja tietty näkevätkin hyvin.

 

Menin vain mainostamaan kaverille että oisin myymässä niitä, ja nyt en enää ookaan varma haluanko luopua :P

 

Leveys on ainut miinus, mutta nyt vuoden käytön jälkeen voin todeta että vastaan on tullut vain yksi oviaukko (hotellihuoneen) josta ei olla mahduttu, muuten kyllä aina. Ja aika paljon ollaan liikuttu ja reissattu erilaisissa paikoissa.

 

Siksi harkitsisin vaihtoa, kun nuorimmainen tarvitsisi uudet matkarattaat ja ajattelin josko saisin kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja hankkisin esim. Britaxin B-Dualit. Ne ois sisarusrattaat ja tarvittaessa matkikset yhdelle.

 

Vähän käytettynä niitä sais edullisesti, mutta onko nuo sit kuitenkaan hyvä vaihtoehto näille talvikeleille, pienine etupyörineen?!

Niin ja kun painot lapsilla on jo 15kg + reilun 9kg.

Ja esikoinen kun on tosiaan jo 3vee, seisomalautakin löytyy (Buggy Board) niin mitä hittoa mä tekisin :girl_sigh:

 

Jonkin verran esikoinenkin kävelee, muttei vielä niin paljoa että ihan ilman tuplia pärjättäis (joskus kävellään viisikin kilsaa suuntaansa).

 

Että pidänkö Easyt, luovunko niistä ja ostan Dualit, vai pelkästään kuopukselle matkikset?!?

Edited by Sanjis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja se mutta vielä kun täällä Tampereen seudulla ei taida missään liikkeessä päästä testaaamaan noita Britaxeja?!

Aika riski ois ostaa "sokkona" huutiksesta, ennenkuin ois ite testannut ja mahtuuko lapset miten niihin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä mietin keväällä noita Britaxeja jos oisin hankkinu vain yhdelle lapselle, mutta olivat niin isot, sekä leveät että korkeat että luovuin ideasta. Eli eivät todellakaan ole mitkään matkisvaunut. Ovat 69cm leveät, teidän easywalkerit ei taida olla paljon leveämmät kun noi. Britaxit on myös todella korkeat. Mä oon 165, enkä nähnyt kuomun yli kun kaupassa noita kokeilin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä noilla Britaxeilla pärjää lumessakin kunhan on kaksi kättä niitä lykkimässä, eikä siis sitä kiskovaa koiraa toisessa girl_wink.gif Tuo kuomu on tosiaan aika korkea mutta itse 170senttisenä se ei ole haitannut. Ja meidän pitkä 2v mahtuu erittäin hyvin kuomun alle (käyttää tällä hetkellä 98-kokoisia vaatteita, pituudesta en tiedä).

 

Matkarattaisiin noita en minäkään vertaisi mutta koostaan huolimatta toimivat hyvin kaupoissa. ja yksikkörattaina tavarakori on ihanan iso! Tuplina siellä on tavaroiden lisäksi nuoremman jalat.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ollut nyt näillä lumikeleillä oikein tyytyväinen meidän Brion tupliin! Isot renkaat ja eteenpäin pääsee! Tiestysti jos molemmat lapset on kyydissä, on niitä raskasta työntää, mutta se nyt on aika luonnollista, oli sitten mitkä vaunut tahansa.

 

Yhdellä meidän puiston äidillä oli tuplina nuo Britaxit ja se sanoi, että ei niillä pääse mihinkään tuolla lumessa... Seuraavan kerran ilmestyikin puistoon huutiksesta ostetuilla Phil&Tedseillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ostamat maxi-cosi mura 4, jossa on isot kääntyvät renkaat, ovat siitä huolimatta huomattavasti huonommat työntää kuin minun Mutsy Urban Ridereita jossa on paksu ja leveät pyörät. Kyllä niillä menee mutta voimaa siinä saa enemmän käyttää. Eli Sanjis, jos haluat päästä helpolla niin älä ainakaan pienirenkaisia vaunuja osta. Täällä helsingissä on nyt ainakin taas polviin asti ulottuvat kinokset ja siellä on hankalaa työntää jo ihan minkä tahansa merkkisiä rattaita ja pienet pyörivät eturenkaat omaavat vaunut jäävät varmasti monilla kotiin odottamaan parempia kelejä.

 

Mäkin olin noita B-dualeita kokeillut messuilla ja minusta nuo vaunut ovat jättimäiset ja todella korkeat. Minusta myös turhan kalliitkin. Eli muhun ei nuo vaunut iskeneet lainkaan :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.