Sateenkaari

Multitabsin raskaus monivitamiini

239 posts in this topic

^ Mulle neuvolatäti sanoi, että nyt ei enää tartte D-vitamiinia syödä, kun aurinkoa on jo niin paljon enemmän. Sitä tarvitaan varsinkin talvella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Mulle neuvolatäti sanoi, että nyt ei enää tartte D-vitamiinia syödä, kun aurinkoa on jo niin paljon enemmän. Sitä tarvitaan varsinkin talvella.

 

 

Näin. Vain loka-huhtikuu välillä tulisi syödä.

 

Tässä muuten hyvä artikkeli noista raskausajan vitamiini tarpeista

 

http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedot.../120405_01.html

Edited by Noose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausaikana neuvolasta suositeltiin, niitä söin sitten. En mä tiedä auttoiko ne mihin. Rautaa kyllä piti syödä niiden lisäksikin, ei niillä hemppa pysynyt kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Tuo artikkeli on vitamiinitehtailija "tohtori Tolosen" kokoama, joten siihen on varmasti koottu juuri ne lähteet, jotka tukevat hänen omia tarkoitusperiään (olivat ne sitten yleisesti tunnustettuja tai eivät).

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Mulle neuvolatäti sanoi, että nyt ei enää tartte D-vitamiinia syödä, kun aurinkoa on jo niin paljon enemmän. Sitä tarvitaan varsinkin talvella.

 

Siis aaargh... Se oli foolihappoa ja kalsiumia. :wacko: EI d-vitamiinia. Olen lahopää, myönnän. *nolio*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen melko nirso ruuan suhteen, vaikka kasvikset, hedelmät ja marjat ovat olleet jokapäiväistä herkkua mulle aina. Neuvolassa suositeltiinkin syömään näitä vitamiinitabletteja tukemaan mun ruokavaliota. (Tosin mä rupesin syömään niitä kyllä heti kun alettiin yritys.) Samalla sanottiin, että hemppaa ei saa nostettua tai tuettua näillä, vaan erikseen pitää ostaa rautavalmisteita.

Mulla oli hemogl. raskauden alussa 114 joka oli silloin kuulemma hyvä :blink: Nyt se on laskenut alle sataan, mutta syytä huoleen ei ole. Vasta sitten kun se laskee 80 tietämille. Mä olen kyllä nyt syönyt pari viikkoa lisäksi rautavalmisteita, olo on melko veltto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No ohhoh! :blink: Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä hemppa 147. Tänään käydessäni oli enää 113 ja rautaa suositeltiin nyt ottamaan yksi päivässä. Käsittämätöntä miten erilaisia on noi "hyvät" ja huolestuttavat arvot!

 

Muoks. Sain neuvolasta esitteen Obsidanista ja siinäkin lukee näin: "Hemoglobiinin laskiessa alle 120g/l on veren rautapitoisuus laskenut siinä määrin, että sitä pidetään raudan puutteena ja siten lisälääkitystä tarpeellisena."

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^raskaana hemppa saa mennä alemmaksi ja muutenkin se on aika henkilökohtainen juttu..jos lähtöarvo on tosiaan tuon 150 niin toki on huonompi juttu jos tipahtaa heti sataseen..mutta jos taas lähtöarvo on sen 120 niin saa mennä alemmaksi.

 

mulla on aina ollut hemmetin alhainen hemppa ja niin se sai sitten raskausaikanakin hulahtaa alemmaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multitabs-purkki alkaa olla lopuillaan - onneksi, koska ovat mielestäni pahan makuisia. jotenkin mulla se maku ehtii suuhun asti vaikka kuin nopsaa yritän tabun nielaista. Reippasti olen näitä silti popsinut. Lisäksi olen nyt viime aikoina syönyt magnesiumia öisiin jalkakramppeihin. Nyt rv 28+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^täsmälleen samat sanat. Magnesiumia aloin syömään muutama viikko sitten (21+).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korkkasin juuri uuden purkin, ja mielestäni tablettien koostumus oli jotenkin muuttunut, positiivisempaan suuntaan. Maku ei enää puske läpi niinkuin edellisessä satsissa, ja olemukseltaankin ne ovat jotenkin kiinteämpiä ja väriltään tasaisempia. Tällaiset olisivat menneet alkuraskauden yökötyksessäkin paremmin alas.

 

Kai niissä on jotain uudistusta tapahtunut. Onko kukaan muu huomannut samaa?

 

Mullekin näitä suositeltiin neuvolassa 1 tabu päivässä kalsiumin riittävän saannin turvaamiseksi. Myös hemoglobiini on pysytellyt tähän saakka hyvissä lukemissa, mutta sitä en osaa sanoa, onko Multitabsin ansiota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kai niissä on jotain uudistusta tapahtunut. Onko kukaan muu huomannut samaa?

On huomannut. Söin näitä yhden purkin viime vuonna yritysvaiheessa, mutta en ostanut uutta. Nyt raskauden alettua ostin lisää, ja ihan selkeä muutos. Luulen, että ovat alkaneet päällystää tabletit jollain kalvolla, joka ensinnäkin tekee niistä sileämpiä = helpommin nieltäviä ja toisekseen peittää sitä kaameaa B-vitamiinin lemua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olen ihan varma, että aikaisemmin ne oli ruskeita. Pari viimeisintä purkkia on vasta olleet valkoisia ja paljon miedomman makuisia ja hajuisia. Rautatabut sen sijaan tökkii kyllä ihan hirveästi, vaikkei muuten pahoinvointia enää olekaan. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hyvin pelaa tää mainonta täällä foorumilla :) minäkin ostin multitabs raskaus vitamiineja. Kiitos foorumille, enhän itse vielä tässä vaiheessa olisi muuten tajunnut moista edes ajatella. Tai olis varmaan neuvolan täti sen kertonut mulle viikon päästä. Ostin myös kalsiumia, koska en juo maitoa. Apteekin setä oli ihana, se kysyi heti oonko raskaana ja kuunteli kun kerroin mitä kaikkea syön ja sit se tarkisti laskemalla saanko multitabsista kaikkea mitä raskaana oleva nainen tarvitsee ja lisäksi vaihtoi mun valitseman kalsiumin toiseen kun muuten olisin saanut liikaa D-vitamiinia. Enhän mä itse tajunnut katsoa että siihen kalsiumiin on lisätty D:tä.

 

Jotenkin tuntuu että saa parempaa palvelua kaikkialla kun on raskaana. Ihanaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole raskaana, mutta yritys on aloitettu ja olen syönyt nyt kuukauden ajan näitä Multitabsin raskaus monivitamiinia. Mulla on kynnet kasvaneet paljon paremmin kuin ennen näitä tabletteja. Ne on lisäksi jotenkin paksummat ja vahvemmat. Aikasemmin ne lohkeili välittömästi kun vähänkin kerkesi tulemaan pituutta, mutta nyt melkein kaikki kynnet on pitkät. Aivan loistavaa B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie kans kävin ostaa noita raskaus-vitskuja, eipähän tarvitse huolehtia saako tarpeeksi kaikkia ravintoaineita. Toki pyrin muutenkin syömään terveellisesti. Oletteko muuten ottaneet yhden vai kaksi päivässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mie kans kävin ostaa noita raskaus-vitskuja, eipähän tarvitse huolehtia saako tarpeeksi kaikkia ravintoaineita. Toki pyrin muutenkin syömään terveellisesti. Oletteko muuten ottaneet yhden vai kaksi päivässä?

Mä laskin että yksi päivässä riittää, aion kysyä vielä varmennuksen huomenna neuvolassa. Mut siis jos ne prosentit siinä purkin kyljessä pitää paikkaansa niin en käsitä miks tarviisin kahta, koska syönhän mä vitamiinien lisäksi muutakin... Ja siis kalsiumia syön toki lisäksi. Ja varmaan huomisesta lähtien myös ihan sairaan isoja annoksia rautatabletteja joudun popsimaan mikäli oon yhtään siskooni tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oletteko muuten ottaneet yhden vai kaksi päivässä?

Kaksi, muuten ei pysy suonenvedot aisoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen syönyt näitä enemmän ja vähemmän säännöllisesti lähes kolme vuotta. Laskin MarsiM:n tavoin, että mulle riittää yksi päivässä, mutta nyt olen muutamana päivänä alkanut ottamaan varmuuden vuoksi toisenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin loka-maaliskuussa 2 kpl, jotta sain tarvittavan määrän d-vitamiinia.

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie laskin muutama viikko sitten määrän kahdesta tabusta yhteen, kun d-vitamiinia saisi jo sitten turhan paljon.

Olo on pysynyt ihan hyvänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syön yhden tabun päivässä. Hemoglobiini on pysynyt hyvänä ja samoin olo nyt keskiraskaudessa. Alkuraskaudessa olin paljon väsyneempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now