sasa

Minkä ikäisenä tulit äidiksi...


970 posts in this topic

Esikoisen syntymän aikaan olen 23v, mies hippusen vanhempi ja kummatkin opiskelijoita. Tosin miehellä mietinnän alla työelämään siirtyminen ja opiskelun jatkuminen iltaopintoina, joten saa nähdä :) Mulla on opiskelut puolivälissä, vielä pari vuotta menee.

 

Tämä oli meille sopiva ratkaisu, rahasta ei ole vielä ainakaan ollut pulaa ja tarvikkeita ollaan hankittu sekä uutena että käytettynä. Toinen lapsi olis haaveissa sitten, kunhan minä valmistun ja ehdin hetken olemaan työelämässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen laskettuna aikana nelisen kuukautta päälle 21, mies on samaa vuosimallia mutta LA:na on vielä 20, tuokun on mua neljä kk nuorempi ja syntynyt loppukuusta (la alkukuusta). Mies on käynyt armeijan ja on nyt töissä, ja aloittaa opiskelut syksyllä. Mulla on toinen vuosi yliopistossa menossa, kandi pitäis saada tehtyä ennen kesää, jonka jälkeen mulla ois enää maisterivaihe käymättä. Meille tää aika tuntui sopivalta perheen perustamiseen, säästöjä on reilusti ja tuleepa meillä naimisissaoloakin kaksi vuotta täyteen kun pikkuinen on maailmassa :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun ja toivottavasti jos vauva syntyy syyskuussa, olen hieman alle 32-v. Mies on 39, molemmat ollaan vakitöissä joskin mies saattaa lähteä opiskelemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen lapsi syntyi kun olin 27 v. Molemmat olimme mieheni kanssa vastavalmistuneita ja ensimmäisissä työpaikoissamme. Pitkään toivottu lipsrsealed.gif uusi vauva lipsrsealed.gif on tulossa, RV 31+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin valmistunut ja määräaikaisessa työssä, toinen tutkinto kesken, mutta hyvästi loppupuolella. Mies valmistunut ja määräaikaisessa työssä. Ikää 29 molemmilla. Omassa paritalonpuolikkaassa asuttiin. Naimisissa.

 

Kun toinen tulee, minulla on yksi tutkinto enemmän mutta lopullinen toinen tutkinto vielä hieman kesken. Nappasin vakituisen paikan käväistessäni töissä viime keväänä. Miehellä vakituinen paikka. Ikää molemmilla 31. Asumme vuokralla, koska etsimme tonttia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse vastavalmistunut toiseen ammattiin, mies yksityisyrittäjä epävarmalla alalla..

Muoks. Minä vähän vajaa 25 ja mies 26.

Edited by Jörö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen nyt raskaana, sitten kun vauva (toivottavasti) syntyy, olen 27 vuotias, ja mies 28 vuotias.

 

Olen itse työtön, ja mies opiskelija, joten rahatilanne ei ole maailman paras, mutta vauvaa olemme halunneet jo pitkään, emmekä sure sitä, että tiukoilla eletään. Vanhempani ovat kasvattaneet minut ja kolme siskoani erittäin tiukoissa oloissa, ja hyvin on kaikki mennyt. Emmeköhän mekin siis pärjää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 24v opinnot ihan loppuvaiheessa. Ja samassa pisteessä edelleen. Toiveissa että saisin suoritettua ne loppuun 2-3vuoden päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

32-vuotias, valmistunut joitakin vuosia aiemmin, vakituinen työ useamman vuoden, miehellä määräaikainen sopimus, asuimme ulkomailla ja muutimme Suomeen pari kk ennen esikoisen syntymää ja ostimme asunnon. Kun kakkonen ja kuopus syntyivät, miehelläkin oli vakituinen työ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon 24v ja mies on 28v vauvan syntyessä (joka tapahtuu ihan pian...).

Mulla opinnot puolivälissä/aika lopussa ja mies on vakitöissä.

Häiden jälkeen (heinäkuussa ´07) päätimme, että vauva on tervetullut (vaikka oltiinkin jo kauan siitä haaveiltu) ja heti tärppäsi. :)

Heh, miten voikin kaikki kohdat osua ihan yksiin :D Eli tällä kaavalla meilläkin on edetty!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytin samana kesänä 23v kun toukokuussa sain esikoisen. Mies oli sillon 25v. Tällöin vielä opiskelin, joten opinnäytetyön tein samalla kun olin vauvan kanssa kotona. Tyttö meni tarhaan 1v3kk ikäisenä ja tuli isosiskoksi kun oli 1v11kk. Tässä välissä sain vakituisen työpaikan. Nyt tytöt ovat 3v8kk ja 1v9kk ja ovat perhepäivähoidossa kun aloitin työt jälleen tammikuussa. Ja nyt keväällä alkaa talon rakennuprojekti joten sen valmistumista odotellessa... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntyi kuukautta ennen 20 vuotissynttäreitä vuonna 1993 lipsrsealed.gif . Pikkuveli syntyi -95 ja nuorimmainen syntyi viime kesänä. Tänä vuonna juhlitaan kesällä esikoisen 18 v synttäreitä ja kuopuksen 1 v -päiviä grin.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

31- vuotiaana, itsellä vakituinen työpaikka. Rastitin ensin miehelle saman vaihtoehdon, kunnes muistin, että eihän asia näin ole! Miehellä ollut useita vuosia useampia peräkkäisiä määräaikaisia soppareita samassa työpaikassa, joten vakituiseltahan työ tuntuu vaikkei sitä ole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan syntyessä olen juuri täyttänyt 21 ja mies on samanikänen, mulla on virka ja mies on määräaikaisessa työsuhteessa. Seurustella alettiin syyskuussa 2007, kihlat marraskuu 2008 ja naimisiin kesäkuussa 2010 :)

 

Mulla on myös AMK-opiskelut työn ohella kesken. Mies ehkä aloittaa ammattikouluopinnot syksyllä, muttei ole vielä päättänyt hakeeko vai ei. Rempattuun omakotitaloon muutetaan parin kuukauden päästä. Semmonen elämäntilanne meillä. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen toivottavasti 25 pikkuisten syntyessä (jos tulevat yli kuukauden etuajassa, niin olen vielä 24). Mies on 26.

 

Miulla on opinnot loppuvaiheessa, gradu pitäisi saada kirjoitettua ja pari viimeistä kurssia käytyä. Mies on nyt vastavalmistunut ja toistaiseksi vailla töitä. Toivotaan tietysti kovasti, että töitä löytyisi pian, mieluusti ennen kaksosten syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin just täyttänyt 27v, kun tyttö syntyi. Vakituisesta työstä jäin äitiyslomalle. Mies (täytti 29 samalla viikolla, kun tyttö syntyi) sai just äitiysloman ekana päivänä kenkää silloisesta työpaikastaan, mutta kuin ihmeen kaupalla sai parin viikon päästä potkuista uuden työn ja on siellä edelleenkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen 28 ja mies 30 vauvan syntyessä. Molemmat vakituisessa työssä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 25 vuotta kun synnytin, tosin täytin samana vuonna 26. Mies oli 28 lapsen syntyessä ja hänellä oli vakityö. Minun määräaikainen työsopimukseni päättyi ennen äitiysloman alkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan syntyessä olin 22-vuotias ja AMK-opinnot loppuvaiheessa. Nyt olen ollut 8kk kotona ja opinnot edelleen loppuvaiheessa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan syntyessä olen n. kuukautta vaille 32v, mies joko 30v tai 31v. Laskettu aika on samoihin aikoihin kun miehen synttärit. Molemmilla on vakityö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taas niin, että vauvan syntyessä olen hieman alle 29 -vuotias ja mies 28. Molemmilla vakityöt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 32-vuotias esikoisen syntyessä ja meillä on mieheni kanssa molemmilla vakityöt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 olen itse, mies 27. Kun ehkäisyt jätettiin pois, olin vakitöissä. Sitten vaihdoin toiseen vakipaikkaan. Koeajalla kävikin ilmi, että olen raskaana, ja uusi työnantaja antoi potkut (yritti toki keksiä muuta syytä). Joten nyt olen sitten työttömänä, mutta heti äitiyslomalta siirryn opiskelemaan, alan vaihto oli muutenkin lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Semmoinen kuvio. ;) Miehellä on onneksi vakityönsä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now