Annma

Olisi ihana nimi MUTTA...

389 posts in this topic

Oon aina tykännyt Joona nimestä, mut nyt niitä Joona-poikia on jo jokapuolella ja parilla kaverillakin,

niin jää kyllä käyttämättä :D!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olisin kovasti halunnut Max nimen pojalle, mutta nyt se tuntuu tyhmältä kun tuttavapiirissä juuri on ristitty poika nimeltä Max.. Toinen niin esimerkiksi olisin halunnut Sara nimen tai Iisan, mutta koska mieheni on puoliksi turkkilainen ja sukua paljon turkista niin emme viitsi antaa lapselle nimeä, joka tarkoittaa turkiksi epilepsiaa (Sara) tai jumalaa (Iisa)! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päätin nuorempana (noin 12-vuotiaana), et jos saan tytön, hänen nimekseen tulee Kaila. Kunnes parikymppisenä sain kuulla, että se on sukunimi. Jää siis käyttämättä. Ja voinhan aina antaa mahdolliselle tulevalle tytölle nimeksi Aila, joka on hyvin lähellä ja itse asiassa vielä ihanampi nimi :girl_wink:

 

En tiennyt edes Kailan olevan nimi, se on tosi kaunis :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä jäi käyttämättä nimi Liana. Sukunimi on meillä on ulkomaalainen, joten mies oli sitä mieltä että kaikki kolme nimeä mitkä neidille annetaan, on suomalaisia,

jottei tule väärinkäsityksiä kansalaisuudesta.

Eikä me nyt olla mitään rasisteja tms.. Mutta helpottaa neidin tulevaa elämää se että ei heti kättelyssä leimata ulkomaalaiseksi nimen takia. (mm. työnhaku jne)

Pitkälle näitä asioita on mietittävä wink.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koirilla käytetään aika paljon kivoja ihmisten nimiä, joten niitä ei osaa enää ajatella ihmisnimiksi. Tälläisiä ovat ainakin Aino, Veera ja Urho.

 

Hassua, mulla tulee noista edelleen ihan ihmis-assosiaatiot.

Aino = ensimmäinen opettajani ala-asteella

Veera = äidinäiti (ja myös yhden ystävän tytär)

Urho = Kaleva Kekkonen... :girl_haha:

 

Jotain iloa siis siitäkin että lähipiirissä on vain yksi koira, ja sillä on ihan koiran nimi. Jos meille joskus tulee koira niin en meinaa sillekään ihmisen nimeä laittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä NIIIIIN haluaisin tytölle nimeksi Aliisa, mutta kun tässä lähellä asuu miehen nuoruuden exä, jonka nimi on Liisa.. :( Ja Aliisankin lempinimet varmaan olis jotain Lissua jne, joksi tuota Liisaakin on kutsuttu. Tämä syvästi (erittäin!!!) minua harmittaa.

 

Pojalle haluaisimme nimeksi Eetu, mutta eiköhän tämä miehen samainen Lissu-ex nimennyt KOIRANSA Eetuksi (jokohan kerran oon tätä asiaa tänne ketjuun valittanu, noh.. ). Koira tosin taisi mennä jo maate, mutta ei sitä nimeä silti voi enää käyttää.. :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pidin pitkään nimistä Lauri, Eero, Matias, Pinja, Petra ja Aliina mutta ulkomaalaisen mieheni (pääosin hänen sukunimensä takia) nuo eivät sovi. Olisi myös mukavaa jos sekä ulkomaalaiset että suomalaiset sukulaiset osaisivat lausua nimen "oikein".

Aini on myös mielestäni kaunis nimi mutta se muistuttaa liikaa omaa nimeäni eikä mieheni osaa lausua sitä.

Casper oli ehdotukseni jos tulee poika mutta mieheni lausuu sen zasper, Kasper on liian yleinen.

Sitten on vielä lista vierasperäisiä ja myös suomalaisia nimiä jotka mieheni äidinkielellä tarkoittavat jotain mitä en halua lapselle nimeksi

Edited by akke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pidin pitkään nimistä Lauri, Eero, Matias, Pinja, Petra ja Aliina mutta ulkomaalaisen mieheni (pääosin hänen sukunimensä takia) nuo eivät sovi. Olisi myös mukavaa jos sekä ulkomaalaiset että suomalaiset sukulaiset osaisivat lausua nimen "oikein".

Aini on myös mielestäni kaunis nimi mutta se muistuttaa liikaa omaa nimeäni eikä mieheni osaa lausua sitä.

Casper oli ehdotukseni jos tulee poika mutta mieheni lausuu sen zasper, Kasper on liian yleinen.

Sitten on vielä lista vierasperäisiä ja myös suomalaisia nimiä jotka mieheni äidinkielellä tarkoittavat jotain mitä en halua lapselle nimeksi

 

 

Minäkin mietin näitä sukunimijuttuja. En halua myöskään, että etu- ja sukunimi muodostavat alkusointua, kuulostaa jotenkin piirroshahmon nimeltä muuten. Meillä on melko suomalainen sukunimi, joten etunimetkin tulevat olemaan ainakin suomenkieleen hyvin sopivia ja sellaisia, että ne on helppo taivuttaa suomen kielen mukaisesti eri sijamuodoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä NIIIIIN haluaisin tytölle nimeksi Aliisa, mutta kun tässä lähellä asuu miehen nuoruuden exä, jonka nimi on Liisa.. :( Ja Aliisankin lempinimet varmaan olis jotain Lissua jne, joksi tuota Liisaakin on kutsuttu. Tämä syvästi (erittäin!!!) minua harmittaa.

 

Pojalle haluaisimme nimeksi Eetu, mutta eiköhän tämä miehen samainen Lissu-ex nimennyt KOIRANSA Eetuksi (jokohan kerran oon tätä asiaa tänne ketjuun valittanu, noh.. ). Koira tosin taisi mennä jo maate, mutta ei sitä nimeä silti voi enää käyttää.. :((

 

Höpsis, Aliisa on ihan mielettömän kaunis nimi. Ja mulle tulee Aliisasta ennemmin mieleen Allu kuin Lissu. Älä anna yhden nuoruuden exän päättää teidän lapsen nimeä! Kuitenkin tää akka on jo entinen. Se siitä :girl_wink:

Muutenkin mun mielestä Aliisa on enemmän sukua Aliinalle kuin Liisalle. Eri asia jos nimi olisi Liina. Se olisi lähempänä Liisaa.

Pakko oli tulla kommentoimaan, mulla ois ollu samantyylinen ongelma jos meille ois tullut tyttö. Kuitenkin, päätin heittää tuommoiset ajatukset romukoppaan ja unohtaa menneet, koska ne todellakin on menneitä. Eli nätti nimi tulee meidänkin tytölle, jos sellainen joskus vielä saadaan, ilman minkäänlaista menneisyyden taakkaa! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pidän kauhesti nimestä Lasse, mutta se sattui olemaan jonkun muinaisen nolon ihastukseni nimi. Vaikka siitä onkin jo vuosia, niin häiritsee se mielikuva. ei tule meidän pojalle ( jos joskus tulee poika ) . Harmi, koska kivat poikien nimet on jokseenkin harvassa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pidän nimestä Aada ja se oli yhtenä vaihtoehtona tytölle. Mies ei vaan oikein innostunut joten jäi käyttämättä.. Tulevaisuudessa kuitenkin jos tulisi toinen tyttö, ehdottaisin tuota taas, mutta... Yksi hyvä ystäväni sanoi ennen tytön ristiäisiä, että pitää Aada-nimestä. Perään lisäsi, että älä vaan anna tytöllesi ikinä nimeä Aada, mä haluan sen.. Mua ärsyttää tuo, kun sanotaan noin. Haluaisin sen kovasti seuraavalle mahdolliselle tytölle, mutta tiedän, että kyseinen ystäväni voisi jopa suuttua jos ehtisin häntä ennen tuon nimen lapselle antaa. Turhauttavaa. Kyllä mä silti varmasti sen vaihtoehtona pitäisin jos ei ystävä sitten ehtisi ensin. Sitten en antaisi jos ystävän lapsella tuo nimi jo olisi, kun kuitenkin aika läheinen on.

Mutta ylipäätään ei oo mun mielestä kivaa, kun "varataan" nimiä... :girl_sad: Oonkin nykyään pyrkinyt siihen, että en kenellekkään muulle, kun esim. miehelle tai vaikka omalle äidille (joka nyt tuskin enää lapsia saa) sano noita nimiä, joista pidän.. Ettei sitten tuu sanomista mistään eikä muut ajattele, ettei voi laittaa sitä nimeä ikinä..

 

edit. Mun periaate on kuitenkin, että annan nimen lapselle jos itse siitä tykkään, enkä esim. jonkun kaverin takia jätä käyttämättä. Isosiskoni, jonka kanssa olemme pienestä asti jakaneet tälläiset asiat, voisi olla ainut, jonka takia jättäisin käyttämättä :grin: Oon nimittäin monta vuotta tiennyt mitkä on hänen suosikkinsa eikä niitä sitten osaa jotenkin ajatella edes omalleen...

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytölle on jo nimi päätettynä, mutta pojalle en keksi mitään. Kaikissa on jotain vikaa tai ovat vain ihan kivoja, muttei kuitenkaan oikein kolahda. Paitsi yksi. Daniel. Se olisi aivan täydellinen ja antaisin sen ilman muuta, jos miehen ja siis myös vauvan (ja minunkin tuleva) sukunimi ei alkaisi kirjaimilla Le. Siitä tulisi liian helposti Danielle ja sitä saisi aina tavata kaikkialla, että mihin se etunimi loppuu ja sukunimi alkaa. Ja toki siinä kiusaamisriskikin olisi kun Danielle on tytön nimi.

 

Harmittaa ja mies jo koitti ehdottaa että lapsi saa mun sukunimen, mutta en mä sitä halua kun haluan itsekin ehdottomasti miehen nimen naimisiin mentäessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinkdream: Olen täysin samaa mieltä siitä, että nimien "varaaminen" ei ole kiva juttu. Pari tuttua on tätä jo harrastanut, mutta itse olen ottanut sen linjan, etten puhu meidän nimihaaveista kenellekään. Ensinnäkin siksi, etten voi tietää, saadaanko me ylipäätään ikinä lasta. Tyhmää varata nimeä, jos lasta ei sitten ikinä tulekaan. Ja toiseksi, mua vituttais suunnattomasti jos joku "veisi" mun "varaaman" nimen, siis et tietäisi meidän suunnittelevan lapselle sitä nimeä. Jos joku nyt keksii laittaa lapselleen saman nimen kuin mitä itse olen ajatellut (mutta josta en ole hiiskunut kenellekään), niin sillehän ei sitten voi mitään. Ei tarvitse pahoittaa mieltään, kun ei toinen ainakaan tahalteen ole voinut tehdä sitä.:girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverillani on tytär nimeltä Aleksandra ja toisella kaverilla Aada. Nämä olisivat mielestäni olleet ihania nimiä tytölle, mutta jäivät käyttämättä.

 

Päätimme jo raskauden alussa lapsellemme nimen, tytön nimeen olin tosi ihastunut ja miehenikin tykkäsi. Raskauden lopulla oli sitten työkaverin ristiäiset ja heidän tytölleen tuli nimeksi meidän ihastelema nimi. Kun saimme kuin saimmekin sitten tytön, niin päätimme, että annamme tuon nimen meidänkin tytölle joka tapauksessa. En ole kuitenkaan vapaa-ajalla juurikaan tuon työkaverin kanssa tekemisissä, joten tuskin haittaa lapsille sama nimi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä rakastan nimeä Alma ja koko raskauden ajan ajattelin, että tyttö sen nimen saa, itseasiassa koko nimi oli jo päätetty kunnes vähän ennen syntymää aloin jostain kumman syystä empiä.... ja niinpä meidän tytöstä ei Almaa tule ja kaiken aikaa mietin olisiko sittenkin pitänyt, Alma kuitenkin on mun suosikki jo vuosien takaa.

En edes tiedä miksi aloin empiä nimen suhteen, ei nimittäin kuulu mun tapoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos meillä olisi tullut poika, niin olisin tykännyt nimestä Julius. Meillä on harvinainen sukunimi. Kaikki ovat sukua toisilleen. Tässä erään päivänä googlasin sukunimeämme. Yhdellä hevosella on nimenä Julius + meidän sukunimi :lol: Onneksi tuli tyttö. Piti muuten käydä googlaamassa kuinka helposti meidän sukunimi löytyisi jos googlaisi Julius + eri heppa-aiheisia hakusanoja. Onneksi ei helposti ;) Pitää tietää sukunimi tai sitten kaivaa tosi monta sivua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä NIIIIIN haluaisin tytölle nimeksi Aliisa, mutta kun tässä lähellä asuu miehen nuoruuden exä, jonka nimi on Liisa.. :( Ja Aliisankin lempinimet varmaan olis jotain Lissua jne, joksi tuota Liisaakin on kutsuttu. Tämä syvästi (erittäin!!!) minua harmittaa.

 

Pojalle haluaisimme nimeksi Eetu, mutta eiköhän tämä miehen samainen Lissu-ex nimennyt KOIRANSA Eetuksi (jokohan kerran oon tätä asiaa tänne ketjuun valittanu, noh.. ). Koira tosin taisi mennä jo maate, mutta ei sitä nimeä silti voi enää käyttää.. :((

 

 

Höpsis, Aliisa ja Liisa on ihan eri nimet! Aliisan lempinimikin on minusta enemmin Allu kuin Lissu. Lisäksi nimihän voisi olla myös Alisa, jolloin on vielä kauempana Liisasta. :) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli mielessä pitkään yks tytön nimi, josta tykkäsin kauheasti. Sitten tajusin, että siinä on vain yhden kirjaimen heitto ex-poikaystävän nimeen, ja tästä kundista ei ole mitään positiivista sanottavaa. Nyt mulle tulee tästä nimestä aina assosiaatio exään. Pilasin siis itse nimen. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Höpsis, Aliisa ja Liisa on ihan eri nimet! Aliisan lempinimikin on minusta enemmin Allu kuin Lissu. Lisäksi nimihän voisi olla myös Alisa, jolloin on vielä kauempana Liisasta. :)

 

 

 

 

Mun tyttö on Aliisa ja häntä jotkut kutsuvat Alluksi, kuten myös tyttö itse kun ei vielä Aliisaa osaa sanoa. Mä en kans pidä Aliisaa ollenkaan Liisamaisena nimenä, vaan se on ihana! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helmi - aivan ihana nimi, mutta kuulostaa sukunimemme kanssa mielestäni hölmöltä :unsure: Mä kyllä edelleen silloin tällöin tätä "maistelen" ja mietin...

 

Olen myös antanut koirilleni lyhyitä nättejä nimiä, joita olisin luultavasti harkinnut myös lapseni nimeksi, mutta meni jo.

 

Myös mieheni ex-tyttöystävän nimeä on mahdotonta ajatella lapsemme nimeksi (vaikka heidän seurustelunsa päättyikin kohta jo 10v. sitten). Vaikka nimi onkin mielestäni nätti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten voi saada nimestä ongelman, vaikka lapsia ei ole vielä edes tulossa? No, kaikki kai on mahdollista. Ollaan nimiä mietitty aina välillä ja tytön nimi meillä on jo ihan selkeästi mielessä. Sen sijaan pojan nimessä on se ongelma, että mun ykköstoive on melkein sama nimi kuin miehen veljellä. Tai siis miehen veljen nimi on siis lyhyempi muoto tästä nimestä (siis tyyliä Juha - Juhani, mutta ei siis ole tämä yhdistelmä...). Miehen mielestä tämä ei olisi mikään ongelma, mutta itsestäni se tuntuu jotenkin... no, en tiedä... vaikka onhan niitä ihan samannimisiäkin lähisukulaisia... Ehkä stressaa sitä sitten, jos sellainen poika sitten joskus syntyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli mieleen tuosta espanjan pavosta eli kalkkunasta, että marta on espanjaksi näätä. Kuulemma. Ei siis Marttaa meille :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ei vielä ole lapsia, mutta suunnittelin aluksi antavani tyttölapselle nimeksi Ariel - myöhemmin sain kuulla, että se olisikin pojan nimi Suomessa ja jossain toisessa maassa tytön nimi. Se nimi jää nyt kuitenkin antamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now