Boogie

Hoitolaukku

428 posts in this topic

Jos ne on tulossa nyt tulevaksi kesäksi teidän vastasyntyneelle, niin sehän ei vielä niitä kankaita likaa, vaan ainoat liat tulee ulkopuolelta. Eri asia tosiaan ehkä sitten myöhemmin, jos taapero sotkee kankaita pikkukäsillään, mutta sitä vartenhan teillä on sitten ne mustat :) Ja tosiaan ainakaan meillä ei lenkeillä ole noin korkealle roiskunut kuraa tai muutakaan ja autossakin ovat säästyneet yllättävän puhtaina vaikka koppaa ja loskaisia pyöriä kuljetetaan ihan vierekkäin auton takakontissa, kait niissä kankaissa on joku suojakäsittely.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihastuinpas kovin Skip-Hopin Studio Toteen Chocolate- värisenä :girl_in_love: Hoitolaukkukuumetta ei tietenkään helpota se, että tuo laukku tuntuu olevan varsin suosittu! Se sopisi kyllä niin nätisti meidän Charleston- emmaljungiin...

 

Ilmeisesti tuon saa näppärästi kiinni työntöaisaan? Vai mitenkäs muuten kuljetatte hoitolaukkua? Toisaalta muistelen lueskelleeni, että kovin painava hoitolaukku työntöaisassa voi saada vaunut kippaamaan nurin... :girl_to_take_umbrage2: Mutta ei hienoa laukkua ole kiva kuljettaa kurakeleillä vaunujen alla tavarakorissakaan.

Edited by Hilja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aina ollut todella painava hoitolaukku aisassa kiinni. Matkikset on joskus meinanneet kipata mutta nykyiset matkiksetkaan ei kippaa jos laukun laittaa niihin. Yhdistelmät ei ole koskaan edes meinanneet kipata. Mun skip hopin laukussa on ainakin ihan maailman paras tuo kiinnityssysteemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok. Kyllähän nuo Emmaljungan Duo Edget on aika tukevat. Ja tuskinpa mä hoitolaukkuun pakkaan mitään tiiliskiviä :girl_haha: Että ehkä sitä pärjää kun käyttää harkintaa laukun painon ja sijoituspaikan suhteen.

Edited by Hilja

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on kipannut ainoastaan tyhjät sattarit x) ei kyllä vaunut ikinä, vaikka mulla välillä on paljonkin tavaraa jos ollaan koko päivä jossain menossa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on jo ostettu Babymelin Amanda raitakuosilla:

 

http://www.bellybeyond.co.nz/shop/BabyNappyBags/Babymel/BabymelSeasideStripeAmanda.htmlNB-Babymel-Amanda-seaside-stripe.jpg

 

Vaikuttaa ihan kätevältä, laukussa on integroidut tuttipullon lämpöpussit, irroitettava hoitoalusta ja useita taskuja. Juuri sopivan kokoinen päiväreissuille ja kiinnityssysteemi työntöaisaan on näppärä.

Ja tuo kuosi :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä mä olen miettinyt, että miksi nuo hoitolaukut on oikeen niin kalliita? Eikö kukaan tee käsilaukun näköisiä (hyvännäköisiä) hoitolaukkuja halvalla? Eihän ne halvat käsilaukutkaan maksa satasia... (ja kyllä, haluaisin juuri hoitolaukun koska sisällä olisi useita taskuja, alusta, paikka tuttipullolle, sivussa ne kivat lämpötaskut jne. Ominaisuuksia, joita olen kaivannut lasten kanssa ollessa ilman omaa vauvaakin).

 

Mä olen haaveillut Storksakin Jamiesta jo ennen kuin tiesin sen olevan hoitolaukku :girl_haha: Se sopis niin hyvin meidän vespaan ja siihen laukkua etsiskellessäni törmäsin tuohon ihanuuteen jo viime vuonna..oli vain niin kallis että jäi ostamatta, mutta nyt olen ajatellut, että ellen löydä mitään vastaavaa edullisesti niin satsaan sitten tuohon nahkaiseen, jota mieskin voi käyttää ja jolle meillä on jatkossakin käyttöä, vaikkei hoitolaukkua enää tarviskaan. Muutenkin nuo Storksakin laukut ovat kerrassaan ihania, aika kookkaita vaan näin pienelle ihmiselle, mutta toisaalta eipä ainakaan käy pieneksi.

500%20Jamie%20Espresso%20with%20acc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko joku vinkittää mistä saa Storksak quilted black Elizabethin edullisimmin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä vertailin muutamia nettikauppoja, mutta en löytänyt suurempia hintaeroja oikein mistään. Tilasin sitten Bebesistä, josta mun mielestä sai halvimmalla, postikuluineen oli reilut 300 €. Voi olla, että toki halvemmallakin löytyy, mutta mä törmäsin lähinnä vaan kalliimpiin. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin joskus etsiskelin Storsakeja monestakin nettikaupasta, mutta sama juttu kuin m.cranella, saman ne maksoivat kaikissa, valitettavasti :girl_sigh:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, ei löydy noita storksakeja mistään alesta... terveisin nimimerkki viimeiset 20vkoa etsinyt. Siis voi olla ehkä kympin hintaero riippuen siitä mistä maasta tilaa, mutta ei sen enempää.

 

Mä hairahduin huutamaan ebaysta yhden halpishoitolaukun (hintaa tuli toimituskuluineen jotakuinkin 25e) ja siis se on ihan hyvä muuten, mutta väri olikin vaaleampi kuin kuvassa näytti. Sisällä on kivasti tilaa, komeat taskut, alusta ja pikkuinen pussukkakin, ulkonäössäkään ei ole muuten valittamista...mutta se on sellainen haalea ruskea eikä tumma niin kuin meidän vaunut :girl_sad: Saa nyt nähdä miten sen kans tehdään, koitanko myydä eteenpäin ja oikeasti viimein tilaan sen storksakin :grin: Mä kun haluaisin vaan tuon Jamien ja sitten lisäksi sellaisen naistenlaukun, joten en osaa päättää. En sitten millään. Ajattelin et tää laukku olis ollu miehelle hyvä ja sit mä oisin ostanut itselleni jonkun oikeaa käsilaukkua muistuttavan, mutta en enää tiedä..

 

Kyseessä siis tämä laukku:

W0004-00.jpg

W0004-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikaisesti kyselen kokemuksia Yummy Mummy -laukuista, lahinna miten hyvin saa rattaisiin kiinni ja onko tarpeeksi tilava?

 

Myin juuri meidan kammottavan suuren Bugaboon hoitolaukun, joka oli painava ja epakaytannollinen (kamalasti taskuja, mutta laukkuun ei mahtunut juuri mitaan), ja nyt kaytetaan bootsin ilmaislaukkua. Katselin eilen ebaysta noita yummy mummyeja ja tosiaan vaan arveluttaa etta miten menee rattaiden kanssa...

 

TOinen vaihtoehto meille on se bugaboon organiser, mutta sitten taas onko sita vaikea kantaa mukana ja paljonko sinne mahtuu tavaraa?

 

PS. Tuolla aiemmin oli puhetta bugaboon off whitesta - myin juuri meidan off white seat linerin pois kun ei sita muutenkaan kaytetty, mutta sen yhden kerran kun se oli kaytossa, niin jo siihen tuli jokin tahra, jota nyt sitten yritin hinkata pois ennen kuin myin. Eli mun mielesta se off white oli epakaytannollinen vari - kylla arvasinkin tilatessa :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1269982778.jpg

 

OBaby hoitolaukku Sport Pink

Vielä ei ole paljoakaan käyttö kokemusta, mutta tosi kivalta vaikuttaa ja hyvin mahtuu kaikki tarpeellinen matkaan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko joku vinkittää mistä saa Storksak quilted black Elizabethin edullisimmin?

 

En tiedä onko vielä ajankohtaista, mutta mä löysin 10% alekupongin storksakin nettikauppaan. Quilted Elizabethan on siellä £250, joten alennuksen kanssa £225. Postikulut Suomeen ovat £25, joten yhteensä hintaa tulee £250. Vähän kurssista riippuen siis hintaeroa on 15-20 euroa Suomen hintoihin (Bebesissä kyseinen laukku maksaa 295 jos siis liikkeesstä ostaa).

 

Mä varmaan tilaan tuon, jos nyt päädyn tuon Elizabethin valitsemaan (tällä hetkellä vahvasti näyttää siltä).

 

Alunperin olisin halunnut Coachin hoitolaukun, mutta vaikuttaa siltä että niitä ei Euroopasta oikeastaan saa. Vai onko jollakin tästä parempaa tietoa? Itse pohdin mahdollisuutta tilata se USA:n ebay:stä, mutta kulut taitavat nousta tosi korkeiksi sillä tavalla tulleineen jne. Ja mielummin tilaisin jostain luotettavasta nettikaupasta kuin otan riskin feikkien suhteen ebayssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on hoitolaukkuna ollut milloin mikäkin oma käsilaukku. Millekään "Hoitolaukku"-funktiolle en ole antanut juuri arvoa, pelkän alustan ja eristetyn pullotaskun takia en maksaisi 300 eur yhdestä käsilaukusta.

 

Vaunujen kanssa mätsäävät laukut ovat minun mielestä aika hölmön näköisiä ilman vaunuja, eli jos olisin ilman vaunuja liikenteessä, niin pitäisi olla eri kassi...

 

Meille on tosiaan riittänyt oma käsilaukku ja erillinen "vaippapussukka" sitten käytetyille kestovaipoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä tykkään Storksakeista juuri sen takia, että ne eivät näytä hoitolaukuilta. Eli haluan sellaisen laukun jota voin käyttää ihan normaalina käsilaukkuna jälkeenpäin, ja johon mahtuu läppäri. Näin isoa laukkua mulla ei tällä hetkellä ole. Siksi mä olen katsellut noita Storksakeja ja Coachin laukkuja. Voisin tietysti ostaa ihan tavallisen ison käsilaukun, mutta samanverran tai enemmän joutuu silloinkin maksamaan jos haluaa nahkaisen laadukkaan laukun. Lisäksi nuo hoitolaukkuversiot ovat helpompi pitää sisältä puhtaana, ja niissä on se olan yli menevä hihna jota monissa normikäsilaukuissa ei ole (ainakaan niin leveänä että niitä olisi hyvä kantaa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macadamian kanssa samoilla linjoilla... ja lisäksi olen sen verran friikki näissä laukku-asioissa, että laiskalla on kiva myös olla tarkoitukseen oleva kassi pakattuna koko ajan valmiina tai muuten jää lähtemättä tai tavaroita puuttuu. Mulla on erikseen kaikille urheilusysteemeillekin omat kassinsa (erikseen tenniskassi, erikseen salille reppu jne) ja erikseen työmatkoille laukku "normaalien" käsilaukkujen lisäksi, niin miksei mulla olis erikseen laukku kun olen liikenteessä vauvan kanssa? :girl_smile: Sinänsähän tilanne on hassu, kun nuo halvemmat on juuri sellaisia, jotka näyttää "hoitolaukuilta" ja jos haluaa normaalin laadukkaan käsilaukun niin ne maksaa saman verran. Lähinnä itseäni ihmetyttänyt että esim. keinonahkaisena ei tahdo saada edullisia vaihtoehtoja, vaan kaikki käsilaukutkin mitä asiaan katselin olivat selkeästi pienempiä. Sitten kun hinta-ero on enää pari kymppiä niin ostan mielummin tuon hoitolaukuksi suunnitellun, kun siinä ominasuudet sopivat alkuvaiheen käytttöön paremmin ja sitten toisaalta niistä lisätaskuista ei ole koskaan kyllä mitään haittaa...yleensäkin naisten käsilaukuissa (varsinkin niissä isommissa) on äärimmäisen vähän mitään taskuja, mikä on hieman epäkäytännöllistä.

 

Miehen yllyttämänä lähti eilen tilaus Storksakille! Meille on tulossa sieltä "vespalaukuksi" (ollaan siis vespan omistajia ja haeskeltu siihen sopivaa nahkaista olkalaukkua, joka olis tilava ja sopis miehelle ja mulle molemmille) ja hoitolaukuksi Jamie.

500%20Jamie%20Espresso%20with%20acc.jpg

Ja koska alessa oli aivan mun näköinen ihanuus Kate punaisella kuosilla, niin se kotiutuu meille myös.

500%20kate%20retro%20dot%20red%20WITH%20ACC.jpg

Siinä on sitten molempien syntymäpäivälahjat samassa :girl_dance: 10% alekoodin saa täältä ja alennus tuli myös alennustuotteesta. Toimitusajaksi arvioitiin max 15 päivää, tulen infoamaan että millasessa ajassa tuli perille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole kolmosen kanssa erillistä hoitolaukkua, vaan käytän omia käsilaukkuja aina tilanteen mukaan. Sen sijaan mulla on SPR:n kestohedelmäpussiin valmiiksi pakattuna muutama vaippa, kertakäyttöinen vaipanvaihtoalusta, kosteuspyyhkeitä, harso ja vaihtovaatteet. Sitten vaan pussukka omaan laukkuun ja matkaan. On muuten tosi kätevä! :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Me ollaan kanssa nyt "vanhemmiten" (ts. nyt kun poika on jo sen ikäinen ettei enää puklaile eikä sen vuoksi tarvitse kantaa hirveetä määrää harsoja ja vaihtovaatteita mukana) alettu pitämään vaunujen tavarakorissa sellaista kangaskassia, jossa on tuollaiset olennaisimmat. Varsinaisena hoitolaukkuna meillä oli Skip Hopin Duo ja vaikka laukku olikin kiva, nätti ja toimiva niin näen jälkikäteen ajateltuna ihan hyvin olisi pärjännyt ihan tavallisellakin laukulla. Mä koin, että hoitolaukkukin piti pakata joka kerta erikseen reissun luonteen ja keston mukaan eli ei sen kanssa siinäkään mielessä päässyt mitenkään helpommalla kuin jos olisi tavallista laukkua käyttänyt. Ja siinä vaiheessa kun ei enää tarvinnut kuljettaa mukana hirveää arsenaalia tavaraa niin kyllästyin siinä aisassa roikkuvaan laukkuun ja tykkään, että tolleen tavarakorissa olennaisimmat jutut kulkee kevyemmin mukana.

 

Hyvää hoitolaukussa oli niiden lokeroiden määrä (esim. meidän laukussa tykkäsin kovasti sellaisista erikseen vetskarilla suljettavista "likataskuista", joihin sai esim. soseella kuorrutetut ruokalaput pois muita sotkemasta) ja erityisesti se kiinnityssysteemi, jolla laukun sai kätevästi aisaan kiinni. Silloin laukkuja katsastaessani törmäsin useampaakin malliin, joista kyseinen ominaisuus puuttui ja se oli musta aika käsittämätöntä sillä mun mielestä hoitolaukkua on nimenomaan tarkoitus kuljettaa vaunuissa ja olalla vaan hetkittäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OiOiHobo Barcode

Tuo lähti tilaukseen, kun halvalla sai :D Emmaljungan oma on kyllä nyt ruvennut ärsyttämään. Ei mitään erillisiä luukkuja, kaikki aina hukassa :girl_cry2:

 

zoom.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun Babymel Quilted otti ja hajosi puolen vuoden käytön jälkeen totaalisesti; ensin irtosi olkahihna ja sitten repesi sisävuori....ei kyllä vastaa mun mielikuvaa laatulaukusta :( Hihnan sai vielä korjatuksi tumpelompikin, mutta sisävuorta ei...Vaihdoin laukun alesta löytyneeseen Brion hoitolaukkuun, toistaiseksi vaikuttanut hyvältä :)

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now