dizo

Clomifenien toimiminen

690 posts in this topic

Onko teitä ultrattu clomien käytön aikana? Mulle yksityinen sanoi, että hän ei niitä mielellään kirjoita yksityisellä puolella, muuten tehdään ultria á 120€/kerta ja melkein se kolme/kierto juuri sen takia, että saattaa irrota sitten ihan liikaa munasoluja ja sitten vietellään eloa housut jalassa ;) Mikäs on muiden kokemus clomien käytöstä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Miulle ei ainakaan viela ole maaratty ultraa, vain verikoe. Aloitin siis juuri Clomit 1tb/paiva ja verikoelahete on kp:lle 21.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sovin gynen kaa, et meen ultraan kp 10-12 aikoihin, ni nähdään onko mitään kypsynyt ja jos on ni kuinka monta. En tajua miksi niitä ultria tarvittais 3/kierto?? :blink: Eikä se ultraaminen mun mielestä oo tähänkään mennessä maksanut "kuin" vähän vajaat 50e.. Mutta yllättävän monilla täällä ei oo ollu utraa ollenkaan. Tosi outoa, mulle gyne ainakin sanoi, et se riski että niitä munasoluja kypsyykin monta on kuitenkin ihan huomattava. Mut ehkä se ei sit todellisuudessa ees oo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä käsitin gynen puheesta, että mulla ois kapasiteettia mistä kypsyä sen verran, että niitä vois irrota useampi ja sen takia tarvis ultrata. En nyt tiedä mitään todellisuuspohjaa tälle vastaukselle, mutta voisiko olla, että mun epäsäännöllisen kierron takia tarvisi tehdä useampi ultra??

Mutta siis gyne pisti meidät eteenpäin ja sanoi, että kuukaudessa pääsee käymään lapsettomuuspolilla, joten siinä mielessä hyvä, että hänellä ei ole rahastus mielessä, eiköhän sitä pala tässä vielä jonkin verran noihin käynteihin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on TOSI epäsäännöllinen kierto ja mua ei kyllä ultrattu kuin vaan ekassa clomi-kierrossa ja silloinkin vaan kerran. Ja mulla se ultra on kelakorvauksen jälkeen maksanut siinä 60 - 80 euron välillä, en nyt muista tarkkaan mitä kaikkea milloinkin on tehty... Viimeksi pelkkä ultraus taisi maksaa 60 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Lyylis, eli tuskin on kierron epäsäännöllisyydestä kiinni. Olen varmaan käsittänyt jotakin väärin ultrien tiheydestä, lieneekö gyne tarkoittanut sitten eri kiertoja :rolleyes: Siellä kun aina tulee niin paljon asiaa, että pääkoppa ei meinaa pysyä mukana ;)

Maksoin tuosta "perus" gyne käynnistä 65€, joten olisiko se 120€ sitten ultran kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi taksathan riippuu ihan lääkäristä ja lääkäriasemasta. Mä asun Vantaalla ja tuskin toi on ollut kallein lääkäri sieltä... Mulla kallein käynti on ollut 137 euroa. Siinä tehtiin perustutkimus, ultra, otettiin papa. Tuo hinta on siis kelakorvausten vähentämisen jälkeen. Viimeksi pelkkä ultraus (lääkäri ei laskuttanut edes omaa palkkiotaan) maksoi 57 euroa.

(Oli pakko käydä kaivamassa kuitit esiin.... :D)

 

Ultrassa voi tietty joutua käymään kierron aikana useamminkin, jos esim. ekalla kerralla ei näy mitään kehitystä. Mulla siellä näkyi ja sitten vaan käytiin vielä verikokeessa saman asian tiimoilta...

 

Muoks. piti siis kirjoittamani että oon käynyt Mehiläisessä tutkimuksissa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulle gyne (yksityisellä lapsettomuusklinikalla) sanoi että ultraaminen on ehdottoman tärkeää jotta niitä monikkoraskauksia ei alkaisi. silti se mun ultra jotenkin jäi ja se gyne olikin aivan kauhuissaan kun sitten kuuli että raskaus on alkanut ja istukkahormoonia on elimistössä P A L J O N (oksensin rajusti jo rv 5). oli aika varma siitä että useampi alkio on kiinnittynyt mutta loppujen lopuksi niitä ei ollut kun se yksi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa mullekin sanottiin: että ultraus on tärkeetä, koska voi kypsyä jopa 5-6 munasolua :blink:

 

Söin yhden kierron clomeja ja ultrattiin, mutta koska mulla on normaalisti pitkä kierto, se ultra oli ihan liian aikaisin - ei näkynyt vielä mitään suuntaan tai toiseen. Sain uuden ajan enkä siitäkään paljon hullua hurskaammaksi tullut. Köyhemmäksi vain, kun ultraus maksoi tosiaan tuon 120 e / kerta.

 

En siis tänä päivänäkään tiedä, auttoiko se "normiannos" vai ei. Raskaaksi en ainakaan tullut :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin ultra jokaisessa clomikierrossa. Just ton PCO:n takia ainakin mulla koska niitä pieniä rakkuloita on niin paljon. Niitä voi siis helposti kasvaa todella monta pienelläkin annoksella. Kyllähän ultran hinta kirpasi kun yksityisellä kävin minäkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni melko yleinen tapa on tehdä ultra ekassa clomikierrossa, ja sitten aina, jos annostusta muutetaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kävin juuri tänä aamuna ultrassa clomien jäljiltä ja lääkäri sanoi, ettei nyt enää tarvitse tulla, vaikka clomien syömistä joutuisinkin jatkamaan tämän ensimmäisen kierron jälkeen. Annostus eli 1 tabu per päivä oli ollut juuri sopiva eli siellä oli yksi selvä johtofollikkeli. Jes, ensimmäistä kertaa hyviä uutisia! Lääkärin arvion mukaan munasolun pitäisi irrota su-ma. Jännityksellä odotan, mitä tämä kierto tuo tullessaan.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkuperhonen: Mikä kp sulla oli nyt kun kävit ultrassa? Ja ootko syönyt clomit kp 3-7? Ite oon pohtinu ku gyne sano et kp 10-12 pitäis mennä, mutku mun vakkarigynelle sais ajan vasta kp13.. Ni voikohan se olla noin tärkeetä et se ois just tietyt päivät ku pitää käydä, vai ottaisinko mä sen ajan kp13..??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pikkuperhonen: Mikä kp sulla oli nyt kun kävit ultrassa? Ja ootko syönyt clomit kp 3-7?

 

Joo, clomit napsin kp 3-7 ja ultrassa kävin kp 11. Lääkäri tosiaan suositteli silloin aiemmin seurantaultraa tehtäväksi kp 10-12, mutta jos se ei silloin olisi mahdollista, ehtisi sen myös kp 13-14. Minäkään en saanut sille samalle lääkärille, joka aiemmin määräsi clomit, aikaa kyseisille päiville, joten jouduin menemään toiselle. En tiedä, olisiko reissu tullut halvemmaksi, jos olisi ollut sama lääkäri kuin aiemmin, koska silloin ei olisi tarvinnut tehdä "muuta" kuin ultrata. Nyt se uusi lääkäri halusi tietää luonnollisesti koko minun historian ja toista sataahan siinä sitten meni jälleen..

 

Se oli kiinnostavaa, että tämä toinen lääkäri suositteli minulle välikiertoa clomeista kahden clomikierron jälkeen, josta aiempi ei puhunut mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen syönyt ovuloimattomuuden ja PCO tyyppisten munasarjojen takia clomeja nyt kaksi kiertoa. Molemmista kierroista ovuloin kotitestien mukaan, tosin ennakoitua aikaisemmin. Mutta tulosta ei vielä ainakaan ole saatu. Minua ei ultrattu kertaakaan eikä gyne edes puhunut mitään sen suuntaista. Hirvittävän erilaiset käytännöt kyllä näyttäisi olevan.

 

Tietääkö kukaan enenmpää tuosta, ettei clomeja saisi apteekeista ennen kuin syksyllä? Mikä mahtaa olla tehtaalla se ongelma. Itellä nimittäin juuri loppui, enkä sitten tiedä saisinko vielä esim 3 kierron kunhan mies on testattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa kierrossa söin 1tbl kp 3-7 ja toisessa ja kolmannessa kierrossa 2tbl kp 3-7. Ekassa kierrossa ultrattiin kp 12 ja annettiin ohjeeksi syödä seuraavissa kierroissa 2tbl clomeja. Kolmannesta kierrosta vihdoin puolentoista vuoden odottelun jälkeen saimme plussan ja tuolla tuo 5,5kk vanha poika nyt nukkuu sängyssämme :)

 

Meillä lääkäri oli sitä mieltä, että neljännen clomikierron jälkeen, mikäli plussaa ei kuulu, tehdään keskussairaalasta lähetteen eteenpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Tulin kertomaan että meidän perheen lapset poika 08/05 ja tyttö 01/08 ovat molemmat saaneet alkunsa clomi-avusteisesti. Poika 4.kierrosta ja tyttö 2. kierrosta.

 

Ei pahoja sivuoireita. Vähän ehkä yöhikoilua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana kuulla näin paljon näitä positiivisiakin tuloksia! Se luo sitä toivoa itsellekin..

 

Mä kävin ultrassa kp11 ja siellä oli yks iso johtofollikkeli ja toinen pieni. Nyt sitten saa vaan jännittää, että tapahtuuhan ovulaatio, näistä mun hormoneista kun ei koskaan tiedä! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizo, toivotaan parasta! Itselläni on tällä hetkellä vähän kummalliset fiilikset, kun ovista ei ainakaan testin mukaan tullut lääkärin ennustamana aikana. Oireita (limoja, kipuja) oli kyllä jonkin verran viikonloppuna, mutta testiin ei tullut haamua kummempaa. Kamala pettymys, kun olin niin odottanut, että clomien avulla saisin vihdoin ovisplussan ja sitä kautta sen toisen plussan! Mutta katsotaan - ei kai sekään mahdottomuus ole, että ovis olisi tapahtunut, vaikka testi ei plussaa olisikaan näyttänyt.

 

Vai onko kukaan kuullut, että munarakkula on clomien jäljiltä kasvanut hyvin, mutta ovis on silti jäänyt puuttumaan. Mistä voi olla kyse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä siis kävin ma ultrassa, lääkäri ennusti et ovis on ke-to, eikä testiin vaan tullut plussaa. No, eilen (sunnuntaina) sit tuli selvääkin selvempi ovisplussa ja kp oli 17. Eli ei ne lääkärit sitä niin varmasti pysty mitenkään ennustaa.. Jatkoitko sä sitkeästi vaan testausta pidempään, vai vaan sen muutaman päivän??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku saanut näitä sitä varten että ovis tulisi aikaisemmin ts parempaan ajankohtaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sä sitkeästi vaan testausta pidempään, vai vaan sen muutaman päivän??

 

En jatkanut.. Siitäköhän se nyt oli kiinni. :( Hämärästi muistan testanneeni vielä tiistaina, kun lääkäri ennusti oviksen olevan su-ma. Ihan kuin viiva olisi jo silloin lähtenyt häviämään.. Toistaalta - ensimmäinen haamu tuli su ja maanantaina muistaakseni jomotteli vatsassa, mutta tiistaina kaikki tuntemuksen hävisivät. Tästä voisi päätellä oviksen olleen maanantaina.

 

Aagh, en kestä tätä epätietoisuutta! Vaikea odottaa menkkojakaan alkavaksi, kun ei tiedä, onko ovista ylipäätään tapahtunut. Välillä olo tuntuu toiveikkaalta ja uskon oviksen olleen, välillä vaivun masennukseen, kun clomitkaan eivät toimineet, kuten olisi pitänyt. Miksi testiin ei vain voi tulla sitä viivaa!!! :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla ainakin se ovis teki jatkuvasti tuloaan ja viivat testeissäkin tummenivat. mutta jotenkaan se ei sitten päässyt huippuunsa ja ovulaatio ei tapahtunut. ennen kun kp 29...

 

tosin mulla se teki noita "melkein oviksia" ilman clomejakin jatkuvasti. sitten kun toivo oli jo menetetty niin yhtäkkiä pamahti ovis päälle ties millä kiertopäivällä. ja sitten kyllä tuli testiinkin selvät viivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tietääkö kukaan enenmpää tuosta, ettei clomeja saisi apteekeista ennen kuin syksyllä? Mikä mahtaa olla tehtaalla se ongelma. Itellä nimittäin juuri loppui, enkä sitten tiedä saisinko vielä esim 3 kierron kunhan mies on testattu.

 

Minäkin sain lääkäriltä Clomi-reseptin ja yllätys apteekissa oli suuri, kun myivät ei oota :o Sanoivat, että lääkkeen valmistajalla on jonkin raaka-aineen saatavuus ongelma. Yhdessä apteekissa olisi ollut Clomifemia vastaavaa valmistetta, muistaakseni Clomhexal-niminen valmiste. Tätä lääkettä en kuitenkaan saanut sillä Clomi-reseptillä, syy: Clomhexal on markknoilla määräaikaisella erityismyyntiluvalla ja sitä voi ostaa vain juuri tuolle kauppanimelle määrätyllä reseptillä. Onnistuin kuitenkin löytämään ison salapoliisityön jälkeen kotikaupungistani yhden purkin Clomeja. Soittelin kaikki apteekit läpi ja yhdestä pienestä sivuapteekista löysin yhden purkin. Kannattaa siis sotella apteekkeja läpi, jossain voi pian varaston nurkassa olla purkki tai kaksi :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now