Coordinator

Ksylitolipastillit

99 posts in this topic

Katti Matikaiset on meidän suosikkeja. Olen kyllä ajatellut vaihtaa purkkaan pojalla (2v7kk), jos se vaikka edesauttaisi suun motoriikan kehitystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syödään Katti Matikaisia, PikkuKakkosia ja Nalle Puh Xylidenttejä. Purkkakin käy sekä isolle (4,5) että pienelle (1v10kk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloiteltiin Katti Matikaiset.. Tyttö kohta 14kk. Onko vinkkejä miten tytön saisi imeskelemään sitä vähän kauemmin? Usein imeskelee hetken kunnes nielaisee kokonaan.. Tytöllä on ruuankin kanssa paha tapa nielaista esim. makaronitkin kokoisena. (tänäänkin huomasin, kun laitoin lusikalla suuhun kolme makaronia, jotka nielaisi kerrasta kaikki :rolleyes: eli ei tosiaan oo ikinä ollut sihtikurkku. girl_crazy.gif )

Mä ajattelin, että odotetaan sitten vaan, että on vähän vanhempi ja kokeillaan uusiksi, turhaa niitä antaa sille vaan nielaistavaksi. Mutta ajattelin silti kysyä onko kellään mitään vinkkejä? Purkkaa oon antanut kokeilla maistaa, sitä järsii kyllä, mutta ehti jo kerran sitten nielaista (puolikkaan purkan), kun en tajunnut katsoa koko aikaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkukakkonen ja Katti Matikainen täälläkin käytössä. Tosin nyt enää harvemmin kun neiti on jo pikän tovi syönyt purkkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin 1,5v tytön suurta herkkua on ruuan jälkeen syötävä pastilli. Kovaäänisesti muistaa aina sitä pyytää. Käytössä on pikku kakkonen, katti mannonen ja xylisuu. Harmi kun xylisuun tuotanto lopetetaan, saisikohan niitä hamstrattua jostain..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanu tytölle Fazerin Xylimaxin Muumi-pastilleja, mitkä on tosiaankin suurta herkkua aina ruuan jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ostin niitä kans eilen ja hyvä, että kokeilin itse ensin. hyvän makuisia ovat, mutta ihan kivikovia. hyvä, ettei omat hampaat hajonnu. kuuluuko niiden ollakin noin kovia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No ei niitä kuulukaan purra vaan imeskellä. Mutta ei niihin sentään terveen ihmisen hampaiden hajota pitäisi! girl_haha.gif Ihan sujuvasti niitä mielestäni pystyy pureskelemaan, mutta ei ne tietty mitään pehmeitä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tiedän joo, että pitäis imeskellä, mutta pitänee testata, malttaako tyttö niitä imeskellä. toisaalta, on kyllä sen verran kovia alkuun, että ehkä pikkuhampaat ei niitä rikki edes saa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, ei meilläkään kyllä malta yleensä imeskellä ainakaan kokonaan biggrin.gif Kyllä se ne purtua saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ostin niitä kans eilen ja hyvä, että kokeilin itse ensin. hyvän makuisia ovat, mutta ihan kivikovia. hyvä, ettei omat hampaat hajonnu. kuuluuko niiden ollakin noin kovia?

 

Kyllä meidän neiti ne ihan helposti syötyä saa, eikä ne mun mielestä mitenkään kovia ole :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilä syödään pikku kakkosen päärynäpastilleja. 2v pojalle varmaan kelpaisi mitkä vaan, mutta mä tykkään noista itse. Pojalle on tosi tärkeää että saa itse käydä hakemassa pastillinsa ruoan jälkeen ja usein jakaa myös muille perheenjäsenille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Pirkan banaanipastilleja. Niissä oli joku pupun kuva ja olivat ihan pahvirasiassa. Maksoivat vaan 1,56e (jos en ihan väärin muista) ja niissä oli 45g. Meillä ainakin tyttö on tykännyt, ovat aika samanlaisia, kun pikkukakkosen päärynäpastillit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me yritetään pitää lisäaineiden määrää mahdollisimman alhaisena joten ollaan päädytty ostamaan Apteekista Xylitop-pastilleja, etenkin kun niitä annetaan (tai pitäisi antaa) useampi joka päivä. Purkki on ulkonäöltään on aika korni eikä mitenkään lapsille suunnattu, mutta pastillit maistuu erittäin hyvin sekä lapsille että aikuisille.

 

Xylitop

ksylitoli (98%), magnesiumstearaatti E470b, piidioksidi E551, piparminttuöljyä ja mentolia

 

Xylimax vadelma 93%

makeutusaine (E 967 ksylitoli 93%), sakeuttamisaine (E 414), pintakäsittelyaineet (E 470b, E 903, E 901, E 904), aromit, väri (E 120)

 

Katti Matikainen

makeutusaine (ksylitoli n. 90%), sakeuttamisaine E414, magnesiumstearaatti, mustaviinimarjajauhe, luontaisenkaltaiset aromit, väri E120, pintakäsittelyaineet E903, E901, E904

 

Pikku Kakkonen

makeutusaine (ksylitoli n. 95%), sakeuttamisaine (E414), aromit, pintakäsittelyaineet (E470b, E903, E901, E904)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin tänään Herra Hakkaraisen täysksylitolipastilleja. Ovat ilmeisesti aika uusia?

Vaikuttivat ihan hyviltä tytönkin mielestä ja ovat erikoisen muotoisakin, jotain kukkia tmv. girl_smile.gif

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös nyt noita Hakkaraisia ja hyvin maistuu isommalle ja pienemmälle. Noita apteekin Xylitop -pastilleja voisi kokeilla seuraavaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LottaP kiitos lisäaine tiedoista :girl_crazy:

 

Meidllä on kattimatikaista ja pikkukakkosta syöty. Ensi kerralla kun menen apteekkiin, niin ostan tuota Xylitop-merkkistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syödään kotona pikku kakkosen päärynäpastilleja ja reissun päällä pirkan banaanipastilleja, koska se rasia menee näppärämmin laukun sivutaskussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkukakkosen päärynäpastillit tai Katti Matikainen vadelmapastillit on meillä käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käy kaikki 1-vuotiaalle tytölle. Pirkan pupupastillit, Katti Matikaiset, Pikku Kakkosen pastillit. Saako Herra Hakkaraisia ihan ruokakaupasta? Ei ole osunut silmään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syödään Pikku kakkosen päärynäpastilleja tai ainakin yritetään. Poika 1v 5kk sylkee pastillin usein pois suusta tai alkaa kakomaan. Tosin karkean ruuan syöminenkin vaati useamman kuukauden harjoittelun ennen kuin alkoi sujumaan. Välillä pelottaa että tukehtuu tuohon pastilliin...No ei kai se oo kovin todennäköistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now