Celona

Rakenneultra

107 posts in this topic

Suosittelen vähän varauksella suhtautumaan noihin tyttölupauksiin, nimimerkillä lääkäri oli rakenneultrassa ihan varma että tyttö on ja sai niin selkeän kuvan jalkovälistä että mekin siinä selvät tytöt merkit nähtiin mutta niin vaan poika syntyi!:girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ensi torstaina olisi rakenneultra...

kyllä jännittää, meinataan ottaa selvää kumpi on tulossa.

jos vaan toukka "kertoo" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakenneultra oli eilen täälläkin, viikoilla 20+4. Jännitin ihan hirveästi, koska tiedossa nyt kuitenkin oli se, ettei kaikki välttämättä olekaan kunnossa.

 

Ultrassa kävi ilmi, että rakenteet olivat ihan täysin ok, vauveli kasvaa viikkojen mukaan ja on vilkas tapaus, ja että meille olisi ultran mukaan (ei tosin ole 100-prosenttisen varmaa) tulossa tyttö, kun ei niitä muniakaan näkynyt. ;) Enempiä ultria tässä ei sitten enää tule, jollei ole aihetta.

 

Kylläpä melkein pääsi helpotusitku ultran jälkeen, kun olin jännittänyt niin kovasti, onko murusella kaikki kunnossa. :lipsrsealed:

 

Lainaan nyt itseäni.

 

Valitettavasti kaikki huonot uutiset eivät selviä rakenneultrassa.

 

Meidän pienokaisellamme olisi nyt vissiinkin duodenaaliatresia eli pohjukaissuolen tukos, jota osattiin alkaa etsiä liiallisen lapsiveden vuoksi. Raskausviikkoja on nyt 29+4, ja tämä tuli ilmi rv 29+1 Jorvissa.

 

Nyt sitten sopeudutaan siihen, että saamme sairaan lapsen. Onneksi tuo duodenaaliatresia yksittäisenä löydöksenä on hyvin hoidettavissa, minultakin se tosiaan leikattiin vastasyntyneenä, ja tässähän minä itsekin olen vielä. Silti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kauheasti jaksuja tein perheelle. Harmillista on, että pikkuisellanne tämä tukos on mutta hyvää tuuria taas se, että löytyi ajoissa että se voidaan hoitaa eikä siitä jää elinikäistä vammaa tms.

 

 

 

Täällä on tänään käyty rakenneultrassa rv 20+0 ja meille on tulossa poika :lipsrsealed: Kävimme yksityisellä ja saimme mukaamme noin 20 kuvaa pikkuisesta. Olin NIIN varma tytöstä kun oli jotenkin tyttöolo, joten kun Sintti esitteli jälkoväliään oli hyvä etten ääneen huudahtanut "Mikä toi tossa mein tytössä on?????" :rolleyes: Olin viel niin väsynyt työpäivänkin jälkeen että en edes ollut ehtinyt ajatellakaan että voi siletä tosiaankin poju olla tulossa :lol: Ei meillä tuosta sukupuolesta muuten mitään väliä ole. Jotenkin vain sitä luotti vaistoihinsa, mutta tärkein asia oli se että pikkuisella oli näillä näkymin kaikki hyvin :)

 

Pikkuisen ultraaminen oli hieman haasteellista, koska koko raskauden ajan on käynyt niin, että kun pikkuista yritetään tutkia ultralla tai dopplerilla tai kohdun kokoa selvittää painelemalla, niin Sintti pötkii pakoon. Tämän mahdollisti loistavasti taaksepäin kallistunut kohtukin, mutta vaikka tilaa Sintillä on vähemmin näillä viikoillaliikkua, niin heitteli sitten kovasti kuperkeikkaa yms että lääkärikin vain naureskeli että vilkas pikkuinen on tulossa :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kauheasti jaksuja tein perheelle. Harmillista on, että pikkuisellanne tämä tukos on mutta hyvää tuuria taas se, että löytyi ajoissa että se voidaan hoitaa eikä siitä jää elinikäistä vammaa tms.

 

Kiitos.

 

Eniten tuossa pelottivat ne kromosomivikojen riskit tuon vaivan yhteydessä, mutta onneksi Peikkis on niiltä osin kunnossa (minulta otettiin siis LVP Naistenklinikalla). Duodenaaliatresia tosiaan on kuitenkin hoidettavissa, ja sen jälkeen voi viettää normaalia elämää. :)

 

Pointtini oli vissiinkin se, että välttämättä kaikki viat eivät paljastu vielä rakenneultrassakaan, jos paljastuvat ennen syntymää ollenkaan. Meillä kävi tässä mielessä tosiaankin hyvä tuuri, että osasin hakeutua tukalan oloni vuoksi hoitoon ja tuo vauvan suoliston epämuodostuma huomattiin... ja se tosiaankin on vain pikkujuttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En halua mitenkään vähätellä tuota tein pikkuisen suolitukosta. Se on kuitenkin tein rakas pikkuinen, ja aiheuttaa varmasti kauheasti huolta. Vaikka korjattavissa oleva epämuodostuma onkin, ei se varmaankaan kauheasti lohduta. Olen samaa mieltä kanssanne: Kaikki ei valitettavasti aina löydy rakenneutrassakaan vaikka miten hyvin yritettäisiin kaikki ennakoida. Ja rakenneultrahan on yleensä aika varhaisilla viikoilla, kun esimerkiksi rv 26 on jo kaikki tärkeät rakenteet suht loppuun asti kehittyneet. Haleja ja jaksuja tein koko perheelle ja etenkin pikkuisellenne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ra-ultra 20+5:

rakenteet näkyviltä osin normaalit, virkeä aikaa vastaava sikiö, ist. etus., l-vettä norm. terv.kätilö :) kätilöä nauratti, kun pikkuinen mutrusti/pusutti suutaan koko ajan ja otti kädellä varpaista kiinni.. oli siinä äiskän ja iskän silmäkulmatkin melko kostena <3

sukupuoltansa ei suostunut näyttämään, mutta 31+3 vkon saikku-ultrassa lri sanoi, että tyttö tulossa <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ra-ultra 20+6 ja muuten rakenteet ok, mutta aivokammion mitta normaalin ylärajoilla.

Kontrolli 23+1 jossa mitta normaali. Siellä se hörppi menemään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävimme 18+6, jossa selvisi, että kaveri on viikkoa keskivertoa isompi ja hällä on kaikki muuten hyvin, mutta sydän pitää mennä tutkimaan 2 viikon päästä. Nyt kaverilla oli niin mukavat oltavat mahallaan pää alaspäin maaten, ettei edes milllään kikoilla suostunut vaihtamaan asentoaan ja ultraaja ei päässyt tutkimaan sydäntä. Ensi viikon käynnillä toivottavasti nähdään myös kaverin profiili, jos suostuu olemaan jossain toisessa asennossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakenneultra oli 19+5. Kaikki oli erittäin hyvin.lipsrsealed.gif Sukupuolta ei päästy näkemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin rv. 20+0.

 

Sukupuoli nähtiin, kaikki rakenteet olivat kohdallamme ok ultran mukaan.

 

Myös minun istukan paikka varmistettiin alakautta ultraamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä oli rakenneultra kun viikkoja oli tasan 21. kaikki oli onneksi kunnossa ja vauva vastasi viikkoja. olin yllättävän rauhallinen ennen ultraa vaikka tietysti pelotti, että kaikki ei olisikaan kunnossa. mua jostain syystä pelotti kaikkein eniten se, että aivoissa olisi näkynyt jotain poikkeavaa tai sisäelimet olisivat olleet kehon ulkopuolella. vauvan asennosta johtuen (ja siitä, ettei tyyppi tahtonut mitenkään suostua vaihtamaan asentoaan :D ) kätilöllä oli vaikeuksia nähdä sydämen läppiä, mutta sekin onneksi onnistui lopulta ja myös sydämessä kaikki oli ok. vauva siis rakenteiltaan "normaali" ja kaikki hyvin. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki on varsin hyvin, ja vaavi vastaa täysin viikkoja, mutta useampia ultria kaikkien paikkojen näkemiseen on tarvittu ja tarvitaan vieläkin. Ekan kerran kävin viikolla 19, tänään toisen kerran viikolla 22 ja kolmas on viikolla 25. Vaavi vaan köllöttelee selkäranka ylöspäin ja kasvot poispäin käännettynä, eikä suostu vaihtamaan asentoaan yrityksistä huolimatta ultrien aikana. Sukupuolta ei myöskään ole tähän mennessä nähty. Ja kun on tuota rasvakerrosta vatsassa valmiiksi, vaikeuttaa se ultrien tekoa... No, tuleepahan äitipoli tutuksi ja pientä näkee vähän useammin :)

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, en tiedä minne kirjoittaa tämä. Kävin tänään rakenneultrassa (20+4, tikkeri näyttää väärin) ja vauva vastasi viikkoa 19+5, hedelmöityksen kannalta mahdotonta. Sydän sykki hyvin ja kaikki muut oli ok, vauva vain oli pieni.

Mistä se voisi johtua ja pitäisikö huolestua, kätilö kun sanonut siitä mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin myös rakenneultrassa suunnilleen 20+4 ja vauva vastasi viikkoja 19+6. Kätilö sanoi, että tässä vaiheessa alkaa jo näkyä vauvojen yksilölliset erot eli meidän vauva on vaan vähän pienempi. Joten tuskin teilläkään on mitään hätää, Sumu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin tänään rakenneultrassa, rv 20+6. Kaikki oli oikein hyvin ja kätilö oli jopa varma että tulossa on poika! :lipsrsealed:

Aluksi kun sanottiin että halutaan tietää sukupuoli, vauva oli pitkään niin sykkyrässä, siis aivan polvet suussa, että mä meinasin jo tuskastua :D Lopulta saatiin kuvakulmat kohdalleen ku mä käännyin kyljelleen.

 

Me ollaan jännitetty sitä sukupuolta jo niin kauan että jännitys purkautui typerinä vitseinä, joita mä lauoin. Kätilö katsoi mua niin oudosti että mietin että onko meilllä sossut oven takana ku lapsi syntyy. :grin: Tunsin itteni naispuoliseksi Chandleriksi (frendeistä) :P Ollaan leikillään kinattu, kun mä toivoin tyttöä ja mies poikaa (lienee ihan tavallista esikoisen kanssa). Menin sitten ukolle sanomaan että "Jaahas, no tää on sitte harjotuskappale! Se on se tyttö tehtävä seuraavaks!" Mies ja minä naurettiin, mutta kätilö ei :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään rakenneultrassa. Rv 20+1, mittauksien mukaan vastasi 19+1. LA ei siirretty koska olen aika varma siitä milloin pienokainen on saanut alkunsa :) Kuukauden päästä uusi aika, pitää seurata miten pikkunen kasvaa. Ekassa ultrassa olin viikolla 11+4 ja ultra vastasi silloin rv 12. Vähän kyllä jännittää ja hermostuttaa että miksi ei kasva kunnolla. Kaikki muut tärkeät jutut oli ihan priima, ei mitään vikaa missään. Vilkas kuin mikä, ihan kuin isoveli :) Joku aerobic tunti oli kyllä kesken. Tietääkö kukaan että mikä voi vaikuttaa kasvuun tai siihen että sikiö on niin pieni? Viikkohan vain erosi lasketusta ajasta mutta kumminkin mietyttää.

Melko varma että tyttö tulossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen oli rakenneultra (20+3) ja kaikki mitat ja sisuskalut oli paikallaan niinkuin kuuluikin. Myös sukupuoli saatiin selville, kun muksu oli kiltillä päällä ja kääntyili juuri niin kuin ultraaja halusi:tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli rakenneultrassa kaikki ihan hyvin, ujosteleva pikkukaveri oli siellä kasvanut paljon. Ja taas vaihteeksi oli nukkumassa, niinkuin oli np-ultrassakin :D

Ainoa mikä jäi pahana asiana mieleen, oli se, että en nyt välttämättä olisi halunnut kesken ultran kuulla edellisestä pariskunnasta, jonka lapselta ei ollut löytynyt palleaa...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voi ei.. oisit tehny valituksen asiasta. Eihän ne sais tollasia kertoa. Törkeetä toimintaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään 19+4 käytiin rakenneultrassa Naistenklinikalla, vauva vastasi 19+1. Kaikki oli hienosti ja normaalisti. Vauva liikkui ihan koko ajan, ja sai varpaansa pitkälle korvien taakse. Hämmentävää, ei ole notkeutta perinyt ainakaan minulta! ;) Selvisi, että istukka on etuseinässä keskivaiheilla. Jännitti ihan kamalasti vauvan terveys ja rakenteet, mutta sitä suurempi oli helpotus, kun kaikki olikin hyvin. Vauvalla näkyi kolme suurta suonta napanuorassa, mikä on kuulemma tosi hyvä juttu. Kahdellakin pärjäisi, mutta tuo on bonusta, sanoi kätilö. Sukupuoli selvisi myös, tyttö! lipsrsealed.gif (kätilö: "Yli 95%:n varmuudella tyttö, tuossa näette häpyluut".) Ilmeisen varma tyttö siis :lol: LA ei muuttunut, vauva oli sopusuhtainen ja oikean kokoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän rakenneultrasta on jo hetkinen aikaa (28.2), mutta edelleen jaksan olla iloinen sen uutisista. Kaikki oli hyvin, vauva oli kovin liikkuvainen ja saatiin tietää sukupuolikin :lipsrsealed: Olen kuullut nyt niin paljon huonoja uutisia vähän ajan sisällä, että emme pitäneet tuota ollenkaan itsestäänselvyytenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin rakenneultrassa vk 20+0. Jännitys oli kova ensikertalaisena, onneksi rakkaani oli tukemassa, kaikki oli vauvalla kunnossa! Oli ihana kuinka helposti ultraaja sai kaikki mitat otettua. Kovasti liikutti kun näki aivan selvästi pienen jalkapohjan ja kuinka vauveli piti käsiään nyrkissä<3 Harmiksemme vain emme saaneet kunnon kuvaa vauvasta mukaan.Sukupuolesta ultraaja ei ollut varma, veikkasi kyllä poikaa.. se jäi hieman harmittamaan, mutta tärkeintä oli että vauvalla on kaikki hyvin! Laskettuaika ei muuttunut sillä mitat vastasi hyvin viikkoja! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin rakenneultrassa rv20+0 (polin laskujen mukaan 19+6). Kaikki näytti muuten olevan ok, mutta lakimitta oli pieni, 38,7mm. Jäi kyllä mietityttämään, miksi niin kapea pää vauvalla, toivottavasti on vaan yksilöllistä kasvua. Tietokone laski vauvan vastaavan rv19+0. Lisäksi tietyistä kuvakulmista näytti lapsiveden määrä vähäiseltä, toisesta kuvakulmasta taas veden määrä näytti normaalilta. Ei määrätty seurantaultraa kumminkaan joten kaipa kaikki on silti ok. Tyttölupaus saatiin 80% varmuudella, kun ne "kolme viivaa" näkyivät. lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään rakenneultrassa, la 12.8 eli nyt menossa 20+4. Sikiö kasvoi muuten reippaasti, painoarvio 400g ja keskikäyrillä mennään, mutta jalat mitoiltaan 19+4 usean mittauksen tuloksena kun muuten mitat vastasi viikkoja 21+6, 21+5 ja 21+3. Eli hieman jäljessä nuo raajat, joskin kaikki rakenteet näyttivät muuten normaaleilta. Varsinaisesti tämän takia ei tarvi huolestua, itse olen pienikokoinen ja miehen kanssa naureskeltiinkin että jos meidän persjalkoja katsoo niin ei ihmettele, miksei lapselle ole tulossa säihkysääriä...mutta verrattuna noihin muihin mittoihin raajojen mittaustulos on hieman poikkeava. Itse oletin, että kaikki mitat olisivat olleet jonkin verran jäljessä kun olen pieni ja molemmat ollaan miehen kanssa synnytty pienipainoisina ja tässä vaiheessahan jo yksilölliset kasvuerot alkavat näkyä. Näihin tämäkin 2vkon heitto mitoissa laskettiin ja neuvolaan laitettiin paperi, että kaikki tutkitut rakenteet ovat normaalit.

 

Lähinnä minun huonon voinnin ja painonlaskun vuoksi kun ei ollut enää lääkärikontrollia sovittuna niin saatiin aika sikiötutkimusyksikköön kontrolliin. Jotakin hyötyä tästä oksentamisesta, siellä saadaan sitten 3d/4d-ultra :tender: Samalla tarkistetaan tietysti tuo raajojen kasvu. Lääkäri oli ammattitaitoinen ja ihana, oli huolissaan minun jaksamisesta ja kertoi mitä mittasi muttei turhia selitellyt. Ja sanoi, että mikäli mulle tulee ongelmia tässä matkan varrella niin voin ottaa suoraan häneen yhteyttä. Vastasi kaikkiin kysymyksiin mitä meillä oli ja kertoi sukupuoliveikkauksen kysyttäessä, ei muuten. Jalkovälissä ei näkynyt mitään isompaa joten tyttöä veikattiin :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now