sasa

Minkä ikäisenä tulit äidiksi...


970 posts in this topic

Itse olin 20-vuotias kun ensimmäinen lapsemme syntyi ja mieheni 19-vuotias :girl_smile: minulla on ollut vakituinen työpaikka valmistumisestani lähtien ja miehelläni oli tuolloin määräaikainen sopimus. Tällä hetkellä olen 23-vuotias ja mieheni siis 22-vuotias ja toista lastamme odotamme syntyväksi ensi talvena :lipsrsealed: olen edelleen samassa työpaikassa, mutta mieheni työpaikka on vaihtunut. Seurustellut olemme yhteensä n. 5-vuotta joista naimisissa olemme olleet ½-vuotta :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin 26 ja mies 31, molemmilla vakituiset työpaikat. Jos olisin tullut raskaaksi heti 22-vuotiaana, kun yritys alkoi, olisin ollut vastavalmistunut 23-vuotias vauvan syntyessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kaikki menee hyvin ja vaaveli putkahtaa maaliskuussa ulos niin minä olen 32v. ja mies 36v., LA paria viikkoa ennen toista hääpäiväämme.

 

Meikäläisellä vakityö.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 21v kun aloin odottaa esikoista, määräaikainen työ (lähinnä siis äitiyspäivärahan takia, että sais isompana), mies opiskeli eikä asuttu virallisesti yhdessä.

 

Annettiin vauvalle mahdollisuus aika pian, kun oltiin alettu seurustelemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kaikki menee hyvin niin olen 32 kun vauva syntyy. Mies täyttää sitten keväällä 31 eli meillä on vuosi ikäeroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kaikki menee oletettavasti,

 

29-vuotias (30 muutama kuukausi esikoisen toivottavasta syntymästä), vakituinen työ ja opintojen loppuvaihe. Miehellä vakituinen virka. Mies tuolloin 33, 34 muutama kk lapsen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kaikki menee hyvin niin olen esikoisen syntyessä 27 ja määräaikaisessa työssä (valmistumisesta on jo reilut 3 vuotta). Mies ehtii täyttää 29, on vakityössä ja opiskelee (alla jo yksi tutkinto, viimeistelee toista ja töiden kautta suorittaa vielä täydennysopintojakin, jotka tosin ehtii päättää ennen vauvan syntymää). Ollaan naimisissa ja oma (pankin) talokin löytyy. Vauvaa ehdittiin yrittämään reilu vuosi ennen kuin tärppäsi.

Edited by Valrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin juuri lopettanut koulun ja määräaikaisessa työsuhteessa. Miehellä oli vakityö. Ikää oli 24v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin juuri täyttänyt 27 ja mies oli 35 (melkein 36). Miehellä vakkaripaikka (ollut työelämässä n.15v) ja minä olin pätkätöissä, joissa olin ollut lähes yhtäjaksoisesti jo pari vuotta valmistumisen jälkeen. Silloista työsopimusta esimies jatkoi raskausuutisen jälkeen niin, että se oli voimassa 3kk äippäloman alusta, jotta sain palkkaa siltä ajalta. Oli tosi reilu!

Naimisiin mentiin ristiäispäivänä :lipsrsealed:

Edited by tohnake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulen äidiksi todennäköisesti 25-vuotiaana. Laskettu aika on 7 päivää ennen 26v. synttäreitäni, niin saa nähdä, miten käy. :) Mies ehtii täyttää 26v. pari kuukautta ennen lapsen syntymää. Sain juurikin sopivasti keväällä vakituisen työpaikan, niin on helppoa jäädä äitiyslomalle. :girl_wink: Miehellä on opintoja jäljellä vielä pari vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 19v opiskelut oli loppuvaiheessa. Mies taas oli 20v ja vastavalmistunut. Mies sai kyllä tosi nopeasti töitä valmistumisensa jälkeen. Vauva oli ihan suunniteltu ja kovasti toivottu, vaikka moni sitä ei perhe- ja sukulaispiirissä uskokaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytettiin samana vuonna 23, kun esikoinen syntyi. Molemmat olimme kolmannen vuoden yliopisto-opiskelijoita, vain minä kävin opintojen ohella osa-aikaisesti töissä äitiysloman alkuun asti. Mielenkiintoista, kuinka pieneen vähemmistöön kuuluimmekaan tämän kyselyn perusteella. Erityisesti mies, jonka opinnot olivat siis noin puolivälissä. Miehen kanssa koettiin yhtäaikaa synnytystuskia toisen lapsen tullessa: mies siis lopputyönsä kanssa ja minä ihan sillä perinteisellä tavalla. :girl_haha:

 

edit. Lisäsin isän iän.

Edited by tarinatiikeri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 20v. kun esikoinen syntyi. Määräaikainen työsopimus loppui reilua kuukautta ennen äitiysloman alkua. Miehellä on vakityö. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 19v kun esikoinen syntyi, olimme tytön isän kanssa silloin molemmat vakitöissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now