Maro

Kestovaipat vol. 2

1000 posts in this topic

^^^^^^Minäkin haluasin käydä siellä vilkaisemassa! girl_wink.gif

 

Kysymys Bumgenius deluxe AIO:sta, oon ymmärtänyt että siinä on imuna tuo sama cotton babies mikrokuituimu. Nythän jossain käytiin keskustelua siitä (..en muista oliko täällä vai toisaalla..) että mikrokuituinen imu huononee pesujen myötä ja imukyky heikkenee... Miten tellä on siis nuo AIO:t kestänyt?

 

Toinen kysymys, onks noin luomu AIO:t siis bummareiden minkälaisia? Ei siis ole kuivaliinapintaa peppua vasten...kö?girl_to_take_umbrage2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on noita BG-taskujen imuja käytetty osaa Enskan syntymästä asti ja osaa vähän vähemmän, kuitenkin suunnilleen 2 vuotta jo. Imukyky ei ole enää ihan niin super kuin aluksi, mutta kyllä ne toimivia ovat edelleen. Yksinään ei enää pelaa, mutta ei taitaisi toimia uusikaan imu taaperolla. Normisetti on iso BG-imu ja pieni bambutaittoimu, tai pieni BG-imu tsi-perhostaittoimun kanssa (2xhamppu+jf), näillä on sama vaihtoväli. Mikrokuituimun kanssa tulee vähän paksumpi paketti, mutta vastaavasti myös pehmeämpi.

 

Luomu-AIO:ssa on tosiaan puuvilla ihoa vasten. Meillä ei toimi, kun vaippojen pitää olla kuivapintaisia, enkä viitsi AIO:n kanssa kuivaliinaa käyttää. Toisille taas luomupuuvilla on ihoa vasten parempi kuin mikään kuivaliina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos vastauksestasi Miinanen! :)

 

Joo, mä oon huomannut ihan saman noitten meidän BG:n taskujen imujen kanssa, meillä niitä on käytetty vaan 8 kk, ei ihan sitäkään. Vähän harmittaa kun ne pelittää niin vähän aikaa...girl_sad.gif tai siis toimiihan ne edelleen, mutta eivät niin mahtavasti kun silloin joskus... Tekis mieli tilata uusia imuja, sitä NB kokoa, kun noista suuremmissa en diggaa just tuosta koosta, enkä oikeastaan niistä neppareista ja puoliks taitetusta imustakaan. Pitäis selkeästi olla nb-koko, M koko ja L koko. Ja just sen takia, kun se imukyky (ei ainakaan meillä) säily hyvänä siihen saakka, että oltais siellä L-koossa. Just ollaan vasta nimittäin siirtymässä keskimmäiseen kokoon vaipassakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ois yks tyhmä kysymys tälle päivälle:

 

Onko auringossa kuivaamisesta haittaa sisävaipoille/villiksille?

 

Meillä olis parvekkeella ihan otollinen paikka pyykkitelineelle, mut siihen paistaa aurinko lähes koko päivän. PUL:lia sisältävät vaipat pitää kuivata jossain muualla (täälläkin vissiin puhuttiin tästä joskus lähiaikoina), mutta noista muista en tiedä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko auringossa kuivaamisesta haittaa sisävaipoille/villiksille?

 

Ei sen kummempaa haittaa kuin muillekaan vaatteille, eli ajan kuluessa värit saattavat hieman haalistua. Toisaalta myös mahdolliset tahrat vaalenevat uv-säteilyn vaikutuksesta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tiennytkään, että mikrokuitujen imuteho heikkenee ajan myötä ohmy.gif Eikä noissa omissa BG:n imuissa (vanhimmat olleet käytössä vajaan vuoden ajan) olla kyllä huomattukaan huononemista. Tosin meillä niitä on aina käytetty lisäimujen kanssa, eli ainakaan pieniä muutoksia mikrokuidun imussa on siten aika vaikea huomatakaan.

 

Onko kenelläkään kokemusta Lempin Mainio-taskuvaipasta? Tuli tilattua sellainen kokeeksi.

 

Tämä vaippainnostus menee selvästi mulla sykleissä. Toisinaan kestot on ihan vaan vaippoja, mutta sitten tulee näitä kausia, kun tekee mieli vaan selata valmistajien sivuja, Huutiksen kesto-osastoa, kestovaippainfon myyntiosastoa ja on Ihan Pakko saada joku ihana uusi vaippa girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eipä se imuteho sinällään huononekaan, eivät siis ala hylkiä pissaa, mutta kosteudenpitokyky heikkenee eli ajan myötä niistä puristuu helpommin kosteutta pois... Lisäimun kanssa tätä ei tietenkään juuri huomaakaan, koska lisäimu nappaa mikrokuidusta falskanneet pissat. Ja toimivathan nuo kuluneinakin hyvinä kosteudenlevittäjinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Lempin Mainio-taskuvaipasta? Tuli tilattua sellainen kokeeksi.

 

Mä tilasin kans kokeeksi yhden Mainio-vaipan, ja se toimii ainakin meillä hienosti. Olisi ihan kiva, jos vaipan sisäpinta olisi kuivaliinakangasta (meidän vaipassa puuvillatrikoota), mutta toimii noinkin. Sen verran on kapea vaippa, että täyttäminen on ainakin miehelle haastavaa, kun koittaa isoilla käsillään imua tunkea vaippaan hysteric.gif. Kapeus on sitten taas käytössä tosi jees. Meidän pojalle on alkanut tulla sen verran reisiä, ettei sitä reisikiristysnepparia tarvita, mutta hoikkareitiselle se on ehdottomasti kyllä plussaa. M-koko istuu tiukimmilla nepparisäädöillä meidän 7,5 kiloiselle, hoikalle pojalle tosi hyvin.

 

Tämä vaippainnostus menee selvästi mulla sykleissä. Toisinaan kestot on ihan vaan vaippoja, mutta sitten tulee näitä kausia, kun tekee mieli vaan selata valmistajien sivuja, Huutiksen kesto-osastoa, kestovaippainfon myyntiosastoa ja on Ihan Pakko saada joku ihana uusi vaippa girl_haha.gif

 

 

Mulla ihan sama girl_crazy.gif!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillon yks lempi mainio, nepillinen ja sisäpinta bambukangasta. Ei oo ehkä mun suosikki sen bambusisäpinnan takia ja musta siinä on ommeltu vähän hullusti se reisikohta, bambu nimittäin tulee hiukan ulkopuolelle ja epäilen, että aiheuttaa vuotoja joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Mainio-kommenteista! Saa nähdä miten se istuu meidän hoikalle vajaa 9-kiloiselle. En nyt yhtään muista, onko sieltä tulossa nepillinen vai tarrallinen versio, tarrallisessahan ei ole sitä reisikiristysneppiä. Meillä monet vaipat jää reisistä turhan löysälle. Mä otin sisäpinnan coolmaxilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei voi. Vessanpönttöön saa laittaa vain märkähajoavaa paperia (käytännössä vessapaperia) ja pesukoneessa muutaman pesun kestävät hoitoliinat eivät selvästikään ole märkähajoavia.

 

Huussiin noita sen sijaan voi nakata, näppärää kesämökillä jos/kun ei viitsisi kakkavaippoja käsin huuhtoa.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko jollain valmistajalla nimenomaan sellainen hoitoliina/kuivaliina, jonka saa heittää vessanpönttöönkin? (Tai sitten olen nähnyt unta. :girl_wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joissain pakkauksissa lukee kyllä, että saa heittää pönttöön, mutta missään nimessä ei pidä. Jos hoitoliina olisi märkähajoava, sitä saisi nyppiä pieninä palasina irti vauvan pepusta. En usko, että olisi kovin kannattava tuote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kyllä noista Coolababyn vaipoista ihan eri mieltä viestiketjun aloittajan kanssa. Meillä vaipat olleet käytössä jo esikoisella ja nyt on toisella menossa eikä mitään ongelmia ole ollut. Pul on kestänyt hyvin 60 asteen pesut, vaipat siis oleet käytössä nyt yhtä mittaa kaksi vuotta, ja mikroimujen kanssakaan ei ole ollut ongelmia. Meillä on käytetty imuna Coolababyn mikrokuituimua ja sen kaverina on ollut imun kokoinen ohut 2*froteepyyheimu, eli vaippa ei ole ollut mikään paksu. Jos olisin löytänyt Coolababyn vaipat heti esikoisen synnyttä meillä ei varmaan nyt mitään muita vaippoja olisikaan. Ja mitä hintaan tulee niin mielestäni 10-15€ uudesta kokovaippaiän vaipasta ei ole paha hinta oli vaippa sitten minkämerkkinen tahansa jos se on vain toimiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VILLAHOUSUT SUBLIMELLA - OHJE!

 

Onko kenelläkään tiedossa joku hyvä villahousujen ohje sublimella? Sitähän neulotaan 4-puikoilla ja minusta tuntuu että kaikki ohjeet on vaan tarkoitettu 5-puikoille!!

 

T: vastaalkaja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sehän on oikeesti sun käsialasta kiinni minkä kokoset puikot "pitää" olla. Yleensä ohjeissa on mallitilkun ohje eli kuinka monta silmukkaa&kerrosta on 10 x 10cm tilkussa. Mulla on yleensä sen verran löytä käsiala, että ohjeisiin jossa käytetään 5:sen puikkoja mä käytän 4:sta.

 

Tällä hetkellä tämä tekeillä. Ja oon siis tehny 4:sen puikoilla tolla mallikuvassa olevalla silmukkamäärällä (eli loin alussa 72s.) ja vaikuttaa ihan ok koolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt millään jaksais alkaa selaileen tätä ketjua tai kestovaippainfon sivuja... Osaisko joku vinkata hyvää haaroista kapeaa taskuvaippaa coolmax/kuivaliinapinnalla? Meillä on nyt bummarit käytössä ja ne on haaroista aivan liian leveät. Typy kävelee niiden kanssa tosi vaikean näköisesti :( Edullisuus plussaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tykänny Sampsukan yhdenkoon taskuista. Ovat kapeita ja istuvat ainakin meidän suht hoikalle neidille hyvin. Edullisuudesta nyt en osaa sanoa, mutta plussana tietty kotimaisuus :)

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta tuntuu, että melkein kaikki (kotimaiset) vaipat on kapeampia kuin BG. :girl_smile: Nupsukka, Onnikas, Made by Riina on aika samaa luokkaa keskenään, ja sit Beebo taas taitaa olla kapeudeltaan samaa luokkaa kuin Swaddlebees, eli edellämainittuja vielä vähän kapeampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnikkaat ja Tirsokkaat ovat mukavan kapeita, Tirsokkaita saa myös yhdenkoon vaippoina ja Onnikkaalla on hyviä pakettitarjouksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikaraportti äitiyspakkauksen ääreltä :lol: Bambino Mion kuori vaikuttaisi olevan suht samaa kokoa kuin entisten vuosien Imse Vimse (eli pikkuinen), mutta paksumpaa materiaalia. "Muotoillut sisävaipat" ovat kuin ovatkin prefoldeja. Pesemättömästä on vaikea sanoa että tarttuuko näpsy, mutta uskoisin että kyllä :)

 

Kushies-AIO:n pinta rapisee ja on joustamaton, kuten nylon-vaipalta voisi odottaakin. Flanellia on monta kerrosta. Haarasta vaippa on tosi kapea (sanoo hän, joka tekee lapselleen leveämpiä vaippoja kuin mitä markkinoilta löytyy :rolleyes:), mutta reilun kokoiselta näyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko joku vinkata hyvää haaroista kapeaa taskuvaippaa coolmax/kuivaliinapinnalla?

 

Minäkin olisin ehdottanut Sampsukan yhden koon taskua.

Tykkään mallista tosi paljon ja on huomattavasti kapeampi haaroista kuin BG. Ei kuitenkaan niin kapea etteikö sinne sisälle saisi imut viriteltyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miten paljon teidän vauvat pissii ja kakkii?

 

esikoisella käytettiin harso + kuori yhdistelmää ja myöhemmin taskuja bambuhamppufleeseimulla mut tää uus vauva on ihan mahoton pissijä ja kakkija. joka vaipassa on kakkaa ja ihan täys pissiä. jäppinen on vasta 6vk vanha ja pissii aikamiehen pissimääriä. kertiksissäkin piti vaihtaa isompaan merkkiin kun pienessä ei imukyky riittäny. ja niissäkin nyt vaihtovälinä ihan max 2h. yöllä kans.

mikä teidän vaihtoväli on ja mitä käytätte tämmösissä tapauksissa?

 

mietin et harson imu ei riitä ku puol tuntii ja esikoinen on jo nyt niin mustis ettei voi olla koko aikaa vaippaa vaihtamassa. ja jos tota toista imuu laittaa ni sais laittaa niin paksun paketin etten oikein tiiä.

Edited by tirpiainen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.