Boogie

Hoitolaukku

428 posts in this topic

Minnuli, ei ole kokemusta tuosta kyseisestä Emmaljungan laukusta, mutta sen olisin ostanut, jos ei olisi ollut niin kallis. Päädyin kuitenkin Emmaljungan "perushoitolaukkuun"

Emmalj08_Tbh_skotvaska.jpg

Meillä tuo laukku on ihan mustana. Hyvin on ajanut asiansa. Jos jotain vielä kaipaisin niin enemmän taskuja. Nyt suurin osa tavaroista kulkee isossa "päätaskussa" ja välillä vähän hankala sieltä kaiken keskeltä löytää juuri sitä mitä on etsimässä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen surffaillut tuolla Happybagsin sivuilla ja tuntuu että kaikki kivat tuotteet on out of stock! Sieltä varmaan jonkun kivan koitan bongata. Storksakit eivät mahdu budjettiin, mutta muitakin tosi kivoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salamanteri: mä tilasin Bebesistä tuon Storsakin laukun.

Olisi varmaan saanut jostain nettikaupastakin edullisemminkin, mutten itse löytänyt ja olisi tullut isommat postikulutkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä saa Storksakin laukkuja edullisimmin? Storksakin sivuilta tilattuna postikulujen jälkeen Elizabethille jää melkein yhtä paljon hintaa kuin Bebesissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tällainen: pp%20baby%20bag.jpg

(Petit Planet Leather baby bag tms.)

 

Tykkään! Se on tarpeeksi tilava ja siinä on paljon taskuja joihin järjestellä tavaroita.

 

Edit. Paitsi mun laukussa on (tietenkin) vaaleanpunaiset kanttinauhat B)

 

Edit 2. Eli tällaiset: blckshopper2.jpg

Edited by penguin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on tällainen: pp%20baby%20bag.jpg

(Petit Planet Leather baby bag tms.)

 

Tilasitko sen tuolta funky moosesta? Mulla on mielessä toinen saman merkin laukku, jota ei harmi kyllä tuolta löytynyt. Malli on tämä: http://www.bagsdirect.com/ProductDetails/P...0Changing%20Bag

 

Jos joku tietää, että toimittaako bags direct suomeen tai onko muita webbikauppoja tuolle laukulle niin otan tietoa kiitollisena vastaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ihmettelen miksi pitää olla erikseen hoitolaukku?

itellä toimi iso käsilaukku hoitolaukkuna ja käsilaukkuna yhdessä, oli tyylikäs eikä tarvinnu ostaa erikseen mitään. tuolla systeemillä on pärjätty yli vuosi, niin kotona kun ulkomaan reissussakin joten suosittelen harkitsemaan muita vaihtoehtoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ihmettelen miksi pitää olla erikseen hoitolaukku?

itellä toimi iso käsilaukku hoitolaukkuna ja käsilaukkuna yhdessä, oli tyylikäs eikä tarvinnu ostaa erikseen mitään. tuolla systeemillä on pärjätty yli vuosi, niin kotona kun ulkomaan reissussakin joten suosittelen harkitsemaan muita vaihtoehtoja.

Mun mielestä käsilaukuissa ei ole tarpeeksi taskuja, että tavarat pysyisivät järjestyksessä. Mä yritin kanssa ensiksi etsiä isompaa käsilaukkua, mutta en löytänyt laukkua, joka olisi täyttänyt kaikki kriteerit (tarpeeksi iso, tarpeeksi taskuja, hihna olan yli jne). Päädyin sitten ostamaan hoitolaukun, joka ulkonäkönsä puolesta käy myös muuhunkin käyttöön.

 

Pojun ollessa vauva pärjäsin hyvin mun lukioaikaisella olkalaukulla, mutta nyt kahden kanssa tartti saada kunnon hoitolaukku B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^

Ei kai se väkisin pidäkään olla ;)

 

Tässäkin suhteessa ihmisillä vaan on erilaisia mieltymyksiä, mä tykkään että on hoitolaukku erikseen, siellä on perusvarustuksena aina harsoa, vaihtovaatetta, reissulusikka, pari pilttipurkkia yms. Vaippoja lisään kassiin sitten lähtiessä reissun pituuden mukaan.

 

Sitten taas jos lähden ilman poikaa jonnekin, mulla on oma laukku jonka "perusvarustus" on jotain muuta.

 

Muutaman kk:n käyttökokemuksen jälkeen pitää sanoa että Ju-Ju-Be BeAll -laukku on musta aivan täydellinen hoitolaukku! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tässäkin suhteessa ihmisillä vaan on erilaisia mieltymyksiä, mä tykkään että on hoitolaukku erikseen, siellä on perusvarustuksena aina harsoa, vaihtovaatetta, reissulusikka, pari pilttipurkkia yms. Vaippoja lisään kassiin sitten lähtiessä reissun pituuden mukaan.

nää miullakin on siinä käsilaukussa. hyvin on mahtunu ja nytjää jopa tilaa kun neiti voi syyä samaa kun myö.

 

Sitten taas jos lähden ilman poikaa jonnekin, mulla on oma laukku jonka "perusvarustus" on jotain muuta.

 

tätä varten miulla on pikkulaukku (lev 25 x syv 8 x kork 16 (piti ihan käydä mittaamassa kun itteenikin kiinnosti :) )) johon heitän lompakon ja puhelimen, joskus jopa huulipunan, kamma ja aurinkolasit, siinä miun perusvarustus. ehkä tän takia en tarviikaan erikseen laukkuja.

 

 

ot: tolla pikkulaukulla pärjäsin jopa kuuban lennolla ja lentoemo oli ihan ihmeissään. näki laukun kun istuttiin siinä ulosmenotien kohdalla ja emo laittoi mein veskat ylös nousun ajaksi. kaverilla oli repun kokoinen käsilaukku ja miulla pieni veska. sillon se oli täynnä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vakavassa harkinnassa OiOi Hobo mustavalkoisella kirahvikuviolla:

 

6154_2.jpg.jpg

 

Itse asiassa kaapin perukoilta loytyisi Radleyn nahkalaukku, joka olisi varmasti ihan tarpeeksi iso myos hoitolaukuksi (tosin sisataskuja ei varmasti ole tarpeeksi), mutta kun olisi kerran hyva tekosyy ostaa uusi laukku :rolleyes:... Storksakin Emily nahkaisena houkuttelee myos, mutten ajatellut investoida hoitolaukkuun ihan niin paljon:

 

emily_leather_taupe_3.jpg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluan Ju Ju Be -hoitolaukun.

 

Be Prepared (tai BeAll) tänne kiitos! :)

 

Mistä mahtaisi saada helpoiten?

 

Edit. Onko missään muussa hoitolaukussa omaa osastoa äidille ettei mukana tarvitsisi kuljettaa kahta laukkua, omaa veskaa ja hoitolaukkua?

Edited by Cameron

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Baba bing laukussa on iso osasto myös omille tavaroille. Siinä on myös kaikelle muulle mahdolliselle taskut(purkit, kosteupyyhkeet, vaipat) kaikki merkattuja :lol: Ja laukun alareunassa on likapyykillekin(tai vaikka likavaipoille) oma kotelo. Myös kaksi termostoivaa paikkaa löytyy tuttipullolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksikin virallista hoitolaukkua, joita tulee käytettyä ehkä kerran kuussa  :D Liian isoja kantaa mukana jatkuvasti, mutta käytännöllisiä kyllä kun lähdetään yön yli johonkin ja tavaran määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Toisesta saa jopa taitettua matkasängyn, se on näppärä jos ei vaunuja ole reissussa mukana. Kun pikkujätkä 5kk edelleen haluaisi olla täysimetetty ja ihokin on kunnossa, muutaman tunnin päiväreissuille riittää käsilaukkuun piilotetut varavaipat, harso, tutti ja vaihtovaatteet. Käsilaukku tosin on tätä tarkoitusta varten ostettu pariin osastoon jaettu, hermostuin siihen että leväyttelin jatkuvasti kertakäyttövaippoja esille omituisissa tilanteissa lompakkoa etsiessäni :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vakavassa harkinnassa Babymel Amanda (uusin Quilted-malli), ja koska monella taalla tuntuu olevan kyseinen hoitolaukku, kiinnostaisi tietaa oletteko olleet tyytyvaisia? Hinta siina on ihan kohdallaan ja se nayttaa hyvalta eika taida olla ihan yhta jattimainen kuin monet muut hoitolaukut, mutta mua mietityttaa taskujen maara - tai siis niiden puute. Laukun kummassakin paassa taitaa olla taskut tuttipulloille ja sisalla on kai pari pienempaa lokeroa, mutta isompia taskuja ei ymmartaakseni ole vaan laukku on sisalla yhdessa osassa - oletteko kokeneet taman ongelmaksi, pitaisiko isoja taskuja olla kaytannossa useampia? Tassa mallissa ei ole edessa keskella sita vetoketjua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on Babymelin Amanda, tämä musta-valkoinen kukkakuviollinen. Kyllä tässä mallissa on useita taskuja. Sisällä on toisella "seinustalla" (takapuolen seinustalla) isohko vetoketjutasku sekä sen "edessä" kaksi kuminauhakiristeistä taskua (leveydeltään sellaiset, että muutama vaippa mahtuu kumpaankin). Toisella seinustalla (etupuolen seinustalla) on kolme kuminauhakiristeistä taskua (yhtee taskuun mahtuu esim. puolen litran limsapullo tai lasinen lastenruokapurkki). Edessä ulkopuolella on kuvissakin näkyvät kaksi magneettikiinnitteistä isoa taskua, joista toisen sisällä on on kännykkätasku. Takana on iso, koko "seinustan" pituinen tasku (tarkoitettu sille mukana tulevalle hoitoalustalle, jota itse en ole kylläkään käyttänyt), kiinnityksenä magneetti"lärpäke". Sekä kummassakin päädyssä nuo mainitsemasi "sisäänrakennetut" vetoketjulliset termostaskut.

 

En sitten tiedä, että miten tuo quilted-malli eroaa tästä mun omasta, mutta pikaisella vilkaisulla näyttäis ihan samalta mallilta, kangas vain erilainen.

 

Ja tyytyväinen olen ollut. Joskus kaipaan sellaista "jämäkämpää" laukkua. Mutta toisaalta tää on kuitenkin kivempi, kun ei ole niin massiivinen, mitä sellaiset jämäkät laukut tuppaavat olemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Täältä löytyy myös tuo laukku. Erikuosilla tosin :) Mä olen ihan myyty tuohon. Mulla on ollut OIOI:n peruslaukku, baba bing(on vieläkin), teutonian oma hoitolaukku(on vieläkin) ja yksi merkitön. Ainut joka on jäänyt käyttöön on tuo Babymelin, se vaan on niin näppärä ja ei näytä hoitolaukulta. Mielestäni taskuja on tarpeeksi vaikka verrattuna tuohon baba bingiin niitä on vähän. Baba bing onkin mun mielestä insinöörilaukku. Kaikkien tavaroiden paikat on merkattu ja niitä paikkoja on paljon :lol: Ulkonäköön tosin ei sitten ollakaan panostettu ylimääräistä, siksi se on meillä miehen hoitolaukkuna(jota ei olla tarvittu ikinä).

 

Babymeliä kaappiin vaan Coco, paitsi jos taskuja kaipaat niin tutustu tuohon baba bingiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on kans tuo Babymelin Amanda ja tykkään tosi paljon :) Ei näytä hoitolaukulta ja yllättävän tilavakin se on, mulla mahtuu sinne kahdet vaihtovaatteet tytölle, reilusti kertisvaippoja, harso, ohut viltti, itkuhälyttimet, kosteuspyyhepaketti ja tietty se mukana tuleva hoitoalusta ja vielä jää tilaa vähän omillekin kamoille (lompakko, pieni meikkipussi yms.) Taskuja on mun mielestä ihan riittävästi, sekä sisä- että ulkopuolella, ja niihin saa pikkusälän kätevästi (kuten avaimet ja tutit). Lisäksi kangas on vedenpitävää.

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päätin sitten ostaa eräästä lastentarvikeliikkeestä Trillen hoitolaukun. On ihan kätsy, mukana tuli hoitoalusta, sellanen termoshässäkkä pullolle ja läpinäkyvä pvc-pussukka. Omat tavarat mahtuu ihan hyvin myös tuonne.

 

Pusletaske%20Lux%20Sort%20Retro%20babytrold_06_2008_051.jpg

 

Ju ju be olisi edelleen haaveissa, ehkä sitten joskus. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin viime hulluilta päiviltä tämmösen Samsoniten hoitolaukun ja olen ollut tosi tyytyväinen. Siinä on mukana irtonainen hoitoalusta ja termostasku ja tutillekin oma pieni paikkansa. Laukku on tyylikäs ja menee sekä mun, että miehen olalla.

messenger%20musta_iso.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now