Maro

Kestovaipat vol. 2

1000 posts in this topic

Pahoittelen, jos tätä on käsitelty mutta en nyt ennätä etsimään.

 

Dimooo -vaippojen pesusta: Onko kukaan pessyt kuumemmassa kuin 30 asteessa? Kun pesuohjeessa on tuo 30 astetta eikä mun pirtaan mahdu, miksi. Vaipat, jotka pestään noin kylmällä vedellä. Muuten olen tykännyt. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^60 asteessa pestään meillä. Keittopesua en ole vielä kokeillut mutta aion laittaa siihenkin. Ei halvatkaan vaipat ole miksikään menneet joten en usko että tuokaan rikkoontuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noissa Dimooo/Birdiebubs-vaipoissa osassa on väärät pesuohjeet, maahantuojan mukaan pestään normaalisti 60 asteessa. Keittopesua ei suositella, mutta kyllä se kuulemma senkin satunnaisesti kestää.

 

Äitiyspakkauksen uusi kuorivaippa pitäisi ohjeiden mukaan pestä käsin tai 40 asteessa :rolleyes: No, eihän niitä kuoria tosiaan ihan joka käytön jälkeen yleensä tarvitsekaan pestä, mutta kakkaisen kuoren kyllä meinasin laittaa vaippapyykin sekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Äitiyspakkauksen uusi kuorivaippa pitäisi ohjeiden mukaan pestä käsin tai 40 asteessa :rolleyes: No, eihän niitä kuoria tosiaan ihan joka käytön jälkeen yleensä tarvitsekaan pestä, mutta kakkaisen kuoren kyllä meinasin laittaa vaippapyykin sekaan.

 

 

Oli vai :D Mä en edes kattonut :grin: Kivat ennakkoluulot tulee kyllä oikeasti ekaa kertaa kestoileville :girl_impossible: Kaikki pitäis pestä käsipyykillä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Vaihtelua vauva-arkeen: nyt voi maidon lisäksi haista myös p***alle :girl_haha::girl_wink:

 

Mutta oikeasti joku voi luulla että kestoilu on sitten sitä p***alta haisemista kun tuollaiset pesuohjeet on :( Itse kuuluin aika lähelle tuota kategoriaa ennen kuin aloitettiin itse kestoilemaan. Kohta vuosi täyskestoiltu mutta mikään paikka ei haise siltä :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtavaa kestovaippamarkkinointia tuo käsinpesumerkintä girl_haha.gif

 

Onko kenelläkään kokemusta Jutta mikrokuituimuista? Tampereen Ruohonjuuresta saa nyt kaikki kestovaippatuotteet -30% ja siellä oli myös näitä imuja. Ostin pari kokeeksi, mutta vaippapyykkipäivä on vasta huomenna eli ei päästä vielä testaamaan. Jos nää on hyviä, niin vois käydä ostamassa pari lisää, jos niitä siellä vielä on. Mun mielestä tuo materiaali vaikuttaa jotenkin nukkaavalta girl_to_take_umbrage2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä kaksi noita imuja, en oikein kyllä lähtis suosittelee... riippuu mihin tarkoitukseen haluat niitä? Eli jos vaan kosteuden levittäjäks niin joo... toimii, mutta missään nimessä eivät ole sellaisia oikeasti myös jotain imeviä imuja kuten bummareiden tai fuzzien mikrokuituiset imut. Meillä jäävät aika useasti tuonne imulaatikon pohjalle vaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok, kiitos canerva. Meillä ne tulee nimenomaan kosteutta levittämään. Meillä Bummarinkin mikrokuidut on lähinnä kosteutta levittämässä, siis joo myös ne paksut. Taitaa olla aika pissijä tuo meidän poika, kun ei koskaan olla pärjätty niillä isommillakaan Bummari-imuilla ainoana imuna girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen taas intoutunut kokeilemaan kestoilua. Ostin kokeeksi yhden Fuzzin ja harkitsen seuraavaksi Bumgeniuksia. Kertokaas aloittelijalle, että putsaatteko kakkavaipan jotenkin ennen pesuun laittoa? Jos kyllä niin miten? Miten riisipaperi laitetaan vaippaan? Taitellaanko se jotenkin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maitokakka lähtee taskuvaipasta helpoiten käsisuihkulla pöntön päällä suhauttamalla. Ihan pieniä turauksia en ole edes huuhtonut mitenkään, kyllä ne koneessa peseytyvät.

 

En ole riisipaperia tms. hoitoliinoja käyttänyt, kun minusta ne vaan hankaloittavat elämää. Se kakkaplörö on sitten roskiksessa haisemassa, jos ei liinaa ala erikseen huuhtelemaan mikä minusta ainakin kuulostaa ihan järjettömältä :lol: Lisäksi kuulemma maitokakka paremmin pysyy vaipan sisäpuolella ilman hoitoliinaa. Mutta nämä nyt ovat näitä minun ennakkoluuloisia käsityksiäni :)

 

Oma kysymys tosin koskisi noita kertakäyttöisiä hoitoliinoja tavallaan sekin. Mietin, että voisi jopa tällä kertaa viedä omat vaipat mukaan sairaalaan. Mies kun on kotona ja siellä sitä vaippapyykkiä kumminkin on (en oikein jaksa uskoa että Enska oppisi kesällä kuivaksi :rolleyes:), niin ei siitä ehkä nyt niin suurta vaivaa olisi. Mutta muistelen, että sitä pihkakakkaa tuli eräältäkin vastasyntyneeltä suunnilleen joka vaippaan ja pissaa vaan pari kertaa koko sairaala-aikana. Pitäisikö hommata parikymmentä kertisliinaa mukaan vai lähteekö se jööti lopulta pyykissä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi kuulemma maitokakka paremmin pysyy vaipan sisäpuolella ilman hoitoliinaa.

Meillä ainakin kävi näin, eli kakat tursusivat reisistä ennen kuin ehtivät imeytyä vaippaan. Nyt on siis laatikossa pari rullaa riisipaperia odottelemassa, löytyiskö sille joskus jotain käyttöä.

 

Maitokakka lähtee käsisuihkulla hyvin, varsinkin jos laittaa suihkun ihan täysille, eli vesi tulee oikein paineella. Ja loput lähtee koneessa. Ja jos tahrat häiritsee, niin sappisaippua on loistava keksintö. ;) Hieron saippuapalaa tahroihin ja heitän sellaisenaan koneeseen, tai sit huuhtelen ensin saippuan kevyesti pois. (Tosin jotkut sanoo, et sappisaippua voisi tukkia vaippojen fleecen, mut itse en ole sellaista huomannut.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kakkavaipat huuhdellaan käsisuihkulla, kylmällä vedellä. Maitokakka lähti kyllä pesussa kuivaliinapintaisista vaipoista hyvin ilmankin (jos oli vaan pieni kakka niin ei huuhdeltu), mutta flanellipintaisista lähti vaan auringossa. Nyt meillä ei muita olekaan kuin coolmaxia ja fleeceä sisäpintana eikä jää tahroja. Kipattavat tuotokset vain kipataan ja löysemmät huuhdellaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille vastauksista!

 

Mistä muuten pääkaupunkiseudulta saa Bumgeniuksia (onesize)? Myykö joku liike Vantaa-Itä-Helsinki alueella? Voisin ostaa yhden kokeeksi ennen suuremman määrän tilaamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopatuu (kotipuoti torstaisin) Pukinmäessä ja VauvaPOP (ns. oikea kauppa) Petikossa ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viitsisikö joku kertoa mulle, millaiset ne vuoden 2009 äp:n vaipat oli? Ostin kirpparilta satsin käyttämättömiä ImseVimse-kestoja, ja jos tietäisin noiden olevan ne viime vuoden äp:n vaipat, auttaisi tosi paljon noiden vinkkien suhteen (= äp:n vaipoista on tosi paljon vinkkiä tuolla ketjun alkupuolella). Ne saa sitten kuvailla niin kuin idiootille, koska.. no joo, kestojen suhteen olen sellainen :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Iso kiitos rva Tossavainen! Ne on sitten justiinsa noi - hyvä homma, niihin löytyy sitten tosi paljon vinkkejä :) ja on ilmeisesti ihan käyttökelpoista tavaraa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne 2009 ja 2008 (ja oliko 2007 myös) jaetut Imse Vimset on tosiaan ihan käyttökelpoisia. Pukeminen saattaa vaatia hiukan totuttelua ja sisävaippa lisäimua, mutta kuoret on varsin loistavat. 2006 vuoden Popolini ei tuolle tasolle mun mielestä yllä. Niissäkin kuori hyvä, mutta sisävaippa hiukan tönkkö (vaikkakin imukykyisempi kuin flanellette).

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007 oli joo myös Imse Vimsen vaipat, yksi flanellette ja yksi kuori.

 

Minusta ne 2006-pakkauksen Popolinin sisävaipat olivat ihan kivat myös, mutta toisaalta ne meitä ennen yhdellä lapsella olleet taisivat olla vähän vähemmän käytettyjä kuin keskimäärin markkinoilta löytyvät nykyään :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Oma kysymys tosin koskisi noita kertakäyttöisiä hoitoliinoja tavallaan sekin. Mietin, että voisi jopa tällä kertaa viedä omat vaipat mukaan sairaalaan. Mies kun on kotona ja siellä sitä vaippapyykkiä kumminkin on (en oikein jaksa uskoa että Enska oppisi kesällä kuivaksi :rolleyes:), niin ei siitä ehkä nyt niin suurta vaivaa olisi. Mutta muistelen, että sitä pihkakakkaa tuli eräältäkin vastasyntyneeltä suunnilleen joka vaippaan ja pissaa vaan pari kertaa koko sairaala-aikana. Pitäisikö hommata parikymmentä kertisliinaa mukaan vai lähteekö se jööti lopulta pyykissä?

 

Meillä oli kestot synnärillä, ja miehen täti pyykkäsi ne, ja oli saanu ne ihan täysin puhtaiksi (joskin pesuaine tuoksui vaipoissa voimakkaasti, eli ilmeisti reippaasti oli sit saanut laittaa), vaikka niissä oli sitä pihkakakkaa. Oltiin 6 päivää, ja parina viimeisenä päivänä muistin laittaa niitä kertiskuivaliinoja vaippoihin. Oli ne ihan hyödyksi, kun sitten se kakka ei liisteröityny vaippaan. Meillä oli mukana niitä äitiyspakkauksen imse vimsejä monta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytättekö muuten coolmax-pintaisissa AIO-vaipoissa riisipaperia tai liinaa tai jotain muuta vielä vaipan ja ihon välissä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä on coolmax-pintaisia taskuvaippoja emmekä käytä niissä mitään ylimääräisiä kuiva- tai hoitoliinoja, sillä coolmaxista irtoavat käsisuihkulla löysemmätkin kakat helposti ja on materiaalina todella hyvä ihoa vasten: läpäisee kosteuden nopeasti ja tuntuu kuivalta, eikä hiosta kuten fleece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei coolmax-vaipoissa käytetä mitään papereita ihon välissä. Se kangas ei tunnu ollenkaan märältä, mun täytyy aina ihan kokeilla imusta onko vaippaan tullut pisut vai ei...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.