Sign in to follow this  
Followers 0
Extravaganca

Hyvät välikausikäsineet

65 posts in this topic

No niin, menihän ne puhki! :girl_mad: Nimittäin Tähti Jonathanin vk-hanskat (uutena ostetut). Tytöllä oli hanskat käytössä ekan kerran viime keväänä ja nyt syksyllä. Eilen hanskoja huuhdellessani huomasin, että ne kastuivat myös sisäpuolelta kärjistä. Kärkisaumaa tarkastellessani huomasinkin rivin pieniä reikiä, ts. sauma oli melkein kulunut puhki. Taitaa olla turhan heppoiset hanskat tuolle meidän supertouhutädille...

 

Onko sellaisia vk-hanskoja, joissa kourapuolella olisi corduraa? Kenties Reimatec? (Ainakin noita talvihanskoja olen nähnyt.)

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Stonzien hanskoista?

Kenkinä olen tykännyt Stonzeista ja jos hanskat on edes puoliksi niin hyvät, niin tilaan ne meillekin heti.

Tähän asti on menty omatekemillä peukalottomilla (onks tuo edes sana?) PUL-hanskoilla. Nyt ulkoleikkeihin tarvittaisiin peukalolliset hanskat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko muilla ollut ongelmia Lassien välikausihanskojen "mittojen" kanssa? Meillä peukalo-osa on ihan liian lyhyt, vaikka hanska muuten on sopiva/vähän reilu. Mielestäni lapsi ei ole mitenkään pitkäpeukaloinen :girl_haha:. Jonathanit ja Reimat sopii kyllä, mietinkin onko noissa Lassien hanskoissa joku virhe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon tykännyt tosi paljon tähti Jonathanin välikausihanskoista, mutta kuten edellä todettiin, niin jossain käytön vaiheessa ne alkaa "revetä liitoksistaan". Meillä kuitenkin ovat olleet noin kaksi kautta kestävät ja touhukkaalla pojalla.

 

Lassien Suprafil-hanska sen sijaan on mun mielestä jotenkin sisälle kosteutta keräävä, jäivät aika nopeasti lipaston perukoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas joku, jolla on kokemusta noista Peukalopoteista, että minkälaisia ne ovat kokoluokaltaan? Eli osuuko ikäluokitukset kohdilleen vai ovatko hanskat pienehköjä/reiluhkoja kooltaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä just ostin meidän naperolle Peukalopotin Rasavillit vk-versiona. Meillä on samaiset myös talviversiona ja ne on tosi hyvt. Hyvältä vaikuttavat nämä vk-rukkasetkin, vaikka vielä ei olla päästy testaamaan. Otin m-koon, eli 3-4-vuotiaille tarkoitetut, minusta näyttäisi vastaavan kokoaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä ollut TähtiJonathanit ja hyvin toimivat. Välikausihanskoissa ei rispaantumista huomannut, mutta talvihanskoissa nyt huomaan. Kahta kautta en kyllä odotakaan niiden toimivan siihen hintaan, ainakaan meidän käytöllä :) Reiman minitecejäkin kokeiltiin, mutta varsi tuntui liian lyhyeltä ja nyt ovat jo liian pienet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut talven käytössä Ticketin hanskat ja niitä kotiutuu myös jatkossa.

 

Reiman Minitecit on tosiaan helppo pukea ja ovat sopivat, mutta k-y-l-m-ä-t... Niillä oli alunperin tarkoitus talvi mennä, mut jouduin ostamaan uudet hanskat, kun kädet oli välilapasista huolimatta aina kylmät.

 

Ticketin hanskojen alle ei ole tarvinnut laittaa välihanskoja, ainoastaan silloin, jos päiväunia nukuttu yli -20 asteen pakkasessa ulkona. Ovat ohutta kangasta, mutta kestäneet hyvin eikä kertaakaan ole kosteus päässyt läpi. Suosittelen lämpimästi grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä oli ticketin välikausihanskat syksyllä ja ne oli ihan järkyttävän vaikea pukea meidän pojalle. Nyt osaa auttaa peukaloa jo paremmin, joten ehkä keväällä ne toimisivatkin, jos eivät ole liian pienet. Peukalopotti-talvihanskat meillä on sen sijaan toimineet ihan älyttömän hyvin, joten seuraavaksi ostan sellaiset (joko nyt tai syksyksi, riippuen miten nuo ticketit toimivat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Aluksi ne olikin vaikeat, kun oli ensin käyttäny noita MiniTec-hanskoja. Mut nopeasti tyttö oppi ja nyt ne sujahtaa ihan helposti. :)

 

Mä taas tyhmänä täällä höpötän toppakäsineistä, vaikka tää on välikausikäsine-keskustelu. Hyvä minä. Mut noilla on kyllä ajatus mennä pitkälle kevääseen ja sit kun alkaa olla vähän lämpimämpää, niin noilla MiniTeceillä tarkenee taas. Ne mulla onkin vielä ihan välikausiversiona noiden toppien lisäksi.

 

Ajattelin ostaa vielä yhdet Ticketit lisäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ niissä välikausihanskoissa se vuori alkaa jotenkin tosi hassusti, mä en ainakaan saanut niitä kertaakaan nopeasti käteen koko syksynä. Mutta toki riippuu lapsesta ja kädestäkin (ja äidistä girl_sigh.gif). Ticketin toppahanskoja en olekaan kokeillut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytölle tilattu Peukalopotit ja pojalle Lennen robottirukkaset. Nyt vaan odotellaan, että päästään kevätlätäköihin testaamaan... :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli eilen tarkoitus ostaa molemmille Rasavilin Peukalopotti vk-rukkaset, mutta mukaan Prismasta lähtikin Ciraf -merkkiset rukkaset. Ovat tooooosi samaa mallia Peukalopottien kanssa, vedenpitävyys 10000mm (Peukolopoteissa vähintään 5000mm). Hinta vain 5,95€!! Noissa on "pehmeä ultra soft vuori", joten voipi olla, että ovat lämpimämmällä liian kuumat. Halvan hinnan takia nuo nyt valitsin kokeiluun, katsotaan ovatko kestävät ja muutenkin toimivat. Kuopuksella nuo oli jo eilen kädessä ja hän läträsi käsiään isossa vesilätäkössä. Sisälle tultua kädet oli lämpimät ja kuivat, samoin rukkasen sisäpuoli oli ihan kuiva!!

 

Meillä on ollut noita Peukalopotteja vk-rukkasina ja topparukkasina ja niistä olen tykännyt.. Pitävät vettä & helppo laittaa päälle. Mutta ainakin meidän lapsilla kuluvat nopeastin ja sitten vesi pääsee saumakohdista läpi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oho, aika yllättävää että Cirafeissa noin hyvä vedenpitävyys :girl_impossible:. Ja eipä oo hinnalla pilattu :). Vois kyllä ostaa tuollaiset, kiitos vinkistä!

 

Meillä on tällä hetkellä Peukalopotit, Lennet ja Minitecit. Kaikki hyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neidin Peukalopotteihin olen tyytyväinen, mutta pojalle ostetut Lennen vk-rukkaset eivät sittenkään tainneet olla sitä vedenpitävämpää mallia... No, oma moka, ei voi mitään. :mellow: Ajattelin ostaa pojallekin Peukalopotit, mutta taidanpa ensin tarkistaa markettienkin valikoimat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ollut enemmänki Cirafin vaatteita (ei yksin hanskoja) enkä ole kertaakaan joutunut pettymään. Koot on mitä lapussa lukee, ja kestävät. Musta ovat vielä kivoja värejä/kuoseja myös. Halpa hinta ei aina merkitse huonoa, niin kuin ei kalliskaan hyvää.

 

1,5veellä nyt (lassien?) suprahanskat (onks ne semmoiset... missä ranteesta kärkeen rurakangas, ja hihaosa, jotain muuta kangasta...)

 

(tappahanskoina ollut kahdet eri cirafit koko talven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Prismasta jotkut halpis kurarukkaset molemmille lapsille ja hintaa oli vain 4 euroa/pari. Väreinä oli ainakin harmaa, pinkki ja olikohan lila ja mustakin. En muista oliko mitään erityistä merkkiä näillä mutta ei tainnut olla Cirafia, nää oli niitäkin halvemmat. Poika jo testasi omia hanskojaan eilen ja vaikka rypi tuolla kuralätäköissä, niin kädet pysyivät kuivina! Voin siis suositella noita hanskoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojalla on Reimatecin rukkaset, joissa on pukemista helpottava vetoketju, ja nuo on olleet tosi hyvät. Kastuuhan ne jos niillä oikein lutraa, mutta yleensä vesi on päässyt läpi vasta ihan ulkoilun lopuksi joten kuivumaanhan ne sitten saa jo laittaakin.

 

Tulevaan kurakauteen ostin Lassien suprafill-hanskat, mutta niitä ei ole vielä kokeiltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin kaupasta Rukan kurarukkaset, jotka on vuorattu fllecella. Pitäisikö niiden alle laittaa jotkut erilliset hanskat vielä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Cirafin hanskat olivat ekan kokeilun jälkeen sisältä märät. Saumat ilmeisesti fuskanneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillekin ostettiin Cirafit kokeiluun mutta ei oo meille hyvät, saumoja ei ole teipattu eli vuotaa ja malli on jotenkin niin leveä että hanskat pyörivät käsissä vaikka pituussuunnassa sopivat ovatkin.

Eli eiköhän me pysytä ainakin toistaiseksi Tähti Jonathaneissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0