fragolina

Lempimerkkisi

189 posts in this topic

Hennesistä, Name It:stä ja Lindexistä on pääsääntöisesti :). Ulkovaatteissa olen suosinut reimatec:ä :).

Edited by Rinsessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lempimerkki olis Ida T mut eihän meillä oo kuin muutama sellainen vaate. Käytössä kaikki värikkäät vaatteet ja merkit. Ei turhan vaaleanpunaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eniten olen jotenkin tällä hetkellä tykästynyt Lindexin valikoimaan, seuraavana tulee sitten H&M ja NameIt. :) Ulkovaatteista suosin ReimaTeciä joskin vauvalle on karhupukua ym. muualtakin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käytössä on eniten H&M, Lindex, KappAhl, sitten Citymarketin ja Tokmannin liikkeissä olevia merkkejä. Nämä siis ihan siitä syystä, että niitä täältä ja lähistöltä saa. Valitaan aina kuosien ja mallien mukaan, eli ihan mikä silmää sattuu miellyttämään.

 

Sitten lisäksi on toki Me&I, L&B:n yms. vaatteita, joita on vaatekutsuilta tullut tilailtua. Juuri tilasin pari vaatetta Kameleont Designilta. Kaikki ihanat värikkäät kuosit miellyttää, en halua pukea poikaa vaan siniseen ja tummiin väreihin, vaikka niitäkin toki läytyy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisävaatteet ovat enimmäkseen Ej Sikke Lej, Polarn O Pyret ja H&M. Olin yllättynyt miten laadukkaita Hennesin lastenvaatteet ovat, sillä omat vaatteeni sieltä ovat nukkaantuneet ja menettäneet muotonsa ja värinsä nopeasti.

 

Ulkovaatteita on ainakin Ticketiltä ja Ver de Terreltä. Olen myös tykästynyt Molon ulkovaatteisiin.

 

Ostan noita tyyriimpiä merkkejä lähes aina nettikauppojen alennusmyynneistä. Täyden hinnan maksan vain jos vaate on aivan mielettömän ihana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tykkään paljon next-vaatteista, mutta niitä ei suomesta saa :( onneksi tuttu myy käytettynä niitä :)

 

me&i:ssa tykkään noista haalareista mitä niillä on, missä on pepussa kuva :))

 

tutassa jotkut on ihan kivat, name it:llä on kivoja vaatteita, mutta ainakin bodeyssa olen huomannut sen, että jos koko on esim 62, ja lapsi 63 cm niin mahtuu huonosti päälle :) sama vika on lindexin bodeilla :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä lempimerkkejä on Lindex, Småfolk ja Me&I. Sitten tulee ehkä H&M, KappAhl ja Benetton. Tosin Hennesin isojen poikien vaatteista en tykkää, ainoastaan baby-mallistosta.

 

Lindexiltä tulee ostettua eniten, aika paljon on myös Meandia. Joitain kappaleita on L&B:tä tullut lähinnä lahjaksi, samoiten Tuttaa lahjaksi, Name Itiä. NIin ja Metsolan vaatteista tykkään. Ulkovaatteista tykkään Ticket to Heavenista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvanvaatteita odotusaikana shopanneena mun suosikki on ollut Petit Bateau ja Jacadi. Suomessa kaydessani tykkasin NameItista ja Lindexista. Kayttokokemusta ei viela ole :rolleyes:

 

Muoks. Lisataan viela Mamas & Papas :grin:

Edited by Annick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei oikeastaan ole sellasta merkkiä joka ois pitkästi yli muiden, paitsi Lindexin velourhousuja on hirveesti. Ne on vaatekaapin perusjuttuja :)

 

Name Itista meillä on aika huonoja kokemuksia, kahen pesun jälkeen aika hirveen näkösiä. Toki nämä vaatteet ovat olleet voimakkaasti kuvioituja.

 

Tuttaa meillä on aika paljon johtuen lähinnä siitä että tässä lähellä sitä on paljon tarjolla. Mutta ei niitä ihan haaleita kuoseja, vaaleankeltasta ja sellasta, ei kiitos. Tutan laatuun olen ihan tyytyväinen. Yöpuvut on huippuja.

 

Dunsin bodyja on muutama vasta otettu käyttöön ja pidän hirveesti niiden kuoseista. Saa nyt nähä miten ne kestää..

 

Lindexistä tulee ostettua kaikkea mahdollista ihanaa kun on niin halpoja. Mut jotku haalistuu aika nopeasti. Kuoseista pidän!

 

KappAhlista kotiutuu aina joskus jotakin, housuja yleensä, bodeja ei niinkään.

 

Jny-designin kuosit iskee ja kunnolla, mutta käyttökokemusta ei hirveästi vielä ole. Vaatteita senkin edestä ;)

 

Mololla on kans paljon sellaisia pakkosaada kuoseja ja tuntuvat ihan laadukkailtakin! Miinusta vaan hinnasta..

 

Moonkidsin bodyt on ihanan pehmosia, niistä tykkään.

 

H&M tulee ostettua aikalailla perusvaatetta ku en hello kitystä tykkää ja siellä on aika paljon niitä tytöille.

 

Benettonista tykkään ulkonäöllisesti paljon!

 

Liandlo on IHANA! Ja kangas ihanan pehmeää. Tätä meille lisää..

 

no ei nyt muuta tuu mieleen.. Mini A Turekin on kestänyt hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aika paljon kierrätyksen kautta tulleita H&M-perusbodyja, jotka on edelleen tosi hyvässä kunnossa. Samoin KappAhlin yksiväriset vaatteet on säilyneet hyvinä. Lindexin velourhoust on olleet ahkerassa käytössä.

 

Myös Name It:n yksiväriset bodyt on kestäneet hyvin käyttöä. Name it -vaatteet on yleensä vaan väritykseltään hyvin stereotyyppisesti/tylsästi erilaisia punaisia ja sinisiä.

 

Småfolkin printtivaatteet ovat yllätyksekseni haalistuneet hyvin voimakkasti ihan muutamassa pesussa. Kangas tuntuu myös tosi "löysältä" ja venähtää nopeasti päällä ollessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun mielestä Småfolkin laatu on huonontunut tässä viimeisen vuoden aikana. Aikaisemmin vaatteita sai pestä ja pestä, eikä kulumaa ollut minkäänlaista. Nyt uudemmat ovat haalistuneet jo muutaman pesun jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisävaatteita on vähän joka merkkistä... Hoikalle tytölle Name It bodyt oli tosi hyviä. Kapeita ja joustavaa kangasta. Lisäksi ne meni tuon joustavuutensa kanssa todella pitkään päällä! Joku koko 62 meni vielä kauan 74 vaatteitten kanssa samaan aikaan. Ja 74 taas vastaavasti meni vielä pitkään, kun muissa oli siirrytty 80 kokoon.

 

Hyviä on olleet myös Lindexin, Kappahlin, H&M:n ja Prisman vaatteet. Mutta Lindexin ja H&M:n bodyt on kyllä toisinaan jääneet nopsaan pieniksi. Vaikka olisivatkin siis sitä kokoa, mitä muutenkin käytetään. Ellokselta on myös paljon vaatteita ja ainakin Vertbaudet (meniköhän oikein...) on ollut hyvä merkki.

 

Benettonin ja Zaran vaatteet on myös olleet tosi hyviä. Niitä on saatu lahjoina lähinnä. Itse en ole raaskinut ostaa kovin hintavia sisävaatteita lyhyen käyttöiän vuoksi.

 

Ulkovaatteissa sitten taas on panostettu enemmän ja toistaiseksi hyviä kokemuksia on Ticketistä ja Reimasta. Talveksi on Po.P:n vaatetta. Kengissä Kavat on suosikki, mutta talveksi on kokeilussa myös Kuomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Ainakin meidän Småfolkin bodyissa on ohjeellisena pesulämpötilana 30 astetta mikä on musta ihan käsittämätön lastenvaatteille eikä meillä ainakaan voida sitä noudattaa. Tiedä sitten johtuuko tuosta toi meilläkin näkyvä nopea haalistuminen, mutta hölmö juttu yhtä kaikki.

 

Mäkin tykkään kyllä kovasti Småfolkin ja Dunsin kuoseista, mutta niitä ylikapeita hihansuita inhoan syvästi. Mielestäni ton hintaluokan vaatteissa pitäisi toimivuuskin olla ihan huippuluokkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

tutassa jotkut on ihan kivat, name it:llä on kivoja vaatteita, mutta ainakin bodeyssa olen huomannut sen, että jos koko on esim 62, ja lapsi 63 cm niin mahtuu huonosti päälle :) sama vika on lindexin bodeilla :))

 

Oli pakko tuohon kommentoida, kun pisti silmään, että meillä on 66cm pitkä tyttö ja nyt on juuri sopivia 62cm lindexin ja nameit:n vaatteet :D Eli riippuu kyllä näköjään niin paljon lapsesta :)

 

Muuten itse aiheeseen vastaus, että meillä on aika paljon mitä sattuu; nameit, h&m, lindex, kappahl, tutta... Ei mitään yksittäistä merkkiä ja en toki ostakkaan itse juuri koskaan vaatteita, kun ollaan saatu niin paljon kierrossa ja lahjaksi. Mutta silmää miellyttää eniten yleensä h&m;n vaatteet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mäkin tykkään kyllä kovasti Småfolkin ja Dunsin kuoseista, mutta niitä ylikapeita hihansuita inhoan syvästi. Mielestäni ton hintaluokan vaatteissa pitäisi toimivuuskin olla ihan huippuluokkaa.

 

Lisäksi Dunsin paidoissa ja mekoissa on niin tiukat kaula-aukot, ettei niitä saa meidän tytölle päälle ilman taistelua. Eikä tytön pää ole edes kovin iso. Nyt ovat siis meidän Dunsin vaatteet lähes käytttämättöminä laatikonpohjalla. Pienempiä kokoja on tosin tarjolla kietaisumallisina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun suosikkeja Suomessa on: Zara (voisin tyhjentää aina koko osaston jos vaan lompakko antais myöden) ja Benetton - ulkovaatteista P.O.P.

Ulkomailla suosikit on: Jacadi (ehdoton suosikki!!), Caramel Baby & Child (tosin sen verran hintaa että ostan vaan alesta) ja Ralph Lauren. Niin ja Little Duckling on myös ihana!!!

 

Tykkään ehkä enemmmän klassisista, "vanhanajan" lastenvaatteista. Retroa on ollut ehkä ihan vaan muutama vaate, mutta ne ei vaan mun mielestä sovi meidän pojalle (kun olen tottunut näkemään toisenlaisissa vaatteissa) enkä ole väkisinkään viitisinyt vaikka ihan hauskoja nekin on. H&M Nalle Puh vaatteet ei iske ollenkaan (vaikka Nalle Puh muuten on ihan söpö), eikä muutenkaan liian värikkäät ja voimakkaat printit. Poikkeuksena jotkut P.O.P. jutut. Lindexin mallistoihin olen myös melkosen kyllästynyt. Name It:iä oli käyttövaatteena pojan ollessa vauva, mutta nyt ei nekään enää nappaa.

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun suosikkeja Suomessa on: Zara (voisin tyhjentää aina koko osaston josa vaan lompakko antais myöden) ja Benetton - ulkovaatteista P.O.P.

Ulkomailla suosikit on: Jacadi (ehdoton suosikki!!), Caramel Baby & Child (tosin sen verran hintaa että ostan vaan alesta) ja Ralph Lauren.

 

Tykkään ehkä enemmmän klassisista, "vanhanajan" lastenvaatteista. Retroa on ollut ehkä ihan vaan muutama vaate, mutta ne ei vaan mun mielestä sovi meidän pojalle (kun olen tottunut näkemään toisenlaisissa vaatteissa) enkä ole väkisinkään viitisinyt vaikka ihan hauskoja nekin on. H&M Nalle Puh vaatteet ei iske ollenkaan (vaikka Nalle Puh muuten on ihan söpö), eikä muutenkaan liian värikkäät ja voimakkaat printit. Poikkeuksena jotkut P.O.P. jutut. Lindexin mallistoihin olen myös melkosen kyllästynyt. Name It:iä oli käyttövaatteena pojan ollessa vauva, mutta nyt ei nekään enää nappaa.

 

vähän kuin omasta suustani. kiitos kovasti Jacadin löytymisestä :)

 

 

hello kittyt, bamset ym jää meiltä kyllä kauppoihin niin kauan kuin äiti saa päättää vaatteista. onneksi niitä ei tule edes lahjaksi. myös ällöpinkit ja heleän vaaleansiniset on jääneet kauppoihin.

itsekin ihastuin taannoin Zaran mallistoihin ja aina helsingissä käydessäni on pakko päästä liikkeeseen. samoin kyllä Polarn & pyrettiinkin. tykkään niiden ulkovaatteista, myös jotkut yksiväriset collegeasut ym menee.

muita ulkovaatteita olen kokeillut Reimaa, Ticket to heavenia, didriksonia ja kaikista olen tykännyt. ehkä noista lemppareita silti pop ja didriksons.

 

tytöllä käytin pienempänä paljon Name it:n bodeja niiden kapoisuuden takia. myös Espritillä on jotain kivoja. benettonilta tulee ostettua tytölle paljon kun niiden liike on paikkakunnalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä rakastuin AlbaBabyyn ja niitä aion ehdottomasti hankkia lasten vaatekaappeihin!

Ja sitten Plastisock vaatteet ovat aivan ihanan värikkäitä ja suloisia.

 

Moonkids ribbibodyt ja paidat on kivan näköiset päällä ja Paul Frankin lastenvaatteet ovat hauskoja ja suloisia

 

 

Miks pitää rakastua aina niihin kalleimpiin vaatteisiin :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Name Itin bodyt on mun suosikkeja! Just sopivan mallisia meidän poitsulle eli pitkiä ja kapeita. Toinen suosikki on Lindexin vauvanvaatteet, joissa on aivan ihania kuoseja ja nekin on melko kapeita malliltaan ja usein mielettömän pehmoista kangasta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään Mini rodinin ja Molo kidsin vaatteista, Småfolkilla on kans tosi söpöjä kuoseja. Ostan niitä vain alesta, koska normaalisti ovat aika kalliita. Muuten tulee ostettua H&M:sta ja Lindexistä, yleensä laatu on hyvä ja hinta kohdallaan. Kaikista merkeistä suosikkini on Ralph Lauren, tosin kovin monia vaatteita en merkiltä ole hankkinut, niitä perus tennismekkoja ja neuleita, niitäkin alesta... Varsinkin Suomessa hinta on aika korkea, harmi kun nettikauppa ei ainakaan vielä toimita Suomeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perus Henkkamaukalla ja Lindexillä on eniten mun silmääni miellyttäviä vauvan vaatteita :) Benettonillakin ihania, mutten usein raaski ostaa niitä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Småfolkin ja Ej sikke lejn kuosit ovat ihania, mallit sopii meidän tytölle ja laatu on meidän käytössä ollut hyvää. Olen tykännyt kovasti myös sellaisista pikkumerkeistä kuin Enne ja Muru. Mallistot eivät ole laajat mutta sitäkin kivemmat.

 

Lindexillä on myös kivoja vaatteita, erityisesti heidän velourhousuihinsa olen tykästynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now