Boogie

Hoitolaukku

428 posts in this topic

Kiitokset kommenteista! :) Pitääkin alkaa katsella noita laukkuja "sillä silmällä".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommasin juuri itselleni Storksakin Elizabethin harmaana:

 

elizabethLarge245.jpg

Ja miehelle Storksakin Jamien mustana: (ei tosin vielä tiedä saavansa sitä ;))

41Maz0HiaNL._SS400_.jpg

Pakkohan se oli, kun olivat niin ihania....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi nää on tosi hienoja! Mitä tuo Pacapod maksaa? Eikö tuo Storsak maksa päälle 200 e?

 

Storsak on muistaakseni noin 250 euroa Bebesissä ja nettikaupasta (en muista mistä) bongasin sen 180 punnalla. Pacapod oli saman hintainen punnissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla hehkuttamaan tänne...

 

HappyBag:stä oli eilen tullut viesti, että laukku on lähtenyt matkalle kohti Suomea. Oih voi, kun se olisi pian täällä. Ei malta odottaa..,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt on laukku ostettu eikä se oli yksikään alunperin ajattelemani. Kävin laukkuja katselemassa ja päädyin lopulta Oi oin Hoboon nahkaisena Mulberryn värisenä. Ensin ihastuin ton laukun malliin ja kokoon (mahtuu mukavasti tavaraa) ja halusin sen mustalla nahalla. Musta nahkainen ei kuitenkaan vienyt mukanaan ja toisessa kaupassa törmäsin tuohon. Toi nahka on jotenkin pehmeämpää kuin sen mustan ja väri on aivan ihana. Maksoi 210 euroa Vekaravintissä. Niin ja myyjä sanoi, että tolla on kunnon takuu eli pitkänkin ajan jälkeen voi ottaa yhteyttä, jos tulee jotain ongelmaa.

 

mulberry.jpg

 

muoks. Tulipas iso kuva. Saako tota jotenkin pienennettyä?

Edited by salamanteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

julie-choc-300.jpg

 

Pitkän haaveilun tuloksena mä tilasin kuitenkin tuollaisen, kun mies antoi siunauksensa. :P

 

Mulla on ollut tämä laukku nyt pian vuoden käytössä ja aivan ihana laukku on ollutkin!:lipsrsealed:

Tämä on ollut menossa mukana niin hoitolaukkuna kuin koululaukkunakin. Nyt on vaan iskenyt hulluus ja tahtoisin toisenkin Storsakin.:girl_crazy:

 

Kysymys kuuluukin, saako noita Storksakin laukkuja tilattua jostain edullisemin kuin mitä Suomessa myydään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kysymys kuuluukin, saako noita Storksakin laukkuja tilattua jostain edullisemin kuin mitä Suomessa myydään?

 

oman ostin happybags.com (tai jotain sinne päin :)) googlesta löytyy) ja oli halvempi, kuin suomessa, postikuluineen. ja kaveri tilasi sitten sieltä myös (ja vaikka hän olisi saanut 10% alennusta bebeksesta, niin silti oli halvempi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaus on vasta ihan aluillaan, mutta jos loppuun asti päästään niin hoitolaukuksi tulee sukupuolesta riippuen jompi kumpi seuraavista:

 

Blue.jpgPink.jpg

Tai sitten jos näitä malleja ei ole enää sillon saatavilla niin vastaavat heidän uudesta mallistostaan. Nämä on niin herkullisen näkösiä laukkuja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taidan olla tässä ketjussa vähän omituisuus, mulla ei ollut koskaan mitään "oikeaa" hoitolaukkua, vaan ostin tämän mallisen (eri kuosilla) Marimekon laukun hoitolaukuksi. Laukussa ei ole vetoketjukiinnitystä, eikä mitään lokerikkosysteemejä, mutta hyvin toimi koko sen ajan kuin hoitolaukkua aktiivisesti tarvitsin.

269288_01.jpg?&width=146&height=165&profile=146_tr.146_tr.146_tr

 

Nyt kun mies on vauvan kanssa kotona, hän valitsi itselleen oman hoitolaukkunsa ja mun laukkuni pääsi uusiin tehtäviin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te joilla on tuo Babymelin Amanda printed, zipper tai quilted, niin minkälaista materiaalia niiden päällykankaat on? Kiinnostaisi etenkin zipper tai quilted mustana. :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on printed ja päällinen on sellaista liukasta kangasta josta lika lähtee pyyhkimällä(ainakin tähän asti). On pitänyt vettäkin jonkun verran mutta olen sen laittanut kovassa sateessa tavarakoriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuo Babymelin Quilted juurikin mustana. Päälliskangas on hieman kiiltävää mutta silti tyylikkään näköistä, eläväpintaista polyesterikangasta ja vaikuttaa olevan helposti puhdistettavissa ihan pyyhkimällä. Omani siis ei ole vielä ollut käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin äsken Tupperwaren hoitolaukun, tummanharmaa/v.sininen, hyvä pitkä hihna (saan sen tuplaratteidenkin aisan ympäri), isot sisätaskut, topattu/muovitettu irrallinen hoitoalusta jonka toinen puoli on froteinen, irroitettava vetoketjupussukka likaiselle vaatteelle/vaipalle tms. kännykkäkotelo, lenkki avaimia varten yhdessä taskussa, isot taskut ulkopuolella ja vielä tasku johon saa sujautettua 64 kpl kosteuspyyhepaketin ja otettua ne liinat siitä taskusta ison aukon läpi.

 

Vaikuttaa hyvältä, on iso ja siihe mahtuu 2 lapsen tarvikkeet. Käytössä sitten näkyy miten toimii... Edellinen, Gracon hyvä hoitolaukku jää varakäyttöön, on aika kulunut ja parista kohtaa vähän ompeleet purkautuneet, kova käyttöaste ollut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaa minkälaisia hoitolaukkuja teillä on käytössä? Vai onko ollenkaan? Erityisesti kiinnostaa muut kuin vaunuihin kuuluvat tai lisäosina myytävät laukut. Mitä ominaisuuksia niissä on hyvä olla? Vai onko varsinainen hoitalaukku täysin tarpeeton? Pärjääkö tavallisella, vähän isommalla käsilaukulla? Kuvia olisi myös mukava nähdä!

 

Mä ostin vaunuhin lisävarusteena saatavan hoitolaukun ja olisi voinut jättää ostamatta. Ihan hyvä laukku sinänsä, tilava ja mukana tuli semmoinen hoitoalusta, jos jossain sattuu tarviimaan, kun on vauvan kanssa liikenteessä. Mutta. Mä en ole käyttänyt koko hoitolaukkua, kuin ehkä kaksi tai kolme kertaa sen jälkeen kun vauva synty. Sairaalassa se oli mukana, kun mahtui hyvin omat henk.koht. tarvikkeet sekä vauvan kotiintulovaatteet sinne. Ja sitten pari kertaa olen pitänyt sitä mukana esim. neuvolassa vähän sen takia "että sitä tulisi käytettyä, kun kerran ostin moisen". Nyt jos mietin, en olisi ostanut, eli turhake. Mulla on aina oma laukku mukana, eikä yleensä sen pidemmälle mennä, kuin ruokakauppaan tai kävelylenkille, eikä sinne tarvita mitään kummoista mukaan. Jos jossain vieraillaan, niin yleensä on ollut mukana se vihreä Liberon laukku, mitä sairaalassa jaettiin.

 

Ja sitä paitsi, olen nyt tullut siihen tulokseen, että ostin vääränmallisen laukun, kahdesta valitsin ja jos nyt olisin ostamassa, ottaisin sen pehmeämmän "sporttimallisen" laukun, en tuommoista jäykkää ns. salkkumallista. Puh. No, jos se joskus kuitenkin osoittautuisi tarpeelliseksi, vaikka päiväkodin hoitolaukkuna tai muuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään suosituksia repusta hoitolaukkuna? Käytän sitä vaunujen heittoaisaa niin paljon, että siihen ei voi ripustaa mitään :girl_sigh: Tavallinenkin reppu kävisi, jos olisi sellainen mihin saa tuttipullon/pulloja pystyasentoon, jos mies on yksikseen reissussa vauvan kanssa. Nyt meillä on reppu, jossa on vaan ulkosivuilla verkkotaskut ja niissä pullot olisi sään armoilla eli ei hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun en osaa päättää niin pistänpä nyt vähän mielipidekyselyä tähän... Meillä on vaunuina Bugaboo Cameleon All Blackit ja olen ajatellut hankkia niihin beiget lisäkankaat kesäksi. Hoitolaukuksi aion ostaa Pink Lining Yummu Mummy -laukun. Nyt sitten pitäis enää päättää että millä kankaalla sen ostan. Tässäpä vaihtoehdot:

 

Hoitolaukku1-1.jpg

Hoitolaukkub.jpg

 

Meille on luultavasti poika tulossa, mutta mun mielestä hoitolaukun kankaiden suhteen on nyt ihan sama ovatko ne tyttömäiset vai poikamaiset koska minä olen tyttö ja minä sitä laukkua kannan :)

 

Kiitos mielipiteestä!! On taas niin hirveen hankala tehdä itse päätös näin "tärkeästä" asiasta :girl_haha:

 

EDIT. Lisäsin vielä lisävaihtoehdoksi nuo Off White -vaunukankaat, koska tajusin että menishän nekin ihan mukavasti näiden laukkujen kanssa...

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkihan noista on kivoja mutta itse tykkaan eniten harmaasta laukustagirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tassa on muuten kuva mun uudesta hoitolaukusta. Tykkaan tosi paljon, vari on livena ihanan raikas, just sopiva nain kevaan ja kesan tullessa wink.gif

 

10SE-BST049-OLIVE.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oi, toi on aika makee!! Varsinkin niin kuin sanoit niin tosi raikas kevät/kesälaukku! Mikä toi pikkujuttu siinä vieressä on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ottaisin Bugiksiin valkoiset kankaat ja harmaan laukun.

 

Helsbelsin laukku on myös hieno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon taas vaihtoehto 1 kannalta. Kokonaisuutena musta kivoin lipsrsealed.gif Laukusta tulee kivasti väriä ja toisaalta toi ruskea ei oo ehkä ihan niin herkkä jokaiselle sormenjäljelle ja pinttymälle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tykkään laukusta 1 eniten. Sopii parhaiten kokonaisuuteen. Helsbelsin laukku on upea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beibi, se on kokoon taitettu hoitoalusta. On muuten aika muhkeaa tekoa ja taitettunakin iso paketti joten olen vahan ajatellut pitaa sen ylimaaraisena alustana alakerrassa (kotona). Mukana sitten kulkee yksi vanhempi, mutta paljon littemapi ja kevyempi alusta. Muuten laukku on kylla tosi hyva! Ja kiitos kaikille kehuista!

 

Alunperin ajattelin ostaa uudeksi hoitolaukuksi just tuon Pink Liningin laukun ja juuri tuon Beibin laittaman harmaan mutta sitten loysinkin tuon omani yhden tavaratalon alelaarista joten kotiin lahti biggrin.gif

 

Edit, taa nakojaan lihavoittaa tekstia ilman etta voin muuttaa sita.

Edited by Helsbels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beibi: mä ottaisin ekan laukun (siinä on vähän sinistä mukana, jos haluaa jotain poikamaista ;) vaikkei tietty olekaan mikään pakko) ja kesäksi ehdottomasti nuo off white-kankaat.

 

Mulla on ollut noi off whitet Cameleonissa nyt 2,5kk ja ainoat jäljet niissä on pari kertaa roiskuneista take away-kahveista :lol: (pitäisi ehkä sittenkin ostaa se mukinpidike :)) vaikka niillä on menty myös kurakeleillä ym ja tosi helpostihan ne saa irrotettua ja pestyä. Menisi musta myös paremmin noiden laukkujen kanssa yhteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kun mäkin oon vähän tykästynyt tuohon ekaan laukkuun - siinä on kivasti väriä ja se on jotenkin mun näkönen. Sen takia aloin epäilemään kun katsoin että se oikeanpuoleinen laukku sopis ehkä paremmin beige kankaiden kanssa, mutta nyt kun kokeilein tota Off Whitea, niin tuo ensimmäinen laukku menee mun mielestä niiden kanssa loistavasti, jotenkin raikas yhdistelmä. Tietenkin mietin sitten sitä mitä mei kirjoitti, että oliskohan tuo beige turvallisempi vaihtoehto mutta Lainien kokemus Off White kankaista kallisti kelkkaa taas 1b vaihtoehdolle. On tämä hankalaa :) Tuo harmaa laukku on myös ihan kiva, mutta mä en ehkä tykkää siitä kirkkaanpunasesta siinä muffinissa (pikkutarkkaa...?). Ja sen lisäksi yhdellä mun tutulla on se sama laukku. Niin siinä on sen miinukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now