Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Sanjis mä kattoisin sinuna tuossa tilanteessa ehdottomasti ennemmin phil&tedsejä kuin noita b-dualeja... noi on tosiaan niin isot ja kolhot kärryt, että pahaa tekee. :D

 

p&t sportit menee todelle pieneen tilaan (vrt. matkiskäytössä) ja niissä kulkee siellä alapenkissä hyvin meidän 107cm/18kg kohta 3-vuotiaskin. 1v 4kk istuu yleensä etupenkissä, kun toi isompi menee edes takas, eli välillä kävelee, välillä haluaa istua.

 

ja ehkä kevyimmät kärryt ikinä, joita olen työntänyt (meillä on ollut n. 40 rattaat, joten kokemusta löytyy... ;) ). suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin testaan nuo Britaxin B-Dualit!

 

Mä oon 168cm pitkä ja olis ne mulle ollu ihan passelit, siis kokonsa puolesta. Ei ollu kuomu näköesteenä, vaikka olihan se aika korkeella muuten. Onhan ne tietty isommat kuin esim. P&T:t, mut luulin isommiks. Etupyörät oli isommat kuin luulin, mikä varmasti helpottaa käyttöä. Ja ihan ketterästi liikkuivat, siis sisätiloissa. Esikoista en kyllä saanut laitettua kyytiin mukaan...

Ja vaikka alemman istuimen laittoi makuuasentoon, setti näytti aika pitkältä, mut mahduin hyvin työntämään, ei siis jalat osuneet sisaristuimeen. Mulla kun on kai aika pitkät kädet :D

 

MUTTA, iso miinus oli mun mielestä valjaiden pituus!! Meillä siis tuo 1vee kuopuskin on ihan normaalikoinen/pienehkö, ja talvitamineissa valjaat riitti just kiinni! Ei siis puhettakaan että tuota vanhempaa lasta siihen etupenkille sais (että laittais sit nuoremman alapenkkiin kun siellä kuomu matalammalla).

 

Eli siis, ei me nyt ainakaan niitä sit ehkä kuitenkaan.

Varmaan pidän Easywalkerit vielä kevään, kun on talvikelit ja muuta. En mä taida niitä "sirompia" tuplarattaita tarvita enää missään. Kuopukselle (1v) ostetaan varmaan kunnon matkikset, kun kauppakeskuksissa ym. esikoista (3v) ei tod saa enää kyytiin.

Ja kun ei esikoinen nuku enää päiväunia, niin ei oo senkään puolesta tarvetta.

Edited by Sanjis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanjis, jos päätätte hankkia matkarattaat, niin kannattaa harkita sellaisia, joissa on seisomatilaa isommalle siinä takana (esim. Peg Peregon Plikoissa on, mutta varmasti muissakin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britaxeissa on tosiaan aika lyhyet vyöt niinkuin muissakin rattaissa/turvaistuimissa. Ei vaan nää suomalaiset jässikät mahdu vöihin girl_haha.gif Me ollaan ratkaistu rattaissa tuo vyöongelma niin että ei laiteta vöitä kulkemaan olkapäiden yli. Valjaat ovat toki kiinni selkänojassa mutta otetaan ne vaan lapsen kyljen kohdalta ja kiinnitetään haararemmin lukkoon. Näinkin ne ovat toki lyhyet mutta pitävät lapsen kuitenkin paikoillaan kun "kiristävät" reisistä lapsen penkkiin girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on myös tehty noin, ihan harvoja kertoja että on laitettu olkapäiltä kulkemaan vyöt. lapsetkin viihtyvät paremmin, ja isompina on käytetty vaan 3 pisteversiona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos täällä kellään tuoreita kokemuksia Brion Double Wavesta?

 

Tähän asti ykkösenä listalla on olleet Carenan Double Swingit, mutta nyt löysin yhdeksi vaihtoehdoksi myös noi Briot.

Ovat moniltakin osin erilaiset. Carenoissa plussaa, että saa kovan kopan ja esikoisen eripäin (ja esikoiselle jää myös oma turvakaari), lisäksi vaikuttavat ketteriltä isojen mutta pyörivien etupyörien ansiosta.

Brioissa vaikuttais olevan hyvää ainakin teleskooppiaisa ja heittomalli.

Vastavuorosesti molempien plussat on toisessa miinusta :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sera: Mä mietin tuplia ostaessani kanssa juuri noiden kahden vaihtoehdon välillä. Meidän tytöillä ikäeroa on 1v6kk ja rattailla on paljon käyttöä ainakin tämä talvi ja vielä ensi kesänäkin varmaan. Mietin varsinkin lumimäärää, joka viime talvena oli... Mä sitten päädyin Brioihin. Päätöstä tuki se, että olin ostamassa huutiksesta jokatapauksessa rattaat ja kaikki Carenat oli siellä jo alle vuodenkin käytön jälkeen tosi kulahtaneita ja kankaat risoja. Briot taas oli melkeen kaikki kunnossa kaikin puolin. Meidän Briot on myös jo muutaman vuoden vanhat, mutta niissä ei ole mitään vikaa, ei siis yhtikäs mitään. Yksi rengas on kuulemma joskus vaihdettu, kun oli kumi puhjennut. Mä olen erityisesti tykännyt heittoaisasta. Lisäksi me ollaan miehen kanssa niin eri pituisia että se työntökorkeuden säädettävyys on myös todella hyvä juttu! Yhteinen kuomu ei ole haitannut. Mulla on Carenan pehmeä kantokassi vauvalla ja onhan ne aika naftit kun esikoisen laittaa talvivarusteissa siihen viereen, mutta kyllä se siihen ihan hyvin mahtuu ja mä halusin mahdollisimman kapeat vaunut kuitenkin. Lumessa ne kulkee hyvin, tietysti hangessa on raskasta, minkäpä taakan ja rattaitten kanssa ei olisi. Mutta jumiin ne ei jää. Mä oon ollut tosi tyytyväinen!girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

brioihin saa ilmakumit tai kennot, meillä oli ne 1v3kk ikäerolla. tänne maalle varmaan ottaisin ne uudestaan, mutta kaupungissa tykkäisin kääntyvistä etupyöristä, ettei tarvitsisi matkiksia erikseen hankkia.

miinusta siitä että ne oli tosi jäykät kasata, paitsi noh meillä ne kasattiin ehkä neljästi joten on ne voineet siitä löystyä :D meiltä jatkoivat eteenpäin PPH:lle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä EasyWalkerin vaunukopan varuste tämä on? Luulin ensin sadesuojaksi, mutta laatikoista löytyi erikseen sellaiset (läpinäkyvää muovia) ja hyttysverkot myös. Meillä on siis kaksi koppaa.

 

Puuvillaa (?) Kaikki saumat kiinni lukuunottamatta tuota aukkoa oranssin logon kohdilla. Ohjeista en ymmärrä mikä tuo on ja mihin tulee (mies kasasi vaunut sairaalassa ollessamme) :rolleyes:

 

P1080021.jpgP1080022.jpg

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa olen ihmetellyt. Mukana pitäisi olla patjansuojus mutta eikös tuo ollut liian lyhyt siihen? En muista kun myin jo omat koppani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tuollaista ole lainkaan mutta eipä meillä oli koppiakaan. girl_smile.gif Äkkiseltään tuli mieleen että voisiko olla esimerkiksi jokin tuulisuojus? Onko sellaista matskua että pitäisi tuulta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kyselen Brion Double Waveista, kun Emmaljungan Twin City Crossia ei enää tehdä :(

 

Eli kuinka tilavat nuo Briot ovat esikoista ajatellen? Jostain luin, että Brioihin ei mahtuisi esikko niin kauaa kuin esim. Emmaljungien tupliin. Onko kenelläkään kokemuksia? Ikäeroa tulossa 1v8kk. Ajoissa olen asialla kyllä, mutta kartoitanpahan aikani kuluksi eri vaihtoehtoja :D

 

Muitakin malleja saa ehdottaa.

 

Vaatimukset:

 

-neljä isoa rengasta (pitää kulkea maastossa ja lumessa!)

-lapset vierekkäin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ois täällä syynissä Teutonian Team Cosmot?

Onko kellään kokemusta? Noi Briot tipahti listalta kun päätin haluta ihan oikeesti ne kääntyvät etupyörät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen niitä Koelstran tuplia, joita itsekin kesällä himoitsin. Tuttavalla on ne ja ovat kyllä ajatuksen kevyet työntää, melkeinpä kevyemmät kuin meidän normivaunut. Jäi hankkimatta, kun niitä ei oikein mistään saanut, mutta nyt näköjään Hobby hall myy niitä ja vieläpä kovin kohtuuhintaan! biggrin.gif Teutoniat ovat melkoisen isot ja raskaat ja niissä on vain yksi yhtenäinen kuomu, ei ihan paras vauvaa ja taaperoa ajatellen.

Edited by Mamabarba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teutoniat ovat melkoisen isot ja raskaat ja niissä on vain yksi yhtenäinen kuomu, ei ihan paras vauvaa ja taaperoa ajatellen.

 

Toi kuomu ei oo joo välttis ihan paras ratkasu, mutta se ei oo meidän listalla se tärkein kuitenkaan. Jos tää toinen vauva on yhtä tyytymätön makaamaan kantokassissa kuin esikoinenkin, niin jo aika pian siirrytään käyttämään ratasosaa pelkästään (toppapussin kanssa). Silloin ei sit yhtenäinen kuomu enää niin paljon haittaa, mun kuvitelman mukaan.

 

Noita Koelstrankin tuplia katoin, mutta jotenkin toi etupyörien noin lähellä toisiaan oleminen arveluttaa. Noita ei kai pääse ees mihinkään kokeilemaan, vai onko joku lastentarvikeliike joka niitä myy? Ja saako tota ratasosaa käännettyä kasvot työntäjään päin?

Edited by sera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kyselen Brion Double Waveista, kun Emmaljungan Twin City Crossia ei enää tehdä :(

 

Eli kuinka tilavat nuo Briot ovat esikoista ajatellen? Jostain luin, että Brioihin ei mahtuisi esikko niin kauaa kuin esim. Emmaljungien tupliin. Onko kenelläkään kokemuksia? Ikäeroa tulossa 1v8kk. Ajoissa olen asialla kyllä, mutta kartoitanpahan aikani kuluksi eri vaihtoehtoja :D

 

Muitakin malleja saa ehdottaa.

 

Vaatimukset:

 

-neljä isoa rengasta (pitää kulkea maastossa ja lumessa!)

-lapset vierekkäin

 

 

 

Meillä on nuo double wavet ja lapsilla sama ikäero. Kyllähän ne ahtaat alkavat nyt olemaan (lapset 2v8kk ja 1v), kun kovasti toppataminetta on päällä ja pienempi vielä lämpöpussissa. Mutta mä yritän jo kyllä tässä vaiheessa saada esikoista hieman reippaammin kävelemään eli ei haittaa vaikka siinä ei niin mukava olisikaan enää istua ;)

 

Lisäksi kuomu on melko matala eli esikoisella kyllä pipon tupsu ottaa kuomuun kiinni. Silti olen suht koht tyytyväinen ollut noihin tupliin täällä "melkein maalla". Kulkevat missä vaan ja heittoaisa on ollut todella kätevä näin kahden lapsen kanssa. Yhden lapsen rattaisiin en ikinä ole heittoaisaa kaivannut mutta tuplissa onkin sitten eri asia jos haluaa näppärästi kääntää työntösuuntaa esim. viiman sattuessa tulemaan vastaan ;)

 

Käyttöikä tuplissa on oikeasti aika lyhyt, joten suosittelen katselemaan myös käytettyjä rattaita. Itsekin ostimme nuo omamme käytettynä ja todella hyvässä kunnossa ovat edelleen. Ovat siis -08 vuosimallia.

 

Jos nyt olisin ostamassa tuplia, haluaisin kokeilla juurikin noita emmaljungan twin city crosseja ja käytettynä sellaiset hankkisin ehdottomasti. En kylläkään siksi, että noissa brioissa olisi jotain vikaa vaan siksi, että vaihtelu virkistää :D

 

Lisäksi kannattaa katsastaa oran tuplat. Niistä olen kovasti netistä kehuja lukenut :)

 

 

Edited by Nera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Nera! En ajatellutkaan tuplia vuotta pidempään tarvitsevani eli kuulostaa hyvältä ja meillähän se vuoden käytön alkuosa olisi syksyä ja talvea, loppuosa kevättä ja kesää eli varmasti mahtuisi siis esikkokin kyytiin vielä "loppuajastakin", kun ei tarvitsisi olla edes toppavaatteissa. Ja kääntöaisa on kiva lisä!

 

Käytettynä ensisijaisesti olisinkin tuplia ostamassa, mutta Twin City Crosseissa hinta nousee ihan älyttömäksi, kun ne ovat sellaisia, joita ei enää saa mistään. En haluaisi maksaa yli 500€ (enkä kyllä edes lähelle 500€) rattaista, joissa ei enää edes takuu voimassa. Sellaisia nyt näkyy olevan myynnissä. Varmaankin vasta kesällä ostetaan tuplat varastoon ellei nyt kohdalle osu jostain ihan mahtavan hintaisia Emmaljungia tai Brioja :) Missäköhän taivaissa Emmaljungien hinnat silloin huitelevat huutiksessa?!

 

Kiitos myös Ora-vinkistä. Ora Land näyttäisi myös meille sopivalta! Laitan itselle muistiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee myös ajankohtaiseksi elokuussa tuplarattaat. Tällä hetkellä käytössä oran saga yhdistelmävaunut joihin ei tietääkseni saa sisaristuinta. Esikoinen on tuossa vaiheessa 1v 9kk. En usko että jaksaa pelkästään seisomalaudalla.

 

Meillä on kyllä katseltu noita uusia baby jogger city selectejä. Ne on kauhean hintaiset :(

 

Testailtiin yhdessä liikkeesä monia peräkkäin istuvia malleja ja noi oli kaikista kevyemmät jotka jaksaa nostaa bussiin ja ratikkaan.

 

Onko ketään tutkinut tuota vaunuvaihtoehtoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä arvoin tuplia Brion double waven ja Oran tupla-landin väliltä ja päädyin sit Brioihin, kun kävin niitä vielä taannoin ihailemassa livenä.

 

Jostain olin lukenut negatiivisiksi asioiksi kuomun mataluuden ---> ei ainakaan meillä 2,5 vuotiaalla (93cm) ottanu vielä pää kiinni. Menee varmaan siihen 3-vuoteen mihin valmistaja on ilmoittanut. Ja meillähän on tarkoitus kärrää pienimpiä, ei sitä 3 vuotiasta girl_smile.gif

 

Sit ne jousitukset, en on muka turhan löysät ja keinuvat ---> must on vaan kiva et vaunut "heiluu". girl_crazy.gif Tähän mennessä meidän kaikki kiesit on olleet ilman kunnon jousitusta ja nyt ainakin etukäteen tuntuu kivalta saada jousitetut. Katotaan sitten käytössä..

 

Kuomu ei ole suojainen ----> meidän nykyisiin yksöskärryihin verrattuna on todella suojainen kuomu. Ja suojaisempi kuin mitä oli Babywelteissä.

 

Eli siis mä kyllä tykästyin, ja tällaiselle pätkälle (162) on ihana kun on kärryt mitä oikeesti ylettää työntämään! Tavarakori oli hyvä kun ei oo sellainen metallinen, mut vähän ärsytti se, et sinne pitäis ne kamat saada siitä jalkatukien alta. Saiskohan sitä asennettuu silleen toisin päin??!!?? Sais kauppakassin sieltä kuomun puolelta sisään.

 

En oo koko ketjua lukenu, mut onko jollain täällä lisää kokemuksia Brion DW:stä??

Share this post


Link to post
Share on other sites

siis avaat vaan ne tavarakorin tarrat, niin se verkko laskee ja sieltäkautta saa kamaa laitettua kyytiin.

jousitus on ihan kiva, mutta ekaa kertaa bussiin mennessä ne oli LÖYSÄT eli sai painaa työntöaisaa täysiä alas että sai nostettua renkaita :D mutta siihenkin tottui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on julkaistu hintatiedot Bugaboon tuplista. Huhhuh. :girl_impossible:

 

prices

 

in mono configuration: 1089 € / 1199 $ / 899 £

 

in duo configuration: 1339 € / 1499 $ / 1099 £

 

in twin configuration: 1489 € / 1659 $ / 1219 £

 

The mono configuration can easily be converted to a duo configuration with the duo extension set: 250 € / 300 $ / 200 £

Lähde

 

En tiedä, mikä on duon ja twinin ero, mutta törkeän kalliit on joka tapauksessa.

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Duo vois olla että on yks koppa ja yks sisaristuin, (vai pelkästään istuimet). Ja twinissä on kahdet kopat.

Voin tietysti olla ihan hakoteillä..

Edited by cranberry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.