sasa

Minkä ikäisenä tulit äidiksi...


970 posts in this topic

Olin täyttänyt juuri 26 ja mies täytti muutaman kuukauden kuluttua 31. Molemmat olimme vakityössä.

Edited by fredda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan tullessa maailmaan minä melkein 21 ja mies 27 (tai melkein!) Miehellä on vakiduuni, itse olen opiskelija. Mieskin tosin siirtyy opiskelijan loikoisaan elämään lapsen ollessa +6kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen huimat 20 vuotta esikoisen syntyessä ja mies 22. Samana vuonna meille molemmille tulee kuitenkin vielä yksi vuosi lisää. Sain hyväksymiskirjeen AMK:sta samoihin aikoihin, kun sain tietää olevani raskaana. Teen pari kurssia näin syksyllä ja olen koko seuraavan vuoden poissa. Mies on oppisopimuksella, mutta ymmärtääkseni vakiduunista tehnyt työsopparin. Valmistuu ensi keväänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen siis 17v nyt,mutta kun vauvan on aika syntyä olen 18v lukio kesken minulla.

Ja miehellä lukio tarkotus päästä tänä vuonna käytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen 28v tai 29v riippuen ehtiikö mun synttärit olla juuri ennen esikoisen syntymää. Ja oma tilanne on se, että vakitöissä mutta opinnot loppusuoralla. Mies on vakityössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olen 33v kun vauva syntyy, puoliso on 37v. molemmat vakityössä, mutta laitoin viimeiseen vastaukseksi "jotain muuta, mitä?" ihan sen takia, että puolisoni ei ole mies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen 17 tai 18 kun esikoinen syntyy, riippuen kerkeävätkö syntymäpäiväni ensin. La 5.12 ja synttärit 6.12 :D Saa nähdä kuinka käy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin esikoisen saadessani 25 ja mies 28. Olimme molemmat vakituisissa työpaikoissa, menneet naimisiin vuotta aiemmin ja ostaneet juuri ensimmäisen oman asunnon. Eli niin perinteisellä kaavalla kuin vain olla ja voi. Volvokin oli, vaikkei silloin vielä farmari. Tosin ei tuo mitenkään valtavan suunniteltua ollut, vaan niin se elämä vain vei. Kiitos siitä.

 

Nyt lapsia on kolme. Joskus ajattelin, että kaikkien lasten täytyy olla täysi-ikäisiä, kun minun viisikymppisiäni juhlitaan (ne juhlat eivät ole alaikäisille grin.gif ). Nämä ipanat sen "ehdon" vielä täyttävät, mutta nähtäväksi jää onko perheeseemme kuitenkin vielä joku tulossa.

 

Sellaisen asian haluaisin tässä vielä mainita, että ollessani esikoisesta laitoksella tituleerasivat hoitajat minua nuoreksi ensisynnyttäjäksi. Mielestäni se oli vähän hassua, sillä äidinäitini, äitini ja siskoni olivat kaikki saanet esikoisensa alle kaksikymppisinä.

 

-E-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen 30v kun vauva syntyy ja mies puolestaan 34v. Molemmilla on vakituinen työpaikka.

Edited by lotta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin vähän vaille 22. Opinnot kesken. Miehellä oli vakituinen työ, mutta sitten tuli lomautusvaroitus ja pähkäiltiin miksi ollaan molemmat kotona. Joten ehdittiin järkätä mies "äitiyslomalle" enne virallista lomautusilmoitusta ja minä lähdin jatkamaan opintoja. Rahallisestikin mies sai enemmän äitiys- ja vanhempainrahaa kuin minä ja omat opiskelut saatiin sitten onnellisesti loppuun.

 

toisen kanssa minä työttömänä melkein 25v ja mies vakkarityössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vauva syntyy laskettuna päivänä tai aiemmin olen 26, mikäli hän saapuu päivänkään myöhässä olen 27. Mies on 29.

Itellä vakityö, miehellä määräaikainen työsuhde.

 

Niin siinä kävi että pikkuherra syntyi minun syntymäpäivänäni klo 11.56 ja kun itte oon syntynyt klo 7.00 niin

ehdin täyttää 27.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 vuotta kun esikoiseni syntyi. Itse työtön ja mies vakityössä (onneksi)

Edited by Nieida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikon syntyessä minä olin 25 ja mies täytti kolme päivää tytön syntymän jälkeen 27. Molemmat vakiduunissa tuolloin, nyt minä työttömänä mutta mies vakkariduunissa edelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen syntyessä tulen olemaan 25. Itselläni tällä hetkellä määräaikainen työsopimus ja miehellä vakityö. Sinänsä hyvä tilanne että voin olla töissä äitiyslomaan saakka ja kun palaan takaisin töitä varmasti alaltani löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa vaille 21v olin.

Olin muuttanut edellis syksynä silloisen miehen perässä hänen opiskelupaikkakunnalleen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 24, mies 25. Kummallakin vakityö. Toisaalta vaikka työpaikka- ja opiskeluasiat eivät olisi olleet aivan noin hyvässä "jamassa", niin oltaisi kuitenkin varmaan ruvettu "työstämään" lapsia aika pian wink.gif Mulla on ollut vähän sellainen henkinen rajapyykki kolmessa kympissä. Sen jälkeen en halua enää olla raskaana / synnyttää. Toisaalta koskaan ei saa sanoa ei koskaan.

 

 

Nimenomaan grin.gif

Minullakin oli sellainen illuusio vielä viime kevääseen että lapseni on tehty, sain kolmannen lapsemme ollessani 31.

Mutta niin sitä vaan kummasti taas maha pystyssä odotellaan tätä neljättä, nyt varmaankin viimeistä, kullanmurua joulun jälkeen syntyväksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 28 kun esikoinen syntyi. Mies oli vielä juuri ja juuri 29 (täytti noin kuukauden päästä 30).

 

Molemmilla vakkarityöt, oma (tai pankin) kolmio ja naimisissa oltiin oltu vuosi.

 

Oltiin ruvettu seurustelemaan vasta mun valmistumisen jälkeen, joten sinänsä ei tullut siitä paineitakaan. Oli kyllä pohjalla ajatus, että lapset vasta kun on vakityöt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin muutamaa kuukautta vaille 24 kun esikoinen syntyi, mies just täyttänyt 29. Molemmilla vakituinen työpaikka, minä tosin sain tietää raskaudestani vasta viikko työsopimuksen kirjoittamisen jälkeen.. Olin kuitenkin ollut saman työnantajan palveluksessa jo reilut kaksi vuotta määräaikaisena. Seurusteltu oltiin lähes kuusi vuotta joista asuttu yhdessä neljä. Vauvakuume oli ollut jo pitkään kova, mutta mies oli sitä mieltä että ensin koulut ja työpaikka ja sitten vasta perhettä :) Ihan hyvä niin!

Edited by Helle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytin 20v esikoisen ollessa muutaman kuukauden, olin vastavalmistunut ja työtön. Miehellä oli ja on edelleen vakityö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now