Maro

Kestovaipat vol. 2

1000 posts in this topic

Voi NelliKaneli, mä taisin vinkata sulle niistä pöpistä mutta unohdin kokonaan sen kokoasian! Eli mäkin menin samaan vipuun, sen ohjeen mukaan kun alkaa suoraan tekemään niin tuli ihan älyttömän pienet, mutta kun tein sitten mallitilkun ja laskin sen mukaan silmukat uusiksi niin tuli tosi kivat pöpät. Teitkö mallitilkun ja katsoit että silmukkamäärät täsmäävät? Vitsit, edellisten tekemisestä taisi olla liian pitkä aika kun unohdin kertoa :( Ja mä tykkäsin muutenkin tehdä vähän enemmän korkeutta sekä resoriin että housuosaan.

 

En mie harrasta mitään mallitilkkuja.. En jaksa sitä silmukoitten laskemista, en sitten yhtään.

 

Yhdet tiuhtikset on käytössä (kiitos, pupuska), on muuten hyvät! ja toiset lanoliinitusta vaille valmiit. Kolmansia aloittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ahdistaa :grin:

 

En siis tiedä asiasta niin yhtään mitään. Kestoilu kiinnostaa kovasti ja haluaisin asiaan perehtyä, mutta kun en ymmärrä tästäkään keskustelusta puoliakaan. Onko olemassa joku maailman simppelein kirja tai nettisivu josta ääliö saa selville sen, mitä pitää alkuun tietää? En siis ymmärrä mitä on AIOt, imut, taskut ja villat, mitä tarkoittaa kokoluokitukset ja mistä tietää imujen tehot. En tiedä mitä tarvitaan jos haluaa kokeilla kestoilua vauvan kanssa. Eli, noviisille kirja/linkkivinkkejä? Tai vastaavasti: mikä olisi mahdollisimman helppo tapa aloittaa kestoilu? Onko olemassa joku paketti, jossa tulee kaikki tarpeellinen mukana vai ostetaanko kaikki vaippojen miljoonalta tuntuvaa palaa erikseen? Jos haluaa ihan pienen vauvan kanssa kokeilla onko meistä kestoiluun, niin montako vaippaa pitää olla minimissään aluksi? Tuleeko äitiyspakkauksessa joku "kestovaippailu for dummmies"-opas mukana vai onko sielläkin vaan ne vaipat?

 

AAAARGH :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ahdistaa :grin:

 

En siis tiedä asiasta niin yhtään mitään. Kestoilu kiinnostaa kovasti ja haluaisin asiaan perehtyä, mutta kun en ymmärrä tästäkään keskustelusta puoliakaan. Onko olemassa joku maailman simppelein kirja tai nettisivu josta ääliö saa selville sen, mitä pitää alkuun tietää? En siis ymmärrä mitä on AIOt, imut, taskut ja villat, mitä tarkoittaa kokoluokitukset ja mistä tietää imujen tehot. En tiedä mitä tarvitaan jos haluaa kokeilla kestoilua vauvan kanssa. Eli, noviisille kirja/linkkivinkkejä? Tai vastaavasti: mikä olisi mahdollisimman helppo tapa aloittaa kestoilu? Onko olemassa joku paketti, jossa tulee kaikki tarpeellinen mukana vai ostetaanko kaikki vaippojen miljoonalta tuntuvaa palaa erikseen? Jos haluaa ihan pienen vauvan kanssa kokeilla onko meistä kestoiluun, niin montako vaippaa pitää olla minimissään aluksi? Tuleeko äitiyspakkauksessa joku "kestovaippailu for dummmies"-opas mukana vai onko sielläkin vaan ne vaipat?

 

AAAARGH :girl_haha:

 

 

Kestovaippatietoutta löytyy esim. täältä http://www.kestovaippainfo.fi/kestovaipat/ tai täältä http://www.kestovaippaviikko.com/kestovaippa_abc

 

Kauppiailta saa neuvoa kyllä. Sen kun laitat sähköpostia. Aloituspaketteja löytyy myös monilta valmistajilta.

Pakettissa on vähän joka sorttia, jotta saa tuntumaan mikä systeemi on se omin.

 

Kestovaippalainaamo on myös oiva apu. Täällä listaa alueittain http://kestovaippayhdistys.fi/fi/aluetoiminta/vaippalainaamot.html

 

Oman alueen toimintaa kannattaa seurata muutenki. Monilla paikkakunnilla järjestetään kestovaippatapaamisia/iltoja, jotka on juuri suunnattu aloittelijoille.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Tosiaan jos paikkakunnalta löytyy kestovaippalainaamo, niin ottaisin sieltä lainaan sen paketin (maksaa ihan jotain muutaman euron viikolta tai parilta). Sen kanssa saa aina hyvän opastuksen vaippojen käyttöön. Muutoin menisin jonkun luo joka niitä käyttää ja pyytäisin vähän osviittaa. Tai sitten kauppaan joka myy vaippoja, voit vaikka kertoa tilanteesi että oot ihan pihalla ja pyytää suosittelemaan paria vaippaa kokeiltavaksi ja käyttöohjeilta. Samalla neuvovat varmasti mielellään ne äp-pakkauksen vaipatkin.

 

Kestoilunhan voi aloittaa just niin monella vaipalla kuin haluaa. Jos vaikka hankit 2-5 vaippaa aluksi ja käytät niiden kanssa kertiksiä, sitten katot mitkä niistä käytössä olevista tuntuu parhailta ja hankit sellaisia lisää. Yleisesti täyskestoiluun pikkuvauvalla (joka pissaa ja kakkaa paljon) tarvii olla kymmenisen vaippaa per päivä. Sitten jos ei halua pestä vaippapyykkiä ihan joka päivä niin helposti voi vaippavarasto olla 20-30 vaippaakin, mutta paljon vähemmälläkin oikeasti pärjää.

 

Mutta lyhyesti:

AIO (All In One) on vaippa jossa on kaikki samassa paketissa. Et siis tarvitse lisäksi imuja, kuoria tai mitään muutakaan

Tasku(vaippa) on tavallaan taskullinen kuori. Sinne taskuun laitetaan sitten erilaisia imuja imemään pissaa.

Kuoria on eri materiaaleja (villaa, Pulia, velouria jne) ja niiden sisään tarvitaan aina joko imuja tai sisävaippa.

Sisävaippa on yleensä sellainen muotoonommeltu vaippa mutta se ei pidä nesteitä sisällään, pelkästään imee kuten imu. Siksi se tarvii siis sen kuoren että ei vaatteet kastu.

Ja imuja sitten on miljoonia erilaisia eri imukyvyillä (harsoja, mikrokuitua, bambua, hamppua, froteeta, flanellia, tenceliä, villaa...). Ihan perusharsoillakin pääsee jo pikkuvauvan kanssa pitkälle. Niitä voi käyttää taskuvaippojen imuina, villahousujen sisässä tai vaikka sen muovikuoren kanssa joka tulee äp:ssa.

 

Ja tästä listasta jäi varmasti puuttumaan sata olennaista asiaa, viisaammat ja kokeneemmat valistakoon enemmän :girl_smile: Täälläkin foorumilla pyörii useita tyyppejä jotka olivat alussa yhtä pihalla kuin sä, mutta nyt ne hurauttelee itse miljoonia kestoja kolmessa minuutissa eikä niiden vaipat ikinä vuoda (ei, mä en ole yksi niistä :grin: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tutustessani kerännyt vähän tietoja eri materiaaleista ynnä muuta sekalaista word- tiedostoon, jos joku aloitteleva haluaa sen sähköpostiinsa niin saa laittaa viestiä :) Tietojen täydellistä 100% oikeutta en voi taata, mutta keskustelupalstoja lukemalla ja muutenkin nettiä tonkimalla olen ne tiedot kaapinut kasaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vaikka hankit 2-5 vaippaa aluksi ja käytät niiden kanssa kertiksiä, sitten katot mitkä niistä käytössä olevista tuntuu parhailta ja hankit sellaisia lisää.

Tää on just se, mitä mun olisi pitänyt tehdä :girl_sigh: Joko ostaa muutaman itse valmiiksi tai tosiaan käyttää sitä vaippalainaamopalvelua. Itse ostin raskausaikana aika paljon AIO-vaippoja, kun olin ihan varma ettei me jaksettaisi "säätää" erillisten imujen kanssa jne. ja nyt me molemmat miehen kanssa tykätään tosi paljon taskuvaipoista :girl_sigh: Sattumoisin olin ostanut yhden ainokaisen fuzzi bunzin raskausaikana ja sitten se istuikin parhaiten meidän poitsulle! Meidän AIO:t on edelleen lähes täysin käyttämättömiä, koska en tykkää niiden istuvuudesta pojan päällä (hirveän iso paketti), mutta onneksi ne on onesizeja niin vielä voi odotella, että josko ne myöhemmin olis vielä ok.

 

Lisäksi jotenkin tuli ihan puskista se, että kaikki kestovaipat ei olekaan samanlaisia kaikkien vauvojen päällä ja esim. meidän hoikalle rimppakintulle on ollut tosi hankala löytää täydellistä vaippaa. Etukäteen mulla oli kyllä tosiaan kans sellainen fiilis, että kestovaipat on loputon suo ja varsinkin imuvaihtoehdot, mutta pikku hiljaa kun etenee niin kyllä se kaikki tieto lopulta alkaa tarttua päähän! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitanpa muuten omankin kokemukseni ÄP 2010 Kushies ultra lite -vaipasta, kun siitä oli aiemmin keskustelua. Huonot puolet mun mielestä: 1) selässä ei ole ollenkaan kuminauhakiristystä, joten niskapaskavaara on suuri. Mä koitankin aina käyttää tuota vaippaa vain silloin, kun olen suht varma ettei kakkoja ole tulossa ;)2) vähän mälsän rapisevamuovinen päällikuori, 3) kuivuu hitaasti, 4) päällimmäinen imuläppä on kiinnitetty "väärästä päästä" eli sitä ei pysty poikavauvalle taittamaan kaksinkerroin vaipan etupuolelle mikä olis mulle mieluista, 5) ei kiristy reisistä kovinkaan tiukalle eli on lahjekakkavuotovaara.

 

Mutta hyviäkin puolia löytyy: 1) äärettömän helppo pukea rimpuilevan vauvan päälle, on sen verran jäykkä että solahtaa nätisti selän alle, 2) tosi kapea haaroista! 3) imee hyvin ja ilmeisesti tuntuu vauvan mielestä miellyttävältä ihoa vasten, koska sietää Kushiesissa paljon isommat pissat pidemmän aikaa kuin esim. coolmax-pintaisessa taskuvaipassa!

 

Mä oon tykännyt käyttää tuota Kushies-vaippaa (meillä on niitä useampikin) aamupäivävaippana :D Eli meillä aamupäivisin poitsu pissaa usein ja paljon ja Kushies päällä ei tartte ihan puolen tunnin välein olla vaihtamassa. Kakkakäytöstä ei tosiaan ole kokemusta, kun tähän asti olen onnistunut ne välttämään ;) Mut voisin kuvitella että isoimmat on helppo huuhtaista pois siitä päällilärpäkkeestä, joka ne varmaan enimmäkseen nappaa kiinni.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimivatko nuo sivunepilliset taskut hyvin myös housuvaippoina? Mä en ole aiemmin päässyt oikein sinuksi nepillisten vaippojen kanssa (jotenkin hankalampi ja hitaampi kiinnittää kuin tarralliset) enkä myöskään sivutarrallisten (ei pysy napakasti kiinni vaan päätyy raapimaan ihoa), mutta nyt kun poika ei malttaisi millään pysyä paikallaan vaipanvaihdon aikana niin ajatus tollaisista housuvaipan omaisista kestoista on alkanut kummasti kiehtoa... :girl_sigh: Mutta sitten jos ne pitääkin joka kerta kiinnittää vasta vauvan päällä niin noi sivunepilliset on varmaan meille se huonoin mahdollinen vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ahdistaa :grin:

 

En siis tiedä asiasta niin yhtään mitään. Kestoilu kiinnostaa kovasti ja haluaisin asiaan perehtyä, mutta kun en ymmärrä tästäkään keskustelusta puoliakaan. Onko olemassa joku maailman simppelein kirja tai nettisivu josta ääliö saa selville sen, mitä pitää alkuun tietää? En siis ymmärrä mitä on AIOt, imut, taskut ja villat, mitä tarkoittaa kokoluokitukset ja mistä tietää imujen tehot. En tiedä mitä tarvitaan jos haluaa kokeilla kestoilua vauvan kanssa. Eli, noviisille kirja/linkkivinkkejä? Tai vastaavasti: mikä olisi mahdollisimman helppo tapa aloittaa kestoilu? Onko olemassa joku paketti, jossa tulee kaikki tarpeellinen mukana vai ostetaanko kaikki vaippojen miljoonalta tuntuvaa palaa erikseen? Jos haluaa ihan pienen vauvan kanssa kokeilla onko meistä kestoiluun, niin montako vaippaa pitää olla minimissään aluksi? Tuleeko äitiyspakkauksessa joku "kestovaippailu for dummmies"-opas mukana vai onko sielläkin vaan ne vaipat?

 

AAAARGH :girl_haha:

 

Kuulostaa niin tutulle! Olen ajatellut käyttää kestovaippoja, ollaan siitä onnellisessa asemassa että ollaan saatu niitä sukulaiselta aika hyvä setti, joten ihan kauheasti en ole (vielä) jaksanut perehtyä mitä kaikkia muita vaihtoehtoja vielä olisikaan tarjolla. Tätä keskustelua käyn aina välillä lukemassa mutta aika usein en tajua siitä oikein mitään. :grin: Mutta lähden siitä, että kokeillaan noita vaippoja, mitkä ollaan saatu, ja varmaan sitten ajan myötä huomaa mitkä tuntuu toimivimmilta/ etsii parempia ratkaisuja jos ei tunnu toimivan. Niin kuin Miinanen tuossa aiemmin kirjoitti, 2010 äitiyspakkauksessa on sellainen pieni opaslehtinen kestovaipoista, mun mielestä se oli ainakin tosi hyvä, selkeästi ja tiivisti kirjotettu ja siinä oli vinkkejä myös vaippojen puhdistamiseen yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimivatko nuo sivunepilliset taskut hyvin myös housuvaippoina?

--

Mutta sitten jos ne pitääkin joka kerta kiinnittää vasta vauvan päällä niin noi sivunepilliset on varmaan meille se huonoin mahdollinen vaihtoehto.

 

Meillä nyt musku ei seiso, mutta voisin kuvitella että sivunepilliset sais seisovalle lapselle niin, että laittaa ensin reisinepit kii, sitten pöksyt jalkaan, ja sitten vyötärönepit kii. Onko se nyt sitten helppoa vai ei, en osaa arvioida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole kokenut sivunepillisiä hyviksi housuvaipoiksi. Toisaalta en esikoisenkaan kanssa osannut käyttää kertiksistä housuvaippoja. Jossain vaiheessa molempia muksuja on ollut hieman haastava saada pysymään paikallaan vaipanvaihdon ajaksi, mutta se vaihe meni ohi. Nykyinen vaipatettava hakee jopa vaipan itse ja menee sen päälle makaamaan vaikka joku aika sitten pinkoi karkuun, minkä jaloistaan pääsi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en kanssa oo noita sivunepillisiä vaippoja kokenut mitenkään helpoiksi ihan housuvaippoina, mutta mun mielestä ne on siinä mielessä helpompi pukea jos sen vaipatettavan on ihan välttämättä seistävä (grin.gif) hoitopöydällä, niin ne saa ihan valmiiksi nepittämättäkin aika helposti seisovan lapsen päälle puettua, oli hän sitten pukijaan nähden etu/takaperin. Helpommin kuin esim etunepilliset, joita itse puen mieluiten makaavan lapsen päälle....sylissä istuessa saattaa kans onnistua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Komppailen, sivunepillinen on helppo pukea seisovalle lapselle tai esimerkiksi sylissä, eikä esimerkiksi kodin ulkopuolella liikkuessa tarvitse välttämättä riisua muita housuja ollenkaan kuin laskea vain nilkkoihin vaipanvaihdon ajaksi.

 

Sueelle taas vinkiksi, että kestoiluun kannattaa tutustua noiden em. kestovaippalainaamon ja Kestovaippainfon lisäksi lukaisemalla Vaippailmiö-kirja, jota pitäisi kai olla kirjastoissakin lainattavissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille kokemuksista ja mietteistä noista sivunepillisistä vaipoista! :) Vaikkei ne housuvaippoina toimisikaan niin tuo pukeminen kuullostaa kyllä sinänsä helpommalta etutarrallisiin verrattuna, että taidan tilata meille kokeiluun jonkun sivunepillisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Nestemäinen X-tra Color (S-ryhmän kaupoista) on ainakin edullista jos ei halvinta. Ohjeen mukaan annosteltuna litran pullo riittää pariinkymmeneen pesuun, mutta kestovaippoihin ei noin paljoa pesuainetta laiteta eli jotain 30-40 koneellista ehkä pesee. Hintaa en muista. Plussaa miedosta tuoksusta. Hajusteettomat pesuaineet saa pitkään käytettynä mun mielestä pyykin haisemaan jotenkin tunkkaiselle, mutta toisaalta monet haisee aivan liikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Mun mielestä Erisan on aika edullista. Sitä me käytetään ihan kaikelle pyykille, eikä olisi varmaan käytössä jos olisi kovin hintavaa.

 

En kyllä itse käyttäisi vaipoille enkä muillekaan vauvan tekstiileille (Kuten en omillenikaan) hajustettuja pesuaineita :unsure: Meillä ei ole ollut mitään tunkkaisuutta tai muita ikäviä tuoksuja vaatteissa. Etikkaahan voi käyttää huuhteluaineena ja halutessaan mukaan voi laittaa vähän sitruunamehua, jos haluaa lisäraikkautta. Säännölliset keittopesut voi myös auttaa jos on tuoksahdusongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin käytetään Erisan Coloria, ja pakkaus kestää todella kauan, sillä annostelen sitä 7 kg:n koneeseen vaippapyykille vain puoli mitallista eli 25 ml. Lisäksi laitan sekaan usein ruokasoodaa tehostamaan pesua.

 

Tunkkainen haju vaipoissa ja muussa pyykissä johtuu usein pesuainejäämistä, joten kone kannattaa pestä silloin tällöin sitruunahapolla (ja puhdistaa myös tiivisteet ja nukkasuodatin) ja vähentää pesuaineen annostusta. Hajustettua pesuainetta en käyttäisi tunkkaisuuden ehkäisemiseen, sillä jos lapsella on vähänkään herkempi iho, voivat vaippaan tarttuneet eteeriset öljyt tai muut hajusteet pissasta kastuessaan aiheuttaa ihottumaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos pesuainevastauksista! Meilläkin on tällä hetkellä käytössä yhdistelmä nestemäinen Erisan + etikka. Mä vaan yks päivä pohdin, jos olisi ollut joku entistäkin parempi ja halvempi pesuaine, josta mulla vaan ei ole tietoa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ahdistaa :grin:

 

En siis tiedä asiasta niin yhtään mitään. Kestoilu kiinnostaa kovasti ja haluaisin asiaan perehtyä, mutta kun en ymmärrä tästäkään keskustelusta puoliakaan. Onko olemassa joku maailman simppelein kirja tai nettisivu josta ääliö saa selville sen, mitä pitää alkuun tietää? En siis ymmärrä mitä on AIOt, imut, taskut ja villat, mitä tarkoittaa kokoluokitukset ja mistä tietää imujen tehot. En tiedä mitä tarvitaan jos haluaa kokeilla kestoilua vauvan kanssa. Eli, noviisille kirja/linkkivinkkejä? Tai vastaavasti: mikä olisi mahdollisimman helppo tapa aloittaa kestoilu? Onko olemassa joku paketti, jossa tulee kaikki tarpeellinen mukana vai ostetaanko kaikki vaippojen miljoonalta tuntuvaa palaa erikseen? Jos haluaa ihan pienen vauvan kanssa kokeilla onko meistä kestoiluun, niin montako vaippaa pitää olla minimissään aluksi? Tuleeko äitiyspakkauksessa joku "kestovaippailu for dummmies"-opas mukana vai onko sielläkin vaan ne vaipat?

 

AAAARGH :girl_haha:

 

Mä olen kirjoittanut vastaavan tekstin tänne noin vuosi sitten grin.gif Mä en tullut hullua hurskaammaksi nettisivuja lukemalla, en tainut jaksaa keskittyä niihin riittävästi ja niiden jälkeen olo tuntui vieläkin sekavammalta. Mä pääsin vähän kärryille kun osuin lastentarvikeliikkeeseen ruuhkattomaan aikaan ja asiantunteva myyjä selvitti mulle tärkeimmät. Mä päädyin helppoon ratkaisuun ja ostin kokeeksi yhden kappaleen yhden koon ja all in one vaipan. Myöhemmin tilailin pari lisää ja nyt mulla on vastaavia reilu 10. Muihin malleihin tai vaihtoehtoihin en ole tutustunut. Kestoilu on meillä vähän kausittaista ja koko ajan ollaan vaan osakestoiltu (eli öisin ja kodin ulkopuolella kertisvaippa)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mainitsin, että hajusteettomilla pesuaineilla pyykki alkaa meillä haista tunkkaiselta. Sanavalinta oli ehkä hiukan väärä. Eivät siis haise silleen tunkkaisilta, että olisi pesuainejämiä tai kone kaipaisi tehopuhdistusta. Mä en vaan pidä siitä tuoksuttomuuden tuoksusta, mikä pesuaineessa on ihan pullonsuusta haistaessakin. Myöskään etikan tuoksusta en tykkää. Sitäkin tuli koitettua jossain vaiheessa ja vaikka joku väittää, ettei pyykki haise milleen etikan jälkeen niin mä olen toista mieltä.

 

Vauva-aikaan meilläkin oli käytössä nestemäinen Erisan koska en halunnut mitään ylimääräisiä hajusteita herkälle iholle. Ekat puoli vuotta taisi olla hajusteetonta. Ja jos joku perheenjäsenistä oireilisi tippaakaan hajustetusta pesuaineesta niin toki lopettaisin sen käytön oitis. Reilusti hajustettuja Arieleita, Omoja ja muita meillä ei käytetä, koska mä saan niistä päänsäryn enkä kyllä kaipaakaan tuollaista voimakasta hajua.

 

Jos hajusteetonta haluaa niin sitten suosittelen tuota nestemäistä Erisania, mutta sen hinnasta ei ole mitään käsitystä. Meidän kestovaippailun alkaessa lähikaupan nestemäisistä pesuaineista vaippapyykkiin sopivia olivat X-tra ja Erisan. Jauheista en ole koskaan tykännyt vaikka edullisempia kaiketi ovatkin.

 

Mä luulen, että me ollaan kohdattu ekaa kertaa vaippauran aikana todellisia yökestoiluongelmia. Usein vaippa on aamulla kuiva ja jos onkin märkä (pissat tulee jos ei riittävän ripeästi hae tyttöä potalle aamulla) niin imukyky kyllä riittää. Mutta nyt kun neiti on päivät pääosin ilman vaippaa niin ei ilmeisesti tykkää vaipoista yölläkään. Eilen oli sänkyyn mennessä puettu nepillinen vaippa, villahousut ja vielä yöhousut. Aamulla jalassa ei ollut mitään vaan kaikki oli mytyssä jalkopäässä eli illalla varmaan jo riisuttu. Pieni tippa oli ehtinyt sänkyyn tulla, mutta ne isoimmat onneksi päätyi pottaan. Lakanat toki vaihtuivat, mutta sänky ei lainehtinut kuitenkaan. Eli mitäs tuollaiselle näppäräsormiselle voi laittaa yöksi kun halutessaan osaa riisua kaiken? Nepilliset ja vetoketjulliset yöpuvutkin lähtee vauhdilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meidän neidillä oli samantapainen riisumisvimma puolisen vuotta sitten. Aamuisin riisui itsensä nakuksi ja saattoi vielä lirauttaa pissatkin sänkyyn ennen kuin herätti meidät. Kokeilin kaikki pyjamamallit mutta kun muu ei auttanut, aloin pukea koko-pyjaman (sellaisen nepitettävän) päälle takaperin, pakkopaitamalliin :girl_crazy: . Sen avulla tuo riisuminen unohtui eikä tyttö tee sitä enää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meidän neidillä oli samantapainen riisumisvimma puolisen vuotta sitten. Aamuisin riisui itsensä nakuksi ja saattoi vielä lirauttaa pissatkin sänkyyn ennen kuin herätti meidät. Kokeilin kaikki pyjamamallit mutta kun muu ei auttanut, aloin pukea koko-pyjaman (sellaisen nepitettävän) päälle takaperin, pakkopaitamalliin :girl_crazy: . Sen avulla tuo riisuminen unohtui eikä tyttö tee sitä enää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisko joku selittää nöösille että miten niitä äitiyspakkaus 2010 kestovaippoja on tarkoitus käyttää? Ok, sen vihreän AIO:n ymmärrän, laitetaan vaan muksulle päälle ja pestään käytön jälkeen, mutta mites ne muut? Harsoja voi käyttää villahousujen kanssa (itse villiksia ei ole pakkauksessa näköjään) mutta onko ne kaksi imua(?) tarkoitus käyttää sen valkoisen vaipan kanssa? Voiko myös harsoja käyttää sen valkoisen vaipan kanssa? Tarviiko sen valkoisen vaipan päälle enää pukea mitään villahousuja tms?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.