Boogie

Hoitolaukku

428 posts in this topic

Tule sitten heti kertomaan kokemuksia kun laukku tulee! Jään odottelemaan kieli pitkällä, kun itse olen kuolannut tuota samaa mutta kukkakuosilla - aluksi ihan arkikäyttöön ja sitten ehkä vauvalle... ;)

Mistä tilasit?

 

 

Joopajoo, laukku tuli postissa tänään ja on kyllä suuremman luokan pettymys! Kuvasta poiketen noita etutaskuja ei ole lainkaan, ei myöskään päätytaskuja, ainoa ulkopuolen tasku on hoitoalustalle laukun takana. Sisäpuolella piti olla "two main compartments" eli kaksi isoa osiota, mutta yksihän noita on. <_< Kaikki kolme pientä taskua löytyy sisäpuolelta, oheishärpäkkeitä on sitten kyllä pullopussi, hoitoalusta, kosteuspyyhekotelo ja joku läpinäkyvä, suht kova muovipussukka. Lähetin aika kitkerää palautepostia k.o firmaan, saa nähdä mitä vastaavat, vai vastaavatko mitään. Taitaa lähteä palautukseen koko veska, harmittaa ihan h*lvetisti! :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

*haukkana paikalla*

 

Höh, no johan oli :o - miten ihmeessä ne voi tuollaisella hinnalla myydä jotain ihan kuvasta poikkeavaa? Onkohan malli muuttunut, vai saitko sitten jonkun maanantaiversion?

Nuo taskut oli just se kiva yksityiskohta tuossa laukussa. Hittolainen, täytyykin sitten vaihtaa kuolauskohdetta jos ei lainkaan kuvannäköinen ole... :(

Toivottavasti saat asiallisen vastauksen firmasta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaus palautteeseen tuli kiitettävän nopeasti, vain parissa tunnissa. Näin vastasivat:

 

"We are sorry to hear you are unhappy with your bag. The product description

was the one supplied by the supplier so I will amend it to say there is only

one main internal compartment. I have also spoken to the supplier and

there have been two versions of the Woollen Check bag and you have received

the original one. If you do not like your bag, please return it to us. We

will refund your return postage so please could you use Royal Mail Recorded

Delivery and keep the tracking number until the bag arrives safely here."

 

Tosin en ihan tajua tota postikuluosuutta, ne siis lupaa palauttaa mulle palautuksesta tulevat postikulut, mut millä hiivatilla mä täällä käytän jotain Recorded Deliveryä? Kelpaiskohan ihan meikäläinen seurantakoodi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti tulla päivittämään tilanne, kun oon taas tyytyväinen. :) Laitoin siis edellisen laukun palautukseen viime to (postin mukaan olis menny 8-10 pv sinne päin) ja eilen oli vaihtolaukku jo postissa, hintaerotus hyvitettynä. Tällaiseen vaihdoin ja on tosi hyvän oloinen, me happy! :D (Happybagsin puolustukseksi, olivat päivittäneet tiedot tuosta ruudullisesta laukusta sivuilleen ja lisänneet erikseen sen taskuttoman version, eli palaute meni tosiaan perille. )

 

prd_215002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipa juuri tilattua Babymell Amanda, kun niin kovin moni on siitä tykännyt :) Olisin kyllä ehkä halunnut Ju.Ju.Be:n BeAll laukun, mutta rahat ei nyt siihen riittäneet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo Chochon laukku on ihana! Ja vielä kotimainenkin, vau!

 

Mulla meni nyt hermot meidän liian pieneen (ja rumaan) hoitolaukun virkaa toimittavaan laukkuun, ja tilasin Skip Hop Duo -laukun. Suomalaisista nettikaupoista en löytänyt mustana, joten tilaus tulee Ruotsista. Onko kenelläkään kokemusta tästä laukusta? Päädyin siihen, koska se on mun makuun sopivan simppeli ulkonäöltään ja sopii myös miehen olalle. Oioi:n ja Storksakin laukut olisivat mun supersuosikkeja, mutta nyt en raaskinut maksaa laukusta ihan niin paljoa. Tosin joku naisellisempi laukku vähän houkuttelisi, ehkä kesäksi voisi ostaa sitten jonkun ihanuuden... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin tosi ison laukun. Ja se saisi olla säänkestävä, olkahihnallinen ja ehkä läppäkin voisi olla (ettei lumi/vesi mene sisään). Ei tarvitse olla designia, kunhan ei ihan susiruma ole. Onko ehdotuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamperelaisen Bella Bambinan nettikaupassa on yllättävän paljon Babymelin ja Storksakin laukkuja :)

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on Vauva-lehden lahjalaukku ja sorruin tilaamaan vielä Ellokselta tämän beigen värisenä:

 

vert_3X_70313_3016.JPG

 

Tarjouksen ansiosta hintaa jäi karvan verran alle 20 e, eli eiköhän tuolle sen edestä käyttöä löydy.

 

Ellokselta ei harmikyllä löydy nyt enään tommoista laukkua, halusiin itelleni samanlaisen. Ihana on... Mistäköhän sen löytäisin, ei ainakaan elloksen enttisivuilla ole? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voihan laukku-kuume taas... :girl_smile:

 

Mulla on nyt toi Ju-Ju-Be BeAll ja oon tykännyt kovasti mutta nyt kun lapsia on kaksi ja pitäisi saada kahdet vaihtovaatteet & vaipat & eväät mukaan niin tekee välillä ahdasta. Nyt oon kuolannut Ju-Ju-Be:n Be Prepared -laukkua ja vaihtoehtona Skip Hop Duo -laukkua. Skip Hoppeja täällä ainakin taisi jollain olla, kokemuksia?

 

Kaameesti noi kyllä maksaa :girl_to_take_umbrage2: Mutku mä haluisin... ja voishan ton vanhan sit myydä tai antaa systerille lahjaksi kun veikkaan että olisi käyttöä lähiaikoina. *perustelee itselleen*

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä hoitolaukkuja voi olla useampi kuin yksi. Mulla on 4 tällä hetkellä. Yhtä tosin en tykkää käyttää mutta mies ei anna juuri sitä myydä, vielä ;)

 

Mä voin parin käyttökerran jälkeen sanoa että ihan älyttömän tilava tuo skip hop. Mä ylipakkaan aina kaikkea ja silti laukku on vaan puoliksi täynnä :girl_impossible: Kaipaan edellisen(babymel amanda) termospäätytaskuja vetskarilla mutta enköhän totu elämään ilmankin. Pisteet myös siitä että tuon saa todella näppärästi vaunuihin kiinni.

 

Just muuten törmäsin huuto.netissä skip hoppiin, hintakaan ei ollut paha. En nyt tietty muista paljonko oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin sit Babymel Quiltedin Vaippatalosta, nyt vaan odotellaan sitä saapuvaksi :)

 

Edit. Mä ostin laukun näkemättä, netistä olen toki kuvia ja esittelyä lueskellut. Nyt se tuli, vaikuttaa oikein käytännölliseltä eikä ole silti liian suuri, vaan just passelin kokoinen :) Ja hivelee muutoinkin kokonaisuudessaan laukkufriikin silmää :lipsrsealed:

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihana laukku Grenada! Jonkun tuollaisen haluaisin itsellenikin. Myydäänköhän noita pääkaupunkiseudun liikkeissä? On sen verta tyyris ettei viitsisi maksaa päälle vielä toimituskuluja... Niin ja olisi kiva nähdä tuo ihan livenä ennen kuin sen ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voihan laukku-kuume taas... :girl_smile:

 

Mulla on nyt toi Ju-Ju-Be BeAll ja oon tykännyt kovasti mutta nyt kun lapsia on kaksi ja pitäisi saada kahdet vaihtovaatteet & vaipat & eväät mukaan niin tekee välillä ahdasta. Nyt oon kuolannut Ju-Ju-Be:n Be Prepared -laukkua ja vaihtoehtona Skip Hop Duo -laukkua. Skip Hoppeja täällä ainakin taisi jollain olla, kokemuksia?

 

Kaameesti noi kyllä maksaa :girl_to_take_umbrage2: Mutku mä haluisin... ja voishan ton vanhan sit myydä tai antaa systerille lahjaksi kun veikkaan että olisi käyttöä lähiaikoina. *perustelee itselleen*

 

Kovin kauaa en sitten pystynyt vastustamaan :D Be Prepared tuli tänään postissa ja se on i-h-a-n-a. :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

täältä löytyy Skip hopin Dash deluxe, enkä tuota laukkua kyllä pois vaihtaisi! Alkuun käytin hoitolaukkuna Oran vaunujen omaa laukku, mutta kivasta koostaan huolimatta siinä harmitti se että oli vain yksi iso tasku ja reunalla sitten kaksi pientä taskua (just mahtui esim. kännykkä ja rahapussi). Vaihdoin Skip Hopiin ja oon siis tosi tyytyväinen. Mukana tullut hoitoalusta on just näppärän kokoinen ja laukkuun mahtuu hyvässä järjestyksessä ihan kaikki, taskuja muistaakseni 11 kaiken kaikkiaan.

 

prod_5045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakin on toistaiseksi tuohon Skip Hop Via Messengeriin mahtunut kaikki tarvittava. Ja suht helposti saa tyhjennettyä turhat tavarat pois silloin kun ei tarvitse vaihtovaippoja yms. mukaan :) En oikein osaa pitää sitä rattaisiin kiinnitettynä, kun olen niin tottunut olkalaukkuun. Toimii oikein hyvin silläkin lailla. Ainoastaan Tallinnan-reissulla (mahtui hyvin yhden yön tavarat mukaan ja vähän tuliaisiakin) tuli mieleen, että aika näppärästi lähtisi varkaan mukaan kun kantohihnassa on peräti klipsit irrottamista varten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi voi ei olisi pitänyt avata tätä ketjua. Nyt mä olen totaalisen rakastunut pink liningin Yammy Mummyyn, kotisivuilla voi tilata ennakkoon nyt syksyllä tulevia laukkuja uusilla kuoseilla:lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tähän asti ollut hoitolaukkuna Marimekon perus läppälaukku. Se on ihan ok, mutta alkaa käydä pieneksi. Isommat vaatteet ja ruuat vie tilaa ja nyt tarvittaisiin uusi laukku. Lokerotkin ois ihan kivoja, niin ei olisi aina tavarat sekaisin vaikka ne onkin omissa pusseissaan.

 

Nyt oon katsellut Storsak Elisabeth

elitan300.jpg

 

Pacapod Phoenixia

outer-detail.jpg

 

ja Lin & Leo Leather baby bag

415Il4SNreL._AA300_.jpg

 

Oisko kellään noista kokemuksia? Ettei ihan sokkona tarvitsisi ostaa. Ideana on kuitenkin ostaa sellainen, mitä voi sitten hoitolaukkuvaiheen jälkeen käyttää muutenkin laukkuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä täällä pohdin, että mitä "ominaisuuksia" tulisi hyvässä hoitolaukussa olla..? Jos ei ajatella pelkkää ulkonäköä. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä täällä pohdin, että mitä "ominaisuuksia" tulisi hyvässä hoitolaukussa olla..? Jos ei ajatella pelkkää ulkonäköä. :girl_wink:

 

Nääkin on tietysti niiiiin makuasioita mutta mun mielestä tärkeää on

- paljon lokeroita; ruokapurkeille, peppupyyhkeille, neuvolakorteille, vaihtovaatteille ja kaikelle muulle mahdolliselle

- omat lokerot myös äidille; puhelimelle, lompakolle, kalenterille, avaimille jne

- helposti puhtaana pidettävä kangas

- että tavarat pysyy suht paikoillaan vaikka laukku välillä vähän kieriskin lattialla :D

- kiinteä tai irrallinen "termos"-pussi tuttipullolle

- mielellään yksi isohko lokero likapyykkiä varten ettei tarvitse kuskata samassa ruokien ja muiden kanssa

 

Jonkun muun mielestä nää on varmaan ihan epäolennaisia ;) Mun kaikissa laukuissa on ollut hoitoalusta, se taas ei mun mielestä ole mitenkään pakollinen. Pyyhe ajais ihan saman asian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ole termospussia kaivannut, mutta irrallisiahan saa erikseenkin jos tarvitsee. Samoin hoitoalustan voi hankkia erikseen.

 

Minulle tärkeä ominaisuus on se, että laukku on tyhjänä suht kevyt, koska käytän sitä olkalaukkuna. Ja että ne "äidin tavarat" saa sellaisin taskuihin, mihin on helppo päästä käsiksi. Vaippoja yms. voi kaivella yleensä vähän pidemmänkin aikaa, kun on tavallisesti se hoitohuone käytettävissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tähän asti ollut hoitolaukkuna Marimekon perus läppälaukku. Se on ihan ok, mutta alkaa käydä pieneksi. Isommat vaatteet ja ruuat vie tilaa ja nyt tarvittaisiin uusi laukku. Lokerotkin ois ihan kivoja, niin ei olisi aina tavarat sekaisin vaikka ne onkin omissa pusseissaan.

 

Nyt oon katsellut Storsak Elisabeth

elitan300.jpg

 

Pacapod Phoenixia

outer-detail.jpg

 

 

 

Oi nää on tosi hienoja! Mitä tuo Pacapod maksaa? Eikö tuo Storsak maksa päälle 200 e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ei, miksi mun piti löytää tämä ketju girl_smile.gif

 

Mä rupesin selaamaan laukkuja tuolta Happy Bag:stä ja loppu tuloksen sitten arvaa... Mun oli ihan pakko tilata Ju-Ju-Be Be All laukku. Lisäksi vähän jäi kaivertamaan yksi Pink lining laukku.

 

Tähän asti mä olin ollut ihan tyytyväinen mun nykyiseen hoitolaukkuun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now