sasa

Minkä ikäisenä tulit äidiksi...


970 posts in this topic

Miehen kanssa kumpikin 24-vuotiaita, minä vastavalmistunut määräaikaisella työsopimuksella ja mies loppuvaiheen opiskelija, mutta pääosin töissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvaa alettiin toivomaan tilanteessa, jossa molemmat opiskeli. Miehellä tosin oli enää puoli vuotta jäljellä koulua. Itsellä 2 ja puoli vuotta. Yrityksen alkaessa siis olin 20v. ja tytön syntyessä täytin 22v. melkein heti. Mies oli 27v. tytön syntyessä. Mies sai melkein heti vakipaikan ja on nyt jo toisessa vakkaripaikassaan. Minä pidin äippäloman ja opiskelin sitten jonkun kuukauden samalla,kun olin hoitovapaalla. Sitten pääsisin sijaiseksi oman alan töihin ja tyttö meni hoitoon. Kevään aikana siis opiskelin ja tein töitä samalla ja kiirettä piti. Nyt sitten opiskelut ihan loistavalla mallilla ja töitä riittää samalla. Koulu ei edes viivästynyt äippäloman takia yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 26-vuotias ja juuri valmistunut, kun lapsemme syntyi. Mies täytti muutaman viikon päästä 27. Hän on yrittäjä, joten vastasin jotain muuta, vaikka vakituista työtähän sekin on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin seurusteltu vuoden verran kun tulin raskaaksi, minä oli silloin 19v ja mies 23v, miehellä vakityö ja mä olin töissä "toistaiseksi voimassaolevalla" työsopimuksella. Lukion olin käynyt ja sitten äitiysloman jälkeen lähdin opiskelemaan itselleni ammatin.

Nyt kolmannen lapsen jälkeen lähdössä taas opiskelemaan uutta ammattia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin melkein 23v määräaikaisessa työsuhteessa ja työn ohella kävin kurssia, mies oli sillä hetkellä työtön, hetkeä aiemmin päättänyt opintonsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 30, mies 34. Yhdessä 4 vuotta, naimisissa 10kk (ooteltiin papin aamenta :rolleyes: - no ei tod :lol: ) Molemmilla vakituinen työ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvan syntyessä minä 27 vuotias työtön ja mies 28 vuotias toisen tutkinnon opiskelija, opinnot vähän puolivälin paremmalla puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojat kun syntyivät niin olin 28v., mies 35v. Jäin äitiyslomalle määräaikaisista töistä, mutta miehellä oli vakityö, tai no, miten sen nyt ottaa, juuri poikien syntymän aikoihin vekslaili töiden kanssa, mutta oli siis kuitenkin töissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoa! Olen jopa ensimmäinen alle 18-vuotias täällä, joka saanut lapsen. Olin tosiaan 17 kun esikoinen syntyi, 19 kun toinen. Itsellä oli opinnot puolessa välissä, jätin koulun kokonaan kesken äitiyslomalle jäädessä kun ei ala tuntunut ollenkaan omalle. Esikoisella on eri isä kuin tällä toisella, esikon isä oli 20 tytön syntyessä. Tämän toisen isä on 23, vakituinen työpaikka josta tosin haaveilee pääsevänsä pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikäli sikäli kaikki menee hyvin niin olen 26 vuotias kun vauva syntyy. Juuri oon saanut vakkarisopparin, joten vauvasta kuultiin samoihin aikoihin. Tosin oon ollut täällä samassa duunissa jo reilun vuoden. Miekkosella myös vakkarihomma. Me ostettiin juur rivarin päätykämppä, sinne mahtuu useampikin lapsi :D

 

Mä tosin oon aloittelemassa lisäopintoja mutta ne olisi muutenkin tarkoitus hoitaa työn ohella, saas nähdä miten käy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olimme vauvan syntyessä molemmat 29-vuotiaita. Minulla vakkarityö ja mies yrittäjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huhtikuussa syntyi muksu ja mulla ikää 23(kohta24). Mies täyttänyt juuri 25 v.

Molemmilla vakkariduunit ja asutaan omassa paritalo neliössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli työharjoittelupaikka ja avokki oli työtön. Neiti oli kyllä oikein odotettu, koska n.2v. aiemmin oli keskenmeno ja sitä ennen "kova yritys" raskautumiseksi.

Eli helppoa ei oo ollu joten oli tilanne mikä vain niin toivottu raskaus ainaki oli. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 27 kun aloin odottamaan poikaa ja ehdin täyttää 28 ennen synnytystä. Olin vakityössä, josta en olisi halunnut lähteä pois. Töihin palaaminen ei kuitenkaan ole enää mahdollista sillä siinä paikalla on jo toinen.

Edited by PikkuinenPirpana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 21 vuotta juuri täyttänyt, jäin työttömäksi ennen synnytystä. Mies oli 24 ja vakityössä. Nyt toista odotellessa taas eri tilanne kun on eri mieskin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikää mulla on 39 vuotta ja miehellä 43 vuotta, molemmat ollaan vakitöissä. Minulle esikoinen tulossa, miehelle 3. lapsi. Näin myöhään meni perheen perustaminen, kun se elämän rakkaus löytyi vasta viitisen vuotta sitten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 19 vuotias, kun meidän tyttö tuli maailmaan. Itselläni oli opinnot alussa, ja miehelläni oli lopussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 35, mies 36, molemmat määräaikaisissa työsuhteissa. Yritys aloitettiin pari vuotta aiemmin, silloin miehellä oli vielä gradu kesken (oli töissä kuitenkin).

Edited by Anouk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin vielä hetken 29 kun tyttö syntyi, mies 38. Mulla oli ja on edelleen vakkarityö, mies opiskelee suomen kieltä. Aloitti juuri silloin kun tyttö syntyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie tällä hetkellä 23, toivotun esikoisen syntyessä 24 vuotias, mies 27v. Isäntä vaihtaa työpaikkaa minkä kerkeää, vakituinen työ silti :) Mulla työsuhde vakinaistetaan lokakuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun esikoinen syntyy, tulee avioelämää olemaan vajaat 2v takanapäin, minä 29v, mies 35v. Minä vakityössä, miehellä määräaikainen sopimus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now