dizo

Clomifenien toimiminen

690 posts in this topic

Nyt on seurantaultrassa käyty. Kummallakin puolella oli yksi 14mm munasolu eli ei vielä tarpeeksi isoja. Jos tässä kierrossa ei ovulaatiota tapahdu niin ensi kiertoon saan tuplata annoksen. Sain lähetteen verikokeisiinkin, jos haluan käydä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin taas kävin seuranta ultrassa ja kp13 suurin folli 13mm eli näyttäis suunnilleen samalta kun viimekierrossa joilloin kp 11 oli noin senttimetrin kokonen, mutta tämänkertainen gyne oli sitä mieltä että ovulaatio voi hyvinki tapahtua ja luultavasti viimeksikin ovis oli mutta vain myöhemmin kuin yleensä muilla on. Ja tätä itsekkin olin jo epäillyt kun viimeksi loppukierrosta oli pitkään lämmöt 37:ssa. No gynen mukaan tiistaihin mennessä pitäis ovis plussa tulla mutta jos ei tule nii ens kierrolla lisätään annostusta vähän eli parina päivänä 2 tablettia ja muuten 1. Toiveikkaana odottelen ens viikon alkua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

täällä yk2 kp9. clomit 2kpl kp3-7 ja gonal-f kp8-9. Tänään oli seurantaultra, jossa karvas pettymys. Limis vain 4mm ja folleja oli 1x11mm ja 3x8mm (yk1 kp10 4,5mm) ja follit 1x20mm ja 1x19mm). miten ihmeessä meni follien kasvaminen näin eri tavoin kuin ensimmäisessä kierrossa? gonalin pistäminen jatkuu nyt ainakin tiistaihin, jolloin ohjelmassa uusi ultra. En enään usko tähän kiertoon ollenkaan, alkaa muutenkin pelottaa tuo limakalvon heikkous. Mitä jos se ei reagoi mihinkään tukemisyrityksiin ja alkion kiinnittyminen on täysi mahdottomuus?  :girl_cry2: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu näyttää vähän eritavalla toimivan vaikka ekaan kiertoon todettaiskin vasteen olevan hyvä. Mulla siis ekassa kierrossa ovis kp13 (kp14 ultrassa juuri puhjennut folli, 19mm, ja siis mitä ilmeisimmin testi olis plussannut kp11-12) ja nyt menossa kp15 eikä merkkiäkään oviksesta. Toki onhan tässä nyt aikaa hyvinkin että saattaa vielä tulla, mutta malttamattomana toivoin tietty et olis nytkin ollut jo aikaseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan mulla nyt toinen clomiton kierto eikä ovista näy ja kp 24. Viime kuussa tuli kyllä ovis ilman clomeja. Nyt pähkäilen että söisinkö niitä seuraavassa kierrossa vaiko en. Yk 7 menossa ja pian vaihtuu 8 :/ Vaikeaa päättää, kun en sitten kuitenkaan tiä auttaako ne clomit vai missä vika kun raskautta ei näy ja kuitenkin parhaimmat päivät on hyödynnetty eikä toisaalta mitään suurempaa vikaa pitäis olla..

Niin ja ihmetteln kun ovistestit on näyttäneet jo ainakin pari vkoa selkeää viivaa mutta ei kuitenkaan vielä mitään plussaksi luettavaa. Tänään aamusta ehkä tummin viiva tähän saakka, joten jos se ovis nyt vasta tulis niin ei taitais olla raskautustoivoa enää näillä kiertopäivillä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips, olen aloittamassa clomit ensi kertaa elämässäni ja haluaisin kysyä siihen liittyen, että syödäänkö clomien kanssa yleensä mitään keltarauhashormonia? Minulla on aina kauhean ohut limakalvo, mutta silti nyt ei ole määrätty mitään keltarauhashormonia syötäväksi clomien kanssa... Onko se yleistä? Vai onko käytäntö olemassa siitä syystä, että nähdään, tapahtuuko ovulaatiota?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saaqa: Oliko clomeja määrännyt lääkäri tietoinen ohuesta limakalvosta? Se kun jos clomit ohentavat entisestään ohutta limakalvoasi niin ei taida olla ovulaatiosta hyötyä jos ei ole minkäänlaista kiinnitysmispintaa sitten kohdussa.

 

Meillä nyt taas jännätään ja toisaalta ei jännätä, CB:n ovistesti hymyili nätisti kp16 ja lämmöt nous kp18, MUTTA lämmöt olivat kohollaan neljän päivän ajan, jonka jälkeen notkahti 0,2astetta alaspäin (eli on nyt puolväliä normilämmön ja kohonneen lämmön väliltä). Tuo lämmön aleneminen kun ei vissiin kovin hyvää lupaile :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkäri on siis tietoinen ohuesta limakalvosta.... että en tiedä mitä tässä oikein tapahtuu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt clomit toista kiertoa käytössä. Viimeksi ei ollut 1 tbl:n annoksella mitään vastetta: ultrassa kp13 näkyi onnettomia 7 mm:n kokoisia folleja. :girl_mad: Nyt uutta yritystä kahdella tabletilla päivässä. Onkohan jotain merkitystä ottaako ne kerralla vai kahdessa annoksessa?

 

Mullekin on Saaqa ultrien yhteydessä mainittu tuosta ohuesta limakalvosta, eikä ole annettu keltarauhashormonia. Tai tuon epäonnisen folliultran jälkeen käskettiin aloittaa Terolut, koska ilmeisesti kierto olisi muuten venynyt ties kuinka pitkäksi, mutta muutoin ei. En kyllä oikeastaan edes tiedä, kuinka paksu limakalvon olisi hyvä olla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos oikein muistan niin pitäis olla ainakin yli 5mm. Mulla oli kp14 9mm ja lääkäri totesi sen olevan hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, no onpa kummaa. Mullakin oli viimeksi 9 mm kp 13 ja lääkäri oli sitä mieltä, että on tosi ohut taas. En sitten huomannut kysellä tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni 8-10mm paksu limakalvo on otollisin ottamaan alkion vastaan, ja sitä parempi mitä lähempänä tuota 10mm. Ja olisko ollut jostain 14mm ylöspäin sitten paksuus voi taas jo heikentää raskautumismahdollisuutta. Ja nämä siis ne paksuudet jotka olis käsillä juuri ovulaation aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin seurannassa jossa todettiin, että 1tbl ei kasvata minulla folleja eli nyt vedän samaan syssyyn 2tbl päivässä ja ensiviikon torstaina taas seurantaan. Kakki follit olinyt noin ysin luokkaa jja limakalvo 5mm.....

 

Ehkä nyt sitten saisin sen kaivatun ovulaation.

 

Jos ultrassa ei mitään näy niin käynnistellään välissä taas teroilla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syötkö siis samaankiertoon nuo uudet kaks tablettia? Mietin vaan kun mulla jäi purkkiin 3 clomia ja seuraavassa kierrossa ois jo tarkotus siirtyä femareihin nii nuo jäis turhaan nurkkiin pölyttymään et onko siitä jtn haittaa jos ne nyt söis. Periaattees kyl näyttää siltä et clomit ei muhun tehoa eli ei luulis olevan haittaa mut ei hyötyäkään mut jos kokeilis :D mut mietin et voiko se jotenki sekottaa kiertoa.. Nyt siis kp 14 ja eilen suurin folli oli 12mm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin vedettiin samaan syssyyn. Eli ensin kp3-7 1tbl ja kp 12-16 2tbl. Ja nyt sitten ultrassa näkyi 1folli joka on sen 16mm eli pitäisi varmaan irrota loppuviikosta! JEEEEEE!

 

Mitenkäs kun mun limakalvo on vain 4,6mm enää..... Annetaankohan siihen jotain? :o Torstaina seuraava lääkäri... Kai voin todeta että clomit ohentaa mun limakalvoa.

 

KiiaS En usko että tuo 3 pilleriä tekee ihmeitä..? Itse en ehkä söisi..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii ei mulla oo juuri mitään toivoa et ne mitään auttais mutta jos niistä ei oo mitään haittaa nii haluaisin tehdä kaikkeni et jos oiski vähän hyötyä mutta kun ei oikein googletuksellakaan oo löytyny aiheesta mitään.. enkä tietenkään lääkärillä olessa muistanu koko asiaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs kun mun limakalvo on vain 4,6mm enää..... Annetaankohan siihen jotain? :o Torstaina seuraava lääkäri... Kai voin todeta että clomit ohentaa mun limakalvoa.

 

Kyllä tuosta kannattaa lääkärissä mainita ja kysellä siihen apua, kun tosiaan onhan se tossa nyt ohentunutkin ja muutenkin on jo alle suositellut paksuuden.

E-vitamiinin ainakin pitäisi auttaa ja greippimehukin on mielipiteitä jakava kikka limakalvon ylläpitämiseen/parantamiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos/kun clomifenia on syönyt sen (maksimin) 6kk putkeen miten pitkä on tauko/väli joka ennen uudelleen syömistä suositellaan pidettävän? ja miten pitkiä/lyhyitä välejä olette pitäneet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin... Kävin siellä lääkärissä tänään ja se ei osannu sanoa onko folli irronnu vai surkastunu... Ens viikolla sitte verikokeisiin ni sit pitäis selvitä mitä on tapahtunu. Jos on irronnu niin vaihdetaan Anazol lääkkeeseen koska clomit ilmeisesti ohentaa mun limakalvoa. Mutta jos ei oo irronnu ni jatketaan clomeilla, koska sit se limakalvo ei oo paksuuntunu siitä syystä et se folli ei oo kasvanu tarpeeks isoksi. Tiistaina se folli oli siis 16mm ja tänään näky joku epämääräinen 19mm x 13mm tyhjentyny/surkastunu folli. Mutta taas saa odotella. 

 

Limakalvo oli tiistaina 4,6mm ja tänään 6mm. Mitä se tarkottaa? On se kuitenki kasvanu, mutta ei tarpeeksi. Ei siihen kai voi oikein kiinnittyä. Mutta oisko ovulaatio voinu tapahtua, kun se on kuitenki vähän kasvanu? hmm.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En kyllä osaa tuohon limakalvo/ovisasiaan sanoa mitään, mutta ohuelta se kuulostaa. Harmi juttu, tämä odottelu on kyllä tylsää.

 

Kävin itsekin tänään (kp 10) uä:ssä ja mitään johtofolleja ei taaskaan ollut eli clomit saa jäädä. Lääkäri ihmetteli kuitenkin, että toisessa munasarjassa saattaisi olla keltarauhanen. :o Limakalvokin oli tosi hyvän näköinen. Tajusin, että mulla oli lauantai-iltana tosi kovat toispuoleiset kivut ja aloin sitten pohtia, oisko se voinut olla ovis. Mutta se olisi ollut jo kp 4 (-5). Ei kyllä pysty taas tajuamaan tätä kroppaa... :girl_sigh: Odottelua täälläkin siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa katottiin munasarjat eilen (kp10) aukkarin yhteydessä ja näytti siellä taas jotain tapahtuvan, toisella puolella oli 12,3mm folli ja toisella puolen 3kpl n.10mm folleja. Noista kolmesta tuskin yksikään jaksaa kuulemma kasvaa tarpeeksi suureksi, mutta toisen puolen follilla on mahdollisuuksia.
Nyt sanoi tua lääkäri mullekin että limis on ohut ja puheli lääkkeen vaihdosta jos clomi pahasti heikentää limistä. Tosin olihan se kuitenkin 5,3mm ja todennäköisesti ovis tapahtuu vasta n.viikon päästä että eiköhän se limakalvokin ehdi paksuuntua (mikäli siis on paksuuntuakseen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toivotaan, että folli ja limakalvo jaksaisi kasvaa! Onhan toi 12,3 mm ihan kohtuullinen kai kuitenkin. :) Mikäs lääkevaihtoehto sulla olisi sitten seuraavaksi edessä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu toivotaan, en ainakaan vielä itse menettänyt toivoa :)

No se lääkäri mainitsi siitä ohimennen aukkaria tehdessä ja mä odotin vaan mitä sanoo johtimista ni meni sen lääkkeen nimi ihan ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liityn keskusteluun, mutta alkuun vähän taustaa. Yritystä takana kohta kaksi vuotta. Saldona keskenmeno 12/2011 ja kohdunulkoinen 05/2013, jonka seurauksena vasen munanjohdin jouduttiin poistamaan. Molemmat epäonnistuneet raskaudet lähtenyt aluille luomuna. Mulla pco -tyyppiset munasarjat, jonka vuoksi ovuloin hyvin harvoin. Ylipainoa jonkin verran, olen tosin onnistunut vajaassa vuodessa pudottamaan painoa 16kg.

 

Nyt käynnissä ensimmäinen clomifen kierto. Söin kp 5-9, minkäänlaisia sivuoireita ei tullut. Tänään kp 10 seurantaultrassa oikealta löytyi 10mm follikkeli, limakalvo 6,5mm. Lääkärin mukaan vaste ok, toki olisi saanut folli olla vähän isompi. Tuntui kuitenkin olevan sitä mieltä, että mahdollisuuksia ovultaatioon on. Sunnuntaina suositteli aloittamaan ovulaatio testauksen. Jos/kun raskaus ei tässä kierrossa ala, clomit seuraavaan kiertoon kp 3-7 ja ultra pari päivää myöhemmin.

 

Vaikka tulos ei nyt ihan paras mahdollinen ollutkaan, jotain saatiin sentään aikaiseksi ja jonkinlainen toivonkipinä on pitkästä aikaa syttynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now