Annma

Olisi ihana nimi MUTTA...

389 posts in this topic

Mun suosikkinimi pojalle olisi ehdottomasti Noel, mutta jäänee kuitenkin käyttämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen varmaan 10 vuotta hekumoinut ajatuksella antaa lapselle yhden esi-isäni etunimi, Reinhold. :lol: Se olisi kauhea rangaistus lapsiparalle. Lisäksi sitä alettaisiin kuitenkin kutsua joksikin Reiskaksi, joten menisi komea nimi ihan hukkaan. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hauska sattuma! Mulla ja kumppanilla on molemmilla esi-isissä yksi Reinhold 3-5 sukupolvea taaksepäin, ja olisi ihan tosissamme saatettu harkita sitä pojalle 2. tai 3. nimeksi - etunimenä se ehkä olisi "rangaistus" mutta menisi mielestäni muuna kuin kutsumanimenä. Tyttö kuitenkin tuli :)

 

Mä olen varmaan 10 vuotta hekumoinut ajatuksella antaa lapselle yhden esi-isäni etunimi, Reinhold. :lol: Se olisi kauhea rangaistus lapsiparalle. Lisäksi sitä alettaisiin kuitenkin kutsua joksikin Reiskaksi, joten menisi komea nimi ihan hukkaan. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Haa, hauska sattuma tosiaan! :lol: Mun mielestä se on tosi komea nimi, mutta ehkä vähän liiankin komea. Näköjään Väestorekisterin mukaan se ei ole koskaan ollut kovin yleinen. Sinänsä tykkään kyllä ajatuksesta, että (kuvitteellisella) lapsella olisi joku suvusta napattu nimi. Olet oikeassa, että toisena tai kolmantena nimenä se voisi olla sopivampi, vaikka kai sitä siltikin voisi tietyssä iässä hävetä...

Edited by Margot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina tykännyt Lauri-nimestä, mutta tuskinpa voin sitä koskaan lapselle antaa, koska yhden miehen parhaista ystävistä on sen niminen, ja tuntuisi oudolta antaa sama nimi, kun kuitenkin tekemisissä ollaan.

 

Olen myös haaveillut tyttöjen toisiksi nimiksi Tolkien-aiheisia nimiä kuten Elanor tai Melian, mutta mies ei niitä hyväksy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika monta nimeä olen hylännyt, koska ne on mun mielestä liian yleisiä trendinimiä, esim. Matias ja Viljami. Raskaushormonit on saaneet mut myös miettimään aika hassujakin nimiä. Sellaisia, mitä ei kannata edes ehdottaa miehelle tyyliin Valdemar.

 

Mä en halua myöskään nimeä, josta väännetään kumminkin lempinimi. Aleksanteri -> Aksu, Aleksi tai Tommi -> Tomppa jne.

 

Sit on yks ihana nimi, jonka mies hylkäsi: Veli. :girl_sad: Musta se olis ollu söpö.

Edited by Koivupuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei vielä tiedetä kumpi on tulossa, joten molemmille mietitään nimiä. Musta Isla olisi ihana tytön nimi, mutta onneksi mieheltä tuli hyvä pointti: ei olisi kauhean fiksu valinta meille, kun sukunimi alkaa m-kirjaimelle :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Isla ois yks munkin suosikkinimistä, mutta miehelle ei kelpaa, kun on kuulemma liian erikoinen. Nyt harmittaa vähän vähemmän, sillä meidänkin sukunimi alkaa M:llä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, mäkin olen koittanut tuota Islaa viedä läpi, mutten koitakkaan enää.. Täälläkin alkaa sukunimi M:llä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun luin Fingerporista tämän vitsin

 

-Onko hätäkeskuksessa?

-Kyllä on, kertokaa nimenne ja mitä on tapahtunut.

-Elias Tapani Karhu

-Selvä. Ja teidän nimenne oli?

 

totesin, ettei pojasta tule Elias Tapania ainakaan. Vaikka nimi muuten kiva onkin.

 

Hahaa, herranjestas et piti miettiä tätä kauan!! Pyörittelin nimeä varmaan 5 minuuttia päässä kunnes vihdoin tajusin sen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, mäkin tykkäsin Isla-nimestä, kunnes mies toi esille tuon m-loppuisen merkityksen. En ollut ajatellut sitä ollenkaan. Mulle tuli mieleen vaan Islanti!

 

Jossain vaiheessa ihastuin aivan mielettömästi nimeen Kauko. Mutta sitten aloin pohtia, että siitä vääntyy sitten heti kaukoputki, kaukomaat, kaukokiito... Ja sitten juuri sillä hetkellä kun pohdiskelin mielessäni tätä nimeä, niin joku meni pahaa aavistamatta sanomaan korvani juuressa sanan KAUKOLÄMPÖ. Se oli viimeinen niitti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remu, Aku ja Ukko on sellasia mun lemppari nimiä ,mutta miehellä on lapsuudessa ollu jo sen nimiset koirat, että ei sitte niitä ainakaan :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietinnässä tyttöjen nimiä ja tykkään kyllä monesta. Nyt löysin yhdistelmän Siiri Matilda, muuten hyvä mutta kaverin siskon lapsi OLI tuon niminen (siis etunimeni oli Siiri).

Nyt mietin on korrektia antaa nimeä, jos tyttö syntyy vai ei?

Edited by mOmma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli? Kuoliko lapsi vai eikö vaan enää ole kaveri tuo tyyppi? Kaverin kuolleen siskontytön nimeä en varmaan itse antaisi noin kokonaisuudessaan. Siiri tai Matilda kyllä yksinään menisi, ellei ole tosi läheinen kaveri. Parhaan ystävän kohdalla en välttämättä sitä Siiriäkään käyttäisi, jos on vielä kipeä asia. Jos on vaan entinen kaveri ei kai tuossa mitään estettä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^huonosti selitetty. Juu, vauva kuoli, jolloin nimettiin Siiriksi. Itse puolestaan ihastunut tuohon Matilda nimeen ja nyt tuo yhdistelmä kuullostaisi kivalta (ei siis kokonaisuudessa annettu tälle vauvalle). Ja ystävän sisko kyseessä.

 

muoks. pitää miettiä koko asiaa uudestaan ja ehkä jossain vaiheessa kysyä kaveriltakin mielipidettä. Mutta onneksi maailmassa on paljon ihania nimiä :girl_in_love:

Edited by mOmma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun yksi eno on kuollut jo lapsena, en ole koskaan häntä tavannut. Olen kuitenkin aina tykännyt kovasti hänen nimestään, joka on Pauli, mutta en sitten ole kuitenkaan varma, voisinko sitä nimeä omalleni laittaa, jos joskus meille poika syntyisi.

Mies kelpuuttaisi tuon Paulin sellaisenaan, mutta olenkohan sitten taikauskoinen vai mitä, mutta en sitten kuitenkaan tuota nimeä haluaisi laittaa.

Ollaan pohdittu Paulusta tai sitten muotoa Paul, koska ne nyt muutenkin sopivat paremmin sukunimeen.

 

Siksi minulla jäisi kyllä Siiri laittamatta ainakin kutsumanimeksi, tosin riippuu siitäkin miten läheinen kaveri on kyseessä ja jos ei tätä kaverin siskoa edes usein tapaa eikä sitä kaveriakaan, tuskin se sitten haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt mäkin tajuan. :grin: Samaa mieltä Nevenin kanssa, että kaverin läheisyys vaikuttaa. Samoin musta se, milloin tuo lapsi on kuollut. Eli onko vielä tuore haava vai asia, joka on jo käsitelty 10 vuodessa läpikotaisin. Jos on tuore haava saattaa repiytyä kaverilla auki aina teidän tytön nähdessänne mutta toisessa tilanteessa voi vaikka tuoda hyviä ajatuksia mieleen.

 

Itse en epäröisi käyttää 60-luvulla lapsena kuolleen enoni nimeä, mulle ei siitä nimestä tule pahoja mielikuvia enkä usko, että suvullekaan tulisi. Mutta äidin ystävän 90-luvulla kuolleen lapsen nimeä en käyttäisi, musta tuo nimi kuuluu tuolle lapselle ja ainakin äidilleni varmasti tulisi tuo lapsi mieleen. Vaikka ei ehkä pahassa mielessä, niin tuskin kauhean hyvässäkään aina.

 

On siis niin monesta asiasta kiinni. Tuskin tuota nimeä kannattaa ainakaan heti hylätä, mutta ehkä kannattaa tuon ystävän mielipidettä vähän kysäistä, jos nimi jää suosikiksi. Kaunis nimiyhdistelmähän tuo on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, tuo mun eno on kuollut jo joskus 1940-luvulla, mutta taidan sitten olla hiukan taikauskoinen :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole trendinimien ystävä, enkä halua sellaista lapselleni. Siksi moni mielestäni nätti nimi jää käyttämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moni omasta mielestäni aina yhtä ihana nimi, kuten Onni ja Lenni, on tällä hetkellä kovin yleinen trendinimi, ja sennimisiä löytyy lähipiiristä useampia. Kenenkään tutun nimeä en vain pysty omalle lapselleni antamaan...

 

Jotkut muuten täydelliset etunimet taas saavat rivon tai muuten epäilyttävän merkityksen sananmuunnoksena sukunimeemme yhdistettynä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now