Boogie

Hoitolaukku

428 posts in this topic

Mä kävin kotiuttamassa Babymelin Big Slouchy Tweed -laukun (68€). Ihanan näköinen laukku, ja tulen varmasti käyttämään paljon muutenkin kuin hoitolaukkuna. Pitäisköhän ottaa jo käyttöön tässä vauvaa odotellessa... :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauck otti ja hajosi. Ensin hajosi takaosassa ollut hoitoalusta, tai tarkemmin sen "taskun" tarranauha, jossa hoitoalusta oli ja nyt sisäompeleet ovat muutoinkin aivan entiset.

 

Etsinnässä olisi hoitolaukku seuraavilla kriteereillä, olisiko vinkkejä?

 

-Pintamateriaali jotain helposti puhtaaksi pyyhittävää ja vedenkestävää, ts. ei "kaupunkilaukkua". Laukku on usein käytössä soratieympäristössä.

-Irroitettava hoitoalusta

-Riittävästi erillisiä sisätaskuja, ulkopuolella niillä ei niin väliä

-Tavaraa mahduttava useamman vaatekerran, parin pullon, usean vaipan, puhdistuspyyhkeen, ainakin kolmen korviketetran jne verran...eli sellainen, jolla pystyy oikeasti varautumaan usean tunnin poissaoloon kotoa.

-Hinta joitakin kymppejä, ei satasia.

-Laukun saa vaunujen aisaan ilman suurempaa kikkailua, eli Marimekon laukun hihnatyyliin

-Ulkonäkö saa olla "rujo", muttei huutaa "KAKKAVAIPPOJA TULOSSA!" ;)

 

Hauck tuli "perintönä" vaunujen kanssa. Vilkuilin BabyStylen sivustoa, ainakin Brion Go näyttäisi hyvältä mustana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä ostin noilla suht samoilla spekseillä viime vuonna Brion ison hoitolaukun, olisiko ollut jotakin poistuvaa mallistoa. Laukku on tosi siistin näköinen, laadukas, koko on suuri, voi pestä ja pinnan saa puhtaaksi pyyhkimälläkin, paljon erilaisia lokeroita ja taskuja sisällä, erillinen hoitoalusta, irroitettava olkahihna ja saa tarvittaessa kiinni rattaisiin ihan sillä olkahihnalla. Maksoin muistaakseni reilussa alessa about 25 euroa postikuluineen, ovh. oli 79 euron luokkaa. Noita on ollut monessa paikassa eri nettikaupoissa alessa, ja suosittelen lämpimästi myös huuto.netin kautta myynnissä olevia laukkuja (jotkut lastentarvikeliikkeet myyvät usein tuollakin). Ostin itse tuolta huuto.netin kautta, sitä kun muutenkin usein käytän.

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

sen yhden ison mallin nimi oli weekend bag, meilläkin on. se on kyllä liian iso musta tuollaiseen, minä pakkaan sen kun ollaan yökylässä jossain =) muuten ns arkikäytössä on pienempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin oli puhetta reppumallisista hoitolaukuista, linkit ei toiminut enää kuitenkaan. Haluaisin tietty jonkun kivannäköisen ja enemmän vaaka- kuin pystymallisen (onko edes mahdollista..) Nykyisin hoitolaukkuna toimii normi selkäreppu, mutta pohjalta on tosi ikävä kaivaa mitään, usein tyhjennän koko repun. Osaako joku auttaa ja suositella jotain?

 

Ainakin tuon Petunia Pickle Bottomin laukun, josta puhuin tuossa aikaisemmin, saa repuksikin. Se ei ole vaaka-mallinen, mutta neliö sentään.

Edited by Smultron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Espritin musta hoitolaukku. Näyttää ihan tavalliselta mustalta olkalaukulta. Ei todellakaan haluttu mitään pinkkiä hellokitty hörhellystä. Tuota kehtaa mieskin kanniskella, on tilava ja voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen myöhemmin. Hintaa taisi olla 50e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sen yhden ison mallin nimi oli weekend bag, meilläkin on. se on kyllä liian iso musta tuollaiseen, minä pakkaan sen kun ollaan yökylässä jossain =) muuten ns arkikäytössä on pienempi.

 

Juu, samasta laukusta puhutaan. Itse taas pidän kyseistä laukkua usein mukana yhdenkin lapsen päiväreissuilla, ja se todnäk toimii tilavuutensa puolesta hyvin kahden muksun kamojenkin kanssa. Se pienempi Brion käsilaukkumalli on myös hyvä eikä ole liian hoitolaukkumainen, meillä oli myös se pienen tovin, kunnes hajosi (laadusta tuota pienempää ei kyllä voinut kehua...). Arkikäytössä meillä oli alkuun Babymelin laukku, joka osoittautui varsin huonolaatuiseksi, ja nyt ton Brion lisäksi käytössä on Jansportin (Citymarketista) pienempi siisti olkalaukku. Edullisia ja hyviä laukkuja, jotka eivät näytä hoitolaukuilta, löytyy kyllä. Varsinkin, jos hankkii laukkuun erillisen organiserin, niin saa laitettua vähälokeroisempaankin laukkuun kamat järjestykseen (meillä on kolmekin kappaletta, jotka voi kätevästi siirtää laukusta toiseen).

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on toivottavasti piakkoin kotiutumassa Storksakin Elizabeth joko mustana tai quilted black eli tikattuna mustana :give_heart:

 

Vielä kun osaisin päättää kumman haluan?! Quiltedin olen nähnyt livenä Bebesissä (kun alunperin menin sinne ostamaan Olivia-mallia), mutta nyt odottelen että sinne saapuisi se perusmallin sileäpintainen musta Elizabeth, jotta pystyisin tekemään päätökseni!

 

Eihän noita Storksakin laukkuja ole mahdollista hiplata Suomessa muualla kuin Bebesissä ja Tampereen BellaBambinassa?

 

Noin kallis nahkalaukku on pidempi aikainen sijoitus, eikä siis mikään pelkkä hoitolaukku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Löysinkin käytettynä Walnut-värisen Elizabethin! I'm in love!

 

Niin kaunis laukku, että otin hoitolaukun mukaan jopa salille tänään, kun kävin ilman vauvaa tutustumassa sinne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ei ole kokemusta mutta näyttää hyvältä ja fiksulta.

 

Esikoisen osalta meillä hoitolaukun virkaa hoiti Björn Borgin olkalaukku, mutta nyt hommasin (kun hyvä diili osui kohdalle) JuJuBen hoitolaukun. Vaikuttaa tosi näppärältä, suht pieni vaikka imee sisäänsä tavaraa vaikka kuinka. Kesällä sitten viisaampi, toivottavasti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koko ketjua en jaksanut selata läpi, mutta löytyykö kokemuksia Skip Hop tai Elodie Details hoitolaukuista? Molemmilta löytyisi omaa silmää miellyttäviä vaihtoehtoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas tätä. 

 

Meille siis tulossa toinen pieni syksyllä, esikoinen on tuollon vajaa 1½ -vuotias. Tällä hetkellä käytössä on emmaljungan hoitolaukku, joka tuntuu olevan jo ihan reilusti täynnä yhden lapsen vaihtovaatteista ja vaipoista.

Mikä siis olis semmonen aavistuksen reilumpi laukku kahdelle pienelle lapselle, olematta kuitenkaan mikään matkalaukku?

 

MUOKS: Täyttääkö Babymel Amanda em. kriteerit?

Edited by NeNNNi

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeNNNi, en osaa suositella toista laukkua, kannattaa vertailla laukkujen mittoja. Meillä kakkosen ollessa vauva ja esikoinen 1,5v,  kuljetin esikoisen vaihtovaatteita vaunujen tavarakorissa pienessä kevyessä kassissa. Ja äkkiä sitä oppi pakkamaan hoitolaukkuun myös vähemmin tavaraa, kuin mitä oli yhdellä kantanut mukana. Meillä kakkonen oli todella kova pulauttamaan, niin piti saada yksi varapaita itsellekin jos kokopäivän reissuun lähdettiin. Toisinaan autossa oli toiset vaihtovaatteet ja hoitolaukussa yhdet, niin näppärästi sai sieltä käytyä tekemässä vaihdon hoitokassin sisältöön.

 

Meillä oli gessleinin oma hoitolaukku aluksi käytössä ja myöhemmin hommasin OiOi:n hobon. Aika saman määrän nuo tavaraa veti sisäänsä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen katsellut hoitolaukkuja marraskuussa syntyvää esikoista varten ja monet ovat mielestäni liian riemunkirjavia. Marimekolta tykkään tästä weekender-bagista

Marimekko_weekender_blue_035930_SMALL.jp

mutta mietin, että toimisiko tuo hoitolaukkuna? Eli tarvitseeko niitä miljoonia taskuja ja muita oikeasti vai riittäisikö tuollainen tavallinen laukku, jos sinne laittaa sisällä muutaman organizerin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeNNNi: Storksakin Emilyyn ainakin mahtuu tooooodella paljon tavaraa, ja silti se on ihan vielä olkalaukuksi luettava. Yhden lapsen tavaroilla jää väljäksi, kahden tavarat varmasti vetää hyvin, voisin ainakin kuvitella.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli tarvitseeko niitä miljoonia taskuja ja muita oikeasti vai riittäisikö tuollainen tavallinen laukku, jos sinne laittaa sisällä muutaman organizerin?

 

Musta tää riippuu paljon siitä miten on tottunut muutenkin käyttämään. Mulla ei oo koskaan ollut hoitolaukkua, vaan aina vaan tavallisia käsilaukkuja, mutta mulla on muutenkin aina laukussa kaikki tavarat iloisesti sikin sokin siellä isossa osassa, eikä oikein koskaan mitään missään sivutaskuissa tms. Niinpä vauvankin tavarat menee siellä. Tai monesti vauvan tavarat on sellaisessa pienessä pussukassa, sellaisessa ala-asteen jumppapussin tapaisessa :) Taaperon vesipullo ja snackit kulkee ihan vaan siellä muiden kamojen seassa. 

Mutta mulla onkin aina ollut vauvalle ja taaperolle aika vähän tavaraa mukana, kun ei oo pulloja tai tutteja ja vaipankin vaihdan ilman mitään erillisiä mukana kuljetettavia alustoja ym. lähinnä siis pari vaippaa ja jotain ruokaa, jotka nekin useimmiten pidän vaunujen korissa, en laukussa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hyvä tietää, kiitos Lainie! En millään haluaisi ostaa sellaista laukkua, joka huutaa "olen hoitolaukku" vaan jonkun yleispätevän laukun, jota voisi käyttää myöhemminkin ja myös mieheni kehtaisi tuon olalleen heittää. En kuitenkaan halua maksaa laukusta Storsakin verran, joten siksi tuo Marimekko vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä siis olis semmonen aavistuksen reilumpi laukku kahdelle pienelle lapselle, olematta kuitenkaan mikään matkalaukku?

 

MUOKS: Täyttääkö Babymel Amanda em. kriteerit?

NeNNNi: Storksakin Emilyyn ainakin mahtuu tooooodella paljon tavaraa, ja silti se on ihan vielä olkalaukuksi luettava. Yhden lapsen tavaroilla jää väljäksi, kahden tavarat varmasti vetää hyvin, voisin ainakin kuvitella.

 

Mä taas meinasin sanoa, että Emily ei oo mitenkään kamalan iso. Mulla kulkee mukana vauvan tavarat ja esikolle jotain pientä ja aika täyteen tulee. Jos esikolle tarvii enemmän, ei kyllä mahdu. Tai no siis, on käsilaukuksi iso mutta hoitolaukuksi mun mielestä aika normikokoa. :girl_sigh: No jokatapauksessa, Emily ja Amanda on hyvin samankokoiset. Amandassa on vähän enemmän ulkotaskuja, mutta Emilyssä enemmän vetoketjullisia. Ihania laukkuja molemmat mutta jos vähän reilumman kokoista etsii, en hankkisi näkemättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Okei, kiitos vinkistä.. Onneks tässä on vielä aikaa pohtia..  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palaan tähän ketjuun piiiitkän tauon jälkeen!

 

Tuo aiemmin hehkuttamani Storksakin Elizabeth on aivan ihana, mutta ois ehkä silti pitänyt odottaa sen mustan saapumista Bebesiin, kun ei toi hiekan värinen vaan ole mun juttu :( Jos joku haluaa niin se on lähes uudenveroinen, nahka hieman tietysti patinoitunut, mutta todella laadukas nahkalaukku kyseessä! 150e + postit tai treffit pk-seudulla?  

 

Yli puoli vuotta olen nyt käyttänyt vain ja ainostaan Skip Hopin Versa hoitolaukkua, joka on juuri sitä mitä hoitolaukulta kaipaankin! Musta, kaunis, paljon taskuja ja mikä siinä on parasta... Laadukkaat kiinnitysrenksut joilla laukun saa suoraan kiinni rattaiden aisaan todella helposti ja tyylikkäästi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Skip Hopin Duo Deluxe, josta aluksi tykkäsin, mutta nyt tuntuu, että ois voinut valita toisinkin. Kiinnitykset Skip Hopissa on kyllä huiput, mut vaikka tuo on aika ison kokoinen laukku, niin sinne ei mahdu kovin paljon tavaraa tai sitten en vaan osaa pakata sitä oikein. Sillon kun poika oli vastasyntynyt toi laukku toimi jostain syystä paremmin, vaikka sillon tuntu, että tavaraa oli enemmän. Ehkä kaikki tavara silloin oli pehmeetä (harsot, vaipat, vaihtovaatteet). Nyt kun pitäs kuljettaa ruokaa ja nokkamukia niin tuntuu, ettei tuonne mahdu semmosia kovia ja kulmikkaita juttuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksa koko 20 sivuista ketjua kahlata läpi ja tarkastaa löytyykö kysymykseeni vastaus jo joten laitan sen nyt tähän.

 

Eli onko kellään tai onko ollu Littlephantin daybag mallista hoitolaukkua?

 

 

littlephant-hoitolaukku-day-bag-waves-mu

 

 

Miten toimii käytössä? Mahtuuko kaikki tarpeellinen hoitotarvike kassiin helposti ja löytääkö sieltä myös tavarat?

Onko kestänyt käytössä siistinä, hinnan perusteella luulisi olevan laadukas?

Kaikki kokemukset otetaan vastaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now