Rae

Vaihtoehtoa puurolle?

33 posts in this topic

Heti raportoimassa: ainakin eka iltana toi töhnäpuuro toimi, eli sitä meni enemmän kuin mitä puuroa viimeisenä kuukautena yhteensä. Ja ilman huutoa :o . Tosin tein sen niin myöhään että en antanut typyn itse alkaa sotkemaan, vaan laitoin itse sormin palasia suuhun. Hyvin toimi, tänään kokeilen varmaan vielä sitä uunissa paahtamista, josko sitten antais typyn koittaa itse.

 

Ja aamulla annoin noita jonkun mainitsemia Talk Muru-muroja, nekin kelpasi (kun sormiruokana antoi) vallan mainiosti. Meillä sit kai unohdetaan lusikka aamu- ja iltapalalta vähäksi aikaa...

 

Muoks. Dodih. Ei sitten puuro kelvannu kun kolme iltaa. V***u. Sori.

 

Mut vinkkinä muillekin: oon nyt antanu typylle itse tehtyä sellaista hedelmä-viljasössöä (vastaavaa löytyy kaupasta purkissakin, mut tulee halvemmaksi tehdä itse...) johon oon laittanu vaihdellen marjoja, kypsiä omenanpaloja, banaaninpaloja, päärynäraastetta, ja viljaksi (=hitaasti sulavaa tavaraa) paahdettuja kaurahiutaleita, leseitä, jne. Siitä vaan sopiva sössö jota on kiva pureskella niin johan alkoi meillä taas iltapalaa uppoamaan...

Edited by Katz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö on ollu aina melko innokas syömään puuroa, mutta kaikkein parhaiten maistuu omenapuuro. Anoppi oli keittäny omenista mehumaijassa mehua ilman sokeria. Tästä mehusta ja kauramannasuurimoista oon sit valmistanu tytölle iltapuuroa muutaman kerran. Puurosta tulee tosi sileää, kelpaa nirsommallekin. :) Välillä oon raastanu joukkoon vielä tuoretta omenaa. Ja tyttö syö hihkuen! :D

Ajattelin kokeilla samaa eri marjoista tehtynä myös.

Edited by leppäkerttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asia on meillä ajankohtainen, joten nostellaan. :)

 

Aamulla puuro menee jotenkuten, mutta iltapuuron kanssa menee joka ilta taisteluksi. Nyt on vaihtoehtoja mietitty, mutta millaisia määriä tarvittaisi esmes jugurttia, hedelmää ja leipää, että sillä oikeasti jaksaa nukkua yhtä hyvin kuin puuron kanssa? :huh: Meillä menee puuroa (silloin kun menee :rolleyes:) komea lautasellinen, 2dl vettä + 1dl hiutaleita lisänä puolikas pieni purkki hedelmäsosetta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaahan lisää muita vaihtoehtoja varsinkin tuolle iltapalalle kun silloin pitäisi syödä jotain täyttävää että jaksaa koko yön. Meillä onneksi menee vielä kaikki puurot hyvin kun muistaa antaa erilaisia vaihtoehtoja (eri puuromaut + lisukkeet eli marjat, hedelmät ja maidot). Mutta olen alkanut miettiä että vois silti koittaa jo jotain muuta syöttää välillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on vanha ketju, mutta miksi ei jollain voisi olla silti nytkin vastaavia ongelmia! Meillä syödään kyllä aamu- ja iltapuurot hyvin. Mutta tuun nyt kuitenkin vinkkaamaan!

Meillä syödään usein välipalaksi hedelmäsosetta, johon sekoitan esim. kaurahiutaleita. :) Jos sen antaa hetken olla niin hiutaleet pehmenee tosi kivaksi. Nyt, kun on maitotuotteita aloiteltu, sekaan menee myös maustamatonta jugurttia. Tuo on ainakin vähän tuhdimpi, kun esim. pelkkä hedelmäsose ja voihan siinä sivussa sitten syödä jotain leipää tai muuta käsin.

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on lapset vuoden vanhasta lähtien syöneet ilta- ja aamupaloikseen (tattari)muroja, leipää, mysliä, riisipiirakkaa ja riisikeksiä (+ maitoa). Gluteenittomina kun on vilja-allergisista kyse. Mutta vastaavat tuotteet löytyy kyllä normipuoleltakin smile.gif Ovat syöneet itse, sormiruokana. Tyttö kieltäytyi lusikkaruuasta piiiiiitkään (aloitti kunnon syömislakolla alle vuoden vanhana) ja poika on vain mennyt siskonsa vanavedessä jotenkin luonnollisesti. (Ja siis murot ja myslin syövät kuivina, sormiruokana. girl_crazy.gif Hidasta, mutta me ollaan taisteltu syömisen kanssa niin paljon, että ollaan kiitollisia kun lapset syövät mielellään. Ja hyvin nuo ovat kasvaneet eli syövät tarpeeksi.)

 

Jos voisin, mä kokeilisin antaa lapselleni spelttimuroja. Speltti kiehtoo ravintoarvoiltaan ja muuten. smile.gif

Edited by Ninnuska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei puuro kuulu lainkaan ruokavalioon. Aamupalalla on vaihtelevasti viiliä, jugurttia (esim partaäijää), rahkaa, munia, pekonia, ruisleipää, juustoa, leikkeleitä, hedelmiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syödään usein välipalaksi hedelmäsosetta, johon sekoitan esim. kaurahiutaleita. :)

 

Meilläkin syödään välillä muussattua banaania, johon sekoitetaan kaurahiutaleita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now