sasa

Minkä ikäisenä tulit äidiksi...


970 posts in this topic

Pari kuukautta esikoisen syntymän jälkeen täytin 21. Tein määräaikaisuuksia.

Mies täytti myös pari kuukautta esikoisen syntymän jälkeen 23. Miehen työpaikka oli vakituinen. Asuttiin omistusasunnossa.

 

Vakituisen työpaikan sain melko pian äitiyslomalta työelämään palattuani.

 

Toisen lapsen synnyttyä mulla myös vakituinen työpaikka, omakotitalo oli rakennettu. Ikää toisen kohdalla 23. Samana vuonna täytin 24.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen vauvan syntyessä 27 (syksyllä täytän 28) ja Siippa ehti tälle vuodelle täyttää 30. Itse olen määräaikaisella sopimuksella, eikä ole pienintäkään tietoa ajasta vanhempainvapaiden jälkeen, mutta en usko että ongelmia töiden saantiin tulee. Siipallakin on määräaikainen työsopimus, mutta käytännössä työ on vakituinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin 27 v, määräaikaisessa työsuhteessa tekemässä äitiyslomasijausuutta. MIes oli 28 ja hänellä oma yritys. Mies oli juuri kosinut minua, kun vauva ilmoitti tulostaan (oltiin juuri siis jätetty ehkäisy pois).

 

Olin kotiäitinä/työttömänä vajaa kaksi vuotta, ennen kuin työllistyin, tällä kertaa sain vakituisen työn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 27-vuotias, kun lapsi syntyi ja määräaikaisessa työsuhteessa. Miehellä vakituinen työpaikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin 24 kun poika syntyi, mies 28. Molemmilla vakityöt. Mies kyllä vaihtoi työpaikkaa tossa helmikuussa, on nyt vielä koeajalla, mutta saa vakituisen paikan suurella todennäköisyydellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin tytön syntyessä 27vee, mies 29 vee. Molemmilla vakipaikat, ja yliopistotutkinnot suoritettuna. (Kuulostapa ällöttävän suunnitellulta. :unsure: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 24, vastavalmistunut ja määräaikaisessa työsuhteessa. Mies oli 26 ja vakituisessa työssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 21- vuotias (samana vuonna täytin 22) ja vakityössä. Mies myös vakityössä ;) Itseasiassa pääsin kokoaikaiseksi juuri ennen kuin jäin kesälomalle, jonka jälkeen kerroinkin jo raskaudesta :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 28 v ja vakityössä (vakinaistettiin juuri ennen kesälomaa ja lomalta palattuani kerroin jääväni äitiyslomalle :D. Mies oli 34 v ja vakityössä hänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin paria viikkoa vajaa 29 ja mies 31. Vakkariduunissa olen ollut 18-vuotiaasta asti, miehellä firma. Itse mietittiin että lapselle annetaan lupa häiden (1.7.2006) jälkeen tulla ja joulukuussa sitten tärppäsi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 27-vuotias ja mies 29-vuotias. Molemmilla oli vakityöt, sama elämäntilanne edelleen. Ikää tullut vähän lisää. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin kuukautta vaille 24-vuotias kun tytymme syntyi. Olin raskauden puoliväliin asti määräaikaisessa työsuhteessa, josta jäin sitten saikulle. Mies opiskelis illoin ja tekee sitä edelleenkin, koska käy myös töissä. Työpaikka on vakituinen, mutta ei silti sellainen, jota vois loppuikänsä tehdä, (aina yötöitä baarissa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen 22 ja mies vielä 24 kun vauvamme syntyy. Me ollaan aina ihan suunniteltu, että ekaa vauvaa aletaan yrittämään jo mun opintojen alkuvaiheessa, mutta vaihdettuani koulua päätinkin tehdä sitä alta pois tosi nopeeta. Joten mulle jää koulusta ihan hirveen vähän suoritettavaa enää vauvan jälkeen (opinnäytetyöt jne kaikki jo tehty). Miehellä on vakkaripaikka, jonka kyllä on miettinyt vaihtavansa huonon palkan takia.

 

Meidän ehdot vauvan tulolle ovat ainoastaan olleet, että olemme naimisissa ja miehellä on työ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ehdin täyttää 25 ennen vauvan syntymää ja mies 26, molemmilla vakkarityöpaikat, naimisissa ollaan vauvan syntymän aikaan oltu pikkasen yli vuosi( jos vauva päättää putkastaa maailmaan pari viikkoa etuajassa voi ehtiä 1 vuotis hääpäiväks!)ja omassa(=pankin) talossa asutaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytin 24 vuotta pari päivää esikoisen syntymän jälkeen. Valmistuin reilu vuosi ennen, kun esikoinen syntyi. Ennen raskautta sain määräaikaisen sopimuksen, joka päättyi juuri ennen äitiyslomaa. Miehellä oli ensin vakkarityö, mutta sieltä irtisanottiin työntekijöitä, kun olin rv 20. Mies onneksi löysi nykyisen työpaikkansa melkein heti "potkujen" jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen 27 kun beibi syntyy ja mies on 32. Molemmat ollaan vakityössä ja se oli tarkoituskin. Naimisissa ollaan oltu pian 3 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen syntyessä olin 30 ja mies 29. Molemmilla vakituiset työpaikat. Olihan se tilanne tosi "vakaa", mutta silloin myös ekan kerran tunsin olevani valmis äidiksi. Jos se tunne olis tullut aiemmin, niin tuskin ainakaan työkuviot olis lapsen hankintaan vaikuttanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naimisissa, 27-vuotiaana, määräaikaisessa työsuhteessa (omasta tahdosta), miehellä vakkari työ ensimmäinen lapsi. Toisen lapsen syntyessä olen 29-vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin paria kuukautta vajaa 24 vuotta esikoisen syntyessä. Mies oli ehtinyt muutamaa kuukautta ennen tuon 24 vuotta täyttää. Minä työskentelin määräaikaisena, mies vakityössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 olin kun esikoinen syntyi, olin joulukuussa kirjoittanut ylioppilaaksi ja tyttö syntyi maaliskuussa. miehellä vakituinen työ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 22 v kun esikoinen syntyi, vakityössä. Ex-mies teki hanttihommia/työtön ja ikää oli hällä 31 v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdin juuri täyttää 26 vuotta ja mies 29 ennen kuin poitsu syntyi. Mulla määräaikainen työsopimus, miehellä vakityö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now