Emppu78

Maito

59 posts in this topic

Minkä ikäselle annatte jo jääkaappi kylmää maitoa??? Meillä neiti kohta 1v3kk ja mä vielä lämmitän maidon ennen tarjoilua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mein neiti 1v2kk juo jo jääkaappi kylmää. En ole ikinä tainnut tavan maitoa lämmittää tytölle, korviketta aikaisemmin kylläkin. Korviketta kun sai 7kk eteenpäin, niin sekin maistui parhaiten huoneenlämpöisenä tai jääkaappi kylmänä, joten sekin lämmittäminen sitten jäi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika lailla siinä 1v. synttäreiden tienoilla alettiin tarjota jääkaappikylmää maitoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan siitä lähtien, kun on tavallista maitoa annettu eli n. 1-vuotiaasta lähtien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä neiti alkoi juomaan tavallista maitoa 10kk iässä...Mä oon aina korvikkeet ja tavallisen maidon lämmittänyt...Jotenkin vaan tuntuu toi jääkaappi kylmä maito liian kylmältä...Hmm... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksivuotiaasta tai siis siitä lähtien, kun rupes tavallista maitoa juomaan. Tosin sitä ennen joi jääkaappikylmää piimää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä annoin jo korviketta huoneenlämpösenä ja sitten heti tavallista maitoo kylmänä. Tais mennä korvikettakin joskus kylmänä, ei oo poika ollu koskaan ronkeli sen suhteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tyttö ole juonut lehmänmaitoa kuin ihan muutamia satunnaisia kertoja, mutta silloin en ole lämmittänyt. Mukista tai lasista on juonut kylmänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ollaan juotu jääkaappikylmää maitoa n. 1 vuotiaasta, eli siitä kun maitoa alettiin juomaan. Korviketta meillä ei oo koskaan käytetty, joten ehkä sen takia en oo tullut tuota maitoakaan lämmittäneeksi, tosin onhan ämmäkin lämmintä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole kummallekaan pojalle lämmittänyt korvikettakaan muuten kuin jääkaapista otettaessa. Esikoinen siirtyi jääkaappikylmään maitoon samalla kun siirtyi tavalliseen maitoonkin eli n. 1-vuotiaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korviketta oon antanut ehkä 8kk alkaen jääkaappikylmänäkin jos ollut avattu. Tavallista en lähtis kans lämmittään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun sisko kanssa ihmetteli, kun meidän 14-kuukautinen juo maitonsa vielä lämmitettynä. En mä tajunnut silloin, kun 11 kk iässä otettiin lehmänmaito ohjelmaan, että se voisi mennä kylmänä alas, ja nyt ei ole toivoakaan sellaisesta. Kylmä maitopullo heitetään vaan pois. Mä olen vähentänyt lämmittämistä, niin että nykyään pulloa käytetään mikrossa ihan hetki, ehkä me joskus päästään kylmään maitoon siirtymään. Ruoan päälle tyttö kyllä juo kylmää maitoa nokkamukista, mutta ilta- ja aamumaidon pitää olla lämpimämpää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lämmitän edelleen silloin tällöin 2v neidille maidon mukissa. Illalla varsinkin saattaa itse pyytää lämmintä maitoa, ruoan kanssa menee aina jääkaappikylmänä.

Mutta varmaan joskus 1,5v alkoi kylmä maito menemään, sitä ennen ei taidettu edes yrittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin ollaan nyt muutaman kerran juotu maito kylmänä :) Hyvin on neidille maistunut kun on kaiken juonut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-vuotiaasta lähtien on juonut ruoan kanssa nokkamukista kylmää maitoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neiti siirtyi 8,5 kk korvikkeelle ja silloin lämmitettiin vain iltamaito. Mun mielestä kiinteää sapuskaa upposi niin hyvin jo että maidosta ei tarvinnut lisäenergiaa ja "juomamaito" meni ihan huoneenlämpöisenä ruoan ohella hyvin alas. Tavallinen maito taas aloitettiin suoraan jääkaappikylmänä ja hyvin uppoaa sekin. Varmaan omassa päänupissa on vikaa kun lämmin maito ajatuksena tuntuu ällöltä ;) . Toisaalta muutenkin kätevää ettei neidin ruokailu vaadi mitään spesiaalitoimenpiteitä esim reissussa vaan juoma menee alas ilman lämmittelyjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on juotu jostain 8-9 kk:n iästä, alkuun Nania sitten piimää ja tavan-maitoa. Kylmää vettä on juonut 5 kk:n iästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat alkaneet juomaan kylmää maitoa 1-vuotiaasta, sitä ennen korvike 8 kk iästä huoneenlämpöisenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa sitten aloitettiin totuttelemaan tavalliseen maitoon ja kylmänä ollaan sitä tarjottu. Ei tullut mieleenkään, että sitä pitäisi lämmittää.

 

Joskus harvoin kun olen tarjonnut korviketta niin sekin on ollut huoneenlämpöistä tai kylmää (jos on ollut vajaa purkki jääkaapissa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on juotu piimää 10,5kk kohdilta, nyt olen yrittänyt tarjota maitoa huonolla menestyksellä. Juo kyllä hienosti mukista, mutta sylkee ulos. Piimä sensijaan ihan ykkös herkkua. Maitoa yritin jopa lämmitää, mutta ei kelvannut. Nyt ollaan sekotettu puuroon, että kai se siihen joskus oppii. Piimästä saa kuitenkin kaiken tarvittavan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tyttö kanssa sylki maidon (tuttelin) pois kun annoin nokkamukista. Nyt siis muutamana päivänä olen antanut pieniä määriä tavismaitoa ja esim. laittanut ruoan sekaan tekemään perunoista vähän mössömpää. Eilen sitten joi maitoa tosi ylpeänä mukista, siis nokkamukista ilman kantta. Tarttis piimän kanssa kokeilla sama homma. Hän kuitenkin tykkää piimästä, mutta kun hänen mielestä nokkamukista juodaan vettä ja tuttipullosta maitoa niin siinä on pikku ongelma. Jotenkin yleisesti ottaen on jotenkin niin tottunut noihin "ruokarajoituksiin", että kun tytölle tulee vuosi täyteen reilu viikon kuluttua, niin mä vaan en osaa ajatella, että hän voisi jo ehkä juoda sitä maitoa isompiakin määriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syödään vielä tissiä. Mutta silloin, kun saa korviketta tai pumpattua maitoa, niin saa kyllä kylmänä tai huoneen lämpöisenä. En ole kuukausiin lämmittänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poika juo kanssa jääkaappikylmää maitoa. On siis nyt 1v.6kk. Ja olen antanut sitä nyt aika kauan. Sanotaanko tammikuun hujakoilla en enää lämmittänyt kuin iltamaidon. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now