dizo

Clomifenien toimiminen

690 posts in this topic

Eilisten (kp17) kipuilujen mukaan oikeanpuoleisessa munasarjassa tapahtui taikoja, jotenka kyllä se kp10 ollut 12,3mm folli jaksoi itsensä kasvattaa "täysikasvuiseksi".
Limoista ei nyt sit tosiaan tiedä, mutta eipä tässä taas auta kuin ootella seuraavat pariviikkoa toivoen parasta ja peläten pahinta.

Mutta tosiaan (ainakin tässä vaiheessa) ovulaation tapahduttua tulee aina hyvin huojentunut olo, se tunne kun tajuaa että kroppa voi sittenkin toimia niinkuin pitää (vaikkakin lääkkeillä) on aika mukava :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno juttu, toivotaan, että johtaa muuhunkin positiiviseen! :)

 

Mäkin olen yrittänyt tikuttaa ovista vielä nyt tässä kierrossa, kun ultrassa oli niin epämääräisiä löydöksiä. Omituisia alavatsatuntemuksia on ollut jo useita päiviä, jotka mut ylipäätään sai testailemaan. Testit kuitenkin näyttää aina ja edelleen sitä samaa haaleaa viivaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedetäämpäs tämäkin riemu pois kaiken muun ikävän keskellä... eipä ne kivut sitten mitään vissiin meinanneetkaan, lämmöt eivät meinaan ole nousseet mihinkään. Elikkä kierto 3. clomeilla menossa ja ei ovista. Eilen aloin napsimaan teroja, jotta pääsee seuraavan kierron alkuun suht ajallaan. Seuraava onkin sitten meidän viimeinen mahdollisuus tällä hoitokeinolla :girl_sad:

Edited by Emilia88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näyttää siltä, että mun follikkeli jaksoi jatkaa kasvamista. Tänään kp 18 ja ovulaatiotesti näyttää vahvaa plussaa! Merkkejäkin löyty eli nippailee munasarjan kohdalla, nännit kipeet ja limatkin löytyy. Sit vaan odotellaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muoks. Otetaanpa sittenkin pois täältä ja siirretään "millaisessa tilanteessa clomit määrätty" ketjuun  :)

Edited by marsipaanimakeinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, ensimmäinen kierto ei tuonut tulosta. Odotukset toisen kierron suhteeen korkeella, koska ensimmäisessä ovulaatio saatiin aikaan. Seurantaultra tällä viikolla ja munasarjoissa ei ollut tapahtunut mitään, mitä v****a?? Usko lasten saannin suhteen taas kadonnut. Me ei ilmeisesti saada ikinä lasta, edes sitä yhtä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoitanpa nyt sit itsekkin tänne ensimmäistä kertaa. Meillä lapsettomuushoidot aloitettu syyskuussa 2013 clomifenilla. Ensimmäisellä kerralla clomit tuottivat yhteensä kahdeksan munasolua, joten sain vielä clomien jälkeen pistettäväksi gonal-f:n. Noh gonal-f olikin toiminut, tosin aiheuttaen minulle hirveitä sivuoireita ja sain pregnylin laitettavaksi seuraavana päivänä. Tulos oli kuitenkin negatiivinen. Toiselle kierrolle masennun toidella pahasti sillä epäonnistuminen oli todella kova pettymys. Toinen kierto oli tarkoitus myös mennä clomifenilla. Olivat tällä kertaa toimineet oikein, kohdunlimakalvo oli 7 mm ja follikkeleita oli kaksi. Kuitenkin sain lisäksi menopur pistoksen kahdelle päivälle ja tämän jälkeen pregnylin. Tulos negatiivinen. Nyt on menossa kolmas ja viimeinen clomi kierto ja toiveet eivät ole korkealla. clomien perään piti pistää jälleen tuo menopur ja ultrassa näkyikin noin 6 mm limakalvo ja yksi 19 mm follikkeli. Nyt pitäisi vielä viikon verran odottaa ennen kun voin tehdä testin.

 

Haittavaikutuksia clomeista ei ole ollut, mutta en vain usko niiden toimivan meidän kohdalla joten en odota tältäkään kierrolta mitään ihmeellistä. Pettynyt olen sillä uskoin tämän olevan meille se oikea lääke. Noh katsotaan nyt kuitenkin mikä se tulos on. Tosiaan meillä diagnoosina oli PCOS ja sen takia sitten clomit sain .

 

Mutta tosiaan jos nyt tulos negatiivinen niin clomit jäävät meillä pois. 

 

Katsellaan sitä raskaustestin tulosta sitten reilun viikon päästä. Tsemppiä teille muille! Toivottavasti muilla clomit toimisivat paremmin :)

Edited by pilvilinna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisin kysynyt Clomeihin liittyen tuosta yöhikoilusta, jota näyttää monella olevan sivuvaikutuksena. Mikä sen aiheuttaa? Estrogeeni? Mulla ei pillerien jälkeen lähtenyt kierto toimimaan kuin 4/10 Tetolutin jälkeen. Nyt olen tikuttanut ovista pari päivää, mutta viivat ovat täysin olemattomia ja olenkin ihan vakuuttunut että tämäkin kierto venyy ja epäilen myös että tuskin ovuloin. Tänään kp 10/?. Mutta siis asiaan: tuota yöhikoilua mulla on ollut vaihtelevasti siitä asti kun ehkäisy jäi pois. Eikö sen pitäisi olla ikäänkuin hyvä merkki jos Clomitkin sitä aiheuttaa? :) Vai onko mun kroppa vaan totaalisen sekaisin..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clomihan ovat ns. antiestrogeeniä eli ne estävät tai vähentävät estrogeenin vaikutusta. Tarkoituksena kaiketi on, että oma estrogeenintuotanto tehostuu tilapäisen vähenemisen vaikutuksesta. Käsittääkseni ne kuumat aallot ym. sivuvaikutukset liittyvät juuri tuohon estrogeenin vähenemiseen. Mutta varmasti yöhikoilua ja kaikkea epämääräistä voi olla ihan ilman kroppahäikkääkin. Mä ainakin olen hikoillut niin öisin kuin päivisinkin huomattavasti enemmän sen jälkeen, kun lopetin e-pillerit.  <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi!
Sain clomit, kun oma kroppa ei ovista meinaa saada aikaseksi. Tänään kävin seurantaultrassa (josta gyne ei puhunut mitään), koska halusin tietää kuinka nuo ovat minulla toimineet. Tänään menossa kp12. No siellä oli 17mm folli ja limakalvo hyvä! Jeij! Kierrot ovat muuten olleet reippaasti yli 30 päivää ja nyt gyne sanoi, että ovuloin viikon sisällä, eli kiertokin lyhenee edes hieman :) Sain luvan käyttää clomeja vielä yhden kierron verran (siis yhteensä 2 kiertoa) ja sitten kokeillaan taas, mitä se oma kroppa sanoo.

Nyt jännäillään mitä tapahtuu! Positiivisia tsemppauksia kaikille ja onnekasta vuotta 2014! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi jolla clomit toimi heti ekasta kerrasta kun niitä kokeilin, ja pian on vauveli tulossa maailmaan :)

Tsemppiä kaikille clomittarille!

Ja itsellänihän tuli oikein turbo-ovis clomien kanssa joskus kp 16, seurantaultria ei ole täällä päin ollenkaan, mutta raskauduttuani pääsin neuvolan kautta varhaisultraan, jossa varmistettiin onko alkioita yksi vai enemmän ja onko kaikki kunnossa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)Hei, tässä olisi uusi keskustelija.

Olen 37v, mieheni on 42v. Lasta on yritetty 8 vuotta ja nyt on kyssillä aloitettu tutkimukset ja hoidot.

Clomifenit aloitin joulukuussa ja nyt odottelen lähipäivinä uutta menkka ja clomifenkierosta, tässä kierossa olisi myös tuubauä ja samalla katsotaan vastine clomeille, kp 9-11. Missä kierossa teille on yleensä tehty tuubauä ja vastine clomeille, onko se yleensä just toi 9-11 kp ?

 

Viime kierossa tuli clomeista päänsärky ja ovulaatiokivut jatkui menkkoihin asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie pelkäsin noita clomien sivuvaikutuksia paljon, kun luvin niistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla kontrolliultra on ollu kp 11-13.

 

Esikoisen raskaus ei helpottanu pcos:ää, joten clomit taas käytössä toista yrittäessä. Ja jälleen iski toisessa clomikierrossa kystaruptuura, joten aika samalla kaavalla menee kun ekalla kierroksella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli myös kontrolliultra kp 11-13.

 

Kahdessa clomikierrossa ultrattiin ja koska kaikki näytti niissä ok, yksi folli kehittyi, jatkoin vielä kolme kiertoa ilman seurantaa. Clomeista ei ollut apua meille.

 

mimmmii, mikä on kystaruptuura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi jolla clomit toimi heti ekasta kerrasta kun niitä kokeilin, ja pian on vauveli tulossa maailmaan :)

Tsemppiä kaikille clomittarille!

 

Täällä samankaltainen tarina.

 

Saimme clomit yhteen kiertoon "testaukseen". Yksi johtofolli saatiin pikkuannoksella aikaiseksi ja mikäli ovis onnistuttaisiin tikuttamaan, jatkettaisiin clomeilla yhteensä viisi kiertoa. Mikäli ei, seuraavassa kierrossa siirryttäisiin pistoksiin, eikä clomeja yritettäisi uudelleen annoskokoa muuttamallakaan. Noh, pettymys oli karvas, kun ovistestit näytti kaikki miinusta (alkoi jo vahvistua, mutta jäi puoleen matkaan), mutta niitä menkkoja ei sitten alkanutkaan kuulua - olinkin ovuloinut ja ekasta clomikierrosta tuli plussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Määrätäänkö julkisella puolella clomit automaattisesti jos hakeutuu hoitoihin? Tai jo ennen sitä? Kun mun mielestä oli vähän hämmentävää kun mun hyvälle ystävälle määrättiin clomit (tästä aikaa jo yli 10vuotta) vaikka vika oli ihan selkeästi miehessä. Lääkäri ei ollut sanonut mitään syytä miksi ne määräsi, totesi vain että jospa näistä olisi jotain apua. Eipä niistä mitään apua ollut, niinkun arvata saattaa. Tässäkin tapauksessa oli kuitenkin iham selvää että vika on miehessä, niin mun mielestä se on ajan hukkaa jos ne kuitenkin määrätään...

 

Mietin vaan tässä omia alkaneita tutkimuksia että kuinkahan käy. Ollaan kyllä yksityisellä puolella mutta kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä piti olla julkisella puolella miehet tutkimukset tehtyinä ennen kuin mun tutkimuksia edes aloitettiin. Ja clomeja ei ois otettu varmaan ollenkaan (tämmönen käsitys mulle lääkärin puheista ainakin jäi) ellei häikkä olis ollut selvästi ovuloimattomuus.

 

Ja eikös clomeja voida määrätä myös miehille? Muistelen lukeneeni clomien lääkeselostuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä munkin mielestä clomeja määrätään myös miehelle.

 

Meillä tutkimukset aloitettiin nimenomaan tuolla miehen näytteellä ja sen perusteella sitten mietitään jatkot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika jännä miten noita clomeja määrätään eri tavoilla, johtuskohan ihan hoitopaikasta.

Kun mä sain clomifenit vahvistamaan omaa ovulaatiota, mutta tuttava taas ei saanut.

Onneksi noi lääkkeet ei aiheuttanut mulle muuta oireita kuin päänsäryn, sen nyt ainakin kesti hyvin.

 

Torstaina käytiin inseminaatiossa, nyt sitten saa odottaa pari viikkoa olisko tärpännyt. :)

Edited by Tiiteli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa! Oon lueskellut ketjua ja yrittänyt ymmärtää näitä asioita.. Haaveilen siis clomeista yksityisen kautta. En tiedä vielä antavatko, mutta haluaisin ensin selvittää muutamia juttuja.

 

Olen ymmärtänyt että kun määrätään clomit (yksityisellä) niin he haluavat seurantaultran/ultrat, monisiköraskauden takia. Eli he haluavat nähdä, miten rakkulat ovat kehittyneet. Mitä jos tulee tilanne, että rakkuloita on monta? Tuleeko yhdyntäkielto? Voiko lääkäri vaikuttaa lääkkeillä tms. siihen paljon niitä tulee?

Tarkoitan vain, onko seurantaultra sitä varten, että lääkäri voi kieltää yhdynnät ettei vain hedelmöity monia rakkuloita? Vai onko siinä vaiheessa vielä jotain tehtävissä?

Osasinkohan artikuloida nyt ajatukseni oikein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Varmaan riippuu miten monta rakkulaa on kasvamassa. Ittellä yhdessä clomikierrossa kasvoi yhet rakkulat per munasarja, ja lääkäri sanoi että on kaksosriski. No plussaahan siitä ei tullut, mutta luulen että yhdyntäkielto olisi tullut mikäli rakkuloita olisi ollut vieläkin enempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmiko: Minulla lähti clomeilla kasvamaan yhteensä kahdeksan rakkulaa, ja sain sitten gonal-f:n jonka avulla saatiin kaksi kasvamaan muita suuremmiksi ja loput sitten surkastuivat pois :) Eli kyllä sitä jonkin verran kai voi lääkkeillä säädellä.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now