Miljamaria

Tuplarattaat

1123 posts in this topic

Mulle olisi siis tarjolla Emmaljungan vm. 2008 tuplat, ne joita ei enää tehdä, neljä suurta pyörää jne. (en vaan muista merkkiä, mutta on niistä täälläkin ollut puhetta) käytettynä 500 eurolla. Tuntuu tyyriiltä, mutta onko ne sen arvoiset? Tosi hyväkuntoiset ovat kyllä.

 

En osaa yhtään kuvitella minkälaiset tuplat me tarvittaisiin, toisen lapsen pitäisi syntyä lokakuun puoliväliin mennessä ja esikoinen on silloin 1v 11kk. Tässä ehkä joitain kriteerejä: täytyy päästä hyvin kulkemaan lumessa/loskassa/pururadalla, täytyy olla kätevät kaupoilla liikkuessa ja jonkinlainen tavarakori ois suotava, täytyy mahtua auton takakonttiin (VW Polo 2001, ei siis farmari), täytyy olla mahdollisuus irraalliseen kantokoppaa (jotta voin tuoda vauvan nukkumaan kopassa parvekevanuihin). Sit mielellään nätit, edulliset ja pitkäkäyttöiset grin.gif Taidan siis pyytää mahdottomia, mutta mitä suosittelisitte?

 

Meillä oli myöskin 2008 emmaljungan twin city crossit ja olin niihin erittäin tyytyväinen lenkkikäytössä. Pitkälle tuleva kuomu, isot renkaat, säädettävä työntöaisa, iso tavarakori. Me maksoimme omistamme 1,5 v käytetyistä 460e joten tuo sinulle tarjottu 500e tuntuu itsestä todella hurjalta girl_impossible.gif Rattaat ovat varsin isot eivätkä mahtuneet kuin yhdessä asennossa toyota avensiksen farkkuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos kommentista! Juurikin samat vaunut kyseessä ja hintapyyntö olikin 590 E :girl_impossible: Toisaalta ei se ole tyhmä joka pyytää jne... Meillä stoppasi tuo homma kyllä siihen, että ne ei mitenkään mahdu takakonttiin. Nyt sitten pyörittelen noita Phil and Ted'sejä, vaikeaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miltä kuulostaa idea hankkia meille P&T Explorerit vaikka täällä meillä päin on kyllä maastoa ja lumisuutta sitten talvella? Päivittäin koiran kanssa käydään ulkona. Entä kuinka elokuussa syntyvä vauva mahtuu lämpimästi sinne alaosastolle talven? Olen ymmärtänyt, että Exploreriin mahtuu P&T:n peruskoppaa pidempi koppa myös.

 

Olin jo hankkinut Easywalker Duot, mutta nyt niiden leveyden kauhistuttamana myynkin ne varmaankin pois (jos vaan menevät kaupaksi, linkki myynti-ilmoitukseen tuossa allekirjoituksessani).

 

Kaikki kokemukset P&T Explorerista tervetulleita :)

Edited by susanee

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Täysin aiheen vierestä mutta itse olen kyllä täysin totaalisen ihastunut meidän easywalkeireihin girl_dance.gif Ja ovathan ne kyllä leveämmät kuin philit ja tedit mutta mielestäni tarpeeksi näppärät kaupungissa ja aivan loistavat ulkoillessa. Ainoastaan harmittaa ettei niitä ostettu heti kun tarvetta oli vaan vasta pienemmän ollessa 10kk. Meillä oli ennen kakkosen syntymää phil&ted vibet ja itse koin hankalana sen että niinkin "painavissa" rattaissa (+2lasta) oli työntöaisa niin kapea että työntäminen oli maastossa varsin raskasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt ollut sellaiset 5kk, 5kk ja 1,7kk ikäisillä kahdella lapsella käytössä. Toinen vaunuissa ja toinen ratasosassa. Ja olen tykännyt äärimmäisen paljon, en vaihtaisi pois. Menevät todella pieneen tilaan, kun irrottaa kaiken irrotettavan ja ovat vielä kevyet. Muunneltavuus tosi hyvä. Liikkuu ketterästi lumessa, hiekassa, asvaltilla yms., vaikka etupyörät tuntuivatkin alussa pieniltä. Ihanaa kun etupyörät saa lukittua! Liikkuu ketterästi ostoskeskuksissa, eikä ole mielestäni yhtään sen pidempi kuin tavalliset rattaat (Ainakaan Hartan). Hinta ja laatu kohtaavat näissä rattaissa, paljon lisäosia tilattavissa. Ainoa miinus jonka annan on kunnon jarrujen puute, näissä on ainoastaan käsijarru, vaikka toimii kyllä sekin hyvin, eivätkä rattaat lähde liikkeelle.

Ja toinen ehkä se, että ovat raskaat kääntää jos pyörät ovat lukossa (Vaunuja pitää nostaa hieman ilmaan etupäästä käännettäessä, mutta sen oppii kyllä ja tämä on vain minun tekniikkani :D ) tai sitten vaan avaa ne lukitukset ;). Helpot puhdistaa. Meillä on mustat vaunut, voin vaan kuvitella miltä valkoiset näyttävät suomen ilmastossa. Tosiaan meillä nämä vaunut ovat päivittäisessä käytössä.

 

Lisää: vaunukopassa on kätevä hyttysverkko itsessään ja tuuletus/kurkistusaukko (myös ratasosassa), ja noihin vaunuihin käy hyvin ihan tavalliset hyttysverkot (olen käyttänyt kuumilla keleillä, kun vaunujen oma verkko ei peitä koko koppaa) ja sadesuojat, ei siis tarvitse olla baby joggerin omat. Ei ole tullut paikkaa vastaan mistä nämä eivät mahtuisi.

Edited by Annuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Täysin aiheen vierestä mutta itse olen kyllä täysin totaalisen ihastunut meidän easywalkeireihin girl_dance.gif Ja ovathan ne kyllä leveämmät kuin philit ja tedit mutta mielestäni tarpeeksi näppärät kaupungissa ja aivan loistavat ulkoillessa. Ainoastaan harmittaa ettei niitä ostettu heti kun tarvetta oli vaan vasta pienemmän ollessa 10kk. Meillä oli ennen kakkosen syntymää phil&ted vibet ja itse koin hankalana sen että niinkin "painavissa" rattaissa (+2lasta) oli työntöaisa niin kapea että työntäminen oli maastossa varsin raskasta.

 

 

En minäkään noista meille ostetuista haluaisi luopua (varsinkin kun nyt ihan turhaan menetän rahaa myymällä ne pois halvemmalla, mitä itse niistä maksoin), mutta suunnitteilla on muuttaa vanhaan kerrostaloon eli ovet ovat liian kapeita easywalkereille ja julkisilla liikkuminen myös hankalaa kaupungissa. Jos tänne Espooseen oltaisi jäämässä, en varmasti myisi easywalkereita pois. Todella hyviltä nimittäin vaikuttavat näin sisätestailtuna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kellään kokemuksia firkon f7 twins rattaista? Hyvät/huonot puolet? Kaksoset tulossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baby Jogger City Select Double - kellään kokemuksia?

 

Meillä on nyt ollut reilun kuukauden käytössä ja on ihan huiput. Tosin toistaiseksi ollaan käytetty vain taaperon kanssa, kun pikkusisko on vielä mahassa, mutta toimivat loistavasti hiekkateillä, pururadalla, matkarattaina, kauppakärryinä. JA jo yhdenkin lapsen kanssa pystyy muuntelemaan aika paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä Z-linet ja oon ihan super tyytyväinen niihin.HInta-laatusuhde kohdillaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oho, onpas jännän näköisesti toteutettu tuo sisar-istuin!

 

 

Tuolla Bugaboo-ketjussa tästä mainitsinkin aiemmin, mutta tuli vielä mieleen täällä mainostaa, että Vaunuaittaan on tulossa myyntiin Bugaboo Donkey syys-lokakuussa :) Stockmann ei vielä tänä vuonna aio ottaa valikoimaansa vaan jäävät seuraamaan miten myynti muualla lähtee liikkeelle.

 

 

 

donkey.jpg

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo Mountain Buggyt näyttää kiinnostavilta. Niissä jäisi vielä tavarakorikin käyttöön tuplaistuimen kanssa, eikä lapsen jalat retkota siellä, kuten P&T:ssä.

 

Bongasin Donkeyt Kampin kauppakeskuksessa ja aika hyökkäysvaunuilta näyttivät vaikka vain 74cm leveät ovatkin.

Edited by Suzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo, mikä sattuma että heti tuon postauksen jälkeen bongasin ne itsekin tänään Espoossa ja todella massiivisen näköiset olivat kahden vaunukopan kera. Höh, meni vähän maku ja alkuinnostus kyllä laantui :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mountain buggylta tulossa tuplat (mountain buggy duet) jotka on vaan 63cm leveät ja istuimet on vierekkäin :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oon niin rakastunut meidän b-dualeihin <3 kaupoilla esim kyydissä 18kg isompi+10kg runko+sisaristuin+kaukalo&7kg vauvaa-ja silti kääntyy YHDELLÄ kädellä. ikäeroa lapsilla on 3v4kk ja nyt 4kk syntymästä nää hankittiin. ja ihan tuli tarpeeseen, vaikka ilman koetettiin pärjätä. ja nyt onkin tulossa pari ulkomaanreissua jonne nää lähtee mukaan :)

10cm leveämmät kun meidän yksösrattaat, mutta tuntuu ihan tukevalta. ja oli tosi yllättävää että etupyörät olikin aika isot, jotenkin kuvien perusteella ne näytti paljon pienemmiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku suositella hyvää ja sopivan kokoista kantokoppaa Easywalkereihin? Siis ihan siihen istuinosaan käytettäväksi, kun vaunukoppa on jäämässä liian pieneksi... :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harkitsen tupliksi Z-line Jule Twinejä hyvän hinta-laatusuhteen vuoksi, ovat nyt 299,- mikä on mielestäni kohtuullinen hinta kun käyttöaika n. 2v ikäeroisilla lapsilla jää lyhyeksi. Mistään en vaan löydä tietoa saako niihin jalkapeittoa!? Jos jollain on kokemusta niin kertokaa! :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku suositella hyvää ja sopivan kokoista kantokoppaa Easywalkereihin? Siis ihan siihen istuinosaan käytettäväksi, kun vaunukoppa on jäämässä liian pieneksi...

 

 

En valitettavasti osaa mutta olisin muuten kiinnostunut kokemuksista easywalkereiden kovasta kopasta girl_sigh.gif Jos siis nyt olisit hankkimassa rattaita niin ostaisitko vauvalle kovan kopan vaiko suoraan kantokassin siihen ratasistuimeen? Oliko se kova koppa siis niin hyvä ja toimiva että se olisi järkevää vaikka käyttöikä olisi lyhyt (3-7kk?) Meillä vm.2010 easywalkerit ja kovan kopan käytettynä saisi 60-90e. Uutena tuon 2010 kopan hinta on 179e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen nyt kahden vaiheilla. Joko meille tulee easywalkerit tai sitten phil&tedsit.

 

Easywalkereissa on plussaa se, että vauva varmasti viihtyy ensin mukavassa kopassa ja sitten siinä isoveljen vierellä. Isoveli on kuitenkin 1v9kk kun vauva syntyy ja mietin jääkö tuplien käyttöikä lyhyeksi jos taapero ei enään haluakkaan matkustaa vaunuissa vaan kävellä itse. Varsinkin keväällä sitten kun ikää on jo 2v.

Mun mielestä olisi tyhmää sitten kulkea tuplien kanssa joka paikkaan kun kyydissä on vaan yksi lapsi. Ja varsinkin jos esikoinen ei ole mukana edes.

 

Phil&tedseissä taas on hyvä,että vaunut muuntautuu niin moneksi ja voin hyvin käyttää niitä sitten vauvalla yksin kun taapero ei enään matkusta vaunuissa. Ja jos menen vauvan kanssa yksin johonkin niin ei tarvitse noiden tuplien kanssa lähteä.

Näissä taas mietityttää se, että kuinka hyvin vauva viihtyy kantokassissaan siellä alhaalla. ( en ole nähnyt rattaita livenä vielä joten en tiedä tarkalleen millanen se alaosa on)

Olen lukenut, että monen vauvat ei enään kasvaessaa viihdy siellä alatasolla :girl_sigh:.

 

Lenkkeilemme koiran kanssa, käymme puistossa, kaupassa jne. Joten vaunut tulevat ihan jokapäiväiseen käyttöön. Aika turhauttavaa vaan olisi jos kakkonen ei viihdy siellä vaunuissa ( siellä alhaalla ), niin mitä sitten tehdään. Jos siis ollaan liikkeellä molempien kanssa enkä voi pienempää laittaa siihen eteen. ( voiko sen edes mistä iästä lähtien? )

 

Yksi vaihtoehto olisi tietysti ostaa easywalkerit yhteiseen käyttöön ja sitten esim matkarattaat ( kun on kevät niin lumetkin olis jo varmaan sulanu) joiden kanssa kulkisin vauvan kanssa kaksistaan.

Tällä hetkellä on yhdet emmaljungat mutta niissä on kaikkea vikaa ja ne luultavasti käyvät vaan päikkärivaunuiksi tohon omalle pihalle, ei niinkään tonne liikenteeseen.

Onko joku muu pohtinut näiden kahden vaiheilla? Kumpaan päädyitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En valitettavasti osaa mutta olisin muuten kiinnostunut kokemuksista easywalkereiden kovasta kopasta girl_sigh.gif Jos siis nyt olisit hankkimassa rattaita niin ostaisitko vauvalle kovan kopan vaiko suoraan kantokassin siihen ratasistuimeen? Oliko se kova koppa siis niin hyvä ja toimiva että se olisi järkevää vaikka käyttöikä olisi lyhyt (3-7kk?) Meillä vm.2010 easywalkerit ja kovan kopan käytettynä saisi 60-90e. Uutena tuon 2010 kopan hinta on 179e.

Kyllä mä suosittelen sitä kovaa koppaa, se on kuitenkin paljon suojaisampi ja helpompi käsitellä, kun on selvästi korkeammalla kuin pelkkä istuinosa. Sitä paitsi jos käytössä on istuin+kantokoppa-yhdistelmä, niin vauva on kaiketi pakko laittaa kiinni valjailla, mitä en kyllä haluaisi pienen vauvan kanssa tehdä. Erillistä kantokoppaahan ei saa siihen istuimeen mitenkään kiinni, joten valumisen estämiseksi valjaat on ainoa vaihtoehto. Meillä tosiaan on huomattavan isokokoinen vauva (n. 7,5 kg 2-kuisena), minkä takia pian joudutaan siirtymään kopasta pois, mutta "normaalikokoiselle" vauvalle tuo koppa käynee sen puolisen vuotta tai ainakin lähelle sitä.

 

Easywalkereita voin kyllä lämpimästi suositella. Ovat paljon kevyemmät työntää kuin monet tavalliset yhdistelmät ja kunnon renkailla pääsee liikkumaan missä vain. Leveyskään ei lopulta ole niin paha, kaikista normaalimittaisista ovista pääsee kulkemaan ja kääntyvät etupyörät tekevät kääntymisestä näppärää. Meillä ikäeroa on 1 v 9 kk, eikä ilman tuplia päästäisi kulkemaan oikein minnekään. Isompi kyllä jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja, mutta haluaa jäädä tutkimaan milloin mitäkin kiveä, kukkaa, sadevesiviemäriä jne., tai vaihtoehtoisesti lähteä omille teilleen. Matkanteosta ei siis tulisi yhtään mitään, jollei saisi häntä kyytiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phil&tedseissä taas on hyvä,että vaunut muuntautuu niin moneksi ja voin hyvin käyttää niitä sitten vauvalla yksin kun taapero ei enään matkusta vaunuissa. Ja jos menen vauvan kanssa yksin johonkin niin ei tarvitse noiden tuplien kanssa lähteä.

Näissä taas mietityttää se, että kuinka hyvin vauva viihtyy kantokassissaan siellä alhaalla. ( en ole nähnyt rattaita livenä vielä joten en tiedä tarkalleen millanen se alaosa on)

Olen lukenut, että monen vauvat ei enään kasvaessaa viihdy siellä alatasolla :girl_sigh:.

 

Lenkkeilemme koiran kanssa, käymme puistossa, kaupassa jne. Joten vaunut tulevat ihan jokapäiväiseen käyttöön. Aika turhauttavaa vaan olisi jos kakkonen ei viihdy siellä vaunuissa ( siellä alhaalla ), niin mitä sitten tehdään. Jos siis ollaan liikkeellä molempien kanssa enkä voi pienempää laittaa siihen eteen. ( voiko sen edes mistä iästä lähtien? )

 

Yksi vaihtoehto olisi tietysti ostaa easywalkerit yhteiseen käyttöön ja sitten esim matkarattaat ( kun on kevät niin lumetkin olis jo varmaan sulanu) joiden kanssa kulkisin vauvan kanssa kaksistaan.

Tällä hetkellä on yhdet emmaljungat mutta niissä on kaikkea vikaa ja ne luultavasti käyvät vaan päikkärivaunuiksi tohon omalle pihalle, ei niinkään tonne liikenteeseen.

Onko joku muu pohtinut näiden kahden vaiheilla? Kumpaan päädyitte?

 

Meillä on P&T vibet ja suunnilleen sama ikäero. Vauvan viihtymisen kanssa tuli ekan kerran ongelmaa reilu 4kk iässä, kun ei enää valveilla ollessa viihtynyt makuulla siellä alhaalla. Meillä oli Manduca mukana ja vauva pari kertaa sai siirtyä sitten siihen kesken matkan. 5kk iässä alettiin pikku hiljaa käyttämään sisaristuinta ja vauva viihtyy siinä istuen tosi hyvin. Tykkää leikkiä ylemmän istuimen säätönaruilla yms. Vauva painaa nyt jo yli 8kg, joten olen pitänyt vauvaa myös pääistumessa esikoisen (12,5kg) ollessa alempana (tykkää kans istua siellä!). Ei kai pääistuimen käytölle vauvalla ole muuta estettä osaa istua joten kuten (istuin leveähkö, joten siinä helposti valuu) ja jos molemmat on kyydissä niin painoero ei saisi olla ihan älytön, jottei vaunut keikkaa taakse. Edelleenkin vauva nukkuu unia siellä makuuosastolla ja jos herää niin istuinten paikkoja voi muuttaa ihan helposti.

 

Jos teillä on koiran kanssa lenkkeilyä sun muuta, en tiedä onko kolmipyöräiset rattaat paras vaihtoehto. Ne voivat kaatua tosi helposti, jos joutuu kulkemaan epätasaisessa maastossa ja ainakin Vibejä on todella hankala työntää yhdellä kädellä. Kauppareissulla tällaset peräkkäin istuttavat on siinä mielessä kätevämmät, että mahtuvat pienmpiin kauppoihinkin. Toisaalta taas kunnon tuplissa on paremmin tilaa ostoksille. Kantsii kans pohtia omat säilytystilat + auto, että mahtuuko isot tuplat. Mun mielestä noita vierekkäin istuttavia tuplia on tosi paljon myynnissä vähän käytettyinä (esim Carenoita), joten ehkä ostaisin sellaiset käytettynä nyt ja lisäksi jotkut yhden lapsen rattaat, joissa voisi käyttää seisomalautaa tai sisaristuinta (emmaljungassa ainakin).

 

Edit: Komppaan vielä Sionaa, että matkanteosta ei tosiaan tule yhtään mitään, jos tuo 2v itse kulkisi, vaikka jaksaakin, rattaat on vielä ihan must ja veikkaanpa, että tulee olemaankin vielä tuonne kolmivuotiaaksi. Kaksivuotias on ihan katastrofi, jos päästää omineen kulkemaan kauppaan tai tien laitaan, itse kun joutuu työntämään rattaita niin ei oikein voi paimentaa taaperoa samalla. Voi siis olla, että lapsi HaluAA kävellä, mutta käytännössä ei voi antaa kävellä :D

Edited by Kamilla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.